Ingyen APU-kat osztogat majd az AMD

Az AMD idén is részt vesz a Comic-Con rendezvényen, mely szokás szerint a szórakozást helyezi előtérbe. A vállalat azonban nem csak különböző játékok exkluzív bemutatóját tervezi itt, de bejelentenek egy érdekes stratégiát is, mely az „A-Series APU Product Review Program” névre hallgat. Itt arról lesz szó, hogy a Comic-Conra kilátogató emberek regisztrálhatnak az AMD-nél, amivel jogot formálnak a programon belüli részvételre. Ezután a cég ingyen küld egy A szériás APU-t a megadott címre, amit a szerencsés tulajdonosnak ki kell próbálnia, és írnia kell a tapasztalatairól, élményeiről valamelyik közösségi portálra. Ha az ügyfél ennek a feltételnek eleget tesz, akkor az APU-t megtarthatja, mintha a boltban vásárolta volna. Információink szerint több száz APU vár gazdára hozzávetőleg húszezer dollár értékben.

Az AMD újszerű stratégiája kifejezetten érdekes, hiszen a közösségi portálok erejére támaszkodik. Arra viszont nehéz választ adni, hogy ez mennyire lesz sikeres, hiszen eddig a gyártók nem ilyen formában használták ezeket a weboldalakat. A friss felmérések szerint azonban manapság egyre jellemzőbb, hogy a PC vásárlása előtt álló felhasználók döntésében jelentős szerepet játszik a baráti kör véleménye, így valószínű, hogy az AMD ezt szeretné kihasználni.

A stratégia abból a szempontból mindenképpen szükséges, hogy az AMD új vezetősége az elmúlt év végén átcsoportosította az kiadásokat, így a vállalat kevésbé támogatja a gyártópartnerek reklámját, viszont többet költenek a fejlesztőkörnyezetek és a szoftverek fejlesztésére, illetve konkrétan a fejlesztők anyagi támogatására. Ennek eredménye, hogy a korábbi gyakorlathoz képest gyorsabban növekszik az OpenCL-t használó alkalmazások száma, sőt, a gyorsabb tempó következtében némely program csak AMD hardveren képes működni. Ebből a szempontból az elmúlt hónapokban számos média panaszkodott az AMD-re, hogy kizárják az új és innovatív dolgokból a konkurenciát, ám erről szó sincs. Az egyes programok azért működnek csak AMD hardveren, mert az OpenCL-es kód teljesítménye nehezen portolható, így az APP SDK-val optimalizált funkciók túl lassan futnak a konkurens hardvereken. Ide tartoznak például a WinZip 16.5 és az új VLC OpenCL-lel gyorsítható szolgáltatásai. A Coreltől korábban már érdeklődtünk, hogy a WinZip mikor kaphat általános támogatást, ám a vállalat nem tudott konkrét dátummal szolgálni, annyit azonban elmondtak, hogy a 17-es verzióra tervezik az Intel és az NVIDIA hardverekre optimalizált kód beépítését.

Szintén fontos, hogy az OpenCL sebessége a drivertől is függ. Azzal, hogy az APP SDK-val készül a legtöbb OpenCL-es program, a fejlesztők akaratlanul is az AMD-nek kedveznek, hiszen a fejlesztőkörnyezetet az AMD a saját driveréhez szabja. Az Intel ezen a ponton látja is a problémát, és az utóbbi időben több figyelmet szentelnek a saját OpenCL SDK-jukra, továbbá webes oktatásokat is szerveznek, amiben kifejtik, hogy mire kell figyelni az Intel hardverekre való optimalizálás során. Ezek természetesen az első lépések a Santa Clara-i óriáscégnél, de ezt mindenképpen fontos elkezdeni, hiszen a hardver az Ivy Bridge-dzsel már adott, és a következő generációs fejlesztések is főleg az integrált grafikus mag teljesítményére és tudására gyúrnak.

A Comic-Con rendezvényre egyébként – a témájához hűen – az AMD számos játékot vitt ki, így például a látogatók exkluzív lehetőséget kapnak, hogy összemérjék tudásokat magukkal a fejlesztőkkel a Medal of Honor: Warfighter című játékban, mely ősszel jelenik majd meg. Ezenkívül kipróbálható lesz a Sleeping Dogs című, nyáron érkező alkotás is, illetve először lesz megtekinthető a Pirate 101 néven fejlesztett, webes felületen játszható online játékprogram, mely a KingsIsle Entertainment új húzócíme lehet. A fejlesztőcsapat igen tapasztaltnak mondható, hiszen a nagyjából 25 millió regisztrált játékossal bíró Wizard 101-et tették le korábban az asztalra. Az AMD 10 bétakulcsot is kisorsol a jelenlévők között, így a rajongók a start előtt is betekintést nyerhetnek a Pirate 101 világába.

Az AMD stratégiájából leszűrhető, hogy valamennyire háttérbe helyezik a reklámokat és előtérbe a szoftverfejlesztések anyagi támogatását. Ezzel alapvetően nincs gond, sőt, ebből a vállalat felhasználói egyértelműen profitálnak, de kevesebb reklám mellett kevesebb emberhez fog eljutni az is, hogy az AMD ennyi munkát fektet a programok támogatásába. A közösségi portálokon keresztül kigondolt újfajta reklám ugyan hasznos lehet, de jóval direktebb fellépésre lenne szükség, gondolva itt a gyártópartnerek reklámhadjáratának anyagi támogatására, amiből az AMD az elmúlt hónapokban visszavett.

Az ideális stratégia tehát nem biztos, hogy az, amit az AMD most alkalmaz, mivel a reklám jelentősége a mai világban elég nagy. Ezzel persze távolról sem azt akarjuk mondani, hogy a fejlesztők komoly anyagi támogatása elvetélt ötlet, de mindenképpen szükség lenne egyfajta egyensúlyt teremteni a két dolog között.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés