Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • daenerys

    tag

    válasz Dany007 #78 üzenetére

    Én úgy tudom, hogy van korlátja annak, hogy mennyit lehet távol a szülő a gyerekétől. 10 óra a törvény szerint. Reggel fél 8-tól fél 6-ig 10 óra. Csak mondom, mielőtt a hatóságok miatt kellemetlenség származna egy elhúzódó munkanapból, akár később oviban.

    Ez az öltözés téma érdekes, mármint miért gond, ha átöltözik? Bölcsi vagy családi napközi ez valójában?

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Apollyon #99 üzenetére

    o_O

    már hogy ne tennének? egy csomó nagyvárosban korlátozva van a belvárosban a közlekedés rendesen, ami alapvetően nem hülyeség. itt is már tervezgetik egy ideje, én maximálisan támogatnám.

    nem azért nem lehet mert a biciklis hülye. vagyis főleg nem azért. hanem mert vagy nem megoldott hogy hol mehet, vagy átnéznek rajta. lehet mondani hogy ne az úton menjen. akkor hol? a járdán? ott a gyalogosokra veszélyes, akikhez képest megint ott van, mint a kocsikhoz képest a keró. van esetenként +20 30 km/h difi, a gyalogos meg aztán tényleg olyan faj aki nem néz ki a szemén se.

    erre két nagyon jó megoldáva van. kerékpár út építése, a belváros és egyébként is zsúfolt helyek forgalmának szabályozása. egyik se példa nélküli nyugati nagyvárosokban.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz #48525824 #98 üzenetére

    "A fixi meg nem ertem miert tevesen ugy el a koztudatban, hogy azon nincs fek. "

    vélhetően azért, mert az úton én pl alig láttam olyan fixit amin lett volna első hátsó fék legalább, pedig napi szinten kint vagyok. ezen túl meg maguk az első fixik is pályaversenyre tervezett gépek voltak, tehát azokon se volt fék. persze a fixed gear magában csak a szabadonfutó elhagyását jelenti természetesen.

    de akkor te azt mondod hogy mindkettő fent van neked? vagy tényleg jól értem hogy ti vagytok kissebbségben akiknek nincs tehát neked sincs. ugye?

    "Amugy a fix hajtast en azert szeretem, mert rendkivul konnyu szerelni, viszonylag igenytelen, folyamatos porgetes jot tesz a terdnek, csuszos, havas, jeges uton is temposan tudsz haladni, mert folyamatos visszajelzest kapsz a hatso kerek minden rezduleserol, illetve nekem pl. eleg fontos a trackstand, mert gyorsan ki tudok rajtolni lampavaltaskor es nem kell az autosok miatt baszakodni."

    és ezek közül melyik az a faktor amelyik miatt nem lehet féket feltenni? tényleg érdekel.

    az én csapatós vasam egy umf hardy 5 vázára épített, azóta már igencsak gyári alkatrészeket nélkülöző tank, de ezek jelentős részét hozza 2.35-ös high rollereken is...

    könnyű szerelni pipa. évente kap egy új láncot kb 3k plafonig. kétévente cserélem kb a hátsó fogasszettet meg az egyetlen benthagyott első tányért. ezen túl a váltó utánállítása kb évente 2x fordul elő, 1 perces hadművelet, a lánc csere két perc, a koszorúk cseréje kb negyed óra, de akkor átnézek mindent. ennyi a szerelésre fordított idő kb

    folyamatos pörgetés hogy tesz jót a térdednek? ott nincs olajteknő, porc csúszik porcon. ha jót akarsz neki tenni akkor egy áttétel sokat segíthet, mert a nagyobb terhelése elkerülhető.

    csúszós jeges, havas úton a 2.35-ös, sőt a 2.5-ös high rollerem is csúszik nem hogy tempónál de lassan kanyarban is. egy virsligumi bordázat nélkül, keményebbre fújva, kisebb felületen érintkezve az úttal meg nem. na...

    trackstand: nem tudom. elég sokat megyek autók között, nem igazán baszakodtam én még induláskor. visszadobom 5-ösbe, rálépek, általában a hetest váltanám amikor valaki mögémesik már.

    azt vágom hogy mivel single speed könnyebben szerelhető, igénytelen, letisztult. ez ennyi. a hátránya viszont hogy nincs áttételed, nem tudsz induláskor visszaváltani, volt nekem váltóbowden szakadásom fixen maradtam 7-esben, ami jó ha 40 környékét akarok húzni, de induláskor még kiállva a nyeregben se kényelmes, se praktikus, a térd terheléséről meg nem is beszélve.

    továbbá egy olyan okot nem mondtál továbbra sem, amiért a fékek elhagyása biztonságos, vagy elengedhetetlen lenne

  • #48525824

    törölt tag

    válasz #56573440 #103 üzenetére

    Nem is fogok olyan indokot mondani, hogy a fek elhagyasa miert jo, mert nem az, eddig minden erdeklodonek azt javasoltam, hogy tegye fel a feket, ettol fuggetlenul nekem most nincs es jodarabig nem is lesz.

    A hatranyokat amit emlitettel fixin az nalam pl. nem hatrany, nekem nem hianyzik a valtas, a 2.8 koruli attetelen felviszem az erdi emelkedot is, meg kiporgetem hatvannal, ha azt akarom, varosban nekem nem is kell ennel nagyobb mozgaster, en feleslegesnek tartom. A folyamatos porgetes meg segit visszaszoritani a gyulladast.

    Nem azt mondtam, hogy a jeges uton nem csuszik, csak erezni, hogy csuszik ki a hatulja, vissza tudod fogni, lehet masnak nem kenyelmes vagy nem annyira erez ra a dologra, nekem biztonsagosabb fixszel menni csuszos uton, mint szabadonfutossal.

    En fixis korokben mozgok es batran allitom, hogy eleg keves fixisnek nincs feke es csak az ellentartasra tud hagyatkozni. Ma lesz alleycat hattol az erzsebetrol indulva, nyugodtan kijohetsz megnezni, mennyi fixin van fek.

    [ Szerkesztve ]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz #48525824 #104 üzenetére

    jah értem. tehát nincs értelme, te belátod hogy nincs értleme, nincs indokod rá, ettől függetlenül nem is lesz. értem. tehát a divat. biztonságosan közlekedsz:D beszarok

    eltekered a 60-at? féktáv? ja az nem kell értem... közveszélyes? igen. de haladjunk....

    "A folyamatos porgetes meg segit visszaszoritani a gyulladast."

    a térdizület gyulladással igazából orvoshoz kéne menni nem így kezelni.

    "Nem azt mondtam, hogy a jeges uton nem csuszik, csak erezni, hogy csuszik ki a hatulja, vissza tudod fogni"

    furcsa, én is, sőt hegyen lefele sáros vagy laza kanyarban is megy.

    "Ma lesz alleycat hattol az erzsebetrol indulva, nyugodtan kijohetsz megnezni, mennyi fixin van fek."

    alleycat? tényleg? megyek is, elkérem a családi kamazt és viszek pótot mögé. arról az alleycatről beszélünk amikor magukat futárnak mondó vagy futárnak képzelő, vagy lelkes öngyilkosjelöltek egy maroknyi csoportja játsza az agyát a városban, baszik a lámpákra, keresztül kasul előzi az autókat balról jobbról, szembe megy a forgalommal, és úgy általában tesz azért hogy ne csak az autósok utálják a normális pedálos arcokat hanem az 5 éves gyerek is a fejsze nyíljon ki a zsebében ha bárkit meglát két keréken, és erre mocskosul büszkék nomeg verik a mellüket? ezekről beszélsz? mert olyan 14. perctől kb amit művelnek azért én nem hogy rájuk húznám a kormányt, de visszatolatnék, megvárnám amíg a haverjaik is odaérnek és őket is instabil oldalfektetésbe helyezném...

    ez a legjobb alleycat videó egyébként. elárulja a szintet. szánalmas divatcsicskák közveszélyes vandálkodása az utcán. gratulálok nekik. mind. ezek után meglepő hogy hányok ettől a "kultúrától" és mindenki aki csak részben is erre felnéz, támogatja, vagy csak egyáltalán elfogadja.

    [ Szerkesztve ]

  • #48525824

    törölt tag

    válasz #56573440 #105 üzenetére

    Te vagy az a tipus aki onkentes rendort jatszik az utakon, sot onbiraskodnal. Nalam ezzel elerted a legalja szintet, remelem egyszer tenyleg sikerul elbarmolnod valakit es majd baracskan elvezed a torodest. Tobb idot ezek utan nem is pazarlok rad, szevasz.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz #48525824 #106 üzenetére

    attól még nem vagyok önkéntes rendőr ha lenézek olyat aki nem tesz a kerékpárosokért hanem rombol.

    az meg mókás lenne ha egy ilyen majmot elcsapnék és én ülnék bárhol is. egy méter szabályos közlekedést nem mutatnak be a videókban, mégis milyen jogon lennék én a vétkes? itt a topik bkv vs bringás. a fék nélküli eszközök nem bringák, ezek a videóban pedig nem bringások.

    keskeny utat betonfákat

  • #48525824

    törölt tag

    válasz #56573440 #107 üzenetére

    Attol, hogy valaki szabalytalan meg meg kell tenned mindent a baleset elkerulesere vagy a kar csokkentesere, tehat ha fekezes nelkul atmesz valakin, mert atkerekezik a zebran, attol ugyanugy elkaszalnak teged is es jobbesetben kapsz egy felfuggesztettet, de remelem megeri.

    Amugy meg tobbet teszunk mi a kerekparosokert, mint a nyari dolongelo mindennelfelszerelt lathatosagimellenyes csokak, akik a bringauton nem tudnak savhelyesen kozlekedni.

    A hozzad hasonloknak nem szabadna adni jogositvanyt, jo is lenne, ha lenne pszicho alkalmassagi a vizsga melle.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz #48525824 #108 üzenetére

    "Amugy meg tobbet teszunk mi a kerekparosokert,"

    mit tesztek egész pontosan azzal hogy így közlekedtek? és te mit teszel értünk a fékek nélkül? hogy ha bedarálnak egyet közületek szembeforgalomban hajtva piroson át benne lesztek a híradóban?

    "Attol, hogy valaki szabalytalan meg meg kell tenned mindent a baleset elkerulesere vagy a kar csokkentesere"

    amire roppant sok esélyem van ha egyenesen a zöld jelzésen haladok, majd egy ilyen barom előttem elmegy és elcsapom. vagy a sárgán fékezek egyet és hátul kopognak a szélvédőn mint pályán a legyek elöl? a teljes videó olyan mint a beszűkült motoros öngyilkosjelöltek száguldozása a sorok között, 300 fölött a pályán, etc."

    "kapsz egy felfuggesztettet, de remelem megeri."

    a városban egy nap az agyatokat és futárosdit játszani, saját és mások életét és kocsiját kockáztatni megéri? fékek nélkül közlekedni megéri? divatolni megéri? ha balesetet okozol megállsz? aha persze. mindegyik megállna hogy kifizethesse a 2-3 miatta ütköző autóban keletkezett kárt...

    "A hozzad hasonloknak nem szabadna adni jogositvanyt, jo is lenne, ha lenne pszicho alkalmassagi a vizsga melle."

    hidd el lesz, és én leszel az első aki átmegy rajta, de az rögtön az után következik hogy a kerékpárosoknál is bevezetik és végre eltakarodik ez a sok hulladék az útról.

    egyébként többet tekerek mint vezetek általában ha nem a távot hanem az időt nézem, és ugyanilyen pszihopata vagyok kerón is ezekkel.

    [ Szerkesztve ]

  • #48525824

    törölt tag

    válasz #56573440 #109 üzenetére

    Ugyanolyan hulladek mondom kozlekedtek autoval, nem veszed eszre? Csak epphogy azzal kicsit magasabb kockazatot vallalsz. Mert ugye sokszor volt olyan,hogy a kerekparos felhajtott a villamosmegalloba es meghalt negy ember... Ugyis csusztatni fogsz es peldalozol majd hulyesegekkel, ugyhogy en itt le is zarom a temat.

    Es nyugodtan buntetgesd csak a bringasokat az uton, csak majd ha jol pofanvernek, akkor ne sirj.

  • Kakumix

    senior tag

    válasz #48525824 #110 üzenetére

    Felháborító amit a videón művelnek/műveltek és az is amiket itt írtál!

    Minden további írás durva személyeskedés lenne, ezért csak ennyi. :W

    [ Szerkesztve ]

    Legyen szép napod!

  • #56573440

    törölt tag

    válasz #48525824 #110 üzenetére

    látom válaszolni nem tudsz:

    mit tesztek ti azzal hogy kimentek ma vandálkodni értünk kerékpárosokért?

    ez egy önkielégítésetek. a futárok se így közlekednek minden nap. ez egy olyan rendezvény ahol megmutatjátok hogy kemények vagytok, a közlekedés iránya, a piros lámpa, ezek mind nem szempontok, a tömött gyalogosátkelő helyen is izomból bele a népbe, mert csak. ne akard racionalizálni hogy szándékosan beleszartok ma a város szájába, tudatosan, és pont ezt élvezitek. mert de. erről szól ez a verseny...

    "Ugyanolyan hulladek mondom kozlekedtek autoval, nem veszed eszre? "

    dede de ennyi szándékos rosszindulat, ennyi szándékos szabálytalanság amit a videóban látsz egy autós fejében se fordul meg. elhagy egy indexet? telefonál közben? átmegy a sárgán? most ha nagyságrendekről beszélünk, ez a "rendezvény" ez olyan mintha a motorosok kimennének csapatni a vársoba hátsó keréken füsbe borítva a belvárost, és minden szabályt megszegnek a saját önös, és egyébként meg erődemonstrálásnak is gyenge céljukkal. a motiváció teljesen más. az autós ha átmegy a piroson nem büszke rá. ezek azok, mert két centire elkerülte a keresztbe szabályosan közlekedő autósokat. hagyjuk már hogy ki a szabálytalanabb. annyi hogy a bicóval nehezebb ölni, attól hogy másnak csak a testi épségét kockáztatja nem az életét, attól még erre a viselkedésformára semmi nem jogosítja fel.

    "Es nyugodtan buntetgesd csak a bringasokat az uton, csak majd ha jol pofanvernek, akkor ne sirj."

    jött már hozzám vissza futárarc amikor elküldtem a fszba amiért félrelökött izomból a kerómmal együtt, anyázott, és áttekert a piroson, hogy revansot vegyen... gondolom azóta újraküllőzte a felnijét. vállalom bármelyik ilyen 40 kilós csicska haragját ha szabálytalan és elküldöm a fszba teljesen jogosan.

    többször kifejtettem én se vagyok szent. kocsival se, bicón se. pl kifejezetten utálok kart lengetni főleg mivel nincs értelme, senki nem enged majd be, és addig se fogom a kormányt. de amit ezek művelnek arra nincs mentség. az se hogy az autós hogy megy. a paraszt az paraszt. és bizony a videóban szereplő emberek kivétel nélkül azok. ezzel kár vitáznod. hogy nem ölnek meg senkit attól még azok.

  • Jhonny06

    veterán

    válasz #48525824 #106 üzenetére

    Mondja az, aki olyan rendezvényeken vesz részt, ahol szándékosan a forgalommal szembe mennek a bringások.. :F

  • ricsi99

    addikt

    Nem uncsi ez a kocsi-bringa harc?
    Én például motorral szerek járni igy senkinek se tudok igazat adni.
    Most viszon e-bike al tépek ,megvaditva igy megy 50-et is, muszály volt ha akarom tarrtani a közlekedés ritmusát ,ha pl balra akarok kanyarodni ,hogy életveszély nélkül átsoroljak... akkor most minden közlekedö utál?
    Amugy hadjuk... bp-n még korrekt arányag a közlekedés... nekem halálközeli élményem sokkat több volt kissebb városkoban/falukban ahol mindenki megszokásbol vezet + keskenyebbek az utak.

    [ Szerkesztve ]

    Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

  • Dany007

    veterán

    válasz daenerys #101 üzenetére

    Mi van? En errol a 10 orarol meg sose hallottam. Nyilvan mondtak volna a bolcsiben...
    A bolcsinek nyitvatartasi ideje van. Reggel 6-tol este 6-ig. Addig kell biztositaniuk a felugyeletet. Ez a hivatalos allaspont / tajekoztato.

    Az a baj az atoltozessel hogy tok egyedul / felugyelet nelkul hagyja a 2 eves gyereket fel 5-kor mikozben a munkaideje este 6-ig tart hivatalosan...
    Mit nem lehet ezen megerteni? Ha en elkezdenek keszulodni 1,5 oraval a munkaidom vege elott, es kozben otthagynam a melomat az ugyfelet az irodaban, mar masnap nem kene bejonnom dolgozni!!

    Csodalkozom hogy ebbe is bele lehet kotni! Nem is ertm mert vagyok felhaborodva, nem is ertem mert nem dobja ki a gyereket az utcara du 4-kor mikozben este 6-ig tart a munkaideje....

    [ Szerkesztve ]

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    Most kezdem érteni, mi történik a videón.

    Azon a kerékpáron sem lehetett fék.
    Amikor a busz kezdi lezárni az utat, a természetes reakció a fékezés lett volna. (Autóban megéltem hasonló helyzetet. Zárta egy teherautó előttem az utat, én meg erőteljesen fékeztem.)

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Kakumix

    senior tag

    válasz Hieronymus #116 üzenetére

    Valószínűleg eléggé félreérted a dolgot, mert azoknál, akiknél nincs fék a kerékpáron nem szoktak sárvédőt sem feltenni, ezen a bringán pedig jól láthatóan van!

    A fékezésről pedig csak annyit, hogy nem volt esélye megállni. Mikor érzékeli, hogy mellette van a busz akkor már max. 1 méter van a sarokig és kb. 2-2,5 méter addig, hogy a sarkon, a járdán lévő lekerekítés teljesen kiegyenesedjen a Thököly út felé (szerk.: a kamera torzít, szóval 1-2 métert valószínűleg még hozzá lehet ezekhez adni). Ha már ültél bringán tudod, hogy vészfékezéskor a bringa hátulja megcsúszik, ha melletted egy busz nem hiszem hogy ezt bevállalod, főleg nem akkor, amikor még el sem hitted, hogy a busz valóban le fog szorítani és nem fog korrigálni. Én úgy saccolom, hogy a bringás legalább 30km/h sebességgel ment, hiszen lendületből tudott a lámpák "szerencsés" váltása miatt átmenni a keresztező úton (ha jól számolom ez legalább 8,3 méter másodpercenként!).
    Szóval a legjobb esélyt szerintem is a gyors imádkozás és tovább menni egyenesen megoldás adja, hátha nem ér a busz hozzá és így csak a légnyomással és a padka elkerüléséért kell megküzdeni.
    Egyébként mikor érzékeli, hogy a busz bevág mellé és aközött, hogy már a földön fekszik 3mp telik el (1:43 és 1:46)!

    [ Szerkesztve ]

    Legyen szép napod!

  • Kakumix

    senior tag

    válasz Kakumix #117 üzenetére

    Egy korábbi (téli elesős) videójában egy zöld színű bringán első- és hátsófék, váltó, lámpák és sárvédő is látható. De ezen a buszos videón nem tudom kivenni, hogy vajon ugyanarról a bringáról van-e szó, de a fékek meglétét azért valószínűsítem ezek (és a buszos videón is látható sárvédő) alapján.

    Legyen szép napod!

  • daenerys

    tag

    válasz Dany007 #115 üzenetére

    Én családi napközi vezetője végzettséggel rendelkezem, és minisztériumi fejesek tájékoztattak. Sajnos ez van, nem vihetik haza a dolgozók a gyereket akkor sem, ha nem jön érte a szülő vagy meghatalmazott zárásig.

    100%-ig sosem fognak tudni a gyermekedre vigyázni még szakmabeliek sem (és Ti sem), mivel minden pillanatban nem nyújtanak felügyeletet. Például ha a kis játszóházikóban megcsípi egy darázs, azt egy gondozónő sem tudja kivédeni, akármennyire elővigyázatos vagy figyelmes. Viszont bent például minden úgy van kialakítva, hogy vegyszerhez ne tudjon hozzájutni, veszélyes játék, eszköz ne legyen soha. Nagyobb biztonságban van a gyermeked, mint otthon, ahol nem feltétlenül zárjátok a szekrényeket, és nem tudjátok az összes éles vagy veszélyes tárgyat eltávolítani az útból.

    Komolyan ne haragudj, hogy ezt így megmondtam, de egész nap a maximumot nyújtják a gondozók, ilyenkor már fáradtak a kicsik is, meg persze ők is. Az pozitívum, ha annyira érettnek tartják a gyermekedet, hogy nem okoz magának sérülést 2 perc alatt, amíg átöltözik a nő.

    Ha ennyire nagy problémát okoz, próbálj a gondozónővel beszélni erről (akár csak hogy annyit kérj tőle, hogy vigye be az öltözőbe magával a gyereket, hogy ne legyen egyedül, ha már át akar öltözni), ha megvolt és nem segít, akkor hivatalos útra is terelheted. Főleg akkor korrekt, ha központi helyen, tehát nem intézményen belül tudod kérni a büntit, mivel akkor nincs részrehajlás.

    [ Szerkesztve ]

  • Dany007

    veterán

    válasz daenerys #119 üzenetére

    De nem érted... :)
    Este 6-ig tart a munkaideje. Akkor mért akar délután fél 5-kor, 1,5 órával a munkaideje lejárta előtt átöltözni? Milyen alapon? Ha úgy van kedvünk, mehetnénk a gyerekért 17:59-re is! És akkor se szólhatna egy büdös szót se. Akkor meg?

    Nem a fizikai sérülésektől féltem a gyereket. Csupán zavar, hogy egyedül hagyják, mikor az lenne a dolga, hogy felügyelje! Ráadásul mindezt munkaidő vége előtt 1,5 órával!

    Azt hiszem nem olyan nagy kérés bárkihez az, hogy dolgozza le a munkaidejét!

    A gyerek pedig nem fáradt. Dél-től fél 3-ig alszanak.

    Kötözködni meg nem akarok. Lenne rá lehetőségem, mert a bölcsőde felügyelő szervezete a Vp-i önkormányzat, ott meg rogyásig vagyok ismerősökkel, haverokkal. Csak egy szavamba kerülne bármi is...

    De ami a lényeg, hogy a másik gondozónő, amikor ő van délutánosként, érdekes módon ő képes arra, hogy végig a gyerekkel legyen sőt, mikor odaérünk még hosszasan meséli is, hogy mi történt aznap! Ő nem áll neki fél 5-kor öltözni.. Na ez hogy lehet? Lehet, hogy ő felfogja, hogy 6-ig tart a munkaideje és ha csak fél 5 után kezd öltözni még az is ingyen pénz neki és korábban hazamehet mint kellene?...

    [ Szerkesztve ]

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    "Szóval a legjobb esélyt szerintem is a gyors imádkozás és tovább menni egyenesen megoldás adja, hátha nem ér a busz hozzá .."

    Minél jobban lassít a kerékpáros, annál hamarabb kerül a busz mögé.
    Ha a busz lassított is, amikor elkezdte lezárni az utat, teljességgel elkerülhetetlen a baleset. Gyakorlatilag saját magát tolja be a szűkülő nyílásba bicikli, amikor gyorsul az eddigi sebességeltéréshez képest.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Kakumix

    senior tag

    válasz Hieronymus #121 üzenetére

    De a bringa megcsúszik vészfékezéskor, nincs rajta ABS! Ráadásul lehet, hogy fékezett is és ez csak azért nem szembetűnő, mert nem volt ideje lassulni a vékony gumikon guruló bringának. Ahogy korábban is írtam 3 másodperc alatt már feküdt is.
    A vészfékezés valószínűleg tényleg elemi ösztön lehet (vagy legalábbis a többségnek) és nagyon nehéz kinevelni az emberből. Nagy gyakorlat kell hozzá, hogy ésszel kezdj el fékezni, ha megijedsz, mert sokszor nem a vészfékezés a legjobb megoldás.

    Ha a busz lassított is, amikor elkezdte lezárni az utat, teljességgel elkerülhetetlen a baleset.
    A busz nem lassított, hiszen miért is tette volna, ha nem a biciklis miatt. Ha viszont a biciklis miatt lassított volna, akkor látta volna, hogy elcsapta. Ezzel szemben szerintem az történt, hogy még gyorsított is, hogy megelőzze a bringást, de rosszul mérte fel a sebességét és a rendelkezésre álló helyet, majd farkát behúzva próbált lelépni, de ez nem jött össze neki. Ez szintén elemi emberi reakció, hiszen a megélhetése függ a munkájától és egyébként sem akar rendőrségi eljárást maga ellen. Szerintem ez szintén nagy gyakorlatot/önuralmat kíván, hogy ezek ellenére megálljon és vállalja a felelősséget a tettért. Persze ezzel nem azt mondom, hogy alja ember ez a buszvezető, viszont az adott szituációban halmozta a hibákat, amikre lehet mentségeket keresni és az ő szempontjából még igazak és talán elfogadhatóak is lennének, de objektíven nézve hibázott.

    Gyakorlatilag saját magát tolja be a szűkülő nyílásba bicikli, amikor gyorsul az eddigi sebességeltéréshez képest.
    Hidd el, hogy gyorsulni biztos nem gyorsult a bringa. Hasonló helyzetbe kerültem már mikor hasonlóan közel - azért volt vagy 15-20 centi a kormány végétől, de a padkához már nagyon közel kerültem - ment el mellettem egy busz és bár nem fékeztem, mert arra készültem, hogy kifelé ugorjak, ha nincs más, de a tekerést is abbahagytam, nehogy a pedál beleakadjon a padkába illetve, hogy támaszként szolgáljon az ugráshoz. És megismételném, hogy 3 másodperc!
    Nekem az autósiskolában az elméleti oktatáson azt tanították, hogy az átlagember reakcióideje vészfékezéskor kb. 1 másodperc, autóban ülve, ahol nem kell a testsúlyodat más pozícióba helyezni. Bár itt azt is elmondták, hogy bár sok esetben nem a vészfékezés a legjobb megoldás, de az emberek nagy része még a vészfékezéshez is hülye. :)
    Nem vagyok egy nagy bringás, de ahogy vissza tudok emlékezni, eddig minden esetben mikor vészfékeznem kellett, mert nem volt lehetőség a kerülésre elestem. Ezekben a helyzetekben azonnal láttam, hogy vége, nincs semmi esélyem arra hogy elkerüljem a "balesetet" csak arra, hogy talán nem a 25-30km/h sebességgel csapódok bele az előttem lévő akadályba a magam laza nettó 120+ kilójával (+bringa +táska), hanem korábban elesek, mert azért a ~150 kiló még 10km/h sebességnél is nagyot üt, főleg, ha még rajta is landolok.

    [ Szerkesztve ]

    Legyen szép napod!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Kakumix #122 üzenetére

    "...A busz nem lassított, hiszen miért is tette volna..."

    Ez esetben, a fékezés (és nem feltétlenül a vészfékezés) a legjobb módja a baleset elkerülésének.

    "Bár itt azt is elmondták, hogy bár sok esetben nem a vészfékezés a legjobb megoldás, de az emberek nagy része még a vészfékezéshez is hülye."

    Sajnos így van.
    A járművezetők nincsenek felkészítve a tipikus baleseti helyzetek kezelésére. A fék, gáz vagy a kormány közül melyik beavatkozás a célravezető. Nincsenek tisztában a jármű méreteivel. (A szomszédom 5-10 perc alatt áll be a garázs parkolójába. Közel azonos íven ingázik. A parkolást segítő radar hangja csak bosszantja, hasznos információval nem szolgál neki. A falra merőlegesen csak minden másnap tud beállni. Karácsony és Húsvét másnap. Mellette én egy íven tudok beállni a parkolóba.)

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Bocsássátok meg nem olvastam el, de hallottátok a fazont aki nyilatkozott? Be kéne venni a KRESZ-be, hogy ilyen meg olyan oldaltávolság megtartás. Hát ez hülye hát mit gondol? Majd kísérgetjük 30-al vagy épp lépésben a bicajost mert nincs meg az oldaltáv? Olyat röhögtem! :))

    Tegnap itt ment egy halom bicajos, aztán egy elesett közép tájon. Kivitelezhetetlen itt az oldaltáv. Netántán bevezetik, bemegy a kocsi alá és még az autós a hibás. :U

    [ Szerkesztve ]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Kolondrum #124 üzenetére

    már most benne van a kereszben hogy csak akkor előzhetsz ha megfelelő oldaltávot tudsz tartani legjobb tudomásom szerint. meg nem zavarod a szembejövőket, stb. ha lecentized és elesik a szeled miatt is akár, és elmész az is cserbenhagyásos gázolás ugyanúgy, mert a baleset a be nem tartott oldaltávolság miatt következett be.

  • válasz #56573440 #125 üzenetére

    Pontosan. Alapból a bicajosnak 1 kocsi szélességnyi van előírva. Azaz vizsgán ha záróvonal van szépen kíséred. Utána meg ha alkalmas az az idő jó nagy ívben kikerülöd. Kivitelezhetetlen.
    Néha meg kéne nézni milyen látvány a 10-el tekerő kormányt rángató bicajos had térképpel. Ez a kísérgetés nem jó dolog. Pl nagyon akadályozza a busz forgalmat. A sofőrök nagyon nem csípik a bicajt, sok a baj vele ha az úton van. Én 2 kerékkel közlekedem nem nagyon hat meg mert elférek, de autóval hát, még nem tudom. Mind1 igazság nem lesz sztem soha. :R

    [ Szerkesztve ]

  • Autós - bicajos - motoros

    Haragszanak egymásra. Itt épp a bicajos a téma, de akár lehetne a motoros vs. kamion felállás is. Csak még nem történt meg.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Kolondrum #126 üzenetére

    "Alapból a bicajosnak 1 kocsi szélességnyi van előírva"

    amennyire tudom továbbra is maradt az egész pontosan "az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani" sor, a megfelelő annyi mindig amennyivel nem veszélyezteted. megelőzhető sávváltás nélkül is, amennyiben ezt tudod tartani.

    én azt vettem észre, hogy ahol meg tudnak minimális kellemetlenséggel előzni, ott nincs gond. ha vergődik és dudál mert menne de nem tud, ott ha meg is előz ott az autós forgalom miatt nem igazán fog sokat nyerni, és hamarosan megint utolérem.

    a gyalogos vs bicós vs motoros vs autós vs kamionos viták pont azért szügségtelenek, mert mindenkinek az a baja hogy menne de nem tud és takarodjon mindenki előle. egymásra is idegek pl az autósok, ugyanúgy ahogy rám. nem a közlekedéssel van a baj hanem a fejekben. csak írtam, mindenki rohan. nem kéne de teszi, és utálja pont azt aki előtte van.

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz #56573440 #125 üzenetére

    ".. ha lecentized és elesik a szeled miatt is akár, és elmész az is cserbenhagyásos gázolás ugyanúgy, mert a baleset a be nem tartott oldaltávolság miatt következett be. ....

    Ha nem keletkezett fizikai kapcsolat a kettő jármű között, nem lehet gázolásról beszélni.
    Ha lehetne, soha- senki mellett sem lehetne elhaladni, mert a szeled feldönti, a lakkozás elvakítja, ,, vagy csak megzavarodik a lélegzetvételben, mert fodrozódó levegőt kénytelen beszívni. (Még kerékpárral sem, mert azzal is szívinfarktusba tudnád zaklatni a másik közlekedőt.)
    Ettől függetlenül veszélyeztetés illetve a segítségnyújtás elmulasztásának vádja megállhat. Leginkább az utóbbi.

    Az már tisztán látszik, rendszeres műszaki vizsga nélkül, egyetlen járműnek sem szabad a közúton közlekedni.
    Műszaki vizsga köteles járművet vezetni, csak érvényes jogosítvánnyal és egészségügyi vizsgálattal lehet.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Klaus Duran

    senior tag

    A Doctor nem hal meg, csak átalakul. https://www.youtube.com/watch?v=0C3zgYW_FAM

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Hieronymus #129 üzenetére

    "Ha nem keletkezett fizikai kapcsolat a kettő jármű között, nem lehet gázolásról beszélni."

    erről egészen pontosan meg volt győződve az a teherautó is ami városban előzőtt vagy 5 éve meg semmi oldaltávval, jóval 60 fölött. fizikailag nem ért hozzám viszont a mögötte lévő turbulencia szépen felcsavart egy oszlopra. a kiérkező rendőr, majd a bíróság kellett meggyőzze hogy ez sajnálatos mód nem így van.

    "Ha lehetne, soha- senki mellett sem lehetne elhaladni, mert a szeled feldönti, a lakkozás elvakítja"

    nem tudom mid van, de egy normális oldaltávolság mellett egy kamion előzést se lehet megérezni...ezen még dolgozzál

    "Az már tisztán látszik, rendszeres műszaki vizsga nélkül, egyetlen járműnek sem szabad a közúton közlekedni.
    Műszaki vizsga köteles járművet vezetni, csak érvényes jogosítvánnyal és egészségügyi vizsgálattal lehet."

    hát, aztán ez hol látszik? muti nekem is ;]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Hieronymus #129 üzenetére

    "Az már tisztán látszik, rendszeres műszaki vizsga nélkül, egyetlen járműnek sem szabad a közúton közlekedni.
    Műszaki vizsga köteles járművet vezetni, csak érvényes jogosítvánnyal és egészségügyi vizsgálattal lehet."

    jah és az persze kimaradt, hogy ez az autóknál jól láthatóan működik, hiszen bármelyik, a közlekedésben aktívan résztvevő gépkocsit ha rögtön bevinnének vizsgára az azon csont nélkül átmenne, illetve az érvényes jogosítvány minden esetben feltételezi az megfelelő egészésügyi alkalmasságot is :) erre pont annyi az esély mint arra, hogy a jogosítvány birtosokát kikapnák a forgalomból, és kitöltetnének vele egy kresz, vagy eü tesztet, azon átmenne.

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz #56573440 #132 üzenetére

    "..erről egészen pontosan meg volt győződve az a teherautó is ami városban előzőtt vagy 5 éve meg semmi oldaltávval, jóval 60 fölött. fizikailag nem ért hozzám viszont a mögötte lévő turbulencia szépen felcsavart egy oszlopra. ..

    Nem akarok indiszkrét lenni. Tehát ne válaszolj, ha ez gondot okoz.
    Hanyadik kerékpáros balesetednél tartasz?

    ..nem tudom mid van, de egy normális oldaltávolság mellett egy kamion előzést se lehet megérezni...ezen még dolgozzál..

    Szerencsés vagy, Még autóban is meg lehet érezni, ha nagyjából 30-al gyorsabban halad el mellettem, ől lekanyarodó sávban.

    "..jah és az persze kimaradt, hogy ez az autóknál jól láthatóan működik, hiszen bármelyik, a közlekedésben aktívan résztvevő gépkocsit ha rögtön bevinnének vizsgára az azon csont nélkül átmenne.."

    Nyilván személyigazolvánnyal közlekedő Trabantok és Ladák nem mennének át.
    Felénk 2 évente kell vinni az autót műszaki vizsgára.
    Minden esetben felkészítés nélkül viszem vizsgázni. Általában csont nélkül megy át az autó.
    Legutoljára a hátsó féktárcsák voltak kopottak, de még így is jó eredményt mértek a fékpadon. A fékbetétcsere után, néhány euró ráfizetéssel megkapta az utó a következő matricát.

    "..illetve az érvényes jogosítvány minden esetben feltételezi az megfelelő egészésügyi alkalmasságot is.."

    Az én vezetői engedélyemet nem kell megújítani. Életem végéig érvényes. Legfeljebb akkor kell cserélni, megsérül vagy nagyon megváltozik a kinézetem. De akkor sem kell orvosi vizsgálatra menni.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Hieronymus #133 üzenetére

    "Nem akarok indiszkrét lenni. Tehát ne válaszolj, ha ez gondot okoz.
    Hanyadik kerékpáros balesetednél tartasz?"

    már írtam itt is. 4. önhiba 0...

    az hogy neked mid van az nem igazán releváns. tele az út bontószökevényekkel, és azt is ember vezeti, aki vagy alkalmas egészségügyileg, szellemileg, vagy nem, vagy letudna újra vizsgázni kreszből vagy nem.

    egyébként én sem vagyok 100%-ig biztos, hogy az összes kresztkérdést tökéletesre megcsinálnál így 11 év távlatából, és kétlem hogy ezzel egyedül lennék, sőt.

    úgyhogy az álíltás hogy mi kell a járművekhez hogy az úton közlekedjenek legalábbis utópisztikus. kerékpárt meg nem fognak soha műszaki vizsgára küldeni, a világon nincs olyan meglepő módon :)

  • Dany007

    veterán

    válasz #56573440 #134 üzenetére

    Biciklist kéne kresz vizsgáztatni aki a közutakon is használni akarja a kerékpárját a forgalomban.
    Aztán akkor lehetne azt mondani, hogy "egyenlőek" az indulási alapok. Onnantól már nem igazán szólhatnánk egy szót se. De talán kevesebb lenne a biciklis hibájából adódó baleset.

    Meg én szvsz támogatnám, hogy a közutakon közlekedő biciklik láthatóságát növeljék meg valahogy. Fogalmam sincs hogyan... De sok esetben nehéz észrevenni a közlekedés hevében, hogy egy "átlátszó" biciklis is jön onnan. Mert ugye egy autón elég nagy a színes fénylő felület. Meg önmagában is nagydarab. De egy biciklis ami jobbára egy vázból áll, nincs fix homogén nagyméretű színe könnyen beleolvad a környezetbe.
    A neonzöld mellény egyébként hatalmas pozitívum, de azt nem kötelező mindig viselni. Talán ha folyamatosan világítana az első lámpájuk az segítene...
    Passze, de sokszor volt már velem olyan, hogy a közlekedés hevében 1-1 elsőbbségadás esetében csak későn vettem észre, hogy hoppá autó nem jön, de biciklis igen. Egyszerűen a háttér is olyan zizis, emberek, kerítések, másik autók, házak stb... hogy a biciklis váza meg maga az ember könnyen beleolvad a háttérbe. Legalábbis a közlekedés hevében.

  • ricsi99

    addikt

    válasz #56573440 #134 üzenetére

    Rossz az arány ,mindegy kinek a hibája, lehet az 5.et nem fogod feljegyezni. Jobban figyelj oda a többiekre ,ha szabályos ha nem...

    Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Dany007 #135 üzenetére

    A kerékpározás veszélyes üzem.
    Jogosítvány, műszaki vizsga (és PAV alkalmassági vizsga, a nagyvárosi közlekedéshez) mindenképpen szükséges a biztonságos közlekedés biztosításához.
    A tavaszi és őszi közlekedési ellenőrzési kampányokban a kétkerekű járművekre is megfelelő figyelmet kell fordítani.

    Felénk kettő hónapja volt egy akció. Az első héten oktatott a rendőr, ha szabálytalanságot látott. A második héten is, de akkor már be kellett fizetni a tanulópénzt is. (Még az irodistákat is kirendelték, hogy megfelelő legyen a "lefedettség".)

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • #56573440

    törölt tag

    ahh emberek...

    játszunk el kicsit a gondolattal, mi lenne ha jogsihoz kötnénk a kerékpározást:

    1: a leendő fiam vagy lányom 17 éves kora előtt maximum a kertben ülhetne kerékpárra, mert egy kisutca is közterület, ha ott elkapja a rendőr egy kalap alá veszi egy jogsi nélkül vezetővel? azért az vicces lenne, nem csak pesten, mondjuk falun, ahol azért pl iskolába járásra elég sokan használják fiatalabbak is. ettől független tény viszont, hogy az autósok 99.9%-a egy jobban összerakott kresz teszten vélhetően elvérezne pillanatok alatt. az hogy valaki levizsgázott és kapott róla papírt hogy 20 évvel ezelőtt tudta, az semmit nem jelent. jól látható ugye az autósoknál is...

    2: műszaki vizsga: ez az ultimate hülyeség. az autóknál oké, mert ott ha megállít a rendőr akkor nem fogja tudni hogy milyen motor van a kocsidban, a felfüggesztésed, a fékek, a károsanyag kibocsájtás milyen, mennyire rohad és hol, stb. a kerékpár egyébként se olyan eszköz mint a kocsi, ha azt mondom hogy umf hardy 5 akkor az nem definálja a felfüggesztést, a felszereltséget, a hajtóművet, az áttételezést, nincs típusbizonyítvány, és nem is lesz, csak a vázat kb. ha cserélek rajta fogaskoszorút akkor mehetek újra vizsgáztatni ha egyel több vagy kevesebb sebességem lett? ugyanmár. pesten engem évente legalább 1-2 alkalommal megállítanak bicóval, ami több mint kocsival, ott kb 10 év alatt 2 igazoltatásom volt, bicóval jóval több. ott megnézik hogy van e prizma, lámpa, csengő, stb. egy fixis elmegy fékekkel, rénéznek, adnak egy papírt hogy ok, hazamegy, egy imbusszal 2 perc alatt leszereli a fékeket. elértünk valamit? nem...

    sehol a világon nincs jogsihoz kötve a kerékpározás, nem hogy a kerékpár vizsgáztatása... egyszerűen nem lenne rá kapacitás, nem ellenőrizhető, az autósoknál se az. 10 év alatt annyit ittas vezethettem volna amennyit akarok ha ilyet szeretnék, kutya nem állított meg. tele a város p-s rendszámmal, németekkel és szlovákokka, ezekkel se tudnak foglalkozni, pedig messziről kiszúrható, ahogy az illegális sötétítések, neonok a kocsi alatt, stbvel se. az meg hogy elmegy és levizsgázik valaki kresz-ből... nekem is megvan a közgáz, a jog, és pár ilyen tárgy ami műszinfósként nagyon fontos volt biztosan, van jegyem, de ott se tudtam az anyagot kb, most meg... legyen oktatás suliban. na ezt támogatom. legyen mondjuk 5.-ben hetente, kéthetente tesi órán 45 perc, és üljenek le, tanítsák meg. ez rendben van. de ne legyünk már álszentek. az úton közlekedők jelentős része el se tudná mondani mi változott a kreszben legutóbb, tömegesen fizetnek továbbra is hogy áttolják a kocsit a vizsgán, jól látszik hogy ahol kell ott se tudják se betartatni, se ellenőrizni. legyen suliban 20 óra kresz oktatás, kapjanak róla jegyet. az oké. tegyék kötelezővé a bukósisakot. ezt is támogatom sőt, alapvetően hülyeségnek tartom a normál kerékpáros bukókat, mert ha borul a szerencsétlen a koponyája nem nyílik ketté, de foga se sok marad ha peches, a fél arca meg ott marad az aszfalton... azzal hogy irreális, ellenőrizhetetlen, életszerűtlen szabályozást hoznak, azzal semmit nem érnek el, semmi nem fog változni, továbbra is: az autósok között is jól látható ez. nagyfaterom 83 évesen vezet. oda tennék elé egy kresz vizsgát két pontot nem érne el rajta szerintem. ha lát akkor átmenne az eü alkalmasságin is. jelent valamit? semmit.

  • Dany007

    veterán

    válasz #56573440 #138 üzenetére

    Persze, nem kell ennyire komolyan venni na.
    Én nem kérnék jogsit a kerékpárhoz, de egy kresz vizsgát minimum.

    Hogy miért? Mert ha a kerékpáros is részt akar venni a közlekedésben, ahol az autósok, buszosok, kamionosok is lerakják a kresz vizsgát, mert a közlekedésnek szabályai vannak, akkor bizony minden(!) a forgalomban közlekedő járművezetőnél a minimum, hogy legalább egyszer ismerje meg és tanulja meg ezeket a szabályokat.
    Szerintem ez teljesen logikus és kikezdhetetlen. :B

    Az már más kérdés, hogy x év után melyik autós tudná újra letenni a vizsgát, mindenféle utána tanulás nélkül.
    De én azt is támogatnám, hogy az autósoknak is legyen, mondjuk 2 évente új kreszvizsga. Ha nem is több órás oktatással, hanem mondjuk egy letölthető PDF anyag a komplett kreszről... tanulja be és x hónap múlva menjen el vizsgázni, újra!
    Elvégre honnan a fenéből tudnám én meg a kresz változásokat? És ha nem nézek híradót vagy nem olvasok kifejezetten ezzel foglalkozó írásokat? Akkor honnan tudnám?
    Úgyhogy én ezt bizony autós szempontból is megváltoztatnám.

    Sőt, hozzátenném a sokkal sokkal komolyabb EÜ. alkalmassági vizsgákat is! Mert ugye asszem 50 év felett már gyakrabban kell menni EÜ vizsgálatra, de ott lényegi dolgokat nem néznek. Ahogy mondod, elég ha látsz valamennyire és már mehetsz is.
    De b...meg egy 50 fölötti embernél már nézni kéne a reflexeket, reakció időt, ítélőképességet, ennek sebességét(!), reakciót a spontán helyzetekre, valamint szellemi képességeket!

    Mert az EÜ alkalmassági kb nulla. Megvizsgálnak hogy fizikálisan képes vagy-e vezetni - tudod e mozgatni a kormányt - meg hogy látsz-e rendesen és kész.
    Azt már senki nem vizsgálja, hogy a 60-65 éves papa képes-e felmérni az adott szituációt, egy összetettebb kereszteződésben képes-e 1 perc alatt meglátni a megoldást és reagálni, illetve szellemileg egyáltalán képes-e releváns döntéseket hozni.

    Visszatérve a biciklire, szerintem Te se engednéd ki úgy a lányodat az utakra, hogy ne oktatnád ki legalább az alapvető szabályokról...
    Meg egyáltalán, ha nem ismered a táblákat és azok jelentését, akkor mi alapján közlekedsz városban? Akkor honnan tudod, hogy az adott kereszteződésben épp kinek van elsőbbsége? Ha nem ismeri a jobbkéz szabályt, vagy a kis-nagy ívben történő kanyarodás esetén kinek van elsőbbsége szabályt, telezöldes forgalomirányítást, esetleg amikor sárga villogó van csak és millió hasonlót, akkor mégis mi alapján közlekedik egy biciklis?
    Szal érted, nekem ezért elképzelhetetlen ez a dolog így és ezért támogatnám hogy nekik is kelljen legalább kresz vizsgát tenni.

    [ Szerkesztve ]

  • Kalandor

    HÁZIGAZDA

    LOGOUT blog

    válasz #56573440 #138 üzenetére

    1. "a leendő fiam vagy lányom 17 éves kora előtt maximum a kertben ülhetne kerékpárra"
    Nem rendes kresz vizsgát kellene tenni a bicikliseknek, hanem csak egyszerű biciklis kreszt, amit úgy kell összeállítani, hogy 10-12 éves kortól már letehető legyen, akár egyszerűen az iskolában osztályfőnöki órán. Jó alapozás lenne a gyerekeknek az élethez.

    2. A biciklis műszaki szerintem se kell, de rendszámot minden járműre, ami a közúti közlekedésben részt vesz. Az emberi erővel hajtott biciklik rendszámait viszont elég legyen interneten vagy postán kapható levelezőlapon bejelenteni, postafordultával a kiválasztott rendszám mehet a feladónak:
    - ragasztós
    - vagy hagyományos

    Az elektromos / benzines biciklikhez jogsi kell, ez nem kérdés.

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz Dany007 #139 üzenetére

    Hát igen ötven alatt meg elég komoly pszichikai tesztek kellenének, mert aki fórumozni se tud indulatok nélkül, vezetni hogyan is tudna.... :U
    Az országúti közlekedés nem a reflexekről kell szóljon, a szellemi képességekről pedig sajnos nem életkorfüggően kellene beszélni. Komolyan gondolod, hogy a vezetéshez szükséges szellemi képességek romlanak 50 fölött? :F Pláne, hogy beszélhetünk harminc éve balesetmentesen közlekedő ötvenévesekről igen nagy számban. Természetesen jogosítványt szerezni nehezebb ötven fölött, de a baleseti statisztikákat nézve, a friss jogosítványos balesetek túlnyomó többségét, talán egészét tizen- és huszonévesek követik el... :) Nagyon fiatal lehetsz, ha Neked egy ötven éves ember öregnek tűnik. ;)

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • Dany007

    veterán

    válasz philoxenia #141 üzenetére

    Éreztem, hogy valakit bántani fog.
    Ezért is írtam később már 60-65 évesekről.
    És igen, gyakorta tapasztalom, hogy az idősebb emberek lassabban / késve / rosszul reagálnak. Akár csak mezei parkolásos, városos esetekben, vagy akár vidéki utakon, mikor épp mondjuk meg kell előzni egy traktort, hirtelen szegény azt se tudja most mivan... mert elég ritka helyzet, rendesen le kell fékezni és úgymond kényszer az előzés, mert kell, mert 20-szal megy előtted stb...

    Sőt, a saját apámnál is észrevettem hogy már-már időről időre úgymond "benéz" bizonyos dolgokat (55 éves). Pedig neki is van vagy 30 éves vez. tapasztalata és főként külföldre járt, tehát még csak nem is városban...

    És igen az átlagemberek többségnél - aki nem figyel kifejezetten a szellemi képességei szinten tartására - ott 60 év fölött már mérhetően romlanak ezen képességek. És itt nem számít, hogy hány évig volt balesetmentes. Ha romlik az ítélőképesség, a reflex akkor nem számít előtte mennyire vezetett jól.

    Igen a reflex is kell pl balesetek, nem várt események elkerülésére. Neadjisten' ráfut egy jeges felületre az amúgy tiszta aszfalton... De millió egy szituációt létezik, ahol kell a reflex és a reakció idő.
    Lásd ha valaki besatuz előtted, mert épp kifutott elé egy őz vagy épp előznek és szembe jön vele vagy akármi... Ekkor ha még a hivatalos követési távolság is be van tartva még akkor is mindössze 1-2 vagy 1-2 tized másodperce van a sofőrnek arra, hogy észlelje az eseményt, felfogja, feldolgozza, majd a megfelelő módon reagáljon rá. Ne mond, hogy ehhez nem kellenek úgymond reflexek / reakció idő és szellemi képesség.

    Az 50-es határ lehet kicsit túlzás volt : P nem akartam vele megbántani senkit. De jelenleg is úgy van, hogy egy bizonyos kor fölött (ez talán 50 vagy 60) gyakoribb az EÜ alkalmassági.

    Igen, hozzád képest fiatal vagyok, magamhoz képest meg már nem. Lassan már nekem is a "B" oldal pörög.

    @#140) Kalandor:

    Nem is tudom mikor volt ilyen legutoljára, de abszolút 100%-ig egyetértek! :R

    [ Szerkesztve ]

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz Dany007 #142 üzenetére

    A közút nem Forma 1, a hirtelen helyzetet egy idősebb ember, most ne mondjuk életkort, nagyobb eséllyel kerüli el. Nagyobb követési távolságot tart például, gyorsabban mér fel egy szituációt a tapasztalatából adódóan. A fiatalnak mondjuk jobb a reflexe akár kétszeresen. A reakcióideje kisebb, azonban gyakran sodorja magát olyan helyzetbe, ahol az ötször gyorsabb reakcióidő se segítene. Fiatal sofőr, öreg kocsi, ez a legtöbb hasonló baleset receptje. Természetesen nincs értelme ilyen összehasonlításokat tenni, kizárólag életkor alapján., Vannak hebrencs öregek és meggondolt fiatalok is. Azonban a közlekedésben az a legfontosabb, hogy fölmérd a saját és a kocsid (járműved) korlátait.

    "Akár csak mezei parkolásos, városos esetekben, vagy akár vidéki utakon, mikor épp mondjuk meg kell előzni egy traktort, hirtelen szegény azt se tudja most mivan... mert elég ritka helyzet, rendesen le kell fékezni és úgymond kényszer az előzés, mert kell, mert 20-szal megy előtted stb..."

    Miért kellene hirtelen előzni? :F Minél lassabb egy megelőzendő jármű, annál könnyebb megelőzni. Azonban fontos fölmérni, hogy hol és mikor tedd ezt. Aki siet, induljon korábban, vagy használjon megkülönböztető jelzést. Az orvosi vizsgálat tényleg vicc ilyen szempontból, de nem is orvosi vizsgálat kellene, hanem kötelező tréning. Mindenkinek, pláne annak, aki keveset és ritkán vezet. Azonkívül néha jó lenne ha mindenki kipróbálhatna például egy ilyen szimulátort: 4. perctől kb.

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Kalandor #140 üzenetére

    mint utána írtam, ezt én is támogatnám, legyen csak a suliban, tizen éves koruk elején (azért 10 éves gyereket még falun se igazán engednék egyedül suliba bicón, még akkor se ha nincs forgalom, mert na), kapjon rá jegyet, legyen belőle doga, és kész. egyébként akiket bicón szabálytalankodni látok, azoknál egyszer se vettem észre, hogy a kresz ismeret hiánya okozná ezt... az autós is azért nem adja meg a jobbost mert nem ismeri a szabályokat? azért megy át a sárgán amikor még féktávon belül van? ugyanmár :) lehet oktatni a kanyarodást, táblákat, elsőbbségek megadását, és még pár apróságot, de ezzel nem sok dolog oldódna meg. életemben nem láttam még bicóst aki áttekert az egyenrangú kereszteződésen és ne nézett volna ki jobbra hogy jön e valaki. csak már nem állt meg, vagy rosszul mérte fel a másik sebességét, ahogy a piroson áttekerve se hiszem hogy azért megy, mert nem tudja mit jelent :)

    a rendszám érdekes dolog. a vázra ragasztós móka mondjuk a lopás utáni értékesítést nehezítené meg, már amennyire egy csöves nevére újra nem tudja igényelni, vagy eleve nem szétszereli a vázat feldarabolja és viszi a telepre, a maradékot piacra. arra nem igazán adna megoldást hogy átteker a piroson, én pl dashcam-mal véletlenül rögzítem, és feltolom a rendőrnél, mert nem lesz látható. az a fix rendszám már erre jobb lenne, de ott meg olyan gondok lennének, hogy mihez rendeled? kapsz egy forgalmit amiben benne van hogy az egy piros izé. az az izé az egy olyan változó, amit meg kéne állapítson valaki, és ellenőrizni is kéne valakinek később. egy golfot, egy focust felismer a rendőr ha megállít. ha újrafestett, matricátlanított, vagy eleve max gyártó feliratot tartalmazó vázad van, akkor hiába van cannondale caad10 5 105 a "forgalmiban" vagy a kerékpárhoz rendelve, azt ki mondaja meg szerinted hogy tényleg az e. személyhez rendelni megint para, mert simán mondható hogy a haver gépén ülök, kölcsönadta. akkor 2 tanús papírt kell aláírni hogy elvihessem? az eladás meg megint érdekes lenne ezért. autóknál is, aki tényleg notórikus szabálytalankodó, direkt elhajt a kúttól fizetés nélkül stb, eddig is vagy szlovák, vagy lopott, vagy lopott szlovák, vagy lopott p-s vagy akármilyen rendszámmal csinálta. szerinted aki eddig is olyanokat csinált mint a lentebb általam linkelt videóban a srácok, azoknak milyen rendszáma lenne?

    el lehet ezekkel a gondolatokkal játszani. én továbbra is üdvözölném ha pl a városokba fix és mobil kamerákat telepítenének, amik képesek felismerni a színeket, a rendszámokat, a kocsi típusát, és azonnal lekérdezni az adatbázisban hogy az valid e. nem e lopott, stimmel a szín és a típus, etc, és riassza a rendőröket ha nem. utána lehet kerékpárra is tenni rendszámot tőlem, csak legyen is aki ellenőrzi, mert anélkül aztán annyit is ér.

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz #56573440 #144 üzenetére

    Volt Kresz oktatás gyerekkoromban sőt Kresz park is volt az akkor még nem is város településen. Most mi van? Kresz szönyeg játéknak... :( A táblákat még általános iskolában tanultam meg.

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • #56573440

    törölt tag

    válasz philoxenia #145 üzenetére

    az a baj, hogy az autósok amiért kiakadnak, azon az se segítene ha oktatnának kreszt-t vagy lenne rendszám, vizsgáztatni kéne a kerékpárt.

    attól még akadályként fogják megélni az úton amit kerülgetni kell
    attól még ugyanúgy benézhetik a jobbost mint az autósok
    attól még kevesebbet nem fognak szabálytalankodni a laikusok, akik meg szándékosan, következetesen tették ezt eddig is azok pláne
    attól még nem javulna a kerékpáros "géppark" állapota, felszereltsége, láthatósága
    attól még nem lopnának kevesebbet kerékpárt, vagy azonosítanának több szabálytalankodót, esetleg szűrnének ki visszaesőket, etc.

    egy idillikus világban, ahol minden kerékpáros rendszámos, megfelelő gépen hajt, megfelelő tudással, ott is megmarad a 20-30 km/h sebességkülönbség, ott ugyanúgy szűk lesz az út keresztmetszete, át fog ugyanúgy menni a piroson következmények nélkül, és nem lesz jobb szájíze az embernek amikor megint vissza kell előznie, ugyanúgy balról jobbról keresztbe és kasul fogja előzgetni az álló sort, etc. jól látható hogy ez az autósoknál se hozott vagy fog hozni megoldást, tőlünk nyugatabbra tudnak közlekedni helyenként értlemesen (mondjuk pl párizs botrány azt láttam) keletebbre meg ugyanúgy kresztudással öngyilkosság kimenni az útra kamaznál kisebb járművel. a baj a fejekben, a hozzáállásban van. azon ha változtatnánk, mind kerékpáros mind autós oldalon, akkor sokkal többet lehetne elérni mint bármilyen rendszámmal.

    szerintem :)

    de amíg van ilyen alleycat és társai létezhetnek, van támogatottsága, fék nélkül emberek kint tekernek 60-at, és társai, addig ez igazán nehéz ez tény

  • Johnny001

    senior tag

    válasz #56573440 #7 üzenetére

    Hi!

    Részvétem a esésért, meg a többi majdnem-ért. Én nem is merek főútvonalon bringázni, pedig nagyon szeretek. Pont egy hete estem egyet én is, mert fel van túrva az utcánk csatornázás miatt és nem volt meghúzva a kormány, az én hibám. Egyébként autózom is.

    by.: Johnny

    [ Szerkesztve ]

    Bp. XVIII.- Pestszentimre 06309060893

  • Dany007

    veterán

    válasz philoxenia #143 üzenetére

    Persze, hogy nem forma 1... De azért egy vészfékezés ami mondhatni hétköznapi dolog bármikor előfordulhat. Nem kell ahhoz őrülten vezetni.
    Egyébként te se általánosíts, attól hogy valaki nem 50-60 éves még nem feltétlenül hajt esztelenül. Sőt a "dinamikus" vezetést sem nevezném esztelennek.

    De továbbra is tartom azt az álláspontot, hogy reakció idő és gyors helyzetfelmérés kell és egy minimum szellemi szint. Aztán ha ez megvan a kellő szinten, felőlem 80 évesen is vezessen az ember, mit bánom én.
    Azzal nem tudsz minden helyzetet kivédeni, hogy kellően elővigyázatos vagy. Sőt ha túlzott elővigyázatosság is szülhet problémás helyzeteket. És nem kell száguldozni ahhoz, hogy 1-1 baleset csak tizedmásodperceken múljon... Ugye városon kívül lazán lehet menni 90-et, ha olyan az út akkor meg 110-et, pályán meg 130-at. Most ha ezeket átszámolod méterben akkor igen jól látszik milyen gyorsan kúsznak el a méterek és hogy pár másodpercnyi késlekedés is elég lehet ahhoz, hogy felkenődjön az ember a másik seggére.

    Tréning vagy vizsgálat... bármi jobb lenne annál, mint ami most van. :)

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz Dany007 #148 üzenetére

    Nem másodpercekről van szó csak tizedmásodpercekről. Azonkívül a rutin sokszor jobb, mint a gyors reakcióidő. Kb két-három éve kerültem olyan helyzetbe, amikor csak az eset után volt időm gondolkodni, hárman mentünk egymás mellett két sávban, vagy inkább szembe jött kettő egymás mellett. A fiam, akinek már akkor vagy két éve volt jogosítványa, azt mondta, ő simán lemegy az árokba. Ha akkor nem érzem annyira a kocsit, nyilván elrántom a kormányt. Ez kikerülhetetlen helyzet volt valóban, szemből előztek és tisztán ösztönből reagáltam le. Tehát mondjuk kb. 47 évesen még bőven elég volt a reakcióidő.
    Azonban a szemből előző, akit nem láttam, mert sötét volt, lehetett akár húsz éves aki -gondolom- a csodás reakcióidejében bízva azt gondolta, hogy kanyarban külső íven is tud előzni. Nem rajta múlott. Azaz szerintem ne üljünk fordítva a lovon, az elsődleges szempont a szabályos és defenzív közlekedés kell legyen, csak utána jöhetnek a képességbeli különbségek. Ha olyan körülmények között vezet valaki, amihez nem szokott kell a fokozott óvatosság, ez vonatkozik természetesen a "vezetőképesség" romlására is.
    Amit ellenben eddig kifogásoltál a "tatákban" igazából nem a lassú reakció, hanem a "vállalkozókedv" csökkenése. Azt azonban el kell fogadnod, fogadnunk, hogy az úton közlekedők jogait a KRESZ szabályozza, a lassabban közlekedőknek az ezt kifejezetten tiltó szabályok által kijelölt utak, (jellemzően autópályák) kivételével joga van lassabban menni, eldönteni, hogy megy-e mondjuk három kilométert egy traktor mögött, ha neki az megfelel. Az nekem sokkal bosszantóbb, mikor megyek hatvannal lakott területen, ahol tolnak az úton, majd megelőznek és lefordulnak a következő mellékutcába kb három másodpercet nyerve...

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz philoxenia #141 üzenetére

    "..Komolyan gondolod, hogy a vezetéshez szükséges szellemi képességek romlanak 50 fölött? .."

    Had válaszoljak én is.

    Nem 50 év a határ, egyénfüggő. De minden vezető eljut abba a korba, amikor a körülötte történő események egy részét "nem látja meg". Az öregedéssel összefüggő "üzemzavar". Nem betegség és nem elbutulás.

    Németországban ezért került szóba az egészségügyi vizsgálat részleges bevezetése. Legutoljára egy taxis kapcsán lángolt fel a vita. Nagyjából 50 éves rutinnal, fékezés nélkül ütőt ki egy oldalról közeledő másik járművet.

    Habár nincs orvosi alkalmassági vizsgálat, de önkéntes alapon, orvosi vagy hatósági kérésre el lehet/kell TÜV-re menni. Viszont csak az első komolyabb baleset után kerülhet szóba egy "esemény teszt".

    Van egy másik problémás állapot is, Az időskori elbutulás kezdeti fázisa. Ez esetben meglátja az "eseményt" , de nem az elvárható módon reagál rá. De ez egy másik történet.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák