Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz br.rak #42 üzenetére

    "Én is idiótának tartom, hogy adót kell fizetnem, de sajnos nem tudok ellene mit tenni legálisan."

    Azt mondjuk elárulod, hogy az autó műszaki paramétereinek esetenként teljesen idióta szabályozása mióta közteher?

    a.) Közterheket meg kell fizetni. Ez nem vita tárgya.
    b.) A személyszállítást szabályozó előírásokat felül kell vizsgálni.

    Ezt mondtam, nem mást. Ha direkt, szándékosan elferdíted amit mondok, akkor nincs értelme beszélgetni.

    "ha ezeket megfizetnék egy rossz szót nem szólnék."

    Hogy is van a sztori? A NAV kiadott egy leírást az Uber-sofőröknek arról, hogyan legalizálhatják a működésüket, majd jött a kormány és még jobban elkezdett izmozni azon, hogy hiába fizet adót a sofőr, attól még illegális. Sőt, egyenesen szigorított is a büntetéseken (az autó rendszámát bevonják, az autót rögtön kivonják a forgalomból és még 800.000 Ft bírsággal is megfejelik).

    Szóval lehet neked tökéletesen elég ha az Uber-sofőr adót fizet, de amiről én beszélek, hogy hiába fizet adót, ha attól még mindig illegalitásba szorul. Szerinted ez mennyire növeli az adózási kedvet?

    Tegyük fel, hogy van egy rendeletnek megfelelő autód (de ha 10 köbcentivel kisebb a csomagtartód az előírtnál, akkor újat kell venned), nem állhatsz vele munkába amíg nem költesz rá alsó hangon 2 millió forintot. Kell a sárgára festés (drágább) vagy sárgára matricázás (valamivel olcsóbb), be kell szerelned az URH rádiót, taxamétert meg a bankkártya terminált és még egy sor egyéb megkötésnek kell megfelelni.

    Jön az Uber, kapásból kiváltja az ingyenes app az URH rádiót, taxamétert meg a bankkártya terminált. Csalni ezzel sem lehet (sőt ezzel lehet kevésbé, mint a taxaméterrel), hiszen látod a térképen a megtett távolságot, időt és a konkrét útvonalat is.

    Legyen opcionális a sárga taxi, kapjanak pozitív diszkriminációt, akik bevállalják (buszsáv használata, drosztok használata, stb), de a rendelet számos eleme csak arra jó, hogy megdrágítsa a személyszállítást és kedvezzen a nagy társaságoknak, míg a kicsik kihullanak a piacról (jobban mondva már kihullottak régen).

    Az meg saját tapasztalat, hogy az Uber sofőr előbb kérhető számon, mint egy taxis. szerk: A sztorit inkább kiszedtem, nem igazán lényeges a vita szempontjából.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák