Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz Gabis #2063 üzenetére

    AGM-akkuról volt szó, amit lehet feljebb is tölteni, miután gázrekombinációs képességgel bír.

    A klasszikus felépítésű akkunál a 14,4 V-ot tartják a vízbontási küszöbnek, pontosabban cellánként 2,39 V, ami tudomásom szerint nem hőfokfüggő érték, hanem egy kémiailag számított feszültség, amiben a hőmérséklet nem szerepel paraméterként. (Ezt csak azért teszem hozzá, mert volt már, aki vitatta.)

    Tehát ezeket hidegben sem kellene tovább tölteni.

    Tartófeszültségnek (téli tárolás, parkolás, csepptöltés) tökéletesen megfelel a 13,6-13,8 V feszültség ahhoz, hogy pöccre induljon az autó. Ez sem egy hasra ütött érték, gyári adatlapokon is lehet találkozni vele, más ólom-savas akkuk esetében.

    Ha az egyszerű akkunál az oxigén és hidrogén szétválik, nem fog magától rekombinálódni, tehát itt nem ajánlatos túllépni a 14,4V-ot. Vagy ki kell venni a dugókat, ha töltés közben ez a veszély fennáll, egyúttal figyelni a folyadékszintet is.

    A dugókban lévő kapillárisrendszeren a pára le tud csapódni és visszakerül, ezért a gondozásmentesnek nevezett akkunál évekig is megmaradhat a kellő folyadékszint. De ha elkezdi bontani a vizet, a gázok már csak kifelé fognak távozni, az apró lyukon.

    Látszólag kinyitni sem lehet, de erről beszéltem korábban, hogy hiába "gondozásmentes", a címke alatt, műanyaglap alatt ott rejlenek a dugók, sok esetben.

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

Új hozzászólás Aktív témák