- Mini-ITX
- Milyen TV-t vegyek?
- Azonnali informatikai kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Megjött az ASUS 240 Hz-es, fényes WOLED monitora
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Házimozi belépő szinten
- 3D nyomtatás
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Hunt: Showdown - Augusztustól csak jelenlegi generációs gépeken játszhatunk vele
gp A PlayStation 4 és Xbox One verziók automatikusan frissülnek az új kiadásra.
-
Május végéig befut a Magic OS 8.0 a Honor 90-re és Magic V2-re
ma A gyártónak nyolc napja van teljesíteni az ígéretét.
-
PROHARDVER!
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
neduddki
nagyúr
válasz #25954560 #636 üzenetére
HI!
az uj info szamomra itt a ken volt, ill. az annak okolasa
udv
neduddki
mod: Dare2Live: pont az az erdekes, hogy ez az info nem az elhanaygolasrol szol, ill. hogy a teljes zz csalad eritett, leginkabb az 1.4esek , de termeszetesen 1.6 es 1.8 is /ertelmezesemben ugye az eladot darabszamok mijatt/
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
neduddki
nagyúr
válasz Dare2Live #803 üzenetére
HI!
japker szentende, van vami ketteszakadt bonto is, vmi eredeti, meg az igazi:- ), totoya bonto 15, meg 16ban is van, ill Endre csepelen ha ujat karsz olcsobban hozatni
udv
neduddki
mod: Drizzt: nekem hasnlo konfigban 7.32-7.21-7, volt mmost legutoljara, mrminr a Tijedel hasnlo kategoria Civc, kozben vegesztem a zuzassal, jovo heten at tucc gyunni Qvazni? /feltee ha meg erdekel/
mongyuk az 1.4es nem a legtakarekosabbnak tarcsak, jol emlexem, hogy pont Nked szedtem ki a fogyasztasokat es ott is a legmagasabb volt az zz?[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
neduddki
nagyúr
HI!
csak hogy meglegyen: avensis
SB1EJ56L.. AZT250L-AWMEHW 04/2006 - 10/2008 AZT250 TEC EUR WG LHD 1AZFSE D4 MTM 5F
SB1DR56L.. ZZT251L-ALMNKW 04/2006 - 10/2008 ZZT251 ENTRY EUR LB LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
SB1ER56L.. ZZT251L-AWMNKW 04/2006 - 10/2008 ZZT251 ENTRY EUR WG LHD 1ZZFE HTWC MTM 5Fudv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
neduddki
nagyúr
H!
nem nehz utananezi:
4e-fe: 147 Gasoline 5,61 7,12 9,55
4a-fe: 73 Gasoline 6,11 7,81 11,92 /becsuszik 1-2 zz ami csokkent/
azert a 4a-fe 4.5krpm-tol el tud szabadulbi, erre a 4e-fe em igaza kepes:- )udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Dare2Live
nagyúr
0Wst. 1.6 még az 1-1.4 közötti szfe, krfe motoroknál is jobban szereti a híg olajat illetve tudtomal az egyik olyan Toyota motor aminél a 10-15W-50ek kicsit elhanyagolt szervizperiodussal képesek azt összehozni, hogy 60-100.000km után már eszi az olajat mert eltömdtek egyes olajszállító lyukak aztán meg lehet motortcseélni.
Szóval ennél a motornál kizárólag 0W és max 20.000kmenként olacsere. Ja és lehetőleg eredeti szürő ~3000Ft az utángyártottnak legalábbis olcsónak enged a szelepe.MIndha nedudki mondott róla vmit anno, neki van zz se mind az 1.6-1.8 háklis erre, majd kifejti.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
neduddki
nagyúr
HI!
gyari eloiras szerint 5w50ig barmi jo bele japo szokas szerint elsodlegesen 5w30, /sajnos kiithatalan nezet amit sokan papagajjket ismetelek, hogy a suru olaj miatt ragadt le a gyuru es nyirta ki a hengerfalat, mint ahogy edlozoben is latod, mese habbal a gyariak szerint:- (/ a szervizek mereven elzarkoznak 0w-s olaj miatt indokot enm kaptam elleneben skna hasznaljak vele, a zz-s motor ellenben mas oko miatt haklis a jo minsgu es idejeben betarott olajcserere mert a vezermubutyok egy aceltokevel /NEM hidro!!!/ van kapcsolatban es ez a toke a nem megfelelo olaj hasznaltaval kagylosan kikophat es akkor baj van:- (
szoval akkor mit bele? mindenkepp acea08*as ha uldozesi maniad van akkor a3/b4es olaj, az elzarkozas miatt en nem teszekbele bele egyellore 0w-st amig megbizhatoan monitorozni nem tudom az olaj allapotat, ha rakeresel a neduddki sustina parosra megtanalod en miert erre valtottam. 5w30 ill. 5w40
feltotes menyisege is jo kerdes, mert eredetileg 3.9l volt de a 2003as nivopalca atszabas ota 4.5ludv
neduddki
p.s. * lista azota bovult, de meg nem publikalas kepes
mod: psycroptic: keress egy mann-t es boldog leszel /lila kodom sincs ki a imporot, de majd rakeresek/
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
neduddki
nagyúr
válasz psycroptic #1055 üzenetére
I!
az, a korabban beszlet bug ot ie erti a kozvelkedessel szembe, a hozzaertok szeritn kb 305Mmkornyeken hozza kell nyulni a vezerleshez, meg askkormis ha az olaj nedm volt benn soha elhanyagolva /ha igen akkor amr korabban/ amugy nem tul haklis sz aolajra /neten koborlo velmenyk ellere/, csak az idobeli cserere
kellemsen eros mar alulrol is, keveset eszik, a csalad legjobb motorja, ha rakeresel a rofogeseim kozott a zz-re akkor tnasz rola sokmindetudv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
neduddki
nagyúr
HI!
na latok kezd mar llesni, tovabbra is jelzo: zz
amugy az olajos arcoskodast latom emg mindig fojjtaotd a nelkul hogy tudnad mi a gondja motornak...de ne mod hogy enem segitek: bof, bof, a 2003as olajnovelos blodlinek meg ne ulj fel /pedig a papagajjok nagyon kedvelik/, sajnos 2005ig kelelt varni:- (
varom ujabb eszreveteld mosdt mar remelve a tneyek esemretetudv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Dare2Live
nagyúr
1.6/1.8 ZZ olajfogyasztásának volt vmi linkje amin jól összefoglalták mi hogy miért.
Belefutottam egy ilyenbe és megigértem a tulajnak, hogy átküldöm a linket, hogy mért de nem találom.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
lsc
nagyúr
Ugyan nem 1 zz, de 1.3 efe motornál 100-ból megállt, cserélve csapágysor, szimmeringek /szelepszár is/, új tömítések.Gyűrűk maradtak, semmi bajuk nem volt, csak az olajlehúzók ragadtak le. Ki lett pucolva minden, azóta egy gramm olajat nem eszik, már belement kb 40e. Nagy a gyanúm hogy itt is elég lenne egy új hengerfejtömítés, gyűrűhornyok pucolása és ennyi.
Az élet kegyetlen .
-
Dare2Live
nagyúr
válasz AMD Power #5129 üzenetére
Amiről gyakorlatban tudom, hogy érintett az az 1KR-FE és az 1NR-FE.
De olvasásra ezen felül is jópár Toyota motor érintett. ZR, ZZ... ZZt linkelem mert ott jó a leírás az olajfogyasztás okáról. [link]
és akkor most csak az olajfogyasztásról beszéltünk...
Az tuti, hogy bajba leszek ha egyszer majd le kell cserélnem a 2SZ-FEs yarist.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
zolee3000
tag
válasz zolee3000 #5860 üzenetére
Jah, hirtelen nem esett le, hogy az olajáteresztő gyűrűfuratok-problémájára (ill. az eltömődésük miatt drasztikusan megnövekvő olajfogyasztásra) gondoltál. Arról olvastam annó, de tudtommal csak az 1,33 Dual VVT-i (1NR-FE kódú) motort érintette, meg talán az 1 literest (1KR-FE). Az 1,6-osnál (1ZR-FAE) nem találkoztam vele.
Visszakeresve a fórumban látom, hogy korábban is voltak olajzabálós gondok Toyotáéknál régebbi konstrukciójú 1,6/1,8-as motoroknál (ZR, ZZ?), de azok a szériák már rég kifutottak.
Amúgy ez is egy olyan dolog, hogy előfordulhat szerintem. Most akkor például Fordot se vegyünk, mert a többszörös Év Motorja díjas EcoBoost meg ugye túlmelegszik és kigyullad miatta az autó, TSI-t meg szintén ne, mert szar a vezérlés etc. Még sorolhatnánk a látens hibalehetőségeket minden gyártónál.Szerk.: Legalább lett egy részben on-topic hsz. is, a Toyota motorproblémák miatt.
[ Szerkesztve ]
-
nyalifali
aktív tag
Nincs valakinek esetleg angol linkje?
TechDOC COROLLA, AURIS / ZZE150 ZRE151,152 NDE150 ADE150,157
E160-nal google fordító elég jól elboldogul, de E150 nem megy neki...
Amúgy a 160:
E160Más.
Használ közületek valaki LED-es izzót?
Elérhető árba került, bátorkodtam rendelni egyet:
Osram LEDriving HL LEDTudom, hogy nincs "E" száma, remélem valamikor a törvényt is hozzá igazítják...
Projektoros 2012 Auris HSD.VaNmIT
-
rob210
nagyúr
Nekünk 250ezer van az 1 zzfe 1.8 2007 versoban.
Eddig hiba nélkül, meg is leptek ezek a leírások amiket összegyűjtöttél.
A lánccsere és ellenőrzés periódusáról tudtam a többiről nem.
Bár ahogy olvasom, valószínűleg azért nem érint minket, mert 2007 es. A gondok meg inkább a korábbiakkal voltak, amiről tudok, sőt javítottam is már ilyet.Viszont ez a fél millió kilométer nem olyan nagy dolog.
Nekünk a családban egy fent említett versomeg egy megane 2000es évjárat gurul.
A megane simán hozza a 600-700ezres futást. (jelenleg az enyémben 230ezer van bontatlan motorral, gyári kompresszió értéken)
Valamint igen sok van belőle, amit csúnyán visszatekernek, mert a motor maga elpusztíthatatlan, ha cserélve van benne az olaj.A szívó motorokra azért amelyik nem köztudottan konstrukció hibás nem jellemző, a korai letérdelés.
Elég sok olyan megfordult a kezeim között amikben 300e felett volt hibamentesen.
Toyota is renault is, hyundai, ford (ezt mondjuk utálom )Renault power
-
nagyúr
válasz Csabroncka #8217 üzenetére
Melyiknél?
A Toyota ZZ motoroknál például probléma volt a vezérműlánccal a 2005 előtt gyártottaknál, kb. 100-150 ezer km-nél célszerű lecserélni, mert megnyúlhat, és tönkretehet mindent. Szintén ZZ hiba az, hogy a túlmelegedésre hajlamos kialakítás miatt az egész motorblokk megvetemedhet, emiatt kell nagyon figyelni ott is a megfelelő motorolajra, a motorolajcserére és a hűtőrendszerre anblok.
A ZR / NR motoroknál a korábban említett olajlehúzó probléma a legáltalánosabb ok, ami a hengerfal bevonatának megsérüléséhez, adott esetben a főtengely csapágyainak elégtelen kenéséhez és ezáltal akár a hajtókar deformálódásához vezethet.
Érdekes kérdés, hogy mondjuk ha valaki 10 ezer km-ként 0W-20-at cserélne, akkor meddig menne el egy ZR / NR motoros autó, de ez a jelek szerint nem túl sok esetben fordul ez elő.
A javíthatatlan része érdekes dolog, a ZR / NR motorra a MyWikiMotors azt írja, hogy mivel nem lehet megfúrni, illetve nagyobb dugattyú / gyűrű szett sincs hozzá, ezért nem lehet javítani a hengerfal sérülését. Aztán más cikkekből meg az derül ki, hogy a blokkot meg lehet fűzni, így tovább használható, de ez feltehetően nem gyári szervizes megoldás.
A vége tehát az, hogy a kocsi árához képest túl sokba kerül a javítás, így gazdasági totálkáros lesz az autó a motorja miatt.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Lásd előző válaszom. Konstrukciós hiba például a 2005 év előtti ZZ motoroknál a vezérműlánc hibája, de ez is érdekes dolog, mert más motoroknál bevett a vezérműlánc cseréje. Szóval mibe került volna azt mondani, hogy akkor 100e km-ként cseréljék le a vezérműláncot, és kész?
Itt nem lehet egy adott dolgot megfogni. Az egyik motortípusnál ez nem jött össze, a másiknál az...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Azt írtam le, hogy megfelelő gondoskodás mellett 250-300 ezer km-es élettartam várható, de ha nem vigyáznak rá, akkor 200 ezernél is megadhatja magát.
Édesapám egyik céges autója egy Carina E volt az 1990-es évek közepén az 1.6-os 4A-FE motorral, majd kulcsos autó lett belőle, 320 ezer km körül megvette az egyik alkalmazott, ha jól számolom akkor még nem volt 10 éves sem, és valami 400 ezer volt benne, amikor ropira törték. Az én E100-as Corollám ugyanilyen motorral volt szerelve, apám cégénél volt kulcsos autó, az valami 300 ezer kilométerrel került hozzám, én 15 ezret raktam bele, majd a kőműves, aki két évvel később tőlem megvette, még több, mint 100 ezret tekert bele 3 év alatt, igaz közben kellett egy motorgenerál is, mert az olajcserét kicsit elhanyagolták. Mivel itt kulcsos használat is volt, ez nem igazán a "gondoskodó" tulajok esete. A 4A-FE-ről elhiszem, hogy megfelelő gondoskodás mellett elfut 400-500 ezer km-et...
Vidéki vagyok, elég sok helyi ingázik, a többség persze diesel-motoros autóval. Aki benzinessel jár, azok közül nem nagyon tudok olyat, aki hasonló szintű futásteljesítményt tudott összehozni. Nem akarom kihegyezni az FSI és TSI motorokra a dolgot, bár a legtöbb esetben ilyen volt (meg talán egy-két Opel Ecotec) az adott autó, de a többségük 150-200 ezer körül ilyen vagy olyan okból, de megfeküdt. Diesel Passat terén van olyan, aki 400 felett adta el az autóját, de ugye most nem ezekről van szó.
Ez persze nem túl nagy merítés, elismerem, de én ezt tudom közvetlenül felhozni példának.
A Toyota ZZ és ZR/NR motoroknak pedig az elmúlt hónapokban eléggé utánaolvastam, ezért írok leginkább ezekkel kapcsolatban. Mint említettem a 4A motorokkal van első kézből még tapasztalatom, és én is először úgy mentem neki a témának, hogy nyugodtan lehet venni a 250 ezret futott Avensiseket és Corollákat is 3-5 évre / 60-100 ezer km-re előre tekintve, mert hát Toyota. Aztán ezeket sikerült előásnom róluk. Hozzáteszem érintőlegesen néztem más autókat is, így botlottam például a Hyundai / Kia féle Gamma motorok esetébe, ahol Dare2Live nyitotta fel a szememet. Azt is sokszor leírtam, hogy nyugodtan meg lehet cáfolni, példákat hozni arra, hogy amiket leírtam, azok nem igazak... mert.
Felhozod példának, hogy a 200 ezret futott turbós benzinesre rá kell költeni 1 millát, és utána még 200 ezret elfut. De akkor hol vannak a 400 ezer km-t futott turbós benzinesek a használtpiacról? Mert dieselek akadnak mondjuk szép számmal.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz SoulReaver #12121 üzenetére
Attól még VVT-i (Variable Valve Timing with intelligence), ahogy a Toyota legtöbb benzines motorja 1995-től, ideértve az AR, GR, LR, NR, UR, ZR, ZZ, stb. motorokat is.
A valvematic a VVT-i-n belül egy alcsoport.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mini-ITX
- Kipróbáltuk a Xiaomi 14 Ultra fotós szettjét
- Senua’s Saga: Hellblade II teszt
- Redmi Turbo 3-ból készül a Poco F6, megvan a start dátuma
- Diablo IV
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen TV-t vegyek?
- Linux kezdőknek
- Magisk
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs