Hirdetés

Aktív témák

  • macy49

    tag

    Kedves Hölgyek és Urak!
    Hosszas töprengés után úgy döntöttem, hogy mégis megírom az elmúlt hét történéseit (digitális kábeltévé ügyben). Gondoltam, hátha lehet benne tanulság is, amit más, máskor hasznosíthatja.
    A történet még január 10-én (hétfőn) kezdődött, amikor a digitális TV beszerelése után és az első hibás STB lecserélése után elment a szerelő.
    Utólag kiderült, hogy nem hivatásos UPC-s volt, hanem egy alvállalkozó. Ennek ellenére tisztességes munkát igyekezett végezni. Amikor távozott, akkor mondta, hogy ha csütörtök estéig nem érkezik meg a „Filmbox” (amit jutalomnak adnak a gold mellé 3 hónapra), akkor hívjam föl a 1221-et és beszéljem meg a kérdést, de biztos megérkezik.
    Elérkezett a csütörtök este, oszt a Filmbox mégsem érkezett meg. Telefon 1221, egy kulturált hangú és viselkedésű ügyfélszolgálatos kisasszony ellenőrizte az adatokat, majd küldött egy frissítést az STB-re. Kezdődött a szokásos beállítási procedúra, Ő mondta, hogy mit kell nyomni, én megtettem, oszt a végén mégis oda jutottunk, hogy nem volt Filmbox. „Nincs engedélye a csatornához” felirat volt csak a helyén. Erre megegyeztünk, hogy pénteken délután jön a szerelő és igyekszik megoldani a problémát.
    A történet egy igen érthetetlen kérdése: a beszerelés és aktiválás óta 3 db HBO csatorna volt látható nálunk, pedig mi nem kértük és az otthagyott munkalapon sem volt róla szó, csak gold + Filmbox.
    Pénteken megjött az igazi UPC-s szerelő (használt STB-vel és mérő műszerrel fölszerelve), megbeszéltük a problémát, én mondtam az ötletemet, hogy az STB tuti jó, mert minden jó rajta, csak valószínű, hogy valami aktiválási hiba van a rendszerben. Osztotta a meglátásomat, majd elkezdte méregetni a bejövő jel erősségét. Megállapította, hogy túl erős a jel, leginkább az Internet modem részére, ezért gyorsan megkereste az egy emelttel lejjebb lévő erősítő dobozt, ott is méregetett, valamit állított és jött vissza. Lecserélte azt az elosztót, ami az STB és az Internet + analóg Tv között végezte a munkáját. Mondta, hogy ezt azért kell cserélni, hogy minden (leginkább a router) jól működjön. Ezek után kártyát kihúzta, (munkalapot elkérte) ügyfélszolgálatot hívta, pár perc alatt tisztázódott, hogy rossz számon volt aktiválva. Elrendezték a problémát, megérkezett a frissítés, beállításokat elvégezte, minden jó, megjött rögtön a Filmbox is. Azóta minden működik.
    Természetesen a három HBO csatorna is eltűnt. Így viszont azt látjuk, amit fizetünk, jöhet minden ellenőrzés, nincs eltérés.
    A hiba lényege az volt, hogy az aktiválásnál valami okból kifolyólag az első (hibás) STB kártyaszáma maradt meg. Viszont azt még most sem értem, hogy miért lehetett a 3 HBO csatorna. Lehet, hogy kár volt erőltetni a Filmbox kérdést, de így jobb érzésem van, mert így a frissítés is megérkezik rendben.
    Most már viszont már a dobozról is meg tudjuk mondani, hogy melyik a gyári új és melyik a használt (vagy javított) PACE STB. (A barna karton dobozba, UPC feliratú szigetelő szalaggal leragasztott a használt) Azért jobb érzés, ha egy új küldi a jeleket.
    Üdvözlet
    :K :((

    A gravitáció akkor is hat, ha már nem veszünk róla tudomást

Aktív témák