- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Rárepültek a gyártók a Snapdragon X-re
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Milyen TV-t vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen egeret válasszak?
Hirdetés
-
Leszavazta az ötleteket az Amazon, de jöhet az AI-alapú, havi díjas Alexa
it A befektetők a cég kérésére minden fontos és jelentősnek tűnő javaslatot elutasítottak. Jöhet azonban a havi díjas, AI-alapú Alexa.
-
Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
ph A gyártó Super sorozatú, 12, valamint 16 GB VRAM-mal ellátott megoldásai a szabadba nyomják a meleg levegőt.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
#16939776
törölt tag
Microsoft/Win10/DX12 hármas PC-s részesedése csökkenthető vele, akkor nagy szeretettel várjuk.
Végre valami történik
-
SaGaIn
senior tag
Melyik univerzumban létezik 3-4 éve? Mutass nekem arról egy cikket 2012-ből vagy 2013-ból, hogy a Dx12 készen van. Tudtommal a windows 10 aminek része a DX12 az csak 2015 julius 29.-én jelent meg. Onnantól lehet élő rendszernek nevezni. Még egy éves sincs.
Win 10-el pedig semmi gond nincs csak boszorkányüldözés folyik. Sok dologban sokkal fejlettebb gyorsabb mint az istenített win7. Az hogy valakik a telemetriára azt hiszik hogy az kémkedés és olyan dolgokat állítanak amik nem fedika valóságot az más kérdés.[ Szerkesztve ]
"DOS addresses only 1 Megabyte of RAM because we cannot imagine any applications needing more." Microsoft in 1980 "We can" -said Google, than they made Chrome. What happend next is history.
-
Hiftu
senior tag
Az MS-nek nem az AMD adta a DX12 alapokat? Mintha ezt mondtad volna korábban. Más: DX12 esetén mondtad, hogy valami új render motor (a kifejezésre nem emlékszem pontosan) kell a max kihasználáshoz. Ezért Win10 only. A Vulkanhoz nem kell majd hasonló alap Windows esetében?
Tessék mondani, lehet itt hazudni? - Kaszt: Decker, Faj: Troll, Működési Terület: Prohardver
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz kikikirly #50 üzenetére
Ezekkel a végleges specifikációkkal gyakorlatilag ugyanaz a helyzet, mint a DX12-nél. Annyiban jobb az NV-nek, hogy nincs rákényszerítve a támogatásra, így nem kell attól félnie, hogy egy GeForce hardver nélkül fejlesztő stúdió úgy kiad egy programot, hogy az nagyon lassú legyen. Szóval ez az NV-nek jobb, mint a DX12. Ott azért simán lehet olyan programot kiadni, akár akaratlanul is, ami rendkívül rosszul fut NV-n.
Azt fontos kiemelni, hogy az API a hardveres hiányosságokkal nem tud mit kezdeni. Ahhoz új hardver kell, de rákényszeríteni a rendszert valamire, amit nem igazán tud kezelni (NV esetében az erőforrás-korlátozás) rosszabb annál, mintha megengedné az API a korlátozottabb működési módot.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
anulu
félisten
személyes vélemény, lehet vele nem egyet érteni, de:
- részemről szégyenpadra ültetném azt a céget, amelyik egy ennyire régi rendszert támogat (WXP). szándékosan életben tartják akkor is, amikor már semmi keresnivalója.
- az elmúlt 20 évben százas nagyságrendű ATi/AMD kártya járt a kezeim között, és amíg van másik gyártó, biztos, hogy nem vennék tőlük semmit, és olyan embernek sem ajánlanám, akivel még akarok találkozni. maguk a kártyák annyira nem rosszak, azt a csapatot viszont, amelyik a driverekért felelős, egyesével vágnám tarkón szívlapáttal.
- nagyon bízom benne, hogy az MS-nek össze fog jönni a Windows Store felfuttatása PC-s játékokkal, és akkor végre el lehetne felejteni a Valve-t. a szemeben vetélkednek a "legunszimpatikusabb cég" díjáért a Google-el.[ Szerkesztve ]
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mindkettő alapja az AMD fejlesztése, de a DX12 még egy nagyon kezdetleges formában kapta meg ezt, amikor még nem is volt szó egy saját API-ról az AMD-n belül. A Vulkan a kész Mantle-re épül.
Az explicit API-knak új motorstruktúra kell, mindegyiknek. Egyedül a Metal API a kivétel. Az jóval kevésebb módosítást igényel.A DX12 a WDDM 2.0 miatt Win10 only. A WDDM 2.0 azért kell, mert bevezeti a GPUMMU-t és az IOMMU-t. A GPUMMU model funkcionálisan olyan vezérlést tesz lehetővé, ahogy a hardverek ma működnek. A régi szegmentált fizikai címzést alkalmazó WDDM-re is használható explicit API, csak rosszabb lesz a hatékonysága, mert kell elé egy extra szoftverréteg, ami elfedi a működésbeli különbségeket.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
szasanyi
félisten
A 2. gondolattal - részben vagy egészében - sokan értünk egyet, gyakran pont a driverek miatt. Annyit tennék hozzá, hogy szvsz nem csak a driverekért felelős csapatnak járna már egy nagy nyakleves, hanem azoknak is akik a mai napig nem képesek rávenni a játékfejlesztőket, hogy a - sok tekintetben valóban fejlettebb - GCN technológiát jobban kihasználják. E két ok miatt (driver + a GCN kihasználatlansága ugye) a játékok alatt nincs előnye az NV-vel szemben, viszont (néha sokkal) többet fogyasztanak - és ezen az igazán változtatott, hogy a játékok zöme alapvetően konzolra íródik amiben szintén az AMD féle GCN hw lapul.
Nyugati az ország, de keletre tart. Már megint... Nálunk visszafelé jár az óra?
-
cami][us
senior tag
Gondolom mobilon nagyot fog szólni.
-
Én mint laikus hülye, feltenném a kérdést. Mikor lesz ennek valami pozitív látszata PC játékokban?!
Évek óta jönnek mennek a világmegváltó bejelentések, Vulcan, Mantle, Dx12. Könnyű portolhatóság konzolokról stb stb. Aztán én mint végfelhasználó baromira nem látok semmi előrelépést. Mantle besült, vagy nem tudom de előnyét én nem látom. Én azt hittem, hogy majd ha megjönnek ezek az API-k akkor sokkal gördülékenyebbek lesznek a játékok, gondoltam az alacsony szintű API-k majd valami gyorsulást hoznak azonos hardvereken. Gondolom bilibe lóg a kezem.És még mindig sehol egy komolyabb cím ami DX12-es vagy Vulcan APi-s lenne. Jó utóbbi érthető, ha most lett kész.
De komolyan! Mikor, és milyen előrelépés várható ezektől az API-któl?! Mi lesz a gyakorlati hasznuk, mit fogok én ebből tapasztalni mint végfelhasználó, aki csak ül és játszik?!
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
snorbiii
csendes tag
Átfutottam a cikket, de csak más prohardver-es cikkekre találtam hivatkozásokat.
Se egy hivatalos közlemény, se a Vulkan honlapja, se a spec - semmi nincs belinkelve.Azt gondolom, korrekt lenne feltüntetni a külső hivatkozásokat, legalábbis ha nem 100% saját kútfőből, külső infó nélkül történt a cikk írása...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ugyanaz az előnye a DX12 és a Vulkan API-nak, ami a Mantle-nek volt. Gyakorlatilag ugyanazt fogod látni: jobb hatékonyság, illetve kevesebb kivédhetetlen, API-ból származó akadás.
Az explicit API-k nem minden konfiguráción hoznak majd gyorsulást. A kiegyensúlyozatlanokon például inkább nem fognak. De a kiegyensúlyozott konfigurációkon lényeges előnyük van a korábbi API-khoz képest. A fogyasztásban pedig szinte állandó az előny. A Sniper Elite 3 ezt jól megmutatta, hogy miképp kell csinálni. Gyakorlatilag amellett, hogy gyorsult a rendszer, még csökkent is a fogyasztás. Egy szó az előny: hatékonyság.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
hunluki
senior tag
Az első gondolat jogos, XP-t életben tartani tényleg hülyeség, bár igazából szerintem ezt darwin intézi. Ha valaki 2016-ban XP-t akar használni hát lelke rajta, csak magát szívatja kb.
AMD-ről nem tudok nyilatkozni, felváltva voltak NV és AMD kártyáim (mindig a legjobb ár/érték arányút néztem), és sose volt bajom egyikkel sem. Lehet mákom volt, de tök elégedett voltam az összes eddigi kártyámmal akár a zöldektől, akár a vörösektől jött.
Viszont a valve dolgot nem értem, mi a bajod velük? Én aktívan használom mind a 3 platformot (OSX, Linux, Windows), és iszonyat jó dolog hogy van egykattintásos hülyebiztos játék store. Szépen felrak magának mindent, jól működik, olcsón beszerezhetőek a játékok (főleg pakkokban), és még mobilos kliens is van ami pittyen ha épp akciós a wishlistemen lévő játék és azonnal meg is tudom venni. Arról nem is beszélve hogy elég egyszer megvennem, utána bárhol tudok játszani, sőt cloud save miatt ha winen elkezdem és épp linuxon folytatom ugyanaz az állás gond nélkül megy tovább. Szvsz a windows féle store visszalépés, nem multiplatform, nincs hozzá mobil kliens droidra vagy ios-re, és hát a működése sem épp a legstabilabb. Miért is jó az nekünk ha kevesebbet kapunk?
-
anulu
félisten
pontosan a könnyebb portolhatóság miatt remélem, hogy (az azonos software platform miatt) az MS nagyon jól kijöhet ebből.
[ Szerkesztve ]
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
lev258
veterán
"a Mantle besült"
Sokan gondolják ezt, pedig egyáltalán nem így van. A Mantle egyik fő célja az volt, hogy a jelenleg a DirectX 12 és a Vulkan formájában testet öltött fejlesztéseket/változásokat elindítsa. Emellett pedig van egy belső Mantle is, amit egyedi igényekhez, az ipari szereplőknek készítenek.
Te, mint olyan, aki ül és játszik, egy pár éven belül már fogod látni a hasznát nagyobb ívű projektekben. A "klasszikus" játékok meg továbbra is a DirectX 9-et és/vagy OpenGL-t fogják használni, mert nincs szükségük "extrákra". Azt viszont fontos megérteni, ezek az új API-k teljesen másképp működnek az eddigieknél, így aztán a programozóknak is meg kell tanulniuk a használatát.Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
-
anulu
félisten
nem a Steam-mel van bajom, kénytelen-kelletlen én is használom, hanem az anyacéggel. nagyképű vezetőség, amelyik mindent úgy tálal, mintha az ő hátsójukból jönne a passzátszél. számomra legalábbis borzasztóan visszataszító ez a hozzáállás. az utóbbi időben nem is azt nézem, hogy 2 euróval olcsóbb-e az adott játék Steamen, hanem, hogy őket kikerülve meg lehet-e úgy legálisan venni, hogy ne Steam aktiválós legyen. pl a GTA V így lett meg, Rockstar Clubon keresztül.
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
Tudnád definiálni a kiegyensúlyozott konfigurációt? Mert nem tudom ez mit takar. Az enyém az? Gondolom nem mert nincs 200ezres VGA-m. Az már biztos baromira kiegyensúlyozott.
Én hülye azt hittem ezek az API-k majd azt eredményezik, hogy több FPS lesz a játékokban ugyan azon a hardveren.
(#67) lev258 Tudom, hogy haszna volt. És abból lett a Vulcan is. De pár játékon kívül ahol választható a Mantle (és semmi gyorsulást nem eredményez ott sem), nem sokan használják.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
nagyúr
SaGaIn: Win 10-el pedig semmi gond nincs csak boszorkányüldözés folyik.
Vess egy pillantást a Win 10 topicra, csupa-csupa "elégedett" ember jár oda. Én kb. két tucat laptopra és tucatnyi asztali gépre telepítettem fel, ezek egy jó részénél vissza is raktam előbb-utóbb a Win 8.1-et. Laptopon nem működő eszközök (Wifi, Webkamera, Touchpad), eltünő Startmenü és ikonok, telepítés után a Win alatt nem látszó DVD meghajtó, éjjel random feléledő gépek, update-ek után addig jól működő dolgok szétcseszése (például a .PDF-eket hirtelen a Foxit Reader helyett az Edge akarja megnyitni és hasonlóak).
Ha neked éppen jól működik, legyél boldog vele. De ha azt állítod, hogy semmi gond nincs vele, akkor egyszerűen csak ki kellene nyitni a szemed, és alaposabban körülnézni...
anulu: - részemről szégyenpadra ültetném azt a céget, amelyik egy ennyire régi rendszert támogat (WXP). szándékosan életben tartják akkor is, amikor már semmi keresnivalója.
Especiel a WinXP-t már tényleg nem kéne életben tartani, de itt nem is az életbenntartásról, hanem a támogatásról van szó. E téren pedig ezerszer inkább a Vulkan, mint a Dx12-féle "only Win10" megoldás. No offense, Abu, elismerem, hogy a WMMD 2.0 kell hozzá, de ne mond, hogy semmi lehetősége nem lenne a Microsoftnak arra, hogy a régebbi Wineknél (Win 7, Win 8) is megoldja a támogatást.
Hajdan a WinXP esetében láttunk már drasztikus változásokat a mélyben, most is meg lehetne oldani a WMMD 2.0-át Win 8 esetében, ha akarnák. A Microsoft válasza erre a Win 10-re való ingyenes átlépés, csakhogy a Win 10 meg még mindig egy félkész bughalmaz...- nagyon bízom benne, hogy az MS-nek össze fog jönni a Windows Store felfuttatása PC-s játékokkal, és akkor végre el lehetne felejteni a Valve-t. a szemeben vetélkednek a "legunszimpatikusabb cég" díjáért a Google-el.
Especiel nekem a Microsoft sem lopta be magát a szívembe azzal, amit a Windows 10 és az Office esetében csinált az elmúlt időszakban, és a Microsoft Store kb. akkora bugparadicsom per pillanat, mint a Steam volt 13 évvel ezelőtt...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A két konzol a CPU és a GPU teljesítménye szempontjából kb. kiegyensúlyozott. Neked túl erős CPU-d van a túl gyenge VGA-hoz képest. Gondolom azért költöttél ilyen erős CPU-ra, hogy kevés limited legyen, de a probléma, amit meg akartál előzni nem hardveres, hanem szoftveres. Abból ered, hogy a grafikus meghajtók elveszik a CPU időt az alkalmazástól, és nem abból, hogy maga a processzor teljesítménye ki van használva. Egy mai DX11-es játékban a processzoridő 10-20% között van kihasználva. 80-90%-a a processzor erőforrásainak a program szempontjából elérhetetlen. Az új API-k ezen változtatnak.
Én például használom azt az API-t. A Sniper Elite 3-ban kevesebbet fogyaszt a gép, miközben gyorsabb. Illetve a Dragon Age: Inquisition legalább kétszer gyorsabban fut, mint DX11-en.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
szasanyi
félisten
Mert talán nem is annyira fontos törekvés ez... ti. nem ez adja el az erősebb és drágább hw-eket hanem pont az ellenkezője. Ti. ez elsősorban üzlet ami nem nekünk a jobb, hanem nekik!
API, driver, optimalizálási és egyéb probléma miatt van az, hogy a konzoloknál jelentősen erősebb hw-eken lehet rosszabb futási teljesítménye egy adott játéknak. Kézenfekvő, és a gyártóknak rendkívül jó megoldás: vegyél jobbat, drágábban és majd jobb javul. Egyelőre - kis túlzással - ennyi amit biztosan tenni tudnak az "érdekünkben".Nyugati az ország, de keletre tart. Már megint... Nálunk visszafelé jár az óra?
-
Akkor ennek (hogy kihasználja a maradék 80-90%-ot) baromi nagy teljesítménybeli javulást kellene eredményeznie. Nagyon nem érdekel mennyit fogyaszt a gép.
(#72) szasanyi Persze ennyire nem vagyok azért hülye. Tudom, hogy a hardver gyártóknak az az érdekük, hogy újat vegyek. Tudom, hogy már az elején bilibe lógott a kezem.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen. A Nitrous az első motor, ami ténylegesen olyan szintű skálázhatóságra van tervezve, hogy megfogható legyen az az erőforrás, ami a processzor oldalán ma még idle, vagy éppen a driver elvitte. De persze ez sem könnyű, eddig a pontig ők is kb. 50-60%-os kihasználásig jutottak, ami azért nyilván jobb, mint a 10-20%, tehát működni működik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Én csak arra szerettem volna rávilágítani egy kicsit, hogy te/ti nagyon örültök ezeknek az APi-knak, mert látjátok az elméleti előnyét. És mivel értetek is hozzá ezt én nem is merem megcáfolni. De gyakorlatban megint nem fogunk ebből semmit se látni évekig. Elméletben minden szép és jó, gyakorlatban meg egy helyben toporgás megy.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem csak az elméleti előnyét, hanem a gyakorlatit is látom. Én nem tudnék játszani maxon a Dragon Age Inquisitionnel, ha nem lenne hozzá egy explicit API-t támogató mód. Nekem nagyon sokat számít, hogy nem 15-20 fps-sel fut végig a játék, hanem 40-50 fps között.
A te procidhoz két Fury X kell és ott már neked is látható lesz a gyorsulás az AMD API-ján belül is, mert kiegyensúlyoztad a rendszered.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
kikikirly
senior tag
Ejj, fiaim,midig jöttök evvel a Kapitalizmus szöveggel.Felőlem...Szerintem a Kapitalistáknak nem kell félni a Low level Apiktól,a nyert teljesítményt ki is lehet használni és akkor megint ott vagyunk hogy évente vehetsz videókártyát(habár nekem az a benyomásom hogy a Low level Apiknál talán jobb lenne csak 2 évente kiadniki új hardvert hogy ne olyan sokféle hardverre kelljen optimalizálni, lásd konzolok).Mire gondolok: Dinamikusabb játékmenet,magasabb felbontás,FullHD helyett alappá válhatna a WQHD,a felső kategóriában pedig egy kártyával is menne a 4k,és akkor az SLI rendeszerekkel elérhetővé válhatna az 5K,meg isten tudja hány K felbontás,nem beszélve a Virtual Realityrol.A hardver reklámok állandóan a 4K gamingel jönnek,holott lássuk be, jelenleg halandó ember számára elérhetetlen,ezen változtathatna a Low level irány.Így mindenki jól jár,a Kapitalisták és a fogyasztók is.Happy END.
[ Szerkesztve ]
-
Azért egy smile elfért volna ott a két Fury X után. Ha lenne 400+ ezer forintom két VGA-ra már rohannék is venni, de ha lenne két Fury X-em akkor már valószínűleg letojnám az API-t az már csak kihajtana mindent önerőből is.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
szasanyi
félisten
A te procidhoz két Fury X kell... - na, itt a baj! Ezt jelentené a technológiai megoldás és ez lenne az előrelépés?
kikikirly: látatlanban, ismeretlenül csak így lefiamozol? Ha már megszólítasz valakit ismeretlenül az vagy tisztelettel, vagy poénosan szokták (utóbbi esetben mondjuk egy smiley) csak mert így illik. Legnagyobb sajnálatomra nem osztom a kapitalizmus problémakörében megosztott véleményedet, és bár nem tudom hány éves tapasztalatod van Gamer PC-kkel de ez már régen nem a happy endről szól. Legalábbis nem a játékosok részéről.
[ Szerkesztve ]
Nyugati az ország, de keletre tart. Már megint... Nálunk visszafelé jár az óra?
-
Bad Pritt
nagyúr
-
kikikirly
senior tag
Elnézést,nem állt szándékomban illetlenül viselkedni.
Nem sok tapasztalatom van PC gaming terén,de azt én is megtanultam hogy nem úgy működnek a dolgok amint ahogy akár működhetnének is.
Részemről csak egy véleménykifejtés volt hogy semmi akadálya annak hogy működjön,és hogy ennek ellenére miért nem fog működni(gyanítom hogy most sem fog),arra sajnos nem tudom a választ.[ Szerkesztve ]
-
szasanyi
félisten
válasz kikikirly #81 üzenetére
Sajnos éppen az itt a legnagyobb gond, hogy a gyakorlatban nagyon nem realizálódnak az elméletek. Mert mondjuk kezdő PC gamerként elolvasol 1-2 cikket, pár hsz-t Abu-tól, és fellelkesülve azonnal elrohansz vásárolni majd játékok közben már gondolkodsz is (esetleg mondasz pár csúnyát, amibe picsa is lesz). És csak vártunk, és olvastunk, és bizakodtunk - no, meg közben persze elvertünk néhány százezret hw-ekre - és vagy nem is lett jobb, vagy igen de közel sem annyival mint amit "jövendöltek" az elméletek még inkább nem annyival amennyivel többe került a móka. A gyártók és a kereskedők helyzete persze közel sem volt ennyire rossz érthető okból.
Nyugati az ország, de keletre tart. Már megint... Nálunk visszafelé jár az óra?
-
-FreaK-
veterán
Abu85, én tényleg elismerem a tudásod és a szakértelmed, amennyire laikusként meg tudom ítélni, alacsony szinten is nagyon értesz a dolgokhoz.
De próbálj meg egy kicsit "feljebb zoomolni", hogy lásd az mai normál, átlagos játékosokat.
