- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Mini-ITX
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- 3D nyomtatás
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Házimozi belépő szinten
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- TCL LCD és LED TV-k
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
Hirdetés
-
Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
it Az SK Hynix jelezte: akkora a terjeszkedés az AI-szolgáltatások piacán, hogy 2024-re az összes, 2025-re közel az összes HBM chipet eladták.
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Expulso
tag
"Nincs azonban 3DNow! támogatás.."
Mi az hogy nincs?! Nekem anélkül már nem is kell - (bár a nyócc magos variációból homlokon vághatnának egyel)
32nm
[ Szerkesztve ]
> ne menj még! míg benned van a zene.. a Te zenéd!
-
jim_raynor70
aktív tag
A masodik mondatban az Orichi szerintem Orochi akart lenni.
-
cheatergs
senior tag
Ha a 3DNow-t kukázták (azt hiszem a Bulltól), akkor az MMX és SSE miért van még meg?
Nem világos, használja még valami ezeket a tizensok éves utasításkészleteket? Nem ezek kiváltására vannak a későbbi verziók? Ezekkel is sok tranzisztort lehetne spórolni. A hiányukat meg nyers erőből kitolják a procik.Mindig minden mindegy
-
Kov1024
tag
válasz jim_raynor70 #2 üzenetére
Valóban, javítva
-
banhammer
veterán
"Nincs azonban 3DNow! támogatás.."
Miért nincs benne?
\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/
-
eziskamu
addikt
az MMX és SSE miért van még meg?
Talán mert az Intel procikban is benne van? Valamint szerverbe a 3DNow nem biztos, hogy létszükség Most komolyan a 3DNow a régi procikhoz kellett még a kezdet kezdetén, hogy valamivel meg lehessen lépni, vagy csak közelíteni az Intel megoldásait, aztán már talán csak a kompatibilitás és a hagyományok miatt maradhatott. valamint lehet idő közben sikerült hatékonyan implementálni az Intel hasonló célú utasításkészleteit, hogy tényleg gyorsan működjenek.[ Szerkesztve ]
-
cheatergs
senior tag
Úgy értettem, az x86-os procikban miért van még benne? Egy SB-nek vagy Bullnak aligha lenne szüksége rá, hogy tíz évvel ezelőtti progik futtatását gyorsítsák ezek a készletek, mivel nyers számolási kapacitással pikk-pakk kitolják az eredményt.
Vagy még mindig használják ezeket mai programokban? Nem erre vannak a frissebb verziók?[ Szerkesztve ]
Mindig minden mindegy
-
#95904256
törölt tag
Az SSE utasításkészletek egymás kiegészítései, így mindegyikre szükség van.
Az MMX kiváltható SSE kóddal, de ehhez újra kell fordítani a régi programokat.
Megjegyzés: Az MMX megtartása nem igényel jelentős erőforrásokat. Tkp. az utasításdekóderek egy picivel több helyet foglalnak. Szvsz. a processzor teljes tranzisztor büdzséjének kevesebb, mint 1%. Ezért dobni a kompatibilitást...
Megjegyzés2: Az AVX(2)-vel pedig az SSE(x) lesz kiváltható... de itt is bejön a képbe az 1% alatti tranzisztorbüdzsé.
-
kovsol
titán
a két leggyakrabban használt 3d now utasítást megtartják
May the Force be with you!
-
-
Dagidög
senior tag
Ezeket bele lehet gyűrni AM3+ desktop lapba? Valaki fel tudna homályosítani, hogy ha nem, miért nem? BIOS nem támogatná? (szervercuccok nem az én frontom )
[ Szerkesztve ]
-
lee56
őstag
65W-os nyócmagos, hmm, jöhetne ilyesmi asztali frontra is
..Ebben van valami, már azt hittem újabb stepping megérkezett, vagy valami.. Nem sietik el nagyon
[ Szerkesztve ]
No Comment
-
pip
aktív tag
...A vállalat egy komplett ökoszisztémát szeretne kiépíteni...
azt hiszem az okoszisztemanak egez mas a jelentese, mint amit az AMD valaha is ki szeretne epiteni....
-
Alchemist
addikt
válasz #95904256 #10 üzenetére
Tutommal az MMX integer, az SSE pedig lebegőpontos... így nem is olyan egyszerű hatékonyan kiváltani az előbbit az utóbbival, rengeteg olyan optimalizáció van, amiben az MMX előnyösebb (pl. lebegőpontos típusokat alig használó progik).
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
julius666
addikt
Jó ez a seamicrós kép. Jó parasztvakítás. Vajon hanyad részét tudja a képen lévő kis körömpiszok a bal oldali 1U rackben lévő cuccnak?
-
stratova
veterán
válasz julius666 #21 üzenetére
Az a parasztvakítás egyszerűen más. Intel Xeon E3-1260L-t fogad így egy 10U rack SM10000-XE szerverbe 256 proci kerülhet. Ezentúl nyilván megfelelő Opteronnal is választható.
-
#95904256
törölt tag
válasz Alchemist #20 üzenetére
Hiányos a tudásod.
Az SSE tartalmazza a MMX utasítások 128-bites változatát és ezenkívül lebegőpontos műveleteket is tartalmaz ( amivel az Intel a 3DNow!-nak állított ellenfelet ).
szerk.: Nagyon is könnyű az MMX-et SSE-re konvertálni, az SSE utasításkészletet eleve így tervezték.
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
"a 3DNow a régi procikhoz kellett még a kezdet kezdetén, hogy valamivel meg lehessen lépni, vagy csak közelíteni az Intel megoldásait"
Tévedésben vagy... A 3DNow! volt az első floating-point SIMD kiterjesztés x86 vonalon, amivel megfelelő kóddal 4x számítási teljesítmény növekedést lehetett elérni az x87 kódhoz képest. Akár az Intel is átvehette volna, de ez derogált nekik (mint több későbbi esetben, lásd pl. az AMD64-et is csak külső nyomásra vették át [más néven persze], saját inkompatibilis megoldás kifejlesztése helyett). Ehelyett ők egy évvel később bevezették az SSE-t (amit az Intel piaci fölénye miatt kénytelen volt átvenni az AMD is).
[ Szerkesztve ]
-
eziskamu
addikt
Szerintem félreértesz. Magában egy K6-2 nem tudta volna felvenni a versenyt nyers erőben a Pentium2-vel, csak ha használták a programok a 3DNow-t. Amúgy meg gyengus volt az FPU része.
Volt az Intelnek már kész terve a 64 bit-re, (a régi magazinok szerint) a Merced ment volna workstation és estleg később desktop vonalra is. Asszem eleinte még hardveres x86 kompatibilitás is kapott (volna?), de nem nagyon ismerem a vonalat, csak azt tudom, hogy az Oracle nemrég dobta a támogatást.[ Szerkesztve ]
-
lee56
őstag
Igen csak az igencsak nem vált be, túlságosan újító volt, szinte minden programot át kellett volna írni rá elvileg, a kompatibilitásmentesség lett a halála, többek közt,
[http://hu.wikipedia.org/wiki/Itanium]
Érdekes ez az "EPIC" amiről írnak (nagy párhuzamosságú utasítások), lehet hogy már kicsit túl korán az APU-ság felé akart menni az intel ezzel?No Comment
-
dezz
nagyúr
Amúgy hogy-hogy ezek csak most jöttek ki? Ez valami új stepping, amiben kijavítottak pár olyan hibát, ami desktopon nem számított? Bár így sem áll össze, mert volt már a piacon pár Bulldozer alapú Opteron.
Szerk: ja, látom, itt az alacsony fogyasztás a lényeg.
(#18) Zeratul: Ott azért van egy kis szórás. Ezeknél az új Optretonoknál garantált a megfelelő működés.
(#26) eziskamu: Igen, a P2 gyorsabb volt, mint a K6-2, de a 3DNow! egyből 4x gyorsulást hozott (SIMD-esíthető kóddal), ami jóval meghaladta a P2 teljesítményét.
Köztudott volt, hogy az Intel az IA-64-gyel akarta leváltani az IA-32-t (x86), ami az Itanium procicsaládban testesült meg (ennek egyik tagja volt a Merced kódnevű chip). Csakhogy ezzel igencsak bakot lőttek (nemsokára már Itanicnak gúnyolta a szakma). Szerver szinten sem igazán vált be, desktopra meg egyenesen alkalmatlan volt.
De én nem erre utaltam. Közvetlenül az AMD64-nek is konkurenciát akartak állítani, de a Microsoft (ami akkor már elkezdte átírni a Windowst AMD64-re; egyébként több Linux kernel is kijött már akkor hozzá) erre nemet mondott, nem akartak két inkompatibilis 64-bites kiterjesztést. Mellesleg teljesen jó volt az AMD megoldása, szükségtelen volt másikat csinálni.
Az x86-kompatibilitás (nagyrészt) szoftveres volt és nagyon lassú...
[ Szerkesztve ]