Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Menthirist

    veterán

    válasz repvez #1 üzenetére

    2160x1200 a Riftnek is és a HTC Vive-nak is a (össz) felbontása (tehát szemenként 1080x1200), és tudtommal 90 Hz. Ez lényegesen kevesebb mint a QHD. Emellett a játékok direkt támogatásával lehet kellő minőséget elérni, tehát olyan régi játékok, amiket nem erre készítettek, csak tákolt megoldásokkal lehet működésre bírni, ezek minősége viszont általában nem lesz a valódi vr-os élmény szintjén (több probléma, stb)
    Emellett pedig ugye a grafikai beállításokkal kell úgy játszania a fejlesztőknek, hogy garantált legyen a 90 fps szemüvegen (felteszem ugyanúgy grafikai szintek állítgatásával)

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz repvez #5 üzenetére

    közelében? 2 millió vs 1.3 millió pixel. Azért az nincs annyira közel. 1440p 3.68 millió pixel, míg a 2160-as 2.59 millió. Az vagy 40-50% difi...

    A dupla renderrel kapcsolatban pedig egészen biztosan vannak optimalizálások, elvégre nem kell mindent kétszer kiszámolni, az adatok egy része átvihető (sőt, speciel gcn esetén Abu írt is valami megoldást, amivel utólagosan lehet módosítani a képen, hogy abszolút ne legyen sok az overhead)

    Emellett nem Crysis 5 grafikát kell első körben várni, és erről beszéltem amikor azt mondtam, hogy erre nem elég csak egy sima támogatást bedobni egy játékba. Igazán jó élményt eleve erre tervezve lehet elérni, elvégre maga a játék design mást igényel, hogy hogy játsz a játékossal. A grafikát is úgy kell megcsinálni, beállíthatóvá tenni, hogy itt nincs bohóckodás 30 fps-sel, nem lehet annyira megpakolni effektekkel meg egyebekkel, hogy majd egy 770 viszi 30, 970 meg 60 fps-sel, erősebb kártyák meg majd többel, meg magasabb felbontásban.

    Ezért van az ajánlott gépigény. A fejlesztő feladata, hogy az ajánlott gépen megfelelő legyen az élmény. Úgy kell felépítenie a játékot VR-ra, hogy a 290X/970 elég legyen a 2160x1200 90 hz-re. Ossza be.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz repvez #9 üzenetére

    Azért na, amit láttam, az átkozott messze van a wolfensteintől. Az Elite Dangerous, az Assetto Corsa már most is piszok jól néz ki, csakúgy mint azok a techdemo-k amiket próbálhattak az emberek. Azt kell megérteni, hogy az egész élmény annyira más, hogy nem kell tökéletesen hibátlanul fotorealisztikus grafika ahhoz, hogy piszok jól érezd magad és meglegyen a "presence" érzés. Abrash is mondta az egyik előadásán, hogy kipróbált egy demót, gyenge minőségű fények, alacsony felbontású textúrák, iszonyat low poly grafika, két magas torony közti pallón kellett átmennie, és annyira tökéletes volt a fejkövetés, hogy azonnal jött a beleélés, jött a tériszony, stb.

    Az butaság hogy az emberek azt várják el hogy azonnal a legjobb minőségű képernyős grafikát tapasztalják meg, mert olyan mást kapnak a vr-tól, amit 10x ilyen grafika sem tudna pótolni. Persze majd később jöhetnek a nagyobb felbontások, addig a grafikát kell úgy alakítani hogy támogassa megfelelően a riftet (pl megfelelő betűmérettel). Ha arra várnánk hogy a vr ott kezdjen ahol a monitoros grafika, akkor sosem lenne vr. A kulcs az, hogy most már olyan szinten tud lenni a vr, olyan áron (köszönhetően a mobilkijelzők fejlődésének és tömeggyártásának), hogy már nem féltéglányi pixeleket látsz, már tud olyan élményt nyújtani, amivel el lehet indulni.

    Szóval speciel nekem ez nem tűnik wolfenstein grafikának. Nem a legszebb grafika amit láttam életemben, de bőven a megfelelő kategóriában van. Vagy ez...
    De nem kell egetverő grafika, lásd:
    ezt
    ezt

    Az emberek gtx 680-on simán Assetto Corsa-znak dk2-őn, nem tartok attól hogy egy 970-en vagy 290X-en ne lenne ilyen élményben része az embernek majd a CV1-el is. Lehet hogy nem Ultra grafikán, de bőségesen vállalható kompromisszumokkal.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz abéla #18 üzenetére

    ezt DK2-vel próbáltad? csak mert a CV1-ben módosított Fresnel lencsék vannak, amik tovább csökkentik az amúgy is nagyobb felbontású kijelzőn látható screen door effectet. Tehát még a dk2-höz képest is elvileg jelentősen kisebb ennek a hatása, és ugyan lehet látni ha az ember nézi és keresi, de ha a szimuláció és az élmény a helyén van, kb 10 másodperc múlva észre sem veszed...

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz abéla #20 üzenetére

    Még csak a Tested csapatának véleményét láttam a CV1-ről (+ lencseállítás, borítás, stb)

    "a lencsék oldalirányú mozgatása nekem -akinek cilinderes nyűgje van a sima rövidlátás mellé- nagyon hiányzik"
    A cv1-ben van, legalábbis oldalirányban

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz abéla #25 üzenetére

    alaplap-proci csere már megvolt, így a gép teljesíti az oculus rift ajánlott gépigényt, de azért még lesz egy vga csere, ha rendbekapják addig a fury-t, nem igazán akarnék 980 Ti-t venni. De gyakorlatilag vr-ra építem a gépem, és az elmúlt kb 6-8 hónapban lett már pár tízezres beletöltve :) És még mennyi lesz... :)

    kontaktlencsét nem akarok használni, idegenkedem tőle, de van egy google cardboardom, és azzal szemüveg nélkül sem volt gondom :) Szóval nekem csak azért nem lesz instant buy, mert nem tudom mennyibe fog kerülni a htc vive, mennyibe ez, és melyik lesz a nüansznyival jobb :D :D A vive elvileg drágább lesz.

    #28: hát jah... de hát kinek mi a hobbija, munkatársak az autójukra költenek 5x ennyit, meg ilyen-olyan cuccokat vásárolgatnak 2-300 ezerért, ehhez képest az hogy most költöttem 150k-t a proci-alaplap kombóra, és még 250 körül fogok vga-ra, plusz a rift sem lesz 150k alatt (ha csak a kb 3-400 dolláros általam saccolt árat nézzük). De ez van :)

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz abéla #28 üzenetére

    jah, az értékvesztés fájó, különösen a top tier termékeknél, de ez van, nyaralásnál is elmenne ennél több, az emlék meg emlék marad, semmi több, meg még szerencse hogy nyaralni sem vágyok :D

    keresni meg szerencsére korrektül keresek... :)

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz abéla #32 üzenetére

    hát mindenkinek nem lehet sajna jó, a félszeműek is kiesnek a mélységlátás örömeiből :(

    a cardboardnál meg kipróbáltam egy csomó appot, a Trinus Gyre pont gyenge minőséget nyújtott (gépről streamelni telefonra képet, szteróban, azért még nem járunk itt :) ), de pl a google saját cardboard appja elég jó volt...

    illetve arra kellett még figyelni, hogy hogy áll a lencse, ugyanis ugye fordítva is be lehet tenni, nálam elsőnek volt egy kis gond (egyik lencse fordítva volt), és bár az agyam elég gyorsan adaptálódott a látványhoz, azért jó volt amikor helyére került minden :D

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz repvez #34 üzenetére

    kb fél éve próbáltam, nexus 5, elite dangerous kombóval.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

Új hozzászólás Aktív témák