Hirdetés

Hozzászólok Aktív témák

  • Golyobis

    tag

    Heló

    daniszlo val kapcsolatban lenne problémám.

    ASUS ZenBook UX305FA Szép állapotban!( legolcsóbb)

    Ez már a második alkalom hogy ezzel kapcsolatban ide írok, de mivel az első írásom nem elég részletes, ezért leírom újra.

    3 hete vettem tőle egy laptopot. Saját elmondása szerint alig volt nála, ő is mástól cserélte, ezt még a vásárlás előtt elmondta.
    Azt is állította, hogy semmi baja a gépnek.
    Amikor rákérdeztem hogy az illető akitől ő cserélte megbízható-e azt válaszolta hogy igen, az és az egy üzlet.
    Helyszínen kipróbálva teljesen jól működött, nagyon szép állapotúnak látszott.
    Nem néztem teljesen körbe angyon alaposan a házat, ez mint utólag kiderült, hiba volt (már tudom hogy hol kell megnézni).
    Otthon is kipróbáltam, futtattam egy kis aida64 stressz tesztet, minden lehetséges négyzetet bejelölve, és akkor sem tapasztaltam még a fagyásokat. Csak egy nagyjából fél órán át futott a teszt.
    Mivel elfoglalt vagyok, és bíztam az illetőben (mivel sok pozitív értékelése van 0 negatív mellett), ezért nem foglalkoztam vele többet egy ideig.
    Legközelebb amikor volt időm foglalkozni vele, feltelepítettem egy régi 3dmark programot, és indításnál lefagyott. Arra gondoltam hogy kompatibilitási hiba is lehet akár, ezért nem foglalkoztam vele komolyabban, másodjára már elindult.
    Azóta rájöttem hogy véletlenszerűen fagyogat a gép, beáll 30 másodpercre, majd megy tovább minden. Szerintem valamiféle melegedési hiba, akkor szokott előjönni ha hosszabb ideig használom. (A cpu stressz teszt alatt nem jött elő.)
    Azóta sokat kínlódtam vele, minden drivert újratelepítettem, win10-et is, biost frissítettem, de nem javult meg.

    Egyszer a gépet körbeforgatva észrevettem hogy az egyik sarka enyhén be van horpadva, valószínűleg egy korábbi leejtés nyoma.
    (a felső kép a jó sarok, összehasonlításként)

    Kértem az illetőt hogy vegye vissza, de elutasította arra hivatkozva hogy már 3 hét eltelt (igazából már 1 hét után szóltam neki, de ő csak 1 nap próbagarit adott), és ez gyanús neki hogy csak most szólok. (amit igazából meg is értek, hisz gondolom én az ő szemében akár csaló is lehetnék, és aminek az ellenkezőjét lehetetlen lenne bizonyítani.)

    Viszont ami szerintem megvalósítható, hogy egy értékelést írjak az eladóról, amit viszont nem tudok megtenni, mert már rég törölte a hirdetést.

    Itt a kollégák azt mondták hogy nyugodtan értékeljem másik hirdetését, de nincs neki, ebben szeretnék segítséget kérni, hogy írhassak egy értékelést a történtek alapján.

    Elismerem hogy hülye voltam, nem voltam elég alapos, és óvatos amikor kiderült hogy csak alig volt nála, de ez nem mentesíti őt attől hogy ha egy gépet hibátlannak árul akkor az a valóságban is úgy legyen, ez az ő felelőssége, aminek véleményem szerint nem tett eleget. Ha nem lett volna csak pozitív véleménye akkor talán óvatosabb lettem volna, de a jövöben talán mások (és ő is) jobban odafigyelnek majd.

    Kértem az illetőt hogy töltse fel újra, hogy értékelhessem, de visszautasított.

    A pénzbeni veszteségem mértéke egyellőre nem ismert (valószínűleg nem kicsi), de kb 2 napom elment a kínlódásra, ami alapján már nyugodt lelkiismerettel véleményt formálhatok arról hogy jó-e a gép vagy sem.

    Még szerelőhöz valószínűleg el fogom vinni, de ez nem változtat azon hogy negatív értékelést adnék.

    Szerk: bocs, ami kimaradt, hogy az illetőt jóhiszeműnek tartom, nem csaló, csak szerintem nem bizonyosodott meg róla eléggé hogy amit jónak árul az valóban az is. Mondjuk nem is volt olyan első látásra egyértelműen rossz a gép, azonnal nem jött elő a probléma.
    Valószínűleg inkább a bolt lehet itt a valódi ludas, akivel ő üzletelt.

    Folyamatban van a megoldása, hogy ilyenkor is lehessen értékelést leadni.

    [ Módosította: Kalandor ]

Hozzászólok Aktív témák