Az AMD Trinity APU-ja már az új Deus Ex játékot futtatja

Az AMD a mai napra is tartogatott valamit, ami elvonhatja a figyelmet az idei IDF-ről. A vállalat az első nap egy világrekorddal állt elő, míg tegnap egy mobil Radeon HD 7000-es MXM modulon futtatták a DiRT 3 című játékot. Talán a legérdekesebb dolgot mára tartogatták, ugyanis kiállítottak egy Trinity APU-ra épülő mobil masinát, mely a Deus Ex: Human Revolution című játékot futtatta.

A 2012 első felében érkező Trinity APU a Fusion Developer Summit rendezvényen tűnt fel először, és akkor is működött már a rendszer, igaz csak videót lehetett rajta nézni. Összegezve az eddig ismert részleteket: a Trinity a Llano APU-hoz hasonlóan 32 nm-es SHP gyártástechnológiával készül, és a processzormagok, illetve pontosabban modulok a Piledriver kódnévre hallgatnak. Ezek az egységek az aktuális Bulldozer modul továbbfejlesztései, többek között jobb energiamenedzsmentet, Turbo Core 3.0-t és valamivel nagyobb teljesítményt kínálnak majd. A lapkában két modul lehet, amit az AMD négy magnak tekint. A chip grafikus vezérlője a Barts és a Cayman GPU-k összegyúrásából születik meg, így a szuperskalár shader processzorok már az úgynevezett VLIW4 struktúrát használják. A pletykák szerint így 512 shader mag építhető be, ami az előzetesen megadott 700-800 GFLOPS-os heterogén számítási kapacitás eléréséhez elengedhetetlen. Fontos adalék, hogy az asztali Trinity APU már Socket FM2-es tokozást használ. Az AMD a fejlesztés során elsődlegesen a fogyasztás csökkentésére, illetve a fejlett energiamenedzsmentre helyezi a hangsúlyt, így ebből a lapkából már 17-18 wattos variáns is lesz az ultravékony vagy ultrahordozható notebookok számára.

Az AMD tehát újra elővette a rendszert, és egy ismeretlen paraméterekkel rendelkező mobil megoldást mutattak be. A vállalat megjegyezte, hogy a lapka még előzetes verzió, és a driverek esetében is csak nemrég kezdték a munkát, vagyis a kereskedelmi változat a most bemutatottnál reményeik szerint gyorsabb lesz. Persze a sebesség így is ismeretlen, amire az AMD szerint azért van szükség, hogy a konkurensek ne szerezzenek idő előtt tudomást a Trinity APU teljesítményéről.


(forrás: AnandTech)

A vállalat azonban engedett némi bepillantást a működésbe, és a kiállított notebook, ami a Deus Ex: Human Revolution című játékot futtatta. A videón látható, hogy a mozgás teljesen folyamatos. A konkurens oldalon egy Intel Sandy Bridge-re épülő gép volt mércének állítva, ahol látható akadások jelentkeztek. A beállítások esetében az inteles gépen az AMD kénytelen volt a DirectX 9-es kódot futtatni, mivel a Sandy Bridge IGP-je nem támogatja a DirectX 11-et. A Trinity azonban már az utóbbi módban futott, vagyis a tesszellálás mellett a különböző – DirectX 9 alatt elérhetetlen – post-process effektek is be voltak kapcsolva a normál szintre, sőt az MLAA is futott, amit az Intel Sandy Bridge-en (a DirectX 11 hiányában) szintén lehetetlen aktiválni. A felbontás mindkét gépen 1366x768 pixel volt.

Természetesen a mobil termékeknél az asztali Trinity APU-k gyorsabbak is lehetnek, hiszen az AMD nagyobb fogyasztási keretből gazdálkodhat, így még az is elképzelhető, hogy a Deus Ex: Human Revolution teljes pompájában is futni fog az új lapka csúcsmodelljén. Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy a Gaming Evolved partnerprogramon belül készült, és készülő játékok esetében az AMD megköveteli az extra optimalizálást a Fusion APU-kra. Ez a termékek tempóján látszik is, ugyanis a Total War: SHOGUN 2, a DiRT 3 és a Deus Ex: Human Revolution játékok gyorsabban futnak a Llano APU-n, a többi programban mért eredmények alapján egyenrangúnak tekinthető CPU+VGA párosításhoz képest. Ez a stratégia vélhetőleg a jövőben sem fog változni, vagyis az AMD a Fusion APU-kra történő optimalizálást kiemelten kezeli majd. Persze a fenti három játék esetében az általános optimalizálásra sem lehet túl sok panasz.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés