Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Tyrel #1 üzenetére

    Az nem az NVIDIA hibája, pontosabban nem 100%-ban az övék. Persze meg lehet oldani, de egyedül rohadt nehéz lesz. Kerülőutat kell rá írni, ami a hibát eredményező frissített Windows modult kizárja/kicseréli.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Tyrel #3 üzenetére

    Egyrészt a Microsoft le se szarja az olyan VRR hibákat, ahol a probléma úgy keletkezik, hogy a gyártó/szoftverfejlesztő nem a Microsoft swap-chain API-ján keresztül dolgozik. És nyilván nem fog senki úgy dolgozni, mert az csak az UWP alkalmazásokkal kompatibilis. A Win32 alkalmazásokban előforduló hibák tehát nem hibák, mert a Microsoft szemében már maga a VRR fícsőr sem létezik ezekre.

    A prémium jelző nem jelenti azt, hogy pénzt is raknak bele. Valójában ez egy lélegeztetőn lévő funkció, amit prémium jelzővel illetnek.
    A legegyszerűbben ezek úgy kerülhetők meg, ha a meghajtó a Microsoft display pipeline-jainak jelentős részét eleve megkerüli. Akkor mindegy, hogy a Microsoft mit módosít ezeken, amúgy is más úton megy a cucc, ami viszont változatlan az új update mellett is. De ehhez azért marha sok pénz is kell, és valószínűleg nem ezzel van ott a baj, hogy nincs zseton, hanem, hogy megéri-e belerakni a G-Sync-be. Na meg ezekkel a megoldásokkal eléggé nehézkes lenne tartani a havi egy WHQL-t, ami viszont sokkal többet számít az NV-nek.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Tyrel #5 üzenetére

    Eddig is bitang alacsony költséggel ment a G-Sync. Ötödik éve ugyanazt az FPGA-t használja. A hardver nem fejlődött semmit. Nem az a bajuk, hogy nem akarják, hogy működjön, hanem ha esetleg úgy kell dönteni a következő hónapban, hogy kihúzzák belőle a dugót, akkor azt úgy tegyék meg, hogy minimál költséggel ment évekig a fenntartása, tehát maximalizáltál belőle a profitot. A 3D Visionnél is ugyanezt játszották, amikor már úgy látták, hogy itt a vége, akkor bejelentették, hogy bocs srácok, de kiszállunk. És prémium holmi volt, rengeteg elérhető termékkel, viszont kiszámolták, hogy már nem keresnek rajta annyit, hogy megérje fenntartani.
    Ez egyébként tisztán üzlet, nem ellenetek van. X pénzt akarnak befektetni, hogy hozzon Y-t. De amint ezt nem teszi meg, máshova rakják azt az X pénzt, ahol talán hozhat Y-t.
    A Microsoft számára is üzlet az egész. A Win32 már nem realitás. Az UWP-re kell menni, mert abba rakják bele az új technológiákat. Nem akarnak kicseszni senkivel, csak nekik ez anyagilag így éri meg.

    Egyébként valószínűleg megkerülik a problémát okozó modult, mert rövidtávon azért még van ebben zseton, csak annyira azért nem erőltetik meg magukat, hogy a meghajtó legsúlyosabb problémájaként értékeljék, és bármi áron megoldják. Fel lehet véve problémaként, és jön rá megoldás, amikor kényelmesen kész lesz valami.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz -Solt- #15 üzenetére

    Ha csak itt csinálja, és régen ment, akkor az simán egy bug.

    Reportolhatod, azzal jót teszel, de az igazság az, hogy ezek a játékok tuti nem kerülnek a todo lista élére. :)

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Dandris #18 üzenetére

    Ez azért jóval bonyolultabb. Az MS nézőpontjából a VRR egy elérhetetlen fícsőr Win32 applikációknál. Tehát ha szarul működik, akkor marhára mossák kezeiket. Csak az UWP app-okhoz írtak VRR-hez használható swap chain API-t. Ergo amíg a hálózati problémánál az MS azt javíthatja, mert azért a hálózaton keresztüli szkennelés egy fontos fícsőr, addig ezért a gondért a fülüket sem mozdítják, mert egy olyan funkcióról van szó, aminek a működését sosem ígérték meg. Innentől kezdve azon múlik az egész, hogy az adott gyártó mennyire kerüli meg a WDDM pipeline-t a szinkron szempontjából. Csak azt vedd számításba, hogy a vertikális szinkron driveres kényszerítése is illegális a WDDM pipeline-on belül, tehát ki kell kerülni azt, hogy működjön. Az NV abba futott bele, hogy amikor ők megírták a G-Sync-re a szoftveres implementációt, akkor azért arra nem számítottak, hogy az MS lecumiztatja őket pár évvel később. Meg aztán az MS annyira leszarja, hogy a G-Sync működik-e, nekik csak az a lényeg, hogy a FreeSync működjön, mert az van Xboxra, a többit tényleg magasról ..., ahogy azt szokás tenni. És függetlenül attól, hogy ki a hibás, ezt úgyis az NV fogja javítani, illetve megkerülni a problémát, mert az MS a kisujját sem mozdítja. Semmi érdeke nem fűződik ahhoz, hogy a G-Sync működjön, így meg minek is rakjon bele pénzt?

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #25 üzenetére

    Nem igazán érdekük. Csak amíg a G-Sync-nél nincs semmi okuk, hogy pénzt rakjanak a működésébe, addig a FreeSync-be raknak az Xbox miatt, de mondjuk PC-n ettől még erre is tesznek. Csak a FreeSync-et jóval nehezebb működésképtelenné tenni Windows alól, mert az AMD igen durván megkerüli a Microsoft pipeline-jait, ugyanis rengeteg funkció van a driverben, amik nem működnének a Microsoft rendszerén keresztül. Például a Chill egyáltalán nem tehető kompatibilissé, illetve a FreeSync 2 is gyakorlatilag egy egyedi HDR pipeline-t használ, ezért sincs meg a lilás beütése, ami az összes többi gyártót érinti. Ergo bármit is változtat a Microsoft, az nem számít, mert eleve nagyon kerülőutas az AMD drivere. Ez is hozzájárul ahhoz, hogy a FreeSync ezekre a Windows Update-ekre kevésbé érzékeny.
    Az Xboxokon is így működik egyébként a legacy mód. A Microsoft nem tette a saját pipeline-ját kompatibilissé, hanem bemásolta az AMD-ét. Ha bekapcsolod a VRR-t, akkor ezen fut, ha inaktív, akkor a Microsoftén.

    A probléma egyébként az NV szemszögéből az, hogy ők is meg tudják tenni ugyanezt, mert csak döntés kérdése, de minél több speckó pathot vezet be a driver a hardverig, annál nagyobb a fenntartási költsége. Az AMD sem csinálná ezt csak a FreeSync miatt, de nekik van még FreeSync 2 és Chill, és így három fícsőrért már megéri. Az NV-nek nincs FreeSync 2 és Chill alternatívája, így nekik kérdőjeles, hogy csak a G-Sync-ért tegyenek-e jóval több pénzt bele. Illetve nagyon rezegne a léc a Game Ready drivernél is, mert a speckó path igazából a gyári tesztelés oldalán növeli nagyon a költségeket, és a tesztelés időigényére is rossz hatással van, vagyis annyira szegmentálni kellene a driver fejlesztését, hogy az több hibát hozna magával, mint amennyi problémát megoldana. Ergo le kellene mondani a havi egy-két WHQL-ről is, ami viszont egy marketingstratégia, függetlenül attól, hogy mennyire korlátozza a fejlesztési lehetőségeket.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák