Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Upo

    addikt

    válasz SchumiBácsi #40 üzenetére

    Így van, a "csapágyak" fluid bearing technológiásak, nincs fizikai érintkezés, a régi beragadt seagete motorok már a múlt. A fej légpárnán lebeg menet közben, szintén nincs érintkezés. Az áramellátás megszűnésekor a fejek azonnal a parkolópályára kerülnek, már olyan sincs hogy az adatterület közepén betapad a fej amit induláskor letép a lemeztányér. A mozgó részek bőven sokszorosát bírják a hdd élettartamának, szerintem még 100 év múlva is ugyanígy futna.

    (#38) LámaZ:
    A bekapcsolási tranziens áramingadozást nem tudod áramkörrel kiküszöbölni, az áramkör jelenléte miatt létezik. Nem tudom mennyire értesz az elektronikához, próbálom egyszerűsítve elmagyarázni:
    Amikor egy áramkör áram alá kerül, akkor gyakorlatilag kvázi rövidzárként működik, végtelen nagyságú áram tudna folyni, amit a tápellátás áramleadási képessége korlátoz. Igaz, hogy ez csak nagyon rövid ideig áll fenn, ezredmásodpercektől tizedmásodpercekig terjedő ideig, de az elektromos alkatrészek halála a túláram, a félvezetők is szép lassan degradálódnak, a passzív elemeket is roncsolja, a kapacitív elemek érzékenyebbek rá, a rezisztívek kevésbé, de azoknak sem használ.
    A megnövekedett áramerősség feszültségesést hoz, illetve a szórt kapacitások, induktivitások miatt oszcilláció lép fel, ami egy idő után lecseng, de addig is károsít. Lehet csökkenteni a hatásokat áramkorlátozással, illetve snubber áramkörökkel, de megszüntetni nem lehet. Kikapcsoláskor ugyanúgy fellépnek hasonló ingadozások.
    Most így hirtelen találtam egy ilyent, ami érzékelteti a problémát, de molekuláris szinten is vannak hatásai, amit a félvezetők világában nem is érdemes ragozni, hogy miért káros.

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

Új hozzászólás Aktív témák