1: "A te procidhoz két Fury X kell és ott már neked is látható lesz a gyorsulás az AMD API-ján belül is, mert kiegyensúlyoztad a rendszered."
Hát ez uhh... hol is kezdjem... Aki vesz két Fury-t az valszeg tud venni egy ~negyed annyiba kerülő csúcs i7-et is (+OC), ami már elég hozzá (nincs cpu limit).
De ha mégsem:2: Ez a meglehetősen szélsőséges és ritka eset az ahol a gyakorlati előny jelentkezik? Mekkora része az a teljes játékos bázisnak az aki vesz két Fury-t és mellé egy hozzá gyenge cpu-t? Ezért írtam fentebb, hogy "zoomolj feljebb".
3: Én kb. így látom most a dolgot: Ezek a low level hozzáférést biztosító API-k tényleg előnyt jelenthetnek bizonyos feltételek együtt állása esetén:
- Az adott konfig CPU limittel rendelkezik
- Az adott program rendelkezik olyan szituációkkal amiknél rengeteg rajzolási parancs keletkezik (ez kb. a mai játékok hány százalékában fordul elő?)Ezek így együtt jelenleg szerintem a legtöbbünknek (nyilván nem mindenkinek) kb. semmi gyakorlati, észrevehető előnyt nem jelent még. Ezért ezek a hírek számomra ennyi reakciót váltanak csak ki: hm, oké, ilyen is van, nézzük a következő hírt...
Persze tudom, ez egy fejlődési lehetőséges jelent, mind a szoftver, mind a hardver fejlesztés terén, szuper hatékonyság növelés, remek számok a marketing osztálynak stb, de eddig ebből Kis Géza egyszeri játékos semmit sem érzékelt.
Az az erős gyanúm, hogy jó darabig nem is fog. Lehet, hogy csak pesszimista vagyok, de akartam írni korábban, hogy beállítok valami emlékeztetőt, ami 5év(!) múlva majd jelez, hogy térjünk vissza ide, nézzük meg hogy mennyire váltotta meg a játékokat ez a dolog, kinek mekkora előnye származik ezekből, milyen gyorsulást tapasztalt.
A legfőbb problémám ezzel, hogy a marketing már a Mantle-t is úgy állította be évekkel ezelőtt, mint ami egy hatalmas előnyt és ütőkártyát jelent mindenkinek aki a megfelelő hardverrel rendelkezik, aztán az emberek ~99%-nak ez a mai napig kb. egy semmi.
Most majd biztos jönnek akik leírják hogy márpedig a gyártó ilyet sose állított, de szerintem nem véletlen, hogy sokan így gondolják, mert szerintem igen is ezt sugallta a marketingjük.Adja ég, hogy megváltozik a szoftver fejlesztők hozzáállása, és olyan játékokat fognak írni amik sokkal több szituációban kihasználják a next-gen API-k előnyét és mindenki profitál majd belőle, de szerintem ilyenkor csak bilibe lóg a kezem.
-
Parano1d
aktív tag
Azért ez a 2 fury dolgot ne vegyük már készpénznek, csak egy rossz példa. Jómagam a Thief-el játszogatok sokat, de a korábbi Phenom2/7870, és a mostani I3 4330/280X -al is komoly gyorsulást-hoz. pedig utóbbi azért VGA túlsúlyosnak számít. Már a mikroakadások megszűnése miatt megérné amúgy.
-
szasanyi
félisten
Sajnos ehhez nem kell pesszimistának lenni, csak elég régen kell PC-n játszani. Én 16 éve kezdtem, és őszintén szólva már jó ideje elegem van az ígéretekből és az egyre emelkedő hw árakból - többek között ezért jelenleg inkább PS4-en játszok. Nyilván itt nincs benchmark sem Ultra grafika - ami sok embert nem is érdekel, ha ahhoz min. 390X vagy 980 kell( és nem 4k-ra hanem 1080p-re!)
Nyugati az ország, de keletre tart. Már megint... Nálunk visszafelé jár az óra?
-
anulu
félisten
nagyon sok gépre telepítettem már W10-et, köztük nem 1 olyan volt, amin a 7 és a 8.1 is csinált csúnyán érdekes dolgokat, a 10-es viszont minden gond nélkül fut. összesen 1 gépről tudok, ahol visszaállt a tulaja 7-re, mert egy spéci rádugott orvosi cuccnak a drivere bugzott 10 alatt, és órák alatt sem tudtuk annyira kireszelni, hogy úgy menjen, mint 7-en.
van vele gond, de spec kifejezetten örülök, hogy működik a telemetria, és igenis az MS hónapról hónapra reszeli a rendszert.
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
hunluki
senior tag
Nagyon gépe válogatja (szvsz ebből is látszik hogy még nagyon kiforratlan a cucc). 7-es 2 évig futott úgy a gépemen hogy kb csak akkor indítottam újra amikor a winupdate kérte, egyébként csak sleepbe raktam, teljesen jól működött, megbízható és stabil volt. Jött a W10, felraktam frissen, utána gyalu, clean install. Kb mintha az XP sp1 előtti korszakba léptem volna vissza, összeomló programok, windows update tönkreteszi az amúgy éppen működő rendszert, szerintem kb XP-nél láttam utoljára kékhalált, de a W10 megoldotta hogy újra láthassak. Éjszaka random ébredő gép, játékokban FPS drop, hálózati megosztásaim hol látszódtak, hol nem, start menü és az egész modern gui úgy ahogy van napjában többször is megadta magát. Több build-el próbálkoztam, mindig clean installal, de a lehető legváltozatosabb hibákat kaptam. Legutolsó körben 3 hónapig ment (1 random fagyás és 2 kékhalál volt "csak"), a mostani utolsó update visszahozta a régi hibákat (start menü kipusztulás, éjszaka ébredő gép). Most visszaraktam a 7-est, install óta nem indítottam újra, játékok gyorsabban futnak, minden működik, nem kékül el random. És még ki is néz valahogy
Biztosan jó és biztosan reszelik, majd szóljanak ha valami formát is sikerült reszelni belőle mert én ebből nem kérek. Környezetemben hasonlóak a tapasztalatok, 10 emberből 9 leszedte a gépéről, ment vissza a 7/8.1.
[ Szerkesztve ]
-
Yutani
nagyúr
3: Én kb. így látom most a dolgot: Ezek a low level hozzáférést biztosító API-k tényleg előnyt jelenthetnek bizonyos feltételek együtt állása esetén:
- Az adott konfig CPU limittel rendelkezik
- Az adott program rendelkezik olyan szituációkkal amiknél rengeteg rajzolási parancs keletkezik (ez kb. a mai játékok hány százalékában fordul elő?)Mivel korlátozott a rajzolási parancsok száma a jelenlegi programoknál, ezért nincs olyan, hogy rengeteg keletkezik, mert nem "hagyja" a programozó. Ez a korlát tűnik majd el az új API-kkal.
#tarcsad
-
szervuszfiam
csendes tag
A játékos szemszögből:
A nem jó játék Vulkannal sem lesz jó.
A jó játék Vulkan nélkül sem lesz rossz.Technikai szemszögből
Bármilyen meglévő processzornak legalább 50% Boostot ad a Vulkan/DX12. Vagy másképp fogalmazva, minden jelenlegi rendszer mellé egy legalább 1,5x erősebb VGA-t be tudsz dobni, és gyorsabban fog futni a játék.
[Aminek nagyon örülök, viszont a nagy engine licenszelők is 2-3 év alatt fognak csak átállni, a többiek meg...]
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz szervuszfiam #97 üzenetére
A jó játék Vulkan nélkül sem lesz rossz.
Javítanám: A jó játék Vulkan-al elérhető lehet Win 7 / Win 8 / Linux alatt is. Ami a játékos szempontjából nagyon jó (lehet)...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
-FreaK-
veterán
Igen, csak ezt úgy képzelem el, hogy az ilyen elemek számát akkor fogják a programozók a játékokban megnövelni, ha már mindeki gépében kompatibilis hardver és szoftver lesz, vagyis lesz elég piaca, hogy megérje úgy fejleszteni (persze lehet tévedek). Ez eddig nem történt meg az eddig tapasztaltak alapján, és szerintem még jó pár év ha be is következik. Ezért is írtam, ez egy új fejlesztési irány.
Viszont, még ha ez be is következik, akkor sem lesz ez egy általános „varázsszer” (marketing sugallja), ami minden esetben jelentős gyorsulást okoz, legalább is én így gondolom.
Lényeg a lényeg: ha ez egy általános, komoly előrelépés is lesz, mint ahogy hangoztatják, akkor az még messze van…
..vagy rosszul gondolom az egészet?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs