Vélemény: iPad Pro és kontra

Surface/iPad Pro

Mi, itt a Prohardvernél nagy kedvelői vagyunk a komoly teljesítményű, termetes tableteknek. Az elmúlt időszakban született pár olyan masina, például a Microsoft Surface Pro 3 vagy a második generációs Lenovo ThinkPad Helix, amelyek még kecsegtetőbbé tették ezt a kategóriát, amit főleg a marketingesek szeretnek úgy reklámozni, hogy "a notebook leváltója". Szerintünk viszont inkább a mobil termelő- vagy a hordozható munkaeszköz kifejezés írja körül őket jobban, "leváltónak" talán túlzás hívni.

A napokban megszületett egy olyan valami, amin sikítva röhögnek az Apple ellendrukkerei. A vizionárius, trendet diktáló, papíron szinte a lekerekített sarkú hasábot is feltaláló cupertinóiak olyat koppintottak a "lelketlen, unalmas, pusztulásra kárhoztatott" Microsoftról, hogy ha azt a Samsung csinálja meg valami Apple termékkel, akkor mostanra komoly terméktiltási kérelmek lennének az amerikai bíróságok asztalain.

Szégyen ide, szégyen oda, valljuk be, hogy az iPad Pro nem más, mint egy Apple stílusban átrajzolt Microsoft Surface Pro, csak a hátuljából kifordítható állványt nem volt képük lelopni (megtette azt a Lenovo a MIIX 700-zal). És igen, lehet egy kört nevetni azon a mémen is, amit Steve Jobs egykori kijelentése és a csodálatos újdonság, az Apple Pencil viszonylatában gyártottak, miszerint akinek ceruzára van szüksége az érintőképernyőhöz, az elveszett.


Viccesnek tűnhet csak éppen csúsztatás

Vajon tényleg elveszett az Apple, hogy a korábbi gyakorlattal ellentétben ezúttal – vagyis az iWatch után már másodszor – egy közismert terméket vagy legalábbis termékcsoportot másol le és próbál a szokásos stílusában abszolút új dologként eladni? Igazából az iPod, az iPhone és az iPad kapcsán is felmerült, hogy nem az elsők a maguk nemében, csakhogy az Apple mindegyiket olyan minőségben csinálta meg, hogy a maga ágazatának meghatározó terméke lett.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés