Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • snowdog

    veterán

    válasz pukkancska #1754 üzenetére

    Attól függ mire használod. A navigációs programok 90 %-nál nem érdemes átkapcsolni, mert nincs semmi előnye. Azért nem javasoltam az átkapcsolást, mert az nem egy egyszerű művelet, és ha valaki nem pontosan érti hogy mit csinál, akkor olyan üzemmódba kapcsolhatja a GPS vevőt, hogy abból már nem tudja kihozni, és a vevő használhatatlanná válhat. Persze ez csak szélsőséges esetben állhat elő, de minek kockáztatni, ha semmit sem lehet vele nyerni. ("...A SirfTech progival illik óvatosan bánni, mert valamit sikerült úgy elállítanom vele, hogy szegény Eten X650-emben a beépített GPS nem volt hajlandó megszólalni semmilyen comporton. Szétszedés után egy "backupakksirövidrezárásos hardresettel" sikerült életet lehelnem a ketyerébe....")

    Tehát van az NMEA és a SIRF mód.

    Korábban volt róla szó, hogy a régebbi, ma már kevésbé modern protokoll az NMEA. Nagyon kevés funkciót tud, de még mindig elég, amire használjuk. Egyszerű, stabil megoldás. A GPS vevők többsége alaphelyzetben erre van állítva.

    A SIRF a modernebb, nagyobb tudású verzió. Az egyetlen amit egy átlagos felhasználó használni szokott, az a static navigation kikapcsolása. Amennyiben nincs kikapcsolva, akkor 4 km/h alatt azt látod a képernyõn, hogy állsz. Geocaching esetén a láda környékén sétálgatsz és meg sem mozdul a kis nyíl (Russa vagy Navitel). Az autós navigációs programoknál ennek azért nincs jelentősége, mert a programok az útratartás funkciót alkalmazzák, aminek következtében nem ugrál a jel össze vissza, mindig a térkép szerinti úton van.

    "Static Navigation (SN) - Staikus Navigáció [link]
    Ha a sebesség 1,2 m/s alá csökken 3 másodpercig, akkor a GPS vevő "befagyasztja" a poziciót. Ebből az állapotból csak akkor lép ki a GPS vevő, ha 1,4 m/s fölé nő a sebesség vagy 200 méternél jobban eltávolodunk a helytől. Értelemszerűen gyalogos felhasználáshoz nem használható, autóval közlekedve viszont nagyon hasznos tud lenni városban, hogy a magas házak között piros lámpánál, a balra kanyarodó sávban állva nem kell állandóan ezt hallgatni: "a következő lehetőségnél balra, újratervezés, forduljon vissza" az "elmászkáló" GPS pozíció miatt. Ez a tulajdonság gyártótól függ, de alapállapotban általában ki van kapcsolva."

    Amit említettél pontatlanságot ("...amikor állok a piros lámpánál akkor nem fogja azt tolmácsolni a gps, hogy forduljak vissza, mert túlmentem a célnál...") az nem a GPS vevő, hanem egy bizonyos navigációs program hibája. Másik verzióval nem csinálja.

    Röviden ez a lényeg. Ha a téma mélyebben érdekel, akkor valóban olvass utána a neten, nagyon sok oldal foglalkozik a témával. Közülük néhányat belinkelek.
    NMEA Reference Manual [link]
    GPS Protocol Reference Manual GPS Protocol Reference Manual [link]
    SiRF Binary Protocol Reference Manual [link]
    SiRF NMEA Reference Manual [link]

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák