Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kchryss

    addikt

    válasz Bobyjack #183599 üzenetére

    Na akkor ahogy megígértem kicsit bővebben pár gondolat az idei rangsorolt szezonról:

    Elvileg 3 rangsorolt szezon lesz ebben az évben. Gondolom mindegyik 3 hétig tart. Egy szezonban 4 divizió van (4x lehet felmászni a 15-ös szintre).
    Az egész éves jutalom a 3 szezon alapján gyűjtött pontokkal váltható ki, mint a frontline-nál. Itt 1 divízió teljesítéséért jár 1 pont illetve ha valaki bekerül egy szezonban az arany ligába azért jár +1 pont. Vagyis a 3 szezon alatt 3x4 + 3x1 pont gyűjthető azaz 15.
    4 jutalomcsomag van amire be lehet váltani:
    3 pont: kis játékon belüli jutalom (arany, kredit, prém nap, kötvény)
    7 pont: nagyobb játékon belüli jutalom (arany, kredit, prém nap, kötvény)
    10 pont: titkos 9-es prém tank + sok játékon belüli jutalom
    15 pont: titkos 9-es prém tank + nagyon sok játékon belüli jutalom

    Vagyis ha a 9-es jutalom tankot akarja valaki megszerezni ahhoz minimum 1 szezonban végig kell menni mind a 4 divízión a másik 2 szezonban pedig 3-3 divíziót kell teljesíteni vagy 2 szezonban kell végigmenni mind a 4-en és a harmadikban akkor elég 2 divíziót megcsinálni. Ebbe nem számoltam bele az arany ligáért járó +1 pontokat mivel azt akartam érzékeltetni, hogy a gyengébb játékosoknak mennyit kéne dolgozniuk a jutalom tankért.
    A ligákba még nem tudom, hogy csak azok az emberek kerülnek be akik mind a 4 divíziót teljesítik egy szezonon belül vagy elég csak az elsőt megcsinálni hogy felkerülj a listára. Nagyon nem mindegy melyik verzió az igaz, mert ha csak azok között lesznek szétosztva a ligák akik mind a 4 divíziót teljesítik akkor az arany ligába szuper unikum szint alatt lehetetlen lesz bekerülni.

    Na ennyit az általános ismertetőről, hogy miért és hogyan folyik a harc. Most pár személyes észrevétel:

    1) Nem tudom ti hogy vagytok vele, de engem nagyon bosszant, hogy nem tudni konkrétan mik vannak a jutalom csomagokban, miért szállunk harcba. Frontline-nál még elfogadom, hogy titkos tank, mert az fun mód, oda farmolni jár az ember, nem idegeskedni. A ranked viszont sokkal komolyabb dolog sok feszültséggel, nem üdülés. Illene tudni, hogy melyik lesz a jutalom 9-es tank és hány pontért konkrétan milyen és mennyi játékon belüli juttatást kapsz. Nem mindegy, hogy egy jó 9-es tank lesz és mondjuk 1 hónap prém, 5 ezer arany és 10 ezer kötvény vagy egy fos 9-es kínai td 1 hét prémmel, 1000 arannyal és 1000 kötvénnyel.

    2) Az mm nem működik jól, főleg az előző szezonokhoz képest. A leírás szerint úgy kéne működnie hogy csupa azonos szinten lévő játékost dob össze és ha ilyet nem talál akkor próbálja kibővíteni a közeli szinten lévő játékosokkal. Ez a korábbi években jól is működött, ha 10-es szinten voltam akkor 90%-ban csupa 10-es szinten lévő játékossal találkoztam néha kiegészítve pár 9-essel és 11-essel. Ezzel szemben idén nem is láttam még olyat hogy sikerült volna az mm-nek 1 rangon belül játékosokat találnia. Össze-vissza be van hányva 1-es szinttől 15-ös szintig mindenki csak arra figyelve hogy a két oldalon mindenkinek meg legyen a párja. Ezzel elérték hogy hiába mászol feljebb ugyanúgy megkapod az alacsonyabb szinten megrekedt gyengébb játékosokat. A régi rendszer sokkal jobb volt ilyen szempontból. Nem tudom hogy az idei bugos és nem úgy működik ahogy szeretnék vagy direkt tervezték ilyenre, de nekem nem tetszik.
    Streamek alapján magasabb rangon meg olyan lassú az mm, hogy 5 perceket várakoznak a játékosok hogy bedobja őket pedig ott sem egy szinten lévőket dobál csak össze.

    3) Tegnap mikor még néztem akkor nem volt kint a lista. Így még könnyebb kalkulálni. Játékon belül ha ranked top listára mész akkor jobb klikk annak a nevén aki érdekel és a szolgálati naplójában meg lehet nézni az idei ranked statisztikáját. Statisztika fül, jobb oldalt csatatípus: rangsorolt. Itt látni hány csatát játszott, mennyi a győzelmi aránya, milyen arányban szerzett stráfokat illetve az infografikákra kattintva lehet következtetni milyen tankokkal ment.
    Most vannak kb 100-an, megnéztem pár statisztikát illetve véletlenszerűen ránéztem pár játékosra. Ezek alapján a legkevesebb csata 108 volt eddig amivel valaki végigment a 4 divízión. Dakinak 247 csata kellett. Úgy általában a legtöbbeknek 200 és 300 közötti csataszám kellett hozzá. Egy átlagos "zöld" játékosnak szerintem minimum 500 csata kéne hozzá és ha hozzátesszük hogy nem is tudjuk hogy pontosan mi a jutalom akkor ki fogja ezt végigcsinálni? Szerintem nem sokan.
    Az látszik hogy majdnem mindenkinél akire ránéztem hatalmas heavy fölény van a grafikonon. TD-t szinte senki sem használ és light-ot sem sokan.

    4) Korábban egyik fórumtárs mindig azt hozta fel a skill alapú mm ellen, hogy ugyanúgy rétegeződnének a játékosok és mondjuk a kékek zöldek lennének ha csak lilákkal játszanának. Nálam a ranked ezt eléggé megcáfolja. Ha megnézitek a legjobbaknak 3k körül van az átlagsebzésük rankeden, de jellemzőbb a 2500 körüli az unikum játékosoktól. Vagyis durván felét sebzik annak mint randomban. Én viszont nem maradok el ilyen sokkal a randombeli átlagomtól, 2500 helyett sebzem mondjuk 2000-et, de volt olyan szezon ahol majdnem hoztam a 2500-at. Ez teljesen egyéni hogy kire milyen hatással van ha a játékosok átlag tudása nagyobb mint a megszokott. Azt vettem észre, hogy az unikumokra rosszabb hatással van ez mint a kék/zöld játékosokra. Nem tudom, hogy ez miért van így. Lehet azért mert az unikum randomban könnyebben észreveszi a free dmg-et, jobban ért hozzá hogyan farmolja le a gyenge játékosokat, de itt nincs annyi free dmg? Rám meg nincs akkora hatással, mert randomban nem veszem észre a a lehetőségeket olyan szinten mint a lilák itt meg kevés a lehetőség így nincs is mit észrevenni. :)

    5) Egy érdekes mm tegnapról Yzne-től:

    13-13 heavy. De ami még érdekesebb, hogy az egyik oldalon a 15-ből 10 míg a másik oldalon a 15-ből 12 reward tank! És az a durva hogy ez nem is olyan ritka mm. Ez a meta. Szerintem nem tesz jót a játéknak ha reward tankok ennyivel jobbak a normál társaiknál.

    6) VK-ról kérdeztél a múltkor. A lövegpajzs beveréséhez nem is kell gold spam, még az IS-3 is beveri ott simán alap lőszerrel. De az a poén hogy ezt nagyon kevesen tudják és ebben a szezonban konkrétan senki sem lőtt még meg ott. Simán kinézek vele és úgy vannak vele hogy torony akkor inkább nem lövöm. :D
    Egyébként nem azért játszom a VK-val mert jó. A super conq hasonló sebesség, de mindenben jobb nála, jobban is teljesítenék vele. Egyszerűen szeretem ezt a tankot, szeretek vele játszani és amíg ezzel is haladok előre a létrán addig használom. A gyors metáról mindent elmond, hogy sokkal gyorsabb mint a Maus mégis egy csomó csata van ahol lemaradok az összes sebzésről és 3-at nem tudok lőni és már nyertünk is. Tegnap Yzne-t láttam hogy az IS-7-tel futott a sebzés után pedig az nem egy lassú tank. :D

    7) XP-ről:
    A szerep xp nem változtatott semmin, csak dísznek van. Legfontosabb dolog továbbra is a kill, arra kapod a legtöbb xp-t. Ezért érdemes olyan tankkal menni amivel hatékonyan lehet lopkodni a kill-t.
    Érdemes mindenkinek megnéznie a rangsorolt statisztikáját ott ahol írtam a szolgálati naplóban. Ott írja a győzelmi arányt és a stráfszerzési arányt is. Ha a stráfszerzési arányod alacsonyabb mint a győzelmi arányod akkor valamit rosszul csinálsz és magadban kell keresni a hibát nem az mm-ben. Ez főleg akkor szokott előfordulni ha valaki vagy túl kempelős és lemarad a csatáról vagy túl agresszív és hamar meghal és így a győztes csatában nem lesz top10.

    Még biztos van amit kifejeltettem, de egyelőre elég ennyi. Jó játékot mindenkinek! :)

    (#183663) @Gyuri27:
    Játékon belül azt írja reggel 6-kor jön a következő. Szóval ébresztőórát beállítani, szerver összeomlásra felkészülni. :DDD

    (#183665) @Viktoár:
    Nem tudom, engem is nagyon meglepett, hogy ez a tank bekerült a kreditért vehetőek listájára. Olyan érzésem van mint amikor egy bolt tönkremegy és az utolsó napokban már szinte ingyen osztogatja az árut minden mindegy alapon. Lehet a WG-t rúgja a WG. ;] :DDD

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák