Hónapokon belül tesztelhető a Steambox prototípusa

A Valve három-négy hónapon belül elkezdi szállítani a tesztelők felé a Steambox prototípusokat. Gabe Newell ezt a BBC számára adott interjúban ecsetelte részletezve, hogy mi lehet a siker kulcsa. A szoftver szempontjából a Linux felé való nyitás egyértelműnek tűnik, noha alapvetően PC-ről van szó, így lehetőség van más operációs rendszert is telepíteni. Valószínű, hogy a Steambox mint platform, vagyis az operációs rendszer és a hardver kombinációja egy igen kontrollált környezet lesz a Valve üzleti érdekeinek megfelelően, de ez nem zárja ki annak a lehetőségét, hogy az amúgy PC-s hardverrel szabadon rendelkezzen a felhasználó egy opcionálisan telepített operációs rendszer esetében.

Gabe Newell egyértelmű utalásokat tett arra, hogy a hardver szempontjából a nappali meghódításának kulcsa a csendes, de erős gép. Éppen ezért minden olyan alkatrész, amivel a masina zajkibocsátását lehet csökkenteni értékelendő opció a Valve számára. Az eddigi adatokból valószínűsíthető, hogy a Valve nem fog hardvert gyártani, de a partnerei igen. A Steambox ezek alapján nem egy fix hardver lesz, hanem egy koncepció arra, hogy a PC nappaliba költözzön. Várhatóan a Valve különböző hardvereket minősít, hogy azok megfelelők-e a Steamboxba vagy sem, és a gyártópartnerek ezekből rakhatják össze a masinákat.

Az Infinity Ward fejlesztőeszköze a Steamboxhoz?
Az Infinity Ward fejlesztőeszköze a Steamboxhoz? [+]

Ebből a szempontból a CES-en demonstrált Piston az első működő megoldások egyike Gabe Newell cégének terveire. Ebből jól látható az a törekvés, hogy apró, csendes, dizájnos, vagyis igazán nappaliba illő szerkezet legyen a lehetőségekhez mérten olyan hardverrel, ami megfelelő a játékok futtatására. Ezzel kapcsolatban érdekesség, hogy az Infinity Ward dedikált Xi3 X7A jelzésű, azaz Piston masinákat kapott a játékok fejlesztéséhez. Ebből arra következtetünk, hogy ez lehet a Steambox koncepció fejlesztői referenciája.

Gabe Newell elmondta még, hogy számos vezérlő prototípust tesztelnek, amelyek különböző kialakításúak, és természetesen a tesztelők beszámolóját várják arról, hogy melyik lenne a legkényelmesebb verzió, illetve mit kellene változtatni rajta. A Valve vezetője egyébként kommentálta a PlayStation 4-et is, és a Sony döntését ésszerűnek tartja a PC-s architektúrához közeli hardvert illetően, mivel így a fejlesztők ismert környezetben dolgozhatnak, ami leegyszerűsíti a munkát.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Valve

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés