Microsoft bemutatta a C++ AMP platformot

A Microsoft szállította a Fusion Developer Summit szoftveres meglepetését, hiszen az AMD rendezvénye elsősorban az OpenCL-ről szólt, de a redmondi óriáscég ezt a felületet – stratégiai okokból – nem szívleli. Éppen ezért egy nagy bejelentés is történt, aminek a tárgya a C++ AMP, azaz Accelerated Massive Parallelism volt. Az új platform lényegében az OpenCL közvetlen ellenfele, ennek megfelelően elsősorban a heterogén módon programozható rendszerekben rejlő lehetőségek kihasználására lehet használni. A felület a C++ szintakszisát alkalmazza, így sok programozó számára könnyű benne eligazodni. Ez a tulajdonság alapvetően az OpenCL-re is igaz, vagyis egyik felület megtanulása sem túlzottan bonyolult, amennyiben a fejlesztő ismeri a C++ nyelvet.


(forrás: PC Perspective) [+]

A C++ AMP kiterjesztés egyik sarkalatos pontja, hogy nyílt specifikációkkal rendelkezik, vagyis amellett, hogy a Visual Studio következő verziójában feltűnik, más fejlesztőkörnyezetekbe is integrálható. Emellett az AMD a Microsoft közreműködésével olyan fordítókat is készít, melyekkel a C++ AMP nemcsak a Windows operációs rendszerek kiváltsága lesz, így lényegében egy minden szempontból független szabványról van szó. Ez a tulajdonság természetesen az OpenCL-re is igaz, így ez a lépés tulajdonképpen csak a Microsofttól tűnik szokatlannak, de mindenképpen örömteli, hogy nem zárják a felületet a Windowshoz.

Akcióban a C++ AMP egy Radeon HD 5800-as GPU-n
Akcióban a C++ AMP egy Radeon HD 5800-as GPU-n (forrás: PC Perspective)

A függvénytár kihasználásához DirectCompute 5.0-t, vagy másképp fogalmazva DirectX 11-et támogató grafikus vezérlő szükséges, ami 2011-ben egy korszerűnek számító PC esetében már alapkövetelmény, így túlzottan nagy elvárások nincsenek a felhasználók felé. A bemutató alatt Herb Sutter prezentálta is a rendszer képességeit több, AMD által fejlesztett hardveren.

Az AMD természetesen hivatalosan is jelezte, hogy teljes mértékben támogatják a felületet a Fusion APU-k, és a DirectX 11-et támogató Radeonok. Hasonló bejelentéssel élt az NVIDIA is, és elmondták, hogy a Fermi architektúrára épülő, azaz a DirectX 11-es GeForce kártyák számára sem lesz akadály a C++ AMP platformon írt programok futtatása.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés