Cel shading

A cel shading, vagy kevésbé ismert nevén toon shading egy nem fotorealisztikus leképzési forma, aminek az a célja, hogy a kreált grafika dizájnja rajzfilmszerű legyen. A rendszer leképzése nagyon hasonlít a normál leképzési rendszerekhez, de a felhasznált árnyalási modell speciális, pontosan azért, hogy kialakuljon az egyedi, rajzolt hatás. Végül szükséges egy úgynevezett kontúr a végső képre, ami kiemeli az alakzatok éleit.

Phong és cel shading
Phong és cel shading

A cel shading leképzési rendszert lassan egy évtizede alkalmazzák a különböző grafikus motorok, így igen sok játék használja. Ez sokszor nagyon jó, mivel rendkívül egyedi megjelenítést kölcsönöz a programnak, de ugyanakkor nagyon nehéz minden tekintetben precíz munkát végezni. Ez különösen az új programoknál jelentkezik problémaként. A legjobb példa ebből a szempontból a Borderlands 2, aminek az extra részecske- és folyadékeffektjei egyszerűen nem illenek bele a rajzolt hatású dizájnba, így rendkívül felemás eredményt kap a felhasználó.

Sajnos a cel shading negatív hatása, hogy egyre több fejlesztő csak azért nyúl ehhez a technikához, hogy a program által használt grafikus motor hiányosságait palástolja. Ettől persze a végeredmény még lehet jó, de ez az irányzat inkább hátrányos a cel shadingre nézve.

Hirdetés