Kísérleteznek a variálható frissítési frekvenciával a VR headsetek gyártói

Létezik olyan terület, ahol egy variálható frissítésre épülő rendszer előnyt biztosít.

A virtuális valóság szempontjából időről-időre felmerül, hogy előnyt jelenthetne a variálható frissítési frekvencia használata. Ez logikusnak tűnik első hallásra, azonban elég sok ellenérv is van az alkalmazásával szemben. Az E3-at kihasználva azonban érdeklődtünk a VR headsetek gyártóinál, hogy lesz-e értelme egyáltalán ezt a lehetőséget figyelembe venni a jövőben érkező VR headseteknél.

Meglepetésünkre mindegyik érintett kísérletezik a konstrukcióval, és van olyan helyzet, ahol előnyt biztosít. Bár a virtuális valóság tekintetében mindenképpen fontos marad a magas képfrissítés biztosítása, azért a jelenlegi 90 Hz-en később érdemes lenne túllépni. Ugyanakkor a gyártók szerint, minél nagyobb frissítésre törnek, annál nehezebb lesz állandóan tartani a megfelelő teljesítményt. Itt arról van szó, hogy a 120 Hz-es kijelzők alkalmazása tulajdonképpen kézenfekvő lenne a következő körben, de 120 fps mellett már 8,33 ezredmásodperc alatt szükség van a sztereó 3D-s képkockára, és a szinkronablakot így jóval könnyebb lekésni. A variálható frissítési frekvencia 90-120 Hz-es tartományban azonban sokat segíthet ezen, mivel az esetek többségében biztosítható lenne a 120 Hz-es frissítés, miközben a szinkronablak 10 ezredmásodperc fölé tolható a képkockák egy kis részére.

A kísérletek egyelőre a HDMI interfész AMD által kiegészített specifikációjával zajlanak, amivel elérhető a FreeSync. Ez ugyanakkor nem szabványos rendszer, de a tesztelésre jó alapot ad. Hosszabb távon az érintettek vagy a VESA Adaptive-Sync technológiájára váltanának, ami magával hozná a DisplayPort használatát is, vagy pedig maradnának a HDMI-nél, első körben a nem szabványos HDMI-s FreeSync, majd később a már tervezett, de még meg nem nevezett szabványos formában.

Az NVIDIA G-Sync használata a jelenlegi formájában gyakorlatilag kizárható, ugyanis olyan méretű FPGA szükséges hozzá, ami a headsetekbe fizikailag nem fér be, pláne úgy, hogy a következő körben ezek méretének csökkentése is cél. Az NVIDIA emellett nem tervezi ennek a frissítését, ugyanis annyira kevés monitorgyártó maradt partner, hogy jó esetben csupán évi két-három új G-Sync technológiát használó monitor kiadás mellett egy tényleges ASIC tervezésébe fektetett pénz sosem térülne meg.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés