Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Dany007 #65 üzenetére

    "Nem pedig vagánykodva, menőzve és kb mindent telibesz...va."

    ez emberi tényező kérdése, nem közlekedési eszközé továbbra sem:)

    "Az autósok nagyrésze betartja a kreszt. Ha nem is mindent, de a többségét igen " mondjuk azt hogy más szabályokat szegnek meg mint a kerékpárosok. 10 autóból 3-ban biztos hogy kihangosító nélkül telefonál valaki. de 10-ből 9-nek nincs is kihangosítója és ha csörög simán a fejéhez teszi. telefonálva vezetni pedig eleve elég veszélyes, ezt több kutatás, teszt is elemezte. és ez csak egy apróság. pesten sokan sírnak hogy akkor is megbüntet a rendőr ha nem is csinált semmit. nem is kell csináljon semmit, a fél várost meg lehetne vágni 20k-ra egy nap alatt ha monitorozva lenne a kocsik mozgása és sebessége. hopp itt egy záróvonal megcsípés, hopp ott egy telefonálás, a minap a pasi borotválkozott az alsórakparton szembejövet, hopp egy index elmaradás, hopp egy lámpa nem ég lakott területen kívül, hopp egy jobbkéz, hopp egy gyorshajtás, hopp egy zebra át nem engedés, hopp egy sárga lámpa, a sor végtelen.

    "Amúgy a tanulóvezetők itt nálunk tényleg igen durván nyomják"

    valszeg azért mert valamelyik okos kitalálta, hogy ne legyen már rutinpálya hanem nyélből forgalomba velük. akkor kerültem hivatalosan közútra amikor megvolt a rutin vizsgám... más kérdés hogy nagybátyám volt az oktatóm és a kresz vizsgára is kocsival mentünk, meg a kötelező óraszám többszöröse volt a lábamban vele amire egyáltalán beiratkoztam a jogsira, de ez mellékes. aki elindulni se tud az nem fog menni 50-et se. kanyarodni nem tud, mit vársz?

    a stressz és a flulsztráltság érthető. a gondom azzal van, hogy ha az úton vezeti ezt le valaki, abban hatványozottan ott az esély hogy valamit benéz, és többet bukik időben, pénzben, mint ha nem rohanna. azzal hogy vörös fejjel üvölt mögöttem és nyomja a dudát azzal nem tűntet el az útról. azzal hogy agyvérzést kap nem old meg semmit. azzal hogy leszorít meg pláne nem. értem a feszkót, nekem se nyugis a melóm, nekem is megvan a bajom, de amikor 1.5 tonna vasat terelek, akkor ezeket ki kéne zárni, mert elég egy pillanat kihagyás, és utána lehet járni a bíróságra, részvétlevelet írni a gyászolóknak, stb. ezek sajnos az autóvezetésben minden nap benne vannak. csak ez is olyan mint a betörés. addig nem érzi át az ember amíg fel nem nyomják a lakását, el nem viszik a kocsit stb. az a sokk amikor rájössz hogy itt valami kvára nincs rendben...

    ezek közül persze a fixisek és a breakless bmx-esek kivételek. a természetes szelekció remélem azokat viszont eléri, mert ez a két kategória az utcán toláson kívül nem lehetne használható (nem is az, de az már más kérdés.), bicósként felfordul a gyomrom tőlük.

  • Kalandor

    HÁZIGAZDA

    válasz Dany007 #65 üzenetére

    amúgy óra szerinti 60 az még csak olyan 53-55km/h
    Az első dolgom volt vétel után, hogy bemérjem GPS-szel az autót, közelítőleg annyival megy, amit az óra mutat.

    Húzás a gyerekért a bölcsibe, mert a gondozónő már öltözik(!) mikorra odaérünk a gyerekért fél 5-re! (...) Hát b..meg mit gondol kávézgatunk munka után?...
    A rohadt dög, lehet hogy neki is van gyereke-családja, nem csak esténként bemászik a kriptába? :D

    Nem tudom mások hogy csinálják, de mindig a mienk az utolsó úgy, hogy fél 5-kor már elhozzuk. Múltkor még meg is jegyezte a gondozónő, hogy "aztán délután igyekezzünk!".
    Minden egyes késés után egy formanyomtatványt kellene kitöltenie egyébként a szülőnek, 3 ilyen után pedig gyámhatóságnak kell jelentenie az intézménynek.

    [ Szerkesztve ]

  • Kakumix

    senior tag

    válasz Dany007 #65 üzenetére

    Bocs, hogy belevauzok, de a tanulóvezetők és a rutin témában van tapasztalatom.
    6 éve csináltam a jogsim és csak ez után változtatták meg a képzés menetét és amit láttam, tapasztaltam az Budapesten általánosnak tűnt.
    Sikeres KRESZ vizsga után egy listáról autót és oktatót választottam, telefonon beszéltük meg az első találkozó helyszínét a Népligetben. Itt bemutatkoztunk majd a következő kérdéseket kaptam:
    1. Nálam van-e a személyim, az azonosítás végett?
    2. Felismerem-e a kormányt?
    3. Mire való a sebességváltó és hol található?
    4. Hány darab pedál van a gépkocsiban és ezek milyen sorrendben helyezkednek el?
    A négyesre nem sikerült helyesen válaszolnom, mert nem tudtam, hogy 6 pedál van a gépkocsiban, mivel a hozzá is ki vannak vezetve, de a többire illetve részben a negyedikre is helyesen válaszoltam. :)
    Szóval a következő mondása az volt, hogy akkor csapjunk a lovak közé és vezessek ki a rutinpályára! Ekkor ~30 éves voltam és valószínűleg életemben nem ültem még annyiszor személygépjárműben, mint ahány éves voltam! Térkép
    Ez a módszer nem tudom mennyire hatékony, de engem sokkolt és remegő lábakkal szálltam ki a rutinpályán az autóból. Szerintem az oktatási módszer továbbra is hasonló, csak már nem a rutinpályára mennek a tanulók, hanem a városban csalinkáznak az első 10 (20?) órában is. Akkor láttam egy baleset az egyik tanulóval, aki valahogy felhajtott a járdaszegélyre kanyarodáskor és felborult, de azóta sem hallottam olyat, hogy tanulóvezető órán balesetet okozott volna.
    Szóval a tanulóvezetők azért mennek annyira lassan, mert paráznak mert ők is tudják, hogy nem valók még a forgalomba, másrészt azért is lassan mennek, mert az oktató félti az autóját (ami általában saját) és nem engedi, hogy gyorsabban menjenek. Sőt még az is belejátszhat, hogy az oktató, azért nem engedi gyorsabban menni, mert ez így neki pótórákat jelent, amiket drágábban tud megszámítani, természetesen számla nélkül. A gyakorlati vizsgáig 29 kötelező óra van, de ha ennyi alatt a szintén kötelező 580km-t nem teljesíti a tanuló, azt pótórákat véve tudja teljesíteni.

    [ Szerkesztve ]

    Legyen szép napod!

Új hozzászólás Aktív témák