Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • con_di_B

    tag

    [flame]
    Azert ez megiscsak egy Linux, nem tudom mire szamitottak. Magan a kernelen es forditoprogram architekturan kivul gyakorlatilag mindent ki kene dobni, (OpenGL-t is beleertve), hogy ne igy nezzenek ki az eredmenyek.
    [/flame]

    Osszessen annyi kellett volna, hogy kiadjanak egy kulturalt Vulkan + LLVM SDK-t (amivel amugy nem mellesleg egesz jol lehetne Windows-ra is fejleszteni), es ez ala osszehozni azt az abszolut minimalista runtime-ot, ami gyakorlatilag allna a kernelbol, meg egy egysegsitett Vulkan runtime-bol, plusz valami drivermodellbol, es akkor az mar tenyleg olyan volna, mint egy konzol OS.

    Az, hogy az ilyen projektekhez kapora jon a Linux kernel, mivel ingyen van, es valaki nagyjabol karban is tartja, odaig meg tenyleg kellemes valsztasrol beszelunk, de a kernel maga huszadrangu kerdes, ugyanugy lehetne valami BSD elfajzas a'la OS X, vagy amit akarnak. Az meg, hogy elmondhassak, hogy na tessek, elhoztuk a jatekokat Linuxra, az nem kene, hogy cel legyen, ez egyebkent sem erdekel senkit. Az kene, hogy cel legyen, hogy legyen egy alacsony szintu, minimalista OS, amit ingyen adnak, es kb. minden PC-s hardverbol alkalmas jatekgepet csinal a Windows licencdija nelkul.

    (Az igazan pofatlan megoldas persze az lenne, ha fognak es implementalnak a WDDM drivermodellt, ergo a Windows-os driverek mukodhetnenek ez uj OS-en. Gondolom jogilag nem kivitelezheto, de ez is csak egy pelda, hogy hany olyan koncepciot lehet osszedobni ot perc alatt, aminek tobb ertelme van, mint Linuxbol varat epiteni.)

  • con_di_B

    tag

    válasz Cifu #52 üzenetére

    Tekintve, hogy a Vulkan API ugy szuletett, hogy az AMD beadta proposalnak a Mantle-t a Kronos Group-nak, hogy kezdjenek vele amit akarnak, es ez persze sokkal hamarabb ott volt kidolgozott formaban az asztalon, mint a nagykozonseg hallott rola, mondhatjuk, hogy eleg regota "keszen van".

    Persze ha idoben raugranak (hogy mostanra mukodo SDK legyen hozza), akkor kockaztatjak, hogy mi van ha nem is lesz belole soha szabvany stb-stb. De igazabol nem is kell, hogy szabvany legyen belole, mivel megiscsak egy konzol API-rol beszelunk vegeredmenyben.

    A Direct3D pl. eleg jol megmutatta, hogy ezek az API-k alapvetoen magasabb szintuek, mint amire erdemes kulon drivert iratni. Az elozo WDDM-es gondolatkiserletet folytatva peldaul, ha a WDDM fole mutod "Stulkan" runtime-odat, akkor azt szepen mellecsomagolhatod a "Steam SDK"-val keszitett programjaid melle, es akkor megvan a Windows kompatibilitas is, a Steam OS-en meg ugyanazt a csomagot az oprendszer reszeve teszed, es kesz.

    A valosagban egyebkent meg ennyire sem kell lemenni kutyaba, a Vulkan/Mantle/D3D12 mar vannak annyira kozel egymashoz, hogy ha valaki nagyon fel az uj API-k bevezetesetol akkor ki tud talalni olyan absztrakciot, amit utana a 3 barmelyiken lehet implementalni, es akkor aztan igazan kenyelmes lesz minden. A Metal picit mas, de ha meg azt is le tudod fedni vele, akkor aztan mar tenyleg kesz az ultimate grafikus API wrapper. Szinte biztos, hogy az open-source kozosseg neki fog futni ennek a temanak magatol is, vagy mar neki is futott.

    De a lenyegi resz nem is a technikai megvalositas, hanem, hogy mit akar elerni a design, es szerintem aminek ertelme lehet(ne):
    - olyan egyseges Steam fejlesztokornyezet, ami OS-tol fuggetlenul garantalja a mukodest minden (de legalabbis sok) Steam celplatformon (Windows, OS X, Steam OS)
    - egy olyan ingyenes OS, ami az egvilagon kivul semmit nem tud azon kivul, hogy ezt a futtatkornyezetet megvalositja
    - egy olyan ingyenes OS, ami nem igenyel kulon tamogatast a hardvergyartoktol, hanem kompatibilis modon kepes ranyulni valamelyik nepszerubb platform (Windows...) drivereire

    Ha ez megvan, akkor az lesz a kerdes, hogy valaki miert NE fejlesztene Steam SDK-val? Ha ez nincs, akkor meg az, hogy miert erdekelne egyaltalan a Steam OS support?..

  • con_di_B

    tag

    válasz Cifu #55 üzenetére

    En tudom mi a Steam OS. En arrol beszeltem, hogy minek lett volna ertelme, nem arrol, hogy mit csinaltak.

    Egyebkent meg a jelenlegi koncepcio reszekent is akartam foglalkozni tooling-gal, amikor meg nem lehetett beszelni a Vulkan-rol akkor pl. arrol ment a mese, hogy mennyit fognak integralni OpenGL toolokba, hogy felhozzak azt a vonalat a D3D es a Microsoft SDK szinvonalara.

    A Valve-nak az az egyik fo baja, es amiert alapvetoen jogos, hogy "valami OS-felet" akarnak csinalnak, hogy ha osszeveted az OS specifikus alkalmazasboltokkal a Steam-et, akkor pl. a Microsoft/Apple platformjain ismertek az engedelyezett API-k, amik lehet, h limitaltak, de csereben szamithatsz is rajuk, hogy tamogatva vannak, van hozzajuk normalis SDK tamogatas stb.

    A Steam jelenleg ebben a vilagban "eloskodokent" van jelen, mert mint alkalmazasbolt ugyan kivaloan mukodik, de onmagaban nem jelent platformot, jatekfejlesztokent nem lehet olyat csinalni, hogy "Steam-platformra" fejlesztek barmit, hanem ugyanugy Windows-ra/OS X-re akarmire fejlesztek, kulon-kulon.

    Erre a problemara lett az a valasza a Valve-nak, hogy miutan ettol nagyon megijedt, kitalalta hogy csinal egy ezredik Debian alapu disztribuciot, hatha beleszeret az otletbe az open-source kozosseg es nem lesz gaz, hogy nincs hozza eleg eroforrasuk maguktol.

    E helyett vazoltam fel az elobb azt, hogy lehetett volna arra is torekedni, hogy legyen egy mindenhol futo Steam runtime, ami megteremti az egyeseges alapokat, meg azt a platformot, ami jelenleg hianyzik, es ha meg mindig akarnak, akkor erre lehet betolni a Steam OS-t. Nem ezt a mostanit, hanem egy ennel sokkal onallobb, de egyuttal kisebb projektet.

    A Source motort meg nem tudom miert keverted ide, en legalabbis nem erzem, hogy barhol is epiteni akarna ra a Valve a vilaghodito terveihez. Amirol en beszeltem es te engine-nek nezted, az egy sima API wrapper, az sokkal alacsonyabb szint egy rendes engine-hez kepest.

  • con_di_B

    tag

    válasz #06658560 #56 üzenetére

    1) A gyakorlatban ezt hívják taknyolásnak, ami szar eredményt ad.

    Akkor ad szar eredmenyt, ha egymastol eltero rendszereket (pl. D3D 11 vs OpenGL 4) akarsz absztrahalni, mert akkor egyreszt az sem biztos, hogy sikerrel jarsz, de ha igen, akkor is magas lesz az overhead. Itt viszont olyan rendszerekrol beszelunk, ahol a szemantikai kulonbsegek maximum filozofiai jelleguek mivel mind a Mantle leszarmazottai, kvazi szintaktikus forditasra meg szamottevo overhead nelkul is van lehetoseg. Az, hogy szep lenne-e az igy keletkezo uj API (ami effektive a legszigorubb metszete az emlitett 3-nak) arra nyilvan en sem vennek merget, de most oszinten, ennel ocsmanyabb dolgokra is lelkesen irnak programokat emberek, ha van benne penz.

    2) "- olyan egyseges Steam fejlesztokornyezet, ami OS-tol fuggetlenul garantalja a mukodest minden (de legalabbis sok) Steam celplatformon (Windows, OS X, Steam OS)"
    Ez az álmodj királylany kategória.

    Miert is pontosan? (Jogi kornyezetet leszamitva.)

    3) Pláne, hogy egy konzol kizárólagos megcélzott feladata a grafikus API futtatás. Ja, nem.

    A rendszermag, a fajlrendszer, es a halozatkezeles azok a dolgok ahol ma a cutting-edge van, es minden masodik heten jelentos fejlodest hozo valtozatokat lathatunk megjelenni. Ja, nem. (Gyakorlatilag BARMIT berakhatsz, ami mukodik. Ezeken a teruleteken peldaul meg a Linux/Unix megoldasai is mukodnek.)

    4) "- egy olyan ingyenes OS, ami nem igenyel kulon tamogatast a hardvergyartoktol, hanem kompatibilis modon kepes ranyulni valamelyik nepszerubb platform (Windows...) drivereire"
    A bilit told el az ágyadtól!

    Ez sokkal kisebb feladat, mint a teljes binaris Windows kompatibilitas, es emberek meg annak is nekifutottak. Az mas kerdes, hogy sikerult-e nekik, de arra megkerni a gyartokat, hogy ne csak a WHQL-t eljek tul, hanem a te conformance testedet is ugyanazzal a driverrel, meg mindig olcsobb mint teljesen masik drivert iratni veluk.

    [ Szerkesztve ]

  • con_di_B

    tag

    válasz Cifu #55 üzenetére

    "A régebbi játékokat pedig aligha fogja bárki átírni Vulkan-ra, tehát ott végképpen nem lesz változás, csak az új játékoknál..."

    Igen, amirol beszeltem/beszeltunk az eleve ezt celozna meg, hogy az uj jatekoknal a legvonzobb celplatformma gyurja ki magat. A mar megjelent jatekokhoz mar akkor se fog hozzanyulni a fejleszto/studio, ha szemelyesen Gabe Newell terdel le elejuk, az mar eleve mindegy.

    [ Szerkesztve ]

  • con_di_B

    tag

    válasz Tomi32167 #61 üzenetére

    Ez mondjuk inkabb tamogatja a koncepciot, mint alaassa, barmennyire is fajo ez szamomra. Ha Ubuntun normalisan megy, akkor onnan mar "csak egy kis debug kell" es fog az menni hasonloan Steam OS-en is idovel. 5-10%-os visszaesesert szerintem mar senki nem picsogna, megiscsak ingyen hozzadvagjak a rendszert.

Új hozzászólás Aktív témák