Stratégiát vált az Epson

Az Epsonról sokaknak még mindig az otthoni fotónyomtatók vagy rosszabb esetben a mátrix nyomtatók jut eszébe. Ezen a konszern azonban már régen túllépett. A vállalat az utóbbi években fordult az üzleti felhasználók irányába, és a jövőben is ezt az utat követik majd. Az európai partnerek számára szervezett nagyszabású rendezvényen világossá vált, hogy a termékpaletta kialakítása is ezt a célt szolgálja.

2010-ben a bevétel 67 százalékát tették ki az üzleti megoldások, ez pedig várhatóan nőni fog, hiszen idén több, mint száz, erre a piacra szánt új terméket kínálnak. Ezek között megtalálhatóak a projektorok, mono- és multifunkciós nyomtatók, különleges (pl: vonalkód printer) eszközök, illetve scannerek. A vállalat napi kétmillió dollárt fordít kutatás-fejlesztésre, amely összeg jó részét a specializált technológiák megalkotására fordították. A kínálatban jó néhány olyan eszköz található meg, amely egyedi igények kielégítését szolgálja. Ezek között kell megemlíteni az ultra rövid vetítési távolságú, interaktív táblák használatához, illetve a füstnek, pornak, külső szennyeződésnek ellenálló, valamint a szokásosnál jóval kisebb méretű, hordozható projektorokat.

A nyomtató szegmensben a Workforce Pro termékcsalád jelenti az újdonságot. E tintasugaras technológiára épülő eszközökkel a vállalati felhasználókat célozzák meg, és a lézernyomtatós eljárást alkalmazó termékek komoly ellenfelének szánják. Bár a korábbi, tintasugaras készülékek ár/értékarányban, sebességben, és minőségben is a lézer modellek egyenrangú ellenfelei voltak, ez azonban az értékesítési adatokban nem látszódott meg, ezért az új széria tagjai, már külsejükben is azokat idézik.

Fábián Miklós, az Epson Magyarország kereskedelmi és marketing igazgatója kérdésünkre elmondta, hogy a márka átpozicionálása nem jelenti azt, hogy a cég kivonul a konzumer piacról, viszont ez a terület ma már nem fejlődőképes, így mindenképpen szükség van a váltásra. Ma ott tartunk, hogy a kereskedésekben megvásárolható, otthoni termékeken gyakorlatilag nincs haszon. Az árverseny óriási, és ugyan a kellékanyagok értékesítéséből komoly bevételre lehetne szert tenni, azonban a különféle, olcsóbb utángyártott kiegészítők miatt ez mégsem járható út annak ellenére, hogy ezek minősége nem versenyezhet az eredeti tonerekkel, tintapatronokkal.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Epson

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés