Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    válasz Abu85 #41849 üzenetére

    Természetesen értem én, hogy növekednek a költségek és csökkennek az eladások és a fix költségeket egyre kevesebb eladott volumenen kell visszahozni.

    Az is tökre érthető, hogy profitorientált cégek. Nem baj.

    Én/Mi meg - Na most kell elkerekedett szemekkel meglepődni - a saját pénztárcánkat nézi, ár/érték-orientált ad abszurdum tudatos fogyasztók vagyunk. Pont úgy, ahogy a cég mérlegeli, hogy milyen áron térülnek meg a befektetései, pont úgy mérlegeli a tudatos vásárló is, hogy milyen ár mellett milyen értéket vár el egy terméktől vagy szolgáltatástól. És - itt a második nagy meglepő állítás - nem csak a konkurens kínálathoz relatív viszonyítva lehet értékelni, hanem értelemszerűen a saját fizetőképességedhez.

    Szerintem pont annyira jogunk van mérlegelni, értékelni azt, hogy egy cég által kínált termék vagy szolgáltatás túlárazott-e az általa képviselt értékhez képest, mint amennyire a cégnek az, hogy beárazza a költségei és profitéhsége alapján.

    Az üzenetnek egyértelműnek kéne lennie: ilyen áron nem kell.
    Persze ezzel két gond van: vannak nem annyira tudatos vásárlók, akik így is megveszik. (Elnézést, de többségében ők azok, akik ma nehezményezik, hogy a $699-ért vásárolt 1080-ukhoz képest a mai $499-ért kapható kártya nem jelent előrelépést.)
    Másrészt pedig a cégek azt a következtetést vonják le, hogy hát ilyen nehéz ez az üzem, jövőre kevesebbet termelünk és drágábban adjuk. De hát ez van.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

Új hozzászólás Aktív témák