Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • rudi

    nagyúr

    Semmi gáz! Az új konfig csak tavaszra esedékes :D

    Ezzel a késéssel talán nagyobb teret kapnak az nForce3-ak (még egy időre). Arról tud valaki valamit hogy ''sima'' egy PCI-E-s nForce4 lesz-e van-e és hogy mikor?

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz atus33 #14 üzenetére

    Kicsit másképp is lehet látni a dolgot! Veszek egy SLI lapot és belé egy 50.000 Ft környéki 6600 GT-t. Ma ez még elég. Egy-fél év múlva, amikor talán a 6600 GT egyedül már kevés lesz, akkor az addigi mellé veszek még egyet feltehetőleg jóval olcsóbban. Ha nem tévedek, akkor még 6200-asból is terveznek SLI-t.

    Ha az SLI lehetősége (direkt Adi kedvéért nem írtam SLI-kép*sééget) alapból benne van az nForce4-ben (és a PCI-Expressben), akkor a kiépítéséhez nem kell túlzott anyagi ráfordítás, talán az SLI-s lapok ára sem lesz túlzottan magas.

    Annak, hogy a mai csúcsVGA-kat semmi nem tudja kihajtani szerintem örülni kell! Ha a gamekat úgy csinálják, hogy 1600×1200/4×AA/8×AF mellett még bírják a csúcskártyák, akkor akinek 8 futószalagosa van (9700, 9800 és majd X700 meg 6600), az is kényelmesen ellesz 1024×768/2×AA/4×AF mellett még egy jó darabig.

    A másik oldalon meg vannak olyan VGA fícsörök amire a nagyobb 6800-as GF-ek is azt mondják hogy UFFF, az X800-ak meg azt hogy én ilyet nem is tudok. Ilyen pl. a HDR - tessék megnézni az 1.3-as FarCry peccset!

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz Gregorius #16 üzenetére

    Tessék kilépni a szűklátókörből! Láttad, hogy még az SLI-s akármi sem evett 400 W-nál többet? Láttad, hogy MA még a sima 6600 GT is játszható sebességet produkál még csúcsfelbontásokban is? Arra van ötleted, hogy hogyan fogják tovább gyorsítani a SINGLE grafikus magokat?

    Az egész mai 3D grafika és modellezés még NAGYON-NAGYON-NAGYON SOK közelítést használ, szóval a világ összes 3D számításigényét fel lehet emészteni, de ehhez az ALAPOKTÓL kell átdolgozni még az árnyalási eljárásokat is. Ma csak három alapszínnel RGB számolunk fényeket, lehetne hullámhosszonként. Ma az összes árnyalási modell közelítés, lehetne foton szinten számolni. Ma szinte sehol nincs többszörös reflexió tényleges számolása anyagokban, de lehetne. A HDR megfoja a legújabb VGA cuccokat is, ott még szintén lehet dolgozni. Elvileg az SM3.0-ban ott a displacement mapping, ami már vertex szinten megsokszorozná a számolásigényt.

    Hőleadásban szerintem két gyengébb forrás, sokkal jobban szellőztethető mint egy erősebb. Azt meg ne gondold, hogy 220 millió tranzisztort hidegen lehet tartani ;)

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz Gregorius #20 üzenetére

    Padig az ATI is az SLI felé kacsingat! A VGA gyártól lassan kezdik kapizsgálni, hogy a mostani 200 millió körüli tranzisztorszám, a 0,11-es csíkszélesség, a 256 bites memvezérlő mind mind lassan a kigyárthatóság határán mozognak, egyikben sem lehet nagyon előrelépni. Jó példa erre a CPU gyártás, ahol már világos, hogy a dual-core a következő lépés.

    Az X800 sem hozta maradéktalanul a 9800 dupláját, holott akár dual-corenak is csúfolhatnánk. Ellenben egy SLI megoldás nagyon közel van a dupla sebességhez, ez a mai játékokban még nem látszik (CPU limit), de a szintetikus eredmények mutatják, hogy a dupla fill-rate, és shader teljesítmény ott van bennük.

    Ja és jó lenne végre leszállni kicsit reálisabb síkra és a 6600 GT SLI-ben gondolkodni, a 6800 Ultra ma még magában is kellően erőteljes.

    Ha CPU vs GPU összehasonlítást akarsz csinálni, akkor vedd mondjuk az RV360-at (Radeon 9600XT) és a Northwood magos P4-et! Ezek nagyjából egy szinten vannak logikai tranzisztorszámban. Az előbbi javarészt mátrixműveletekhez ért az utóbbi aritmetikai és logikai egységekkel címképzővel ellátott, nagyjából hatszor magasabb órajelen üzemelő prediktív kessek izé, sokkkkkal nagyobb utasításkészlettel. Nehéz összemérni őked, de az biztosa jelen a fejlettségüknek és összetettségüknek, hogy a P4-et évek óta csiszolgatják, több saját gyártósoron készítik, az RV360-ot pedig külső gyártóval gyártatják és olyan technológia áll mögöttem, ami z R300 megjelenése előtt még sehol nem volt. Megnézném én azt a GPU-t is, ami olyan sebességgel komunikál a memóriájával mint a P4 az elsőszintű gyorsítótárával. Ha minden jól megy az NV (őket tartom esélyesebbnek, bár még minden lehet) jövőre megmutatja :)

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz LordX #21 üzenetére

    Jó meglátás! A PCI express tudja azt a sávszélességet ami a jó gyors komunikáláshoz kell. Korábban láthattunk már sokféle sima PCI-s többkártyás megoldást, és ott az Alienware nemrég bemutatott megoldása is. Nekem csak az furcsa, hogy miért kell az SLI-s kártyákat összekötni, miért nem a PCI-E-t használják adatcserére egymás között.

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz LordX #25 üzenetére

    NV szerint az a bigyó a két kártya között 10 GB/s-et tud, a 16 szoros PCI-E valahol 8 GB/s környékén van.

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

Új hozzászólás Aktív témák