Hirdetés
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- iPad topik
- Érdemben megoldódik a zajos Noctua NH-D15 G2 léghűtők problémája
- Philips LCD és LED TV-k
- Objektívek topikja
- Mini PC
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen hangkártyát vegyek?
- Projektor topic
Hirdetés
-
Decadent - Az őrület határán
gp A jövőre érkező játékban egy veteránt irányíthatunk, aki a fiát szeretné megmenteni a rémségektől.
-
Füstös rózsaszínben is elérhetők a Sony csúcsmodelljei
ma Az 1000X szériás fül- és fejhallgató kapott egy nőiesebb opciót.
-
Végre a Logitech is bemutatott egy analóg klaviatúrát
ph A dolog már eléggé időszerű volt, mindenesetre a három színben készülő, TKL-es megoldás nem dúskál a hobbistáktól ellesett okosságokban.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz MC Pite #2106 üzenetére
Ezeknek az összehasonlításoknak akkor lenne értelme, ha következetesség is lenne bennük. Hol az EOS 5D vonal van felemlegetve, hol pedig a belépő szint a játékobjektívekkel. Most akkor melyikhez hasonlítsuk a Fujifilmet meg a többi MILC-et?
Ha a szemellenzőt kicsit levesszük és nem csak magunkra gondolunk, akkor nem nehéz belátni, hogy nem mindenki tudja vagy akarja meghozni azt a kompromisszumot, hogy egy esetlenebb AF rendszerre váltson (mert ugye nem mindenki korlátozódik arra, hogy csak elegendő fény mellett fotóz és csak statikus témát). Sokaknál a felszerelés mérete és tömege sokkal kevésbé kompromisszumos kérdés, mint az, hogy mennyire pici-cuki a gép.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz rumos14 #2108 üzenetére
Ha most abból indulok ki, hogy van a világnak olyan része, ahol az embernek nem kell egyetlen vázra, sőt egyetlen rendszerre korlátozódnia, akkor azt mondom, hogy kis objektívhez kis váz, nagy objektívhez nagy váz dukál. Direkt nem mondok DSLR-t, mert mirrorlessből is ott van a Panasonic GH sorozat.
A kis méretű gépnek az előnye akkor jön ki, mikor cipekedsz vele. Tök jó, hogy könnyű és könnyen elrakható. Ha rátolsz egy ekkora hatalmas zoomot, akkor ezek az előnyök egyszerűen elvesznek, cserébe még durván orrnehéz is lesz, amit már nem kényelmes megtartani egy kis vázzal, főleg ha markolata is alig van. Nekem a 7D vagy az 5Dmk3 nagy kedvencem ergonómiában, de kizárt, hogy utcán fotózzak velük. Szerencsére én beérem a kis méretű fixekkel, de ha nagy dög obszervatórium méretű objektívekkel kell ügyködnöm, akkor egy ilyen vázon szívesebben teszem.
-
Stauffenberg
nagyúr
A hiba az ön készülékében vagy biológiájában van!
Fun fact: Nekem a D800 kényelmetlen, sokszor el akarják gáncsolni az ujjaim egymást. Tök jó, hogy a Nikon minden fontos dolgot kirak a vázra nyomógombként meg tekerőként, de a Canon 70D, 7D, 5D vonal nálam az abszolút etalon. Minden kézre esik, valahogy olyan mintha a Nikonnál mérnökök terveznének fotósoknak, míg a Canon esetében fotósok-fotósoknak. Remélem érthető amit mondani akarok.
Meg a Pentax 645D is szívszerelmem, na az egy jó markos dög és baromi kényelmes. Mint egy böhöm Rolls-Royce hátsó ülése.
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
Nincs mese, petíciózni kell, hogy a Fujifilm egy firmware frissítésben hozza vissza a régi beállításokat (opcionálisan, még csak nem is kell, hogy default legyen)! Szerintem ez nem egy valóságtól elrugaszkodott ötlet, a Fujifilm tábor elég kicsi, ha már néhány ezren aláírják (Fujirumors ajánlása nyomán egy órák alatt meglehet), akkor arra már felfigyel a gyártó is. Meg azért a Fuji igyekszik korrekt lenni customer supportban.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Szerintem a Fujifilm hazai képviseletén alszanak olyankor, mikor a gyártó kiadja az utasítást a nagy leárazásokra. Angliában (talán már vége, nem tudom) 150-200 GBP rebate van az objektívek vásárlása után, illetve az USA-ban is brutális akciókkal szórják az üvegeket, nemrég még egy 200 dolláros XF27mm f/2.8-at is akartam venni (postával, vámmal, áfával 60k körül jött volna be), de végül nem jött meg időben a fizum és vége lett a bulinak.
Pedig amúgy ismerem a Fuji hazai képviseletét, kedves, aranyos emberek, minden kiállításra odamennek, minden új gépnek csinálnak egy premiert valamelyik kereskedőnél ami mellett 15% kedvezmény jár az összes többi X gépre aznap. Szóval látszik az igyekezet, de ilyen akciókat még nem csináltak nálunk. Sem pénzvisszatérítőset, sem ilyen 200-300 dollár értékű instant leárazásokat objektívekre.
Mondjuk az vicces volt, mikor az egyik üzletág vezető tőlem tudta meg egy kiállításon, hogy mennyibe fog kerülni az X-A1, mert addigra a disztribútorok kirakták előrendelhető státuszban 159.990 Ft-ért, de a Fujinál még úgy tudták, hogy 200k lesz az X-A1 kit. Meg is köszönte az infót, azt mondta eddig minden érdeklődőnek 200 ezret mondott.
-
Stauffenberg
nagyúr
Bár egyáltalán nincs tervben ez az objektív nálam, de ennyi pénzért átmenetileg simán megvenném amíg össze nem jön a lóvé valamelyik komolyabb fegyverre. Ha eleve ennyi lenne az alapára, akkor boldogan venném meg 1-2 hónap múlva, de most megmentett egy olyan költségtől a késve megjött fizum, amit a kelleténél jobban megérzett volna a bankszámlám.
Az XF27-el az a bajom, hogy egy kicsit szűkebb a kedvenc látószögemnél (ekv. 35mm), de messze van egy másiktól (ekv. 50mm). Bár közelebb áll az ekv. 35mm-hez, az tény. De az f/2.8 egy kicsit zavarna, hivatalos hazai árán biztosan nem venném meg, akkor inkább spórolok tovább egy XF35mm-re. Ezért sincs a kívánságlistámon... vagyis ott lenne, ha jelenlegi árához f/1.8 körüli fényerő társulna, vagy maradna f/2.8 de 100k alatt lenne az ára. Az a bajom, hogy folyton az XF35mm-hez hasonlítom, ami annyival nem drágább, mint amennyivel jobb. Tudom, nem ugyan az a látószög, de akkor is.
-
Stauffenberg
nagyúr
Több mint valószínű, hogy meg tudtam volna békélni a látószöggel (bár nálam a klasszikus 35mm "sajtófotó látószög" visz mindent), de a kissé harmatos fényerejével már nem. A kitobjektív ugyan ezen látószögön adott f/4.5 körüli értékéhez képest persze egy nagyságrendi ugrás, de 130k pénzért én nem egy, hanem inkább két nagyságrendet akarok. Az XF35mm f/1.4 meg aztán végképp sok nagyságrendet ugrik a kitobjektív f/5 értékéhez képest 35mm mellett, nem beszélve a sokkal jobb rajzról. Abba szívesebben lapátolok pénzt.
-
Stauffenberg
nagyúr
Pontosan az az objektív a legfőbb célom. Az van a kívánságlistám legelső helyén, rikító szövegkiemelővel áthúzva és tizenötször bekarikázva. Csak egyetlen dolog okoz némi kiütéses viszketést: Az már majdnem annyiba kerül mint egy X100s!
Még nem döntöttem el, hogy XF35 vagy XF23 lesz előbb. Az XF35-re előbb összespórolom a pénzt, de akkor megint a nulláról indulok az XF23-ért vívott harcban, vagy előbb a jobban vágyott XF23 lesz és akkor tovább maradok fényerős fix nélkül.
És miután mindkettőn átverekedem magam, bejelenti a Fujifilm, hogy jön az olcsó XC23mm f/2 és XC35mm f/2, hogy könnyekben kitörve vágjam a falhoz az egészet...
-
Stauffenberg
nagyúr
"Érdekes, hogy a jól megszokott adobe standardröl Astiára váltva egyszerre lesznek a kékek tisztábbak, mélyebbek és hűvösebbek és közben meg ezzel egy időben meg a sárgák, zöldek meg melegebbek.
Lehet pont emiatt a színkontraszt miatt is élnek annyira a Fujis színek."Pont ezt imádom én is a Fujis színekben, a hűvösebb árnyalatok (ég, hó, víz) sokkal élénkebbé válnak, közben meg a vöröses árnyalatok is vibrálnak, de egyik sem túlzóan vagy zavaróan. Hihetetlen amúgy, hogy télen is milyen jól használható fotók esnek ki ezekből a gépekből, szürkés takony idő ellenére is élnek a fotók, mert a hűvös és a meleg színeket is egyszerre hagyja kibontakozni.
-
Stauffenberg
nagyúr
Na itt az Astia szépen lecsapott a feketékből, meg a bőrszín sem tetszik annyira. Egy kicsit indokolatlannak érzem ide az Astiát, akkor már inkább tónusozom manuálisan. Azért nem minden fotónak állnak jól ezek a filmszimulációk, na de itt jön képbe a RAW mérhetetlen előnye.
Amúgy össze kellene vetni a DxO Film Pack szimulációival. Emlékeim szerint az is számos Fujifilm, Kodak meg Ilford típust képes szimulálni. De most jött ki a VSCO Film 05 is, abban csak Fujifilm Neopan szimuláció van, de a VSCO Film 04-ben van Fujifilm Astia, Velvia és Provia.
Kíváncsi vagyok ki csinál hitelesebb tónusokat és színeket!
-
Stauffenberg
nagyúr
Előbb írtam:
DxO és VSCO Film van ami igazán hiteles szimulációkra képes. A DxO-ból ha jól tudom elég a legfrissebbet megvenni és abban minden eddig megjelent típus szimulációja benne van, de a VSCO 01, 02, 03, 04 és 05 csomagokban eltérő a tartalom (nagy kár, mert mindet begyűjteném, igen tisztes kollekció lenne, de 120 USD darabja).
Nekem egy DxO FilmPack 3 licencem van, amikor kijött a FilmPack 4, akkor rövid ideig ingyen lehetett igényelni CD-kulcsot a DxO-tól a kifutó szériához. Eddig nem sokszor használtam. Nekem a VSCO szimulációja jobban tetszik (ha nem húzod be a "Fade" csúszkát, akkor tud igazán hiteles lenni). De azért a DxO-val is el lehet szórakozni.
De most megnéztem, az én DxO FilmPack 3 csomagom tartalmazza a Fujifilm Astia, Provia, Velvia szimulációkat (de van Fuji FP, többféle Polaroid meg egy tonnányi különböző Kodak Kodachrome).
Nehéz lenne az összehasonlítás, mert szerintem default értéken ezek mind máshogy vannak hangolva. A Fujifilm szerintem a filmtípusok hangulatát akarja felidézni, míg a DxO nem csak hangulatra, hanem igazi szimulációra gyúr rá. Kipróbálom majd ha lesz rá időm.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
A VSCO-val az a baj, hogy sokan nagyon túlzásba viszik a filmszimulációk használatát meg úgy kimossák a fotót, hogy annak semmi köze az igazi analóghoz. Persze tény, hogy van olyan fotó aminek jól is állhat, de nem kell ezt túlerőltetni mindenen.
Nekem a digitális fotók plasztikusságával van bajom általában. Analóggal kezdtem, ma is szoktam még ellőni egy-egy tekercset (főleg középformátumot, 6x6), van hozzá egy kb. 60 éves, de még mindig patika állapotú Zeiss Ikon Nettar gépem. Viszont a digitális fotók olyanok, mint egy leszopott nyalóka. Csillog, fényes, ragyog, vibráló színei vannak. Néha tetszik az is, de többnyire az analógos képi világot csípem jobban.
-
Stauffenberg
nagyúr
Ez egy elég jó példa. Ha megnézed az összehasonlítást, akkor tényleg gondolkodóba tudsz esni. Persze pixel kukkolva gyorsabban feltűnne, melyik melyik, de ugye nem is ez volt a lényeg, hanem a tónusok, színek, stb.
Én sajnos túl türelmetlen vagyok az ilyen szintű utómunkához, hogy ennyire hitelesre effektezzek és megelégszem az "olyan a hangulata" állapottal is.
-
Stauffenberg
nagyúr
Érdekesség, hogy a VSCO Film 05-ben már vannak kameraprofilok, hogy ahhoz igazodhasson az éppen használt film preset. Szinte az összes utóbbi időben forgalmazott digitális gépről van adatbázisa, beleértve a Fujifilm gépeit (X-A1, X-E1, X-E2, stb), de az MFT lista is igen tekintélyes.
Tök idegesítő, hogy ha megveszed a csomagot, akkor figyelned kell rá, hogy a Lightroom verzió nem használható a Photoshoppal meg ARC-el és fordítva.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz MC Pite #2179 üzenetére
Javaslom költözz be egy új építésű lakóparkba, aminél csak a használatba vétel első 1-2 évében derül ki, hogy mennyire trehány a kivitelezés és az eltűnt építő miatt érvényesíthetetlen garancia miatt önköltségen próbálod kijavíttatni a gányolást, remélve, hogy egyszer visszaperelheted tőle. Na az ennek a sokszorosát viszi el a nagy büdös semmire.
Szívesen buknék ilyen aprópénzeket ilyen kütyükön!
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem a cég lesz beperelve, hanem előkészületben van egy büntető feljelentés az építő (ügyvezető igazgató) ellen, mivel pechjére az egyik lakó egy ügyész aki az ügylet során sokszor dobott vissza szerződéseket javításra, mert nem felelt meg a törvényeknek. Később derült ki a lakógyűléseken az ügyésznek köszönhetően, hogy több lakóval is törvénytelen szerződéseket kötött. Ráadásul erős a gyanú, hogy lefizette a lakók által felkért szakértőt aki az átadás előtt felmérte a házat és nem talált hibákat.
A lakást egyébként nem mi vettük, hanem egy barátunk, de végül nem költözött be, annak ellenére, hogy szinte teljesen felszerelt. Ott állt üresen, alig használva (havonta egyszer egy hétvégét volt ott), nem is jöttek elő a gondok. Addig amíg mi nem költöztünk oda...
A cég meg nem tűnt el teljesen, de nem hajlandó elvégezni a garanciális javításokat. Húzza-halasztja a dolgokat és mindenre kifogásokat talál. Ha azt mondod, hogy hívsz saját szerelőt és benyújtod a számlát, akkor fenyeget és zsarolni próbál, mondván elveszted a garanciát ezzel. Felvettük a kapcsolatot az alvállalkozóival, őket a mai napig nem fizette ki, egyetlen alvállalkozó lett kifizetve, ez a saját testvére.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz rbalint88 #2193 üzenetére
Mélyrehatóan nem ismerem, csak volt a kezemben. Tetszett a kezelése a gépnek, jópofa egy kompakttól a dupla tárcsás vezérlés, plusz piros pontot érdemelt a ki-be kapcsoló mechanizmus (ami egyben összecsukja és a vázba süllyeszti az objektívet, nagyon lapos lesz tőle a gép, ez már tényleg zsebre vágható) és az elektronikus gyűrű az objektív körül. Szerintem egy jópofa gép, bár én a részemről szívesebben vinném az X10/X20 páros valamelyik tagját. Főleg úgy, hogy a vadiúj árakat nézve a hivatalos disztribútoroknál az XF1 100k, míg az X10 csak 80k, ami meg aztán (nálam) abszolút egyértelművé tenné a helyzetet. Az mondjuk tény, hogy az X10-ről több a kiálló dolog, az objektív összecsukott állapotban is kiáll a vázból valamennyire, illetve a kukucska is hátul kicsit eláll. Na az nem tehető zsebre, de ha amúgy is az a cél, hogy a táskádban hordoznád, akkor mindegy.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz MC Pite #2198 üzenetére
Most nincs időm átolvasni az egészet, Conclusion fülre lapoztam rögtön, nagyjából azt hozta amire számítottam. Csak a negatívumok közül egy-kettőt kiemelek ami FW frissítéssel simán orvosolható lenne és valamennyi X gépet érint és tényleg bosszantó.
- Q-menu prioritizes obscure settings at the expense of arguably more useful ones
- Flash exposure compensation setting awkward to access (requires trip into menus)
- Minimal control available in video modeFőleg az első kettő ami kifejezetten idegesítő. Én egy teljesen programozható, teljesen testre szabható Q-menüről álmodok, mert nagyon jó, csak éppen olyan dolgokkal van tele amikhez nagyon ritkán kell hozzányúlni, ami meg jobban kellene (például a vaku exp. kompenzációja) azért túrni kell a beállításokat. De egy Wi-Fi sync indítást is simán betennék oda. A manuális videó meg már csak az én bánatom, ez szerintem a legtöbb Fujifilm usert hidegen hagyja.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz ba-401-20 #2202 üzenetére
Emlékeim szerint az Artwork tartotta a hazai simogatós premiert, szerintem nekik van vitrin példányuk.
Pite: Kipróbáltam az X-A1-en az AF-C módot a gyorsabb fókuszhoz félhomályos környezetben. Nem igazán vettem észre drasztikus sebességnövekedést. A fókuszálás nem lett gyorsabb, csak annyi történt, hogy ilyenkor folyamatosan megy a pre-fókusz és mire lenyomod félig az exponáló gombot, már félig beállt élesre, kevesebb a keresgélés. Viszont ha mozgatod a gépet és elmászik tök máshova a fókusz, akkor meg több idő míg visszatalál.
Nekem inkább egy félig manuális, félig automata mód kéne. Kézzel betekerném nagyjából fókuszba, többit meg már simán elintézné a CDAF.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Én azért a Samyang 85mm f/1.4-et is nagyon kedvelem, de az meg MF üveg és csak FF-en adja kb. ezt a látószöget. Ha lenne egy AF-es verziója és véletlenül az ölembe pottyanna egy Sony A7, akkor azért vakarnám a fejem, hogy melyiket kedveljem jobban. 5D-vel meg D800-al párosítva mondjuk nagyon bírom és nem is drága. Csak azokon meg az értékelhető fókusz visszajelzés hiánya zavar.
Jó persze az XF56mm egy jóval jobban megmunkált darab, de arányaiban nézve a Samyang 85mm, meg nagyon is megéri a pénzét. Kellemesen kontrasztos és a színvilága is mesés (szó szerint, már aki kedveli a naturálisnál kissé erősebb telítettséget).
-
Stauffenberg
nagyúr
Hát nem. De ha lenne AF verziója (és nem sokkal drágábban, teszem hozzá), akkor szívesen megvenném egy FF gépre (80 ezer expós EOS 5D Mark I van 130 ezer körül bőven a piacon, micsoda ajánlat). Sajnos APS-C mellett már nem olyan a karaktere (nem is a látószög miatt baj, hanem elveszik az a szép finom vignettálás amitől olyan kellemesen kontrasztosak a sarkok is). Az XF56mm esetében meg utólag kell hozzátolni egy kis kontrasztot vagy ízlés szerint egy kis vignettálást. Persze ez legyen a legnagyobb bajom az életben...
Mondjuk az egész ott elvérzik, hogy nem akarok megint DSLR-t venni. Mondjuk beindulhatnának végre a 3rd party gyártók a Fuji X rendszerére.
-
Stauffenberg
nagyúr
Pont erre voltam kíváncsi, hogy RAW-ban is működik-e az LMO, de ezek szerint arra nincs hatással. Bizonytalan voltam, mert a 16-50mm a kezdő 16mm-en hajlamos egy minimális hordó torzításra (semmi komoly, ennyi belefér) ami JPEG-ben is jelen van, nem korrigálja ki teljesen. Ahogy 16mm-en a vignettálást sem (gyakorlatilag csak itt lehet látni számottevően a real-life fotókon, többi állásban már nem nagyon vehető észre).
Mondjuk még csak alig merültem bele a Fujifilm RAW-ba, egyszerűen nem izgat.
Jelenleg ezeket a JPEG beállításokat használom:
Color 0
Noise Reduce -2
Highlight Tone 0
Shadow Tone +1Az utóbbi értékkel vívódtam magamban kicsit, mert szeretem a fajsúlyos feketéket, de alapértéken az abszolút feketéhez közel eső tartományt egyszerűen felfalja. A +1 miatt viszont veszít a kontrasztból. A csúcsfényeket nem abajgatom, általában az Auto DR szépen megfogja őket. Az NR -2 viszont szinte kötelező, ha lehetne -3 vagy teljesen OFF értékre tenni, akkor arra tenném. Bár a Fujifilm rendkívül jó zajszűrési algoritmust dolgozott ki, inkább választom a filmszerű finom szemcsézettséget. Még ezen a szinten is jóval többet szűr, mint kellene, de hát ez van.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz levy1983 #2253 üzenetére
A Sony A7 fénybeszivárgás fiaskója kapcsán tesztelt az Imaging Resource. Canon 5Dmk2/mk3, Nikon D800 is ugyan ilyen. Gyakorlatilag elég nehéz olyan kamerát találni, ami beszivárgás nélkül bírja a hosszú (jellemzően legalább 30mp) expozíciós időket. Le kell takarni a gépet, ahogy elődeink is csinálták a fából készült fényképezőgépeikkel. Elég nehéz teljesen leszigetelni a fény elől egy gépet, miközben azon tekerők, portok, nyitható fedelek vannak. Nem lehetetlen, ez is tény, de az A7 és X-T1 nem rosszabb, mint az átlag.
Amit még hozzátennék: Az 5Dmk3 négy évvel az mk2 után jött, szóval az elődje kifutotta a kategóriában átlagosnak számító produkciós időt. Semmi sietős, gyors, kényszeredett csere nem volt benne. Az 5Dmk2 volt akkoriban a Canon legnagyobb bevételt felhajtó gépe és darabszámban is ebből fogyott a legtöbb ha nem nézzük a belépő modelleket. Nem mondanám, hogy félt a konkurencia lépéseitől, amit jól bizonyít, hogy az mk3 is csak egy érettebb, kiforrottabb verziója az előzőnek, semmi világrengető újdonság.
-
Stauffenberg
nagyúr
"a fuji az új leica"
Aztán 40 év múlva mindenkit lesznoboznak majd aki Fujifilmet vásárol. Ja... várj, már most is ez megy...
Imádom ahogy ezek objektívet terveznek. Mindig morgok, hogy csak nem jönnek az olcsóbb XC objektívek, de ilyenkor olyan nehéz rájuk haragudni. Kész, nincs mese, gyűjteni kell.
-
Stauffenberg
nagyúr
Azért a Leica kicsit rá is szolgált a sznob jelzőre. Nem csak az átcímkézett Panasonic kompaktok miatt, hanem a milliónyi limited edition miatt amiket 10-20x-os áron adják tovább. Plusz a megannyi méregdrága luxus kiegészítő (luxus tokok, luxus táskák), a Leica márkaboltok még az Apple boltjainál is erősebben árasztják a hangulatot, hogy oda nem is érdemes betévedni ha nem keresel messze az átlag bérek felett.
Ellenben számos Leica eszköz van amik meg csak simán világklasszisok. Mikroszkópok, fotó és videó objektívek, távcsövek amiket az űrkutatásban is használnak. Azok is veszedelmesen drágák, de meg is érik a pénzüket.
A Fujifilm X sem a szegény ember rendszere, de azért a Leica árainál sokkal sokkal szerényebb. A Fujifilm is próbál olyan imázst kialakítani, hogy a tulajdonosok egy elit klub tagjainak érezhetik magukat, de közben azért nem szállnak el a csillagászati összegek irányába. De végső soron az emberek többsége számára minden sznob ami nem ad lehetőséget a szegényeknek. A Fujifilmnél nincsenek megfizethető, olcsó objektívek, más kérdés, hogy a drága darabok ára korrektül van beárazva a minőségük mellé, de ez ugye nem vigasztalja azt, aki nem tudja megfizetni.
Én már sokszor kaptam meg a sznob jelzőt amikor ételekről beszélgettünk ismerősökkel vagy kollégákkal. Nekem fontos, hogy normális alapanyagokból főzzek. Nálam teljesen evidens, hogy a paradicsom szósz az paradicsomból van és nem a konzervből jön a pép, szeretem a fűszernövényeket locsolgatni a kis cserepeikben, hogy onnan tépkedjek. Gyorsfagyasztott mirelit húsokra rá sem tudok nézni, megenni meg pláne. Gyorskajákkal is így vagyok, ezért örülök, hogy kezd éledezni Budapesten a street food (ami nem junk food, ofc). Azt is gyorsan megkapom, finom, igazi, natürlich. Ha egy mekihez hasonlítom a Bors árait, akkor nagyjából egálban van, de a Borsban összehasonlíthatatlanul sokkal jobb ételt kapok. Jó persze az adag talán kisebb, de nem igénylem, hogy fosásig zabáljam magam. Ezért olyan sikeresek az ázsiai kifőzdék, 600-800 Ft-ért olyan adagot kapsz, hogy hazafele kétszer kihányod ha mind behabzsolod. A minőség már nem számít, ha egy igazi ázsiaival etetnéd meg, kiköpné.
A fotózás nyelvére lefordítva: Minden drága, sznob, túlárazott ami drágább egy Canon 50mm f/1.8 II objektívnél!
-
Stauffenberg
nagyúr
Ez a "szegény ember Leicája" szöveg nem új keletű, már az első X100 megjelenésekor ráakasztották ezt a jelzőt és talán egyik másik vázra sem igaz annyira, mint pont arra, meg később az X-Pro 1-re, amik tényleg a távmérős hagyományok mentén lettek megtervezve. Plusz az X-Pro 1 mellé rögtön jött egy gyári Leica M adapter, évekkel az A7 előtt. De akkoriban kevés is volt az objektív, ma már egyre kevésbé kell a Leicára támaszkodni (átlagos utcafotósnak, portréfotósnak, fotóriporternek már egyáltalán nem), ezzel szemben a Sony életképtelen mások segítsége nélkül.
"Ti viszont most itt mintha úgy használnátok hogy a Fuji kezdi betölteni azt a minőségi és presztizs szerepet, amit korábban a Leica."
Bontottál már ki Fujifilm X100 Limited Edition-t? Gyakorlatilag az volt az egyetlen opció a fekete színű X100-ra. Fa dobozban jött, selyem béléssel. Mindezt négy évvel ezelőtt. Szóval szerintem egyáltalán nem helytálló, hogy csak most kezdik az emberek a Fujifilm kapcsán felfedezni a "prémium Leica pótlék" törekvést. A Fujifilm X rendszer a legelejétől, már a legelső géptől fogva erre az imázsra gyúr és a mai napig is ezt a vállalati PR-t nyomják. Meg lehet nézni a gyönyörűen szerkesztett, minőségi (ingyenes) Fujifilm Magazine-t, ami az X tulajdonosoknak szól. Melyik az a másik gyártó ami ilyesmivel nyomul? Leica?
Mondom ezt úgy, hogy engem ez az elitista cukormáz a legkevésbé sem tud meghatni. Amiért én kedvelem a Fujifilmet, az a vásárlóik tisztelete és a szédületes ütem, ahogy tudatosan, kínos mellényúlások és bénázás nélkül építik az objektívparkot. Látszik, hogy értik a vásárlóik nyelvét és azt dobják piacra amire a vásárlóknak szüksége van. Hol volt az X rendszer 2 éve objektívek terén? És hol van most? Azért nem nehéz belátni, hogy ezek következményei annak a törekvésnek, hogy a Fujifilm szeretne egy "megfizethetőbb Leica" szerepet elnyerni a piacon.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Remélhetően nekem is több időm lesz mostanában foglalkozni az X-A1-el. El kéne adnom az egykori Pentax K200D szettemet (három obi + rendszervaku) és kipótolva venni egy XF35mm f/1.4-et. Bár szeretem ezt a kitobjektívet, de azért sokszor sovány. Na meg múltkor belefutottam ebbe az írásba, semmi extra amúgy, csak felidézte, hogy FF-en mennyire szerettem 50mm-el modellt fotózni. Aztán meg eléggé belepte már a por a telefonkönyvem "Modellek, stylistok, sminkesek" csoportját.
(#2280) b.vr: De a Fujifilmnek már nincs szüksége a Leica M adapter nyújtotta mankóra. Hiába nem FF szenzorra épít, attól még ekvivalens gyújtótávolságokra gyúrva tervezi az objektíveit. Nincsenek ilyen csoffadékok, mint a többieknél, hogy APS-C-re kiadnak egy 50mm-es objektívet, ami ekv. 75mm mellett semmi népszerűre nem emlékeztet amit analóg időkben meg FF mellett szerettünk. Gyakorlatilag beesik a népszerű ekv. 50mm és 85mm közé. Két szék közül a padlóra. Helyette ott a 23mm (35mm), 35mm (50mm), 56mm (85mm). Kinek kell így a Leica M adapter, meg kit izgat így a crop factor?
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Vicces volt olvasni az összezavarodott kommenteket a FujiRumors meg PhotoRumors oldalakon, mikor az egyik Fujifilm managerrel készült interjút idézték.
Szerinte a Fujifilm teljesen felkészült arra, hogy megmérkőzzön az FF rendszerekkel, de nem tervezik FF szenzoros fényképezőgép kiadását, egyelőre még biztosan nem, mert akkor új objektív sort kéne kiadni és nem akarnak kicseszni a meglévő vásárlókkal.
Ezzel finoman arra utalt, hogy ők APS-C mellett képesek ugyan azt nyújtani, mint mások FF-nél. És ezt nem támasztja alá jobban alá semmi, csak az, hogy mindegyik objektívüket FF ekvivalensben tervezik már a legelejétől fogva. Innentől meg kit érdekel, hogy FF szenzor van-e benne vagy sem. Megkapod a megszokott látószögeket és mivel ezek rendszerint baromi fényerősek és nyitott rekeszen is pengén rajzolnak, ezért DOF-ban sem sok lemondani való van.
-
Stauffenberg
nagyúr
Én már a Leicával való összehasonlítást is bénának tartom. Mintha a prémium autómárkák mindegyike csak egyetlen nagy, magasztos, legendás márkára akarnának hasonlítani. A Porsche-re sem mondjuk, hogy a szegény ember Bugattija. Jól megférnek ezek a prémium szegmensben egymás mellett még különböző árszinteken is.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz MC Pite #2292 üzenetére
"De amúgy hogy most vmi 75 vagy 85 vagy 90mm ekv, kb nem hótmindegy ha cserébe olcsóbb?"
Nem hótmindegy ha használtál vagy aktívan használsz FF rendszert (digit vagy analóg) és ragaszkodsz a megszokott látószögeidhez. A perspektivikus torzítást meg szerintem bárki felismerné, főleg a 75mm és 90mm között. Bár szerintem aki ilyen miatt aggódik, az 100mm alatt ne nézelődjön.
Illetve ami nagyon fontos: Fujifilmre nincs olcsó 50mm-es fix. Ha most kidobnának egy XC 50mm f/1.8-at 100k alatt, akkor emelném a kalapom, de így ugye semmi értelme annak amit mondasz, mert abból indulsz ki, hogy király egy ilyen üveg, mert olcsóbb. Csak épp egy nem létező darabbal próbálsz érvelni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz MC Pite #2300 üzenetére
Pont arról volt szó, hogy Fujifilm X-re nincs 50mm-es üveg és nem is hiányzik, mert APS-C-re olyanokat illik kiadni amiket a Fuji amúgy is kiad.
"És eredendően a csattogókról/canikon szól a történet, és ott az olcsóbb 50es fixekről"
Nem, egyáltalán nem azokról volt szó. Ezt csak te fontad bele. Azzal érveltél, hogy az 50-es fixek azért jók, mert cserébe olcsók. Ami persze hülyeség, mert Fujira egyébként sincs 50 mm-es fix, na meg ugye talán te is tudod, hogy azok az objektívek nem attól olcsók, mert ezt a gyújtótávolságot kapták.
-
Stauffenberg
nagyúr
Nocsak, nocsak... mi leszel te?
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz rbalint88 #2310 üzenetére
Nagyon baba! imádom azt az on/off/nyitó/csukó mechanizmust.
Amúgy a Fujifilm Magazin most lejáró versenyén városfotókat kell bekükdeni, amit alkalmasnak találnak a megjelentetésre, annak a beküldője egy X-Q1-et kap. A múlt hónapban egy magyar fotós portréja került be, ő akkor egy X-M1-el lett gazdagabb.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #2326 üzenetére
A Digitcamnál meg pár hete még 280k volt a Canon EOS M alapkit! Ez a megjelenéskori friss ára volt, ami a gyér eladások miatt hamar lezuhant 110-130k környékére valamikor egy évvel ezelőtt.
Nincs itt semmi meglepő kérem.
-
Stauffenberg
nagyúr
Hátha érdekel valakit:
Fujifilm X Fotóműtermek Hétvégéje
Két műterem is "Fujifilm X teszthelyszín" megjelöléssel bír. Ezeken a helyeken a teljes arzenál kipróbálható lesz (X-T1 biztosan, meg szerintem az új XF 56mm is, de utóbbiban nem vagyok biztos).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz istvan170 #2330 üzenetére
Nem akarlak elkeseríteni, de a D5100 után ez az AF rendszer erős visszalépés lesz. Persze ez függ attól is, hogy mit fotózol, meg mennyire gyors AF-re is van szükséged. De azért a D5100 még a csúcs MILC-eket is megveri sok szituációban. Viszont a back- és frontfocus hibát elfelejtheted, az itt kizárt, hogy előforduljon.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen mosógépet vegyek?
- Yettel topik
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Külpolitika
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Ukrajnai háború
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- E-roller topik
- Mobil flották
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen