Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Zirowe

    nagyúr

    válasz macman507 #20 üzenetére

    Szemüveg nélküli 3d-t már a sharp is kifejlesztett,meg talán a samsung is,szóval kicsit elkésett maga az elgondolás,bár lehet,hogy maga az eljárás más,de az ötlet akkor sem az...

    [ Szerkesztve ]

    We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!

  • dezz

    nagyúr

    válasz macman507 #20 üzenetére

    Már 2000 előtt több tévégyártó mutatott be ilyen megoldásokat... Van közötte sztereoszkópikus (két nézeten alapuló, kompromisszumos) és igazi holografikus is. Az utóbbi egyik, vagy talán egyetlen képviselője a magyar Holografika Kft., viszont ez a módszer túl költséges. A sztereoszkópikus megoldások sokkal olcsóbbak, de az újdonság varázsát kihasználni próbáló cégek mégis hasonlóan drágán próbálják forgalmazni. Erre is van magyar példa: iPONT.

    Nos, akkor elmondanám, hogy én is kísérleteztem ilyesmivel pár évvel ezelőtt. Sikerült is elérni a térhatást, amit be is mutattam szűk körben. De többet erről most én sem írnék.

    (#23) smkb: "3d bluray meg méginkább érdekes, mert tudtommal hdmi 1.4 kell hozzá, a ps3-on meg 1.3 van és ez nem csak firmware kérdése."

    Te Kínából írsz, vagy miért nem tudtad megkérdezni közös barátnőnktől (Wiki)?

    http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#Version_1.3:

    "Version 1.4

    World's first HDMI 1.4 cable released by Cablesson on June 22, 2009.[106]HDMI 1.4 was released on May 28, 2009, and the first HDMI 1.4 products were available in the second half of 2009.[53][107] HDMI 1.4 increases the maximum resolution to 4K × 2K (3840×2160p at 24Hz/25Hz/30Hz and 4096×2160p at 24Hz, which is a resolution used with digital theaters); an HDMI Ethernet Channel, which allows for a 100 Mb/s Ethernet connection between the two HDMI connected devices; and introduces an Audio Return Channel, 3D Over HDMI (HDMI 1.3 devices will only support this for 1080i)[108], a new Micro HDMI Connector, expanded support for color spaces, and an Automotive Connection System.[53][109] HDMI 1.4 supports several stereoscopic 3D formats including field alternative (interlaced), frame packing (a full resolution top-bottom format), line alternative full, side-by-side half, side-by-side full, 2D + depth, and 2D + depth + graphics + graphics depth (WOWvx),[50][110][111] with additional top/bottom formats added in version 1.4a . HDMI 1.4 requires that 3D displays support the frame packing 3D format at either 720p50 and 1080p24 or 720p60 and 1080p24.[111] High Speed HDMI 1.3 cables can support all HDMI 1.4 features except for the HDMI Ethernet Channel.[50][110][111]

    HDMI 1.4a was released on March 4, 2010 and adds two additional mandatory 3D formats for broadcast content which was deferred with HDMI 1.4 in order to see the direction of the 3D broadcast market.[112][113] HDMI 1.4a has defined mandatory 3D formats for broadcast, game, and movie content.[112] HDMI 1.4a requires that 3D displays support the frame packing 3D format at either 720p50 and 1080p24 or 720p60 and 1080p24, side-by-side horizontal at either 1080i50 or 1080i60, and top-and-bottom at either 720p50 and 1080p24 or 720p60 and 1080p24.[113]"

    Tehát, a HDMI 1.3 tudja támogatni a 3D Over HDMI-t, de az 1.4 által ismert formátumok közül csak az egyiket, a field alternate 1080i-t. Ez egyben azt is jelenti, hogy 1-1 nézeti képet fele függőleges bontásban kell kiszámolni, így egy teljes frame-re ugyanannyi pixel jön ki. (Bár nem zárom ki, hogy a PS3 esetén másra is lesz lehetőség.)

    Felmerülhet a kérdés, hogy pl. a PS3 hogyan fogja elérni a shutter szemüveges megoldáshoz szükséges magas frame-rátákat? Erre két megoldási lehetőség is van: 1. az amúgy alacsonyabb fps-en lerenderelt frame-eket a kimenet felé gyorsan váltogatja, amíg készülnek a következő képek (ez semmiség a GPU-nak); 2. de valószínűbb, hogy a 3D-TV-k ezt maguk is el tudják intézni: amúgy is jópár féle formátumban kell tudniuk fogadni a 3D-s anyagokat, és azt olyan formában megjeleníteni, amire éppen épülnek (shutteres, polarizációs, stb.). Egyébként a 3D-s mozifilmeket tartalmazó 3D Blu-ray lemezek ugyanúgy 24p-sek, csak két nézet van egy helyett.

    (#29) Sefter: Én még úgy 15 éve szórakoztam ilyen shutteres szemüveggel. Benne volt a használati utasításban, hogy első alkalommal 5 percig használjuk, aztán 10, és így tovább, mindig dupla ideig. Így van ideje hozzászokni a szemnek anélkül, hogy egyszerre lenne nagyon megerőltetve. 2-3 nap után már egész nap tudtam így játszani. Egyébként pl. a Silicon Graphics munkaállomásaihoz is lehetett kapni ilyen szemüveget és több program is támogatta, egész napos melóra szólt a dolog.

Új hozzászólás Aktív témák