- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- Mini-ITX
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Vezetékes FEJhallgatók
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
AMD-s szerverprocesszorokhoz való, készre szerelt vízhűtés a SilverStone-tól
ph A nyár folyamán debütáló konstrukció blokkja kényelmesen befér 1U magasságú rackekbe is.
-
Beúszott az új Black Shark GS3 Kínába
ma A Xiaomi márkája robosztus órának kinéző csomagolásban kínál olcsón aktivitáskövetőt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#79335424
törölt tag
válasz Stauffenberg #1 üzenetére
Egy elég, ha jó helyről van.
-
#06658560
törölt tag
válasz Stauffenberg #1 üzenetére
Csak a félelem, hogy egy csíkra se futja a jutalékból.
-
senior tag
válasz Stauffenberg #1 üzenetére
Elég egy 20 cm széles és 3 m hosszú csík .....
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
Pug
veterán
válasz Stauffenberg #13 üzenetére
Igen, meg mert az adott piaci szegmens többi szereplőjére vonatkozó szabályozásokra magasról tesznek, megkerülik őket... ez aztán a fejlődés...
Plusz az esetleges jövőbeli "jótékony" makró hatásokról nem is beszéltünk...
[ Szerkesztve ]
-
nuke7
veterán
válasz Stauffenberg #16 üzenetére
ha valaki tud angolul
https://medium.com/@trebors/platform-cooperativism-vs-the-sharing-economy-2ea737f1b5ad#.9ttih6uyb
https://youtube.com/user/nuke7
-
#31733248
törölt tag
válasz Stauffenberg #18 üzenetére
(#18) Stauffenberg
"Arról nem beszélve, hogy a hagyományos munkaviszonyok felbomlása bőven a sharing economy megjelenése előtt elkezdődött."
Persze, ezért lenne jó, ha olyanok írnának címlapos cikkeket az Indexre, akik legalább az alapfogalmakat képesek megérteni.
(#20) nuke7
"nem dolgozó nyer ezzel, ez teljesen nyilvánvaló ha kicsit tovább látsz az orrodnál... "
Akkor most értelmezzünk egy kicsit: az újságírónő azt írja, hogy a munkáltatóknak kínálják a “megosztáson alapuló gazdaság” előnyeit az ezzel foglalkozó cégek. Ugye nem azt akarod mondani, hogy így van?
-
Ringman
nagyúr
válasz Stauffenberg #18 üzenetére
Tegye fel a kezét, aki még nem kapta meg állásinterjún azt a kérdést, hogy számlázni tud-e...
amelyre a helyes visszakérdezés az, hogy természetesen szóba jöhet, ha a teljes munkáltatói bérköltség (azaz a nettó duplája ) + áfa kerül leszámlázásra. persze nem erre szokott gondolni a munkáltató.
-
br.rak
őstag
válasz Stauffenberg #30 üzenetére
Ha az UBER-eseknek is meg kellene fizetni, mindazt amit egy mezei taxisnak, nem hinném, hogy ennyire vidám lenne a helyzet. Vannak már taxis appok, ha velük is lehetne adót/járulékot csalni, az is népszerű lenne.
(#31) Ringman:
"a kata inkább fehérít"
Nem, hanem a főállásból szinte mindent kivesznek és a kata alá pakolják, megbolondítva azzal, hogy közbeiktatnak egy céget, hogy papíron okés legyen a történet. Így lehet komoly tíz vagy százezreket nyerni akár vele havonta.nkább azon kellene elgondolkozni, hogy a jelenlegi adóteher elbírható-e (pl önfoglalkoztató egyéni vállalkozónál). tartok tőle, hogy nem.
Ez igaz, de ha az elvonás a mostani felére csökkenne, akkor is trükköznének az emberek vele.
[ Szerkesztve ]
-
br.rak
őstag
válasz Stauffenberg #43 üzenetére
Nekem a b ponttal nincs semmi kifogásom, illetve én egyetértek a szigorú büntetéssel, mivel sajnos a két pont szorosan egybefonódik az UBER esetén is. Ha ez mondjuk a NAV-on keresztül futna és nem lehetne kikerülni a közterhek megfizetését sem az UBER sem a kvázi-taxisok esetén, arról az oldalról teljesen lefednék magukat, kérdés akkor is ilyen árakkal tudnának-e operálni.... bár kicsit árnyalja a sztorit, hogy a navos "próbavásárlókat" egyből kitiltják az UBER rendszeréből
-
br.rak
őstag
válasz Stauffenberg #45 üzenetére
Majd meglátjuk, hogy a teljes összeget meg fogják fizetni, vagy kapni fognak valami kedvezményt, hogy a semminél több csorogjon be az államkasszába.
Ellenben Európában azért pár helyen már betiltották:
Brüsszel, teljes Bulgária, Franciaország, Németország számos városa( pl Berlin, München, Düsseldorf), Olaszország, Hollandia, Románia, Spanyolország. -
br.rak
őstag
válasz Stauffenberg #47 üzenetére
Nem tiltották be sehol, csak bírósági ítéletek születtek, melyek megállapították, hogy az Uber nem felel meg a budapesti taxisrendelethez nagyon hasonló helyi szabályozásoknak. De egyik országban sem tették elérhetetlenné a szolgáltatást.
csak kegyetlenül megbüntetik az überezőket.
A gyorshajtás is fizikailag lehetséges, annak ellenére, hogy büntetik, ha elkapnak"Ezekből az ítéletekből nem az következik, hogy a szabályok jók. A bíróságok csak a szabályoknak való megfelelést vizsgálják és nem azt, hogy jók-"
Magyarán az UBER akkor jár a legjobban, ha
megkorrumpáljaopardon kilobbizza a törvényalkotóknál a neki megfelelő változást.Én már várom, hogy csontkovácsok mikor műthetnek gerincsérvet, minek az a sok vicek-vacok szabályozás....
-
br.rak
őstag
válasz Stauffenberg #49 üzenetére
"Csak most nem tudom, hogy ezzel az Ubernek szóltál be, vagy a magyar közigazgatásnak."
Is-is
Ha már szabályok. Minden protokollba minden területen bele lehetne kötni, hogy miért pont így, miért pont ennyit, miért ilyen időintervallumban,stb
Ez arról szól, hogy az UBER-nek megéri e jelen lenni a magyar piacon és a taxisok kitúrásának érdekében fizet -e x összeget ( nincs ebben semmi különös, az itt jelen lévő külföldi cégek jelentős része a kedvező szabályozásért/konkurencia eliminálásért fizet, az UBER is beáll majd a sorba, ha úgy ítéli meg, hogy megéri neki)Amúgy meg minden szabályozás annyit ér, amennyit betartanak belőle, de ha már papíron a törvényesség látszatára törekszik a cég, az már előrelépésnek lehet tekinteni ( de mint tudjuk a papír sok mindent elbír)
"Meg mi van azzal, hogy neked az egyetlen bajod, hogy az Uber sofőrök nem adóznak?"
Semmi, de ha felhozom, hogy adózzanak, akkor az a válasz, hogy miért kell sárgára festeni a kocsikat. -
br.rak
őstag
válasz Stauffenberg #51 üzenetére
Ott akadt el a történet, hogy szerintem az adó be nem fizetése miatt is képesek jobb árakkal operálni, nem csak a diszpécserközpont, stb hiánya/nem léte miatt, Te pedig arra hegyezted ki a mondandódat, hogy azért versenyképesebbek az áraik, mert nem kell nekik diszpécser, kártyaleolvasó, rádió stb stb.
Egész pontosan azt mondtam, hogy kíváncsi lennék az áraikra, ha mind az UBER-nek, mind a sofőröknek meg kellene fizetni az összes közterhet ( és a plusz szabályokról és azok költségvonzatairól nem ejtettem szót)
Ennyi ,nem kell ezt túlragozni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- BestBuy topik
- Napelem
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Gray Zone Warfare
- Kék halál (BSOD)
- Tőzsde és gazdaság
- További aktív témák...
- Lenovo 4. generációs i3-4130 sff pc, 16GB vagy 32GB rammal
- Új Bontatlan Univerzális monitorállvány, 17-27'' , VESA 100x100/75x75 UNOXAR UX-MDS-10
- HP pro 6300 SFF i5-3470 16GB vagy 32GB Rammal
- Hófehér Toshiba 15,6"HD,4magosIntel!4x2,2Ghz,IntelHDVga,SSD,szép állapot
- ThinkPad 13,3" FullHd IPS,10.gen.core i5(8x4,2Ghz),Vil.bill.8GB DDR4,512GB SSD,Jó akku, jó állapot
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen