Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Puma K

    veterán

    válasz Abu85 #5 üzenetére

    Ez kb olyan probléma lesz mint a 2x x16 vagy 2x x8 PCI-E módnál SLI/CF-nél... alig észrevehető. azaz nem olyan egetrengető lesz, és kevesebb/alacsonyabb lesz az a lassítás. Ha meg eléri azt az értéket amit írtál akkor meg tuningolni kell a dedikált GPU-t vagy a APU-t.

    Ja és az a 128 Bit lóf@sz már elnézést... Egyedül az a 256 Bit-es 7970M ér valamit. Attól még, hogy minden mobilizálódik meg platformosodik, nem kéne rögtön tönkrekúrni az egész laptopos játék kérdést, még ha az APU-val össze is dolgozik a dedikált VGA... Ezért is szimpatikusabb az Nvidia mobil GPU-k szempontjából... ott legalább van köztes szint a 256 Bit és a 128 Bit között... még pedig a 192 Bit.

    [ Szerkesztve ]

    "Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

  • Puma K

    veterán

    válasz letepem #48 üzenetére

    Kikérem magamnak, mert nem vagyok elfogult csak a tapasztalataim alapján írok.

    Az tapasztalatom az az, hogy hiába nevezget át az Nvidia attól még neki fizikailag is van köztes teljesítményű/szintű kártyája.

    Nem nem kapok sem az AMD-től sem az Nvidia-tól anyagi vagy bármilyen nemű támogatást. Mindig tesztekből, és ismerőseim körében informálódom, így mindig azt veszem amit az adott vásárlásra szánt összegért a lehető legjobb a számomra. Így volt 2 alkalommal AMD kártyám (asztali GPU HD 4850, mobil GPU HD 5470).

    (#49) MongolZ :

    Ha olvastad volna csak a hír címét akkor láthatnád, hogy mobil GPU-ról van szó és nem asztaliról. Amiket leírtál azok nagyon szépek és húha, de nem ez a lényeg.

    Nekem is laptopom van és nekem is 128 Bit-es a dedikált VGA kártyám és konkrétan lósz@rt nem ér a legújabb játékoknál HD felbontás (1366x768) felett, persze függ a játék grafikai motorjától és annak a megjelenési idejétől, valamint még a mobil GPU-k felépítése is eltér némely esetben a számozása révén azonosnak vélt asztali társaihoz képest... amiktől jócskán lemaradnak.

    Amúgy nem érv, hanem megjegyzés, és én az AMD helyében kiadtam volna egy köztes memóriabus-szal rendelkező GPU-t. De ez anyagilag nem érné meg az AMD-nek így nincs. Ha nincs az AMD-nél ilyen ami az én igényeimet kielégítené akkor nézelődök Nvidia tájékán. Az AMD APU-k fogyasztásával (jó persze egy IGP is van a CPU mellett, de a mobil fronton az AMD CPU-ja nevetséges teljesítmény/fogyasztás mutatót produkál) nem vagyok megelégedve és inkább veszek egy erős dedikált GPU-val rendelkező laptopot mint egy ilyen 128 Bit-es dedikált VGA-s APU-val összedolgozós variációt...

    Látom már kár volt beírni, mert egyes emberek fejében csak AMD és csak Nvidia tábor "drukkerei" léteznek... gondolkodó, márka független vásárlók nem is léteznek egyesek szerint ahogy olvasom a fórumot...

    (#50) kisza25 :

    Én elhiszem neked is amit írsz, de megint csak elfelejtitek, hogy a hírben mobil GPU-król van szó és nem asztaliról. Én asztali gépnél figyelembe sem veszem a 128 Bit-es kártyákat, hanem alapból a minimum 256 Bit-es kártyákat nézem és attól nagyobbakat, meg persze nézem a kártya egyéb paramétereit. Számomra a legfontosabb a teljesítmény/fogyasztás. Laptopnál meg sajnos meg ha valaki igazán akar játszani akkor kénytelen mélyen a zsebébe nyúlni és akkor kap olyan teljesítményű GPU-t amilyet csak szeretne, de hát ez van valamit valamiért.

    [ Szerkesztve ]

    "Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

  • Puma K

    veterán

    válasz kisza25 #77 üzenetére

    Azt kéne megérteni, hogy más a mobil GPU felépítése, tehát alapból kevesebb a "Shaders" ami kihat a teljesítményre. Így tök mindegy mit tuningolsz meg mit tudsz egyáltalán tuningolni laptopban ismétlem nem asztali gépnél, elenyésző mértékben tudod csak emelni az órajeleket amivel többlet fogyasztás lesz és így jobban melegedik a gép, és egy laptopnál véges a hűtési teljesítmény. Ezért van az, hogy pl egy HD 5770 is 128 Bit-es és 900 Mhz-ces GPU és 4000 Mhz-ces memória tuninggal felér egy alapórajeles (nem vágom mondjuk) 5850 teljesítményével, de abban a 5770-ben több a Shader, és a hűtésed is jobb. Ezért kell rámenni laptopnál a minél több ramadatbusz sávszélre (á már fáradt vagyok ;] )

    Konkrét példa:

    Asztali HD 5770: [link]

    Chip: RV850 - Juniper
    Méret: 166 mm²
    Gyártás: 40 nm
    Tranzisztorszám: 1,04 Milliárd
    ALU (steam proc.): 800
    GPU Órajel: 850
    TMUs: 40
    ROPs: 16
    Memória típusa: GDDR5
    Memória mennyisége: 1 GB
    Memória órajele: 4800 MHz
    Memóriabusz: 128 bit Hub vezérelt
    TDP: 3D: 108 W – 2D: 18W

    Mobil HD 5770 [link]

    Manufacturer: ATI
    Mobility Radeon HD 5600/5700 Series: Mobility Radeon HD 5770 400@650MHz
    Codename Madison-XT
    Pipelines 400 - unified
    Core Speed * 650 MHz
    Shader Speed * 650 MHz
    Memory Speed * 800 MHz
    Memory Bus Width 128 Bit
    Memory Type GDDR5
    Shared Memory no
    DirectX DirectX 11, Shader 5.0
    Current Consumption 30 Watt
    Transistors 627 Million
    technology 40 nm
    Notebook Size large

    [ Szerkesztve ]

    "Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

Új hozzászólás Aktív témák