Technikai részletek
Rengetegszer láttunk már 2,66 GHz körüli Core i5-öt korábbi notebooktesztjeinkben, és a 640 GB-os merevlemez sem tud már újat mutatni nekünk, ezért csak a GeForce GT 425M teljesítményét vizsgáltuk. Előzőleg a Samsung QX510-ben járt nálunk a GeForce GT 420M, ami elvileg csak abban különbözik a 425M-től, hogy 10%-kal alacsonyabb a GPU órajele.
Grafikus alrendszer megnevezése | GeForce GT 425M |
GeForce GT 420M |
---|---|---|
GPU kódnév | GF108 | GF108 |
Shader egységek száma | 96 | 96 |
GPU/shader órajel | 560/1120 MHz | 500/1000 MHz |
Memória mérete és típusa | 1 GB DDR3 | 1 GB DDR3 |
Memóriabusz szélessége | 128 bit | 128 bit |
Memória alapórajel | 800 MHz | 800 MHz |
Unreal Tournament 3 - 1366x768, maximális | 83 | 67 |
Far Cry 2 - DX10 - 1366x768, magas | 43 | 32 |
GRiD - 1366x768, közepes | 44 | 33 |
World in Conflict - DX9 - 1366x768, közepes | 39 | 31 |
Oblivion - 1366x768, magas | 35 | 29 |
Stalker Benchmark - 1366x768, közepes | 36 | 23 |
Gyakorlatban viszont azt láttuk, hogy inkább 30% körüli a nagyobb GeForce előnye. Talán mégsem sajtóhiba az MSI oldalán, hogy az MSI FX603-ban a lassabb DDR3 memória helyett GDDR5 segíti a grafikus alrendszert. Igaz, hogy az NVIDIA oldalán is DDR3-at írnak, de elvileg a mobil Fermi architektúra eszi a jobb RAM-ot, ami magyarázná a gyakorlati gyorsulást. Végülis a felhasználó szempontjából mindegy, hogy tranzisztorok vagy törpemókusok érték el, hogy a kijelző 1366x768 pixeles natív felbontásán közepes minőséggel az újabb játékok is szépen futottak az MSI FX603-on.
Bár nem változott az FX603 kijelzője (maradt a Samsung panel), és az Intel IGP is ugyanaz, csináltunk most is kalibrált színprofilt.Innen tölthető le, és kettővel a maximális fényerő alatt adja a legjobb árnyalatokat. Most gyengébbre sikerült a kalibrálás, mint az FX600-nál, de a valóságban kevesen látnának különbséget a két FX-es MSI belőtt árnyalatai között. Ezúttal is elég korrekt, 300:1 körüli kontrasztarányt mértünk a Samsung panelnél, ami világos környezetben is elég arra, hogy legyőzze felülete tökröződését.
Sajnos hűtésben nem fejlődött az FX603 az FX600-hoz képest. Maga a gép egyáltalán nem volt meleg, processzorát terhelve csak asztalt nyomó alja közelítette az 50 Celsius-fokot. Játék közban a hőleadó területén mért 53 °C sem olyan vészes, lényegesebb, hogy felül, a használóval érintkező rész langyos maradt. A hűtés ventilátora viszont nagyon zajos volt. Már néhány perc hevítés után átlépte a 35 dB-es szintet, és egészen 40 dB-ig hangosodott, pedig közben sem a processzor, sem a VGA nem melegedett túlzottan. Amit még kellemetlennek találtunk, hogy a ventilátor a billentyűzet bal oldalán, a játékban sokat használt WASD billentyűkön „keresztül” lélegzik. Innen szívja be a friss levegőt, ami kellemetlen huzatot kelt a bal kézen.
Fura, hogy az üresjáratos akkutesztben a FX603 romlott elődjéhez képest. Pedig az új, fermis GeForce elvileg jobban visszavesz nyugalmi állapotban, mint a régebbi modell, amivel az FX600-at szerelték. Az így mért, negyed óra híján négyórás üzemidő nem valami fergeteges, de ezért megteszi. Videóban már egál volt a helyzet (Intel IGP-t használva) a két gép között. A majdnem háromórás idő egészen korrekt, a 49 wattórás akkumulátorból kiindulva 20 watt alatti fogyasztást jelent. Bár teljesítménycentrikusra állítottuk, a GeForce mégis visszavett sebességéből, amikor akkumulátorról játszottunk az FX603-mal. Ezzel a lassabb tempóval majdnem másfél óráig bírta az akku, kb. 35 wattos fogyasztást produkálva. Kár, hogy ebben az állapotában jelentősen - úgy felére - esett vissza a 3D teljesítmény.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!