Hirdetés
Képminőség
Az alkalmazott IPS panelnek köszönhetően a betekintési szög kiváló, ennek következtében csak akkor kezdenek fakulni a sötétebb árnyalatok, ha egyébként is kényelmetlenül lehetetlen pozícióból nézné az ember a kijelzőt. Viszont az is igaz, hogy a fekete megjelenítése korántsem hibátlan, mi 0,089 cd/m² fekete szintet és 1337:1 valós kontrasztarányt mértünk. Ezen elméletileg valamelyest lehet segíteni az Adaptív háttérvilágítás-vezérlés névre hallgató képjavító technológia használatával, amely automatikusan módosít a háttérvilágításon a tartalomtól függően, viszont ettől egyes sötét képrészletek egyszerűen eltűnnek, úgyhogy ez nem igazán jó megoldás.
Az Automata kontrasztvezérlést sem kell erőltetni, ilyenkor ugyanis a kontrasztarányt módosítja magától a rendszer, aminek következtében a világos és sötét tartalmak gyors váltakozásakor enyhe vibrálás figyelhető meg. Az Intelligent Frame Creaton névre hallgató interpolációs technológia segítségével papíron a mozgásmegjelenítés tehető folyamatosabbá, ez azonban a filmek esetében természetellenessé teszi a végeredményt. Viszont mivel gyors kameramozgásoknál enyhe akadozásba bele lehet futni, ezért például a sportközvetítések során jól jöhet, ám itt sem szabad elvetni a sulykot, a maximális fokozatot el kell felejteni. Ilyenkor ugyanis előfordulhat, hogy elszámítja magát a virtuális képkockákat illetően, így láttunk olyat, hogy például egyszerre két focilabda jelent meg egy rövid pillanatra a kijelzőn.
Számottevő zajosodás, pixelesedés még a legsatnyább SD tévéadásoknál sem jelentkezett, de azért teljesen nem sikerült száműzni a jelenséget, ugyanakkor a Zajcsökkentés funkció alkalmazásával ez többé-kevésbé hatékonyan orvosolható, azonban ilyenkor számolni kell azzal, hogy a finom képrészletek összemosódhatnak. A felbontás felskálázása is bekapcsolható, ami valamit javít a képen, de csodákra nem képes; az így kapott végeredmény meg sem közelíti a valódi 4K-t még a Full HD anyagok esetében sem. Maximális fokozatra kapcsolva néha-néha vibráló aura jelent meg a kisebb objektumok körül, ami azonnal eltűnt, amint a felsálázást likvidáltuk. Tehát ezen a funkción azért még van mit javítani a jövőben.
A tesztkép alapján kiderült, hogy a háttérvilágítás korántsem homogén, de a felhők, foltok a hétköznapi használat során nem tűnnek fel. Utánhúzást egyáltalán nem tapasztaltunk, de ez egy ilyen kategóriájú tévétől 2015-ben már alapelvárás. A gyártótól kapott információk szeirnt a tv megkapta a Studio Master Color elnevezésű, a megszokottnál szélesebb színtartomány megteremtésére képes technológiát. Ennek köszönhetően a termékkommunikáció szerint a képvilág rendkívül természetes, és mi is ezt tapasztaltuk. Normális beállítások mellett a tónusok a helyükön vannak, a műanyag élénkségnek, túlzott harsányságnak nyoma sincs, még az olyan kritikus pontoknál is, mint például a bőr vagy az arany megjelenítése, nagyon jól teljesít.
Az árnyalatok valósághű visszaadása a CS750 egyik legnagyobb erőssége, és ezzel kapcsolatban nagyon jól okoskodtak a döntéshozók, hiszen mi lehet annál fontosabb, hogy szép legyen a kép? (Nyilván sokak számára az ár vagy a dizájn...). A képarányt illetően sok választási lehetőséget nem biztosít a modell, hiszen a 16:9 és a 4:3 mellett mindössze egy nagyított profil kapott helyet a kínálatban. De ennél nem is kell több, pláne, hogy az automata kitöltés hibátlanul végzi a dolgát, így ezzel nem nagyon kell vacakolnia az embernek.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!