Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • emvy

    nagyúr

    válasz con_di_B #50 üzenetére

    Az a gond, hogy ezt meg meg is lehetne csinalni, de nyilvan mindenki ugy szeretne, ha a display managerrel is kompatibilis lenne. Ott meg most epp eleg kaotikus helyzet van.

    while (!sleep) sheep++;

  • Cifu

    nagyúr

    válasz con_di_B #50 üzenetére

    Osszessen annyi kellett volna, hogy kiadjanak egy kulturalt Vulkan + LLVM SDK-t (amivel amugy nem mellesleg egesz jol lehetne Windows-ra is fejleszteni),

    Mióta is van kész a Vulkan API? Hogy adjanak ki akkor rá SDK-t? Picit el vagy tévedve mi mennyi időt vesz igénybe...

    Egyébként a Valve volt az egyik első, aki támogatásáról biztosította a Vulkan API-t...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz con_di_B #53 üzenetére

    Bakker, te valami iszonyú szinten el vagy tévedve. A Valve SteamOS nem egy játékengine, hanem egy Linux alapú operációs rendszer.

    A 'Steam fejlesztőkörnyezet' önmagában értelmezhetettlen, te összekevered a Steam-et a Source-al, ami a Valve saját játékmotorja. A Source 2 fogja támogatni a Vulkan-t. Majd.

    Fred23: Ne kezd már te is. Ha megvárják a Vulkan-t mi történik? Addig semmi, amíg nem kezdik el a játékok is használni. Az pedig még várhatóan fél-egy év még legalább...
    A régebbi játékokat pedig aligha fogja bárki átírni Vulkan-ra, tehát ott végképpen nem lesz változás, csak az új játékoknál...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz con_di_B #53 üzenetére

    "Tekintve, hogy a Vulkan API ugy szuletett, hogy az AMD beadta proposalnak a Mantle-t a Kronos Group-nak, hogy kezdjenek vele amit akarnak, es ez persze sokkal hamarabb ott volt kidolgozott formaban az asztalon, mint a nagykozonseg hallott rola, mondhatjuk, hogy eleg regota "keszen van"."

    Mivel a Kronos Group mind a mai napig faragja a Mantle-t, így arra alapozott SDK lehet már nem is lenne jó, bukó lenne.

    "De igazabol nem is kell, hogy szabvany legyen belole, mivel megiscsak egy konzol API-rol beszelunk vegeredmenyben."

    De, mert egy n+k-adik API-ra nem fog senki fejleszteni, nulla piaci részesedéssel. A Vulkan azért kell, mert közös lesz a W7-W10, PS4 platformmal, s elvileg XO is támogatni fogja.

    "A valosagban egyebkent meg ennyire sem kell lemenni kutyaba, a Vulkan/Mantle/D3D12 mar vannak annyira kozel egymashoz, hogy ha valaki nagyon fel az uj API-k bevezetesetol akkor ki tud talalni olyan absztrakciot, amit utana a 3 barmelyiken lehet implementalni, es akkor aztan igazan kenyelmes lesz minden."

    A gyakorlatban ezt hívják taknyolásnak, ami szar eredményt ad.

    "- olyan egyseges Steam fejlesztokornyezet, ami OS-tol fuggetlenul garantalja a mukodest minden (de legalabbis sok) Steam celplatformon (Windows, OS X, Steam OS)"

    Ez az álmodj királylany kategória.

    "- egy olyan ingyenes OS, ami az egvilagon kivul semmit nem tud azon kivul, hogy ezt a futtatkornyezetet megvalositja"

    Pláne, hogy egy konzol kizárólagos megcélzott feladata a grafikus API futtatás. Ja, nem.

    "- egy olyan ingyenes OS, ami nem igenyel kulon tamogatast a hardvergyartoktol, hanem kompatibilis modon kepes ranyulni valamelyik nepszerubb platform (Windows...) drivereire"

    A bilit told el az ágyadtól!

  • Kansas

    addikt

    válasz con_di_B #58 üzenetére

    Már nem azért, de a DX12 mióta a Mantle leszármazottja?
    A Mantle max az egyik ok arra hogy a DX12 ilyen lett, amilyen, pl. hardverközelibb

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz con_di_B #58 üzenetére

    "Itt viszont olyan rendszerekrol beszelunk, ahol a szemantikai kulonbsegek maximum filozofiai jelleguek mivel mind a Mantle leszarmazottai, kvazi szintaktikus forditasra meg szamottevo overhead nelkul is van lehetoseg. Az, hogy szep lenne-e az igy keletkezo uj API (ami effektive a legszigorubb metszete az emlitett 3-nak) arra nyilvan en sem vennek merget, de most oszinten, ennel ocsmanyabb dolgokra is lelkesen irnak programokat emberek, ha van benne penz."

    Az azonos leszármazás egy dolog, a végleges kivitel egy másik. Amelyik már most látszik, hogy eltéréseket mutat. Ergo bizonyos pontokon nem fogsz tudni csak taknyolással közös kódot hozni, ami egyik API-n se lesz tökéletes. Ha az új metszet API ocsmány lesz, az azt eredményezi, hogy nem lehet rá hatékony kódot írni, ergo a kutya nem fogja használni, ha nem fizetik meg érte. Jelen esetben az MS-en kívül más API fejlesztő nincs olyan helyzetben, hogy ezt ki tudja vitelezni.

    "Miert is pontosan? (Jogi kornyezetet leszamitva.)"

    A minden rendszeren futó kód, API akkor valósulna meg, ha az valami virtuális gép lenne, ála silverlight, ála flash, ála java. Mennyire tapsolnak nekik az emberek? Mennyire hatékonyak? Vagy mondjuk az android runtimeja?

    "A rendszermag, a fajlrendszer, es a halozatkezeles azok a dolgok ahol ma a cutting-edge van, es minden masodik heten jelentos fejlodest hozo valtozatokat lathatunk megjelenni. Ja, nem."

    Pláne, hogy te mondtad, a kizárólagos API futtatást. Ami mellé egy konzolnál a multimédia, a videó dekódolás is bejön a képbe. Amit esetleg párhuzamosan kéne az API-val futtatni, vagyis messze nem kizárólagosan az APi futtatása az OS feladata.

    "Ez sokkal kisebb feladat, mint a teljes binaris Windows kompatibilitas, es emberek meg annak is nekifutottak. Az mas kerdes, hogy sikerult-e nekik, de arra megkerni a gyartokat, hogy ne csak a WHQL-t eljek tul, hanem a te conformance testedet is ugyanazzal a driverrel, meg mindig olcsobb mint teljesen masik drivert iratni veluk."

    nem, az általad vágyott cél akkor valósul meg, ha rendszerfüggetlenül működik ugyanaz a driver. Ehhez az kell, hogy a WIN megoldásait a más OS-sel együtt kell kezelni. Amihez az MS-nek kell licenszelnie bizonyos dolgokat, mert nem csak a dirver, de annak kezelése is egységes kell legyen. Na, mennyire fog az MS a store, a konzol és az OS együttes konkurenciájának bármi ilyet átadni?

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés