Bevetésen a GeForce Power Pack

Február elején jelentette be az NVIDIA, hogy felvásárolja a fizikai modellezést végző PhysX szoftvertechnológiát, illetve az azonos nevű fizikai célprocesszort fejlesztő Ageiát. Kezdettől fogva világos volt, hogy nem a hardveres megoldás miatt csapott le a cégre az NVIDIA, hanem az utóbbi években – nem függetlenül a PhysX PPU körüli hírveréstől – fontos játékstúdiók által támogatni kezdett API érdekli. A CUDA fejlesztőkörnyezetre alapozva fogtak bele a PhysX technológia portolásába, mely immár a GeForce kártyák számítási kapacitását kihasználva is igénybe vehető.

NVIDIA PhysX
Nem csak a robbanások lehetnek látványosabbak, ködszerű anyagok, folyadékok, ruhák is természetesebbnek hatnak – a képen az Unreal Engine 3-ra épülő Nurien

A majd 3 GB-osra hízlalt szeretetcsomag a rendkívül hangzatos nevű „The Force Within” program keretén belül tölthető le. Az aktuális, 177.83-as verziójú, WHQL minősítéssel ellátott meghajtóprogram mellett a PhysX System Software 8.08.01-es változatát is szükséges telepíteni, mivel ez felel a Geforce 8, 9 és GTX 200 szériás kártyák fizikai képességeinek működtetéséért. A szoftveregyüttes a kötelező technikai demonstrációkon kívül tartalmazza még a Warmonger című teljes játékot és az Unreal Tournament 3 NVIDIA PhysX Modját is, amely három új pályával gazdagítja a program tulajdonosait. Kevésbé játékos kedvű felhasználók a Badaboom Media Converter 30 napig használható béta változatával és a Folding@home projekt NVIDIA rendszerekre fejlesztett GPGPU kliensével gazdagodhatnak. A körítés tehát nem mindennapira sikeredett, így minden adott a GeForce Power Pack azonnali tesztelésére.

NVIDIA PhysX

A PhysX technológia támogatásán a zöldek tovább dolgoznak, így a közeljövőben akár további húsz játékkal is bűvölhet a lista, melyek közt olyan címek szerepelnek, mint a Cryostasis, a Backbreaker és az Aliens: Colonial Marines. Amint ismeretes, az AMD a konkurens Havok fizikai API-ja mellett tette le a voksát, és ugyanezt fogják támogatni az Intel Larrabee projektjének keretei között fejlesztett videokártyák is. Érdekes, hogy néhány hete az NGOHQ.com arról tudósított, hogy Radeon kártyákon is sikerült működésre bírni a PhysX-et, amivel kapcsolatban az AMD egyik PR-menedzsere nagyon visszafogottan, de nem elutasítóan csak ennyit mondott: „Úgy gondoljuk, nagyszerű, ha az emberek kreatív módon használják termékeinket”.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés