Hirdetés
-
Még ebben az üzleti évben leleplezi az új konzolját a Nintendo
ph De biztosan nem a júniusi Nintendo Direct rendezvényen, hanem valamikor máskor.
-
Saját AI-chipet visz az adatközpontokba az Apple
it A jelentések szerint az Apple saját chipeket fejleszt, hogy AI-szoftvereket futtasson az adatközpontokban.
-
Befellegzett a HI-FI Rush és a Redfall fejlesztőinek
gp A Microsoft az Alpha Dog Studiost is bezárja, a Roundhouse Studio pedig a Zenimax Online Studios-ba olvad be.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Számomra teljesen nyilvánvaló, hogy mi történt itt a GTX680 kapcsán NV-éknél.
Készítettek ők egy 500mm2 körüli nagy csipet is (GK100), ami jobban van optimalizálva GPGPU -ra, csak szokás szerint pocsék a kihozatal 28nm-en, ezért még szépen gyúrnak rajta, és könnyen lehet, hogy csak GK110-ként fog megjelenni, mert az AMD HD7000-es szériája játékos teljesítményben annyira harmatos lett, hogy megtehetik. Aki azt gondolja, hogy a jelenlegi GTX680 csúcskártyának készült, annak nagyon homályos a látása. A GK104 szokás szerint az 560Ti (GF114) leváltására készült, csak amikor látták, hogy alig marad le az AMD csúcskategóriájától, kapott egy nagyobb GTX570 szerű nyákot, meg extra gyors GDDR5-öt, jól meghúzták a leválogatott chipeket, és pont sikerült az előzés, és most röhögnek a markukba, hogy egy 60-80k-s kártyával ott vannak a csúcson, és dőlhet a lé...
Persze gondolom a GK104-ből is pocsék lehet a hibátlan kihozatal, állítólag el is fogyott az összes GTX680, de kisebb nyákon, letiltogatott részegységekkel, remek olcsóbb kártyák lesznek ezek is.
GK100 vagy GK110-ből pedig nyár végén, vagy karácsony előtt várok vmit... -
veterán
válasz Zeratul #9677 üzenetére
A lényeg:
520 mm2-es chipet meg lehet oldani 225W-os TDP kereten belül, pl: GTX470, GTX570
GK104 a GTX680-on egy erősen túlhajtott chip középkategóriás tápellátással, lesz ebből még 150W TDP körüli változat is. GK100/110-et felsőkategóriás (hatékonyabb) tápellátással kis visszafogással itt-ott, meg lehet majd oldani szintén 225W-on belül.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Zeratul #9688 üzenetére
Szerintem a GK100/110-ben 8 GPC modul lesz, abből valszeg 6 lesz aktív 384bit-es memvezérlő mellett, lesz benne ECC meg egyéb nyalánkságok amik a HPC-seknek fontosak, amiket kigyomláltak a GK104-ből, vmint jól alul lesz feszelve, és alacsony órajelen fog járni, mert megtehetik, a sebessége és hatékonysága remek az új architektúrának.
GTX680-as turbóját fordítva fogják használni, nem növelni fogja a teljesítményt, hanem a kívánt TDP keretben fogja tartani, mert szerintem erre már képest most is, tehát nem a GK104-hez fognak hozzátenni +2 GPC-t, hanem a 8-ból elvesznek 2-őt.Látszik hogy aki kitalálták nem tudtak az 550mm2 elszakadni
Nyilván azért használják ezt az értéket, mert tudjuk, hogy az NV tud ekkora chipet csinálni, és ekörül szoktak lenni a csúcskártyái. A 8 GPC modul szerintem első körben a rossz kihozatal miatt nem reális.Egyébként ha a kártya mondjuk GK100-ként nem fér bele a 225W-ba, semmi gond gamereknek lehet 300W is, bizonyos prof. területeken meg akár jóval több is.
-
veterán
-
veterán
válasz tombar #10031 üzenetére
Elég egyértelmű, hogy miért nincs rendes árverseny, és nem kell itt egyből rosszra gondolni...
Jelen helyzetben az NV tudna folyamatosan az AMD alá árazni, csak éppen ennek semmi értelme nem lenne, mert az új gyártástechnológia problémái miatt, egyszerűen nem tudnak annyi VGA-t gyártani, amire igény lenne olcsóbb ár mellett. Magyarul, ha olcsóbban adnák az új karikat, hiány alakulna ki, és nem jutna egy csomó embernek, ami az árak emelkedéséhez vezetne, csak ezzel a kereskedők, és nem az NV járna jól. Szóval az Nvidia üzletileg nagyon jól csinálja SZVSZ, azon a kevés VGA-n ami van nekik jelenleg, jó sokat keresnek, mert így sincs túlkínálat se 680-ból se 670-ből.Az APUzást meg hagyjuk már, mert nagyon fárasztó...
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz tombar #10036 üzenetére
Szerintem egyik gyártó sem mondott konkrétan olyat, hogy nem lesznek videókarik már 2017-től, max. bele lehet magyarázni néhány nyilatkozatba... Ahogy az nv terveit elnézem ők, inkább a procikat száműznék 2017-re a HPC szegmensben.
Mi kéne ahhoz, hogy ne legyenek játékos videókarik 2017-ben?
Hát az kéne, hogy ne legyen olyan játék, ami kihasználná az extra képességeiket, legyen elég az APU-k teljesítménye a full grafhoz, és akkor nem lesz igény rájuk -> nem lesznek.
2017 körül az APUk vagy ki tudja hogyan fogják őket hívni éppen, kb. ott fognak tartani teljesítményben mint most egy 670 vagy 680, tehát BF3 szintű grafika 60FPS-es már reális lesz. 5 év múlva még mindig a BF3 szintjén fog tartani a PC-s játékipar, vagy egyáltalán nem lesz? Ha így lesz akkor, lehet tényleg nem lesz értelme dGPU-t fejleszteni, de ha mégsem áll meg a PC-s játékok fejlődése, akkor biztos vagyok benne, hogy lesz elég ember akik elég vásárlóerőt képeznek egy dGPU fejlesztéséhez.Persze ilyenkor szokott jönni az, hogy 2017-ben már az APU-k olyan jók lesznek mint a dVGA-k, ezért fognak kihalni. Mi kéne ehhez jelenleg? Kellene egy ~4-500 mm2-es óriás "proci/APU/akármi" amiben elfér egy "GK104" szintű GPU meg mellé egy 4 magos Ivy-ből csak a CPU magok, és hozzá egy LGA2011 szintű alaplap, ami tudja a 256bit-es memvezérlést. Ez így rohadt drága lenne, főleg hogy külön APU kéne irodákba, meg a csóróbbaknak, mert erre a nagy többségnek nem futná. Ez a jövőben sem fog változni, ha csúcsteljesítményt akarsz, csúcsmennyiségű tranzisztorra van szükséged.
Az árak pedig nem mesterségesen vannak fenntartva, jelenleg is a kereslet-kínálat törvényei szabályozzák, mert az NV nem valószínű, hogy sunyiban, tonnaszámra rejtegeti a 680-akat, ezzel mesterségesen fenntartva a magas árakat, ahelyett, hogy kifacsarná az AMD-t... Így is előfordul, hogy egyes kereskedők nyerészkednek a kialakult helyzeten és az ajánlott árnál jóval magasabb áron árulják a 680-akat, mert náluk ténylegesen van készleten...
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz TomiLi #10040 üzenetére
A konzolokban (PS3, Xbox360) sem APU-k vannak, hanem 2 külön álló chip, GPU és CPU, de a PC-kel ellentétben közös memóriát használnak, ráadásul PC-s szemszögből a GPU (vagy VGA) memóráját használja a CPU is, tehát kevés de nagyon gyors memória van bennük. A hatékonyság ezért jobb, mert nincsenek API-k, köztes szoftveres rétegek a hardver és a játékok között, tehát közvetlen hardveres hozzáférése van a játékkészítőknek a hardverhez, így sokkal jobban ki tudják használni, persze ehhez nekik is kell 1-2 év mire belejönnek a kihasználásba. PC-n mire belejönnének új hardver kerül a gépbe, és tanulhatnák újra a hardver közvetlen programozását, tehát ez nem működne. Erre lehet orvosság, hogy minden PC egyforma lenne és csak 5 évente lehetne fejleszteni, csak akkor már konzolnak hívnák az egészet... Tehát API-kra szükség van, amik áthidalják különböző hardverek által jelentett problémát, viszont ezek természetesen rontják a hardver kihasználhatóságát, szóval ez egy ördögi kör.
-
veterán
Az egész Echelon SZVSZ nem a PC-s játékos GPU-król szól, hanem HPC-ről.
Nyilván az NV-nek az a célja, hogy a jó pénz hozó nagygépes kutatásokra szánt gépekbe egyedül tudjon szállítani, és ne keljen mondjuk CPU terén az Intelre támaszkodnia, meg a Tesla egy önálló megoldás legyen. Pont ezek azok a területek, ahol eleve nem is lenne az baj, ha ARM procikat használnak x86 helyett, mert a szoftverkörnyezetet a hardverre írják.
Ugyan ez vonatkozik a PTX-re is, nem hiszem, hogy a játékos PC-k lennének a célközönség.
Én azt még nem láttam leírva, hogy nem terveznek 2017 után játékos GPU-t készíteni.Az már most is nagyon jól látszik a sok gyenge minőségű konzolport játék láttán, hogy a PC-s játékok optimalizálására nem fognak a továbbiakban sem túl sok időt pazarolni a fejlesztők, így egy olyan megoldás lesz a nyerő a továbbiakban is, amire egyszerűen portolható minden, a hardver optimális kihasználása sokadrangú szempont csak.
Az meg számomra tök egyértelmű, hogy a GK110 jött volna gamer GPU-ként is, és még jöhet is mondjuk GTX780-ként jövőre, erre árulkodó jel, hogy a korai 680-as fotókon még 670TI szerepelt névként, vmint amit gbors is írt, az NV-nél többet vártak a Tahititől...
Egyébként SZVSZ csak annyi történ, hogy az AMD elkezdte koppintani az NV-s Fermit -> GCN, az NV meg az ATI sweetpotját, aztán pont helyetcseréltek...
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Itt ugyanaz mindenkinek az elképzelése, nem akarják ők a VGA-k végét, de az üzlet a pénzről szól, ha egy piac nem értékes tovább, akkor át kell csoportosítani az erőforrásokat.
Ennyi a lényeg, ha nem lesznek olyan játékok PC-re amik igénylik a nagy grafikai teljesítményt, akkor nem lesznek dGPU-k sem, elég lesz vki APUja, ha viszont lesznek ilyen gamék, akkor lesz fizetőképes kereslet is dGPU-kra is, ha az NV meg az AMD nem fog csinálni, akkor csinál majd vki más, ennyi. Jó példa erre a BF3, hogy mennyit lendíthet egyetlen játék is VGA-k piacán. PC gaming is dead? Not so fast...[ Szerkesztve ]
-
veterán
NVIDIA says desktop GPU sales up 23% While a lot of the talk in the call was about the company’s booming tablet processor business, where it’s Tegra 2 and forthcoming Tegra 3 dominate Android manufacturers’ designed, desktop hardware sales were above expectations. Notebook graphics sales were – surprisingly – down but the company says that thanks to Battlefield 3, Call of Duty: MW3 and Star Wars: The Old Republic (funny they didn’t mention Skyrim…), there’s been an increase in demand from gamers for upgrades over and above the seasonal norm.
Nvidia posts revenue and profit growth thanks to “highly anticipated blockbuster PC games”The firm noted growth in desktop GPU sales, naming Battlefield 3 as a major factor, along with Modern Warfare 3 and Star Wars: The Old Republic.
Lefogadom, hogy a Kepler is lendít még az eladásokon.
PC-n a szoftver adja el a hardvert és nem fordítva, meg konzolon is persze.[ Szerkesztve ]
-
veterán
PC-n a szoftver adja el a hardvert és nem fordítva, meg konzolon is persze.
Nagyon nagy tévedés. Te vettél a Metro 2033-ra két GTX 480 SLI-t a megjelenéskor?
Mi adja el a hardvert akkor PC-n?
Én nem vettem, de engem a Metro nem izgatott fel, de egyébként is hiba lenne belőlem kiindulni... -
veterán
Az a probléma, hogy amikor azt írják, hogy csökkentek a diszkrét GPU eladások, abban benne van az összes dGPU, az a rengetek alsó kategóriás VGA is, amiket nyilvánvalóan kiszorítanak az APU-k. PC-s gamer piac viszont növekszik, nyilván nem az APU-kkal játszanak az 1000$-os gépekben.
-
veterán
Már most látszik, hogy az árazás változik, nem fognak ezentúl nulla haszonnal csúcsVGAkat gyártani az biztos, de azt ne mond nekem, hogy a 670/680-ak nem tudják _nagyon_ magas haszonkulccsal eladni.
nem csak a VGA-król szól, hanem mindenről amin játszanak, kezdve az egerektől, a gémer monitorokon át, a hangszórókig, sőt még a tápok és a házak is. Igen mindenről, amit 1000$-os játékos PC-be vesznek, amibe nyilván dGPU is van(/fog kerülni).
Ezt nekem is nehéz feldolgozni. Remélem az ilyen mondatokkal, nem azt akarod sugallni, hogy érzelmi alapon nem tudom feldolgozni a dVGA-k halálát, és ezért foggal körömmel ragaszkodok hozzájuk... LOL Te meg az APU-k ért rajongasz...fatallerror:
de még mindig nem értem h miért probléma ez nekünk... mire addigra lecsökken a piaca addigra jó beállításokkal v kitudja lehet még magas beállításokkal is lehet majd játszani apu-val... Olvas el te is a #10039 -et. Nyilván megragadunk a BF3-nál grafikai szinten, és 2017-ben is így fog kinézni minden játék, főleg úgy hogy lassan itt van az új konzol generáció...[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Löncsi #10095 üzenetére
Lenyomják a torkomon mindenképpen, mert akkor is benne lesz a prociban, ha nem kérem, de attól még nem fogok 720p-ben lown 30fps-el játszani, mert akkor inkább nem játszok, és ezzel biztosan nem vagyok egyedül.
Szeretném, ha vki megmagyarázná lassan, hogyan fogunk 2017-ben APU-val játszani úgy, hogy közben nem áll meg a játékok fejlődése (#10039).
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz TESCO-Zsömle #10098 üzenetére
Igen kivonja a képletből a PCIe buszt mint szűk keresztmetszetet, és helyére hozzáadja a szűk memória sávszélességet, meg a korlátozott tranzisztorszámot. Ha az API-kat megkopasztják az nem csak a APU-kon gyorsítana, tehát ez nem csökkenti a teljesítménybeli szakadékot.
-
veterán
Még JPR-nél is írogattak olyasmit, hogy: According to Peddie, Nvidia is currently the leader in discrete GPUs and feels no competition or attack from integrated parts - although there is a "general misconception" in the press that integrated graphics are somehow going to kill dGPUs. "The facts speak for themselves. Those who are concerned about graphics performance will buy discrete GPU systems. As good as they are, embedded graphics processors will never be a replacement for a powerful discrete GPU"
Az tudom csak mondani továbbra is, hogy sok előnye lehet egy APU-nak, de a nagyon korlátozott lapkaméret, és memória sávszélesség problémáján nem látszik, hogy hogyan tudnának túllépni. Ivy-ban mekkora lehet az IGP rész, ~60mm? Összesen a procival együtt 1,2 milliárd tranyó, memória sávszélesség ~25GB/s, és ezeken osztozik a procival. Mit tud egy GTX 680? ~300mm -en 3.54 milliárd tranyó és 192GB/s -es mem sávszél.
PCIe 3.0 -nak kb. akkora az elméleti a sávszélessége, mint ami az IGP-nek juthat a proci mellett (16 GB/s)
dGPU: ~5x akkora méret, ~5x annyi tranzisztor, és legalább 8-10x akkora memória sávszélesség. -
veterán
Az a ~64MB stacked memória nyilván megváltás lesz, ezt is csak kínjukban találták ki.
PCIe késleltetésére megoldás lehet az is, ha a VGA-nak nem kell mindig a procira várnia, hanem a proci szépen átküld egy "nagy csomag" számolni valót a VGA-nak, 4GB-ban lesz hely, aztán az eldolgozgat rajta. Dynamic Parallelism pont vmi ilyesmi próbálkozás, pont te írtad: A Dynamic Parallelism a GPU kihasználtságát képes növelni azzal, hogy eliminálja a központi és grafikus processzor közötti kommunikációt.API kérdésnek nem tudom mi köze van az APU-k és a dGPU-k közti teljesítménybeli szakadékhoz, ha elhagynák az API-kat, mindkettő gyorsulna, nem csak az APU-k, de erre sem látok sok esélyt...
Az APU-k teljesítményével komoly gond van, hiába tudnák azt amit egy konzol, az is ma már kevés lenne, 5 évvel ezelőtt lett volna karaj és akkor el is jutottunk oda, hogy kb. mennyi lemaradásban vannak teljesítményben.[ Szerkesztve ]
-
veterán
GK110-et nyilván most már nem fogják lehozni a 6-os szériában, de minden jel arra utalt, hogy ez volt eredetileg a terv, másrészt 7-es szériában még simán esélyes. Az egész attól függ, hogy az AMD mit hoz össze legközelebb, és hogyan alakul a kihozatal.
Én nem hiszem, hogy csak azért lett ilyen a GK104, mert a Tegrára gyúrtak, szerintem azért is lett ilyen, mert jelenleg ez optimális egy játékos kártyába. Igazából, ha a Fermit átültetik 28nm-re az is versenyképes játékos kártya lett volna, csak nem optimális.
-
veterán
válasz tombar #10146 üzenetére
Azért az figyelembe kellene ám venni, hogy amikor kijön az adat, hogy kevesebb dGPU fogyott, akkor a csökkenés nagy részéért a játékra teljesen alkalmatlan, alsó kat. kártyák a felelősek, egyértelmű, hogy miért, de a játékra szánt PC-k piaca növekszik.
Kínában elsődleges játékplatform a PC, és jelentős növekedés várható az elkövetkező jó pár évben, tehát a ténylegesen játékra szánt dGPU-k piaca nem szűkül. A GK110-et csak azért nem hozták most le, mert bőven elég volt a GK104.Amit írtál jövőképet, attól nem kell tartanod, a felhős játék egyelőre csak arról szól, hogy egy olyan szegmensbe is elvigyék a legújabb játékokat, ahol eddig technikai korlátok miatt nem volt megoldható, és az NV ebben csak meglátta a piaci rést, ha már hardvere úgyis megvan hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Ez a piac amiről beszélsz ez nem a gamer piac, ezek az irodai gépek, ahova csak azért kellett dGPU mert az IGP-k szánalmasak voltak. A gamereknek nem csak 100$-ja van VGA.
NV APU-ja ARM procival kezdetben nem sok vizet fog zavarni a windosos PC-ken az biztos , és szerintem lesz belőle szokásos játékos dGPU is ugyan úgy.
Az egész APU-s platformosítás, az AMD-nek ideális ezért is nyomatják, mivel a procijaik önmagukban nem tudnak versenyezni az Intel megoldásaival, az NV-nek meg nincs x86-os procija és nem is lesz, viszont GPU terén sokkal előrébb járnak az Intelnél, ezért egy gyenge proci + jó GPU páros már sokkal versenyképesebb mint a gyenge procijuk önmagában, tehát az AMD-nél létkérdés, hogy az erős GPU-juk segítségével adják el a többi terméküket is. Az Intelnek és az NV-nek ennyire nem fontos ez, csak fel kell venniük a kesztyűt, de azt látni kell, hogy az APU-t nem a piaci igények hívták életre elsősorban, hanem az AMD.
#10153
Most hogy mikorra van kitűzve a GK110 tömeggyártása, abból nem következik az, hogy eredetileg is ez volt a terv, ez az új infók birtokában lett így alakítva.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
A casual gamerek nagy része, már konzolon játszik, az egész konzolosdi rájuk épít, a 100$ alatti VGA-k meg teljesen alkalmatlanok játékra. Az új irodai gépek jelentős része, nem a legújabb architektúrára épül, sőt szerintem még mindig sok C2D-s gépet adnak el, ezeknél még bőven van értelme egy GT 520 -nak pl.
ARMos Windowson nem fognak futni az x86-os progik, tehát a Windowsra írt programok legnagyobb része nem fog futni, ezzel pedig a játékos és az irodai PC-k piacán teljesen esélytelen a Maxwell, ha nincs mellette x86-os proci.
Ivy Bridge csak egy kötelező kör, nem akarnak lemaradni az AMD-től ilyen téren, főleg a laptopok területén, az a Intel látott volna ebben fantáziát, akkor nem az AMD után kullogna, hanem már sokkal előbb rágyúrtak volna az IGP-re is.
NV-nek meg nincs más választása, proci híján mindig másra kell támaszkodnia, amit egyszer már nagyon megszívott (Intel-FSB), gondolom tanultak belőle, vmint ha ki akarják túrni az Intelt a HPC fronton, ahhoz egy proci sem árt.Ez nem hit kérdése, voltak kémfotók meg kiszivárgott adatok, amiből egyértelműen látszott, hogy nem a GK104-et tervezték az egy GPU-s Geforceok csúcsának, és erre lehet következtetni korábbi NV-s nyilatkozatokból is. AMD-s szemszögből biztos nem is lenne értelme, de ha az elsőség a cél, akkor az NV-nél nagyon sok mindenre képesek, mert tudják, hogy ha a termék anyagilag nem is sikeres, óriási marketing értéke van az elsőségnek, erre volt már példa több is.
Nincs értelme egy ekkora lapkát lehozni erre a piacra, mert tranzisztorok milliárdjai állnának benne kihasználatlanul
Ott van pl. a 560 TI 448 ugyan akkora lapkával, mint a GTX580 vagy kb. mint a GK110, jelentős része letiltva, és akkor lehozzák a középkategória tetejére, tehát még nem is presztízstermék, hanem ténylegesen keresnek rajta, ha nem lenne értelme nem csinálnák. -
veterán
válasz Crytek #11183 üzenetére
Gondolom te szoltál hozzá Crytek01 néven... Ja pá nvidia lesz, úgyhogy fölösleges is itt találgatni...
Kiváncsi vagyok majd a PH!-s tesztre, ha esetleg tényleg GK110 -es GPU lesz majd a GTX780-on, hangsúlyos marad-e a compute vonal...Egyébként most, hogy Löncsi megemlítette, tényleg miért NV-s topikban találgatnak az AMD-s arcok?
-
veterán
válasz FireKeeper #11186 üzenetére
Ahogy fentebb írtad, úgysem fogsz NV-t venni, ezért érdekelt volna, hogy _miért_ találgatod, hogy milyen lesz a köv. NV generáció, netán mégis legközelebb inkább NV-t vennél?
-
veterán
válasz fatallerror #11339 üzenetére
Ha a GTX 690-et érdemes volt kiadni, akkor a Titant (GK110) is érdemes, főleg úgy, hogy a kártyát csak minimálisan kell áttervezni, hogy GeForce legyen belőle. Nagyobb memória sávszélt, a több shadert, a nagyobb compute sebességet mind tudják a játékok használni.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz fatallerror #11341 üzenetére
Az semmi tervezést nem igényelt, rákerült 2 680as ami eleve jóval kisebb és olcsóbb mint a tesla.
Mert egy meglévő Teslára ráírni, hogy GeForce, meg tenni rá egy másik hűtőt az sokkal több meló,
de nem folytatom ezt az értelmetlen vitát, hanem majd jövök, ha már hivatalosan bejelentették, megmondani, hogy én megmondtam! -
veterán
válasz fatallerror #11344 üzenetére
Az hogy a Tesla K20X ~3200 USD nem jelenti azt, hogy ennyiért éri meg csak eladni, mert a Tesla, Quadro (professzionális) kártyák árának jelentős részét a support meg a driver teszi ki, nem a hardver. Tesla M2090 is ~2600 USD aztán GTX 580-ként egész olcsón meg lehet már venni ugyan azt a GF110-el szerelt kártyát.
AMD-s példával élve a HD7970 alapjául szolgáló Tahiti XT-t ha a Radeon helyett FirePro W9000 -ra szerelik akkor egyből ~4000 USD-be kerül ~429 USD helyett.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz KillerKollar #11390 üzenetére
Ha teljesítményben hozza GTX 690 85%-át, és lenne egy GTX 690-em , akkor simán cserélném, mert kb. semmibe nem kerülne a csere és nem kell SLI-vel szórakozni, nem lennének olyan helyzetek, hogy csak az egyik GPU dolgozik, kisebb az input lag, nincs mikroszaggatás és 2GB helyett, 3-6GB memória áll rendelkezésre és Folding@home-ban is menő lesz.
Aki pl. vett egy 670 SLI-t, lehet azért vette mert a 680 teljesítménye kevés volt, nem ezért mert SLI-t akart, a Titan meg lehet pont hozza azt a teljesítményt amit eredetileg szeretett volna elérni, csak nem volt alternatíva az SLI-n kívül.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz fatallerror #11392 üzenetére
Az e-penis fórumokon nem biztos ki fogják röhögni azt akinek egy Titanja lesz, mert szerintem presztízs termék lesz mint a 690. Azt sem érdemes elfelejteni, hogy a GK100 lett volna a 600-as szária csúcskártyája, és ennek már egy update-elt változata lesz a GK110, ahogyan a GK104-nek lesz a GK114, tehát a következő széria csúcs GPU-ját kapjuk nem a mostaniét.
Nem mindenkinél a lakás legszebb részében van a gamer PC, sokan a pincében vagy a "műhelyben" tartják, ahol lehet, hogy nem a kinézet, hanem a funkcionalitás az elsődleges... Lakhatnak bérelt lakásban, ahol a bútor tartozék, vagy akár koleszban is...
-
veterán
válasz fatallerror #11455 üzenetére
Logikusabb lenne a 300W-os TDP, szerintem a 235W-ot csak K20X-es Teslából tippelik...
-
veterán
válasz fatallerror #11588 üzenetére
FullHD-s moncsi nem hiszem, hogy csak pénz kérdés, hanem ésszerűség is. Mostanában jelent meg pár nagyon jó IPS-es 27"-os moncsi FullHD-vel, és ha egy ilyet kötsz a Titanra, akkor maxon tolhatsz mindent gyorsabban mint egy 690-el vagy 680 SLI-vel, ha azokra WQHD moncsit kötsz az SLI-s hátrányok nélkül.
Szóval szerintem eléggé kérdéses, hogy a WQHD megéri-e azokat a hátrányokat, amik jelenleg vele járnak... -
veterán
válasz fatallerror #11592 üzenetére
Biztos, hogy nem "homályos" egy 27"-os FullHD kijelző, mert ugyan úgy tűélesek rajta a pixelek, csak nagyobbak. 21,5"-on a FullHD hasonló pixelméret mint a WQHD 27"-on és simán látszik recésedés, ha nincsenek szűrők...
Az fel sem merült benned, hogy a GK110 is lehet az alapja GTX 780-nak, vagy az, hogy a Titan a GTX 780 fölött fog elhelyezkedni?
Amíg egy 1 GPU-s csúcskártyát FullHD-ben is meg lehet fingatni, addig nincs vele nagy gond tesztek szempontjából, de nyilván lesz 2560 is.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz fatallerror #11611 üzenetére
A 700-as széria egy kepler update lesz, nem új chip, csak most annyi a különbség 400-asról az 500-as szériára váltáshoz képest, hogy a 680-ban nincsenek letiltott, engedélyezhető alkatrészek, szóval max az órajeleket tudják növelni. SZVSZ nincs értelme nagy csodára várni, a Titan simán maradni fog az 1 GPU-s csúcskártya a 700-as széria megjelenése után is.
-
veterán
The key enabler for this is that Titan, unlike any consumer GeForce card before it, will feature full FP64 performance, allowing GK110’s FP64 potency to shine through. Previous NVIDIA cards either had very few FP64 CUDA cores (GTX 680) or artificial FP64 performance restrictions (GTX 580), in order to maintain the market segmentation between cheap GeForce cards and more expensive Quadro and Tesla cards. Innen.
NVIDIA hasn’t gone into depth for launch quantities, but they did specifically shoot down the 10,000 card rumor; this won’t be a limited run product . Innen.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz fatallerror #11617 üzenetére
Akkor most alá is támaszthatnád ezeket az állításokat, pl. múltbéli példákkal, vagy vmi ésszerű magyarázattal:
gk204 v mi lesz és az 1 másik chip lesz... Elég valószínű, hogy GK114 lesz, de lehet csak 760 Ti vagy 770 lesz a neve...
a gk110es compute teljesítményt lelehet hozni kisebb chipbe is olcsóbban
nő mindegyik kártyának a teljesítménye 20-40%-ot
ez a titan 1 "lassú" kártya lett, Na jó ezt majd csütörtökön meglátjuk...már utalt rá az nv mikor megtudták h a compute a jövő Na jó, erre nem mondok semmit, mert kitörne flame war...
-
veterán
válasz fatallerror #11620 üzenetére
Abu szokott írni "érdekes dolgokat" pl.:
A GK110-et nem fogják lehozni GeForce-ba.
A GK110 GeForce-ban hit kérdése. A valóságban az NVIDIA nem fog egy ilyen hibát elkövetni elég volt nekik a GF100/110.
Lehet csinálni a GK104-nél nagyobb GPU-val GeForce-ot, de biztos nem a GK110 lesz az, mert annak semmi értelme.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz belinho #11695 üzenetére
Az AMD-nél is van biztos raktáron egy rakat "hibás" FirePro kártya, csak ez nekik nem jutott eszükbe!
Meg hiába jutna eszükbe, ugyan az a GPU csücsül rajtuk mint a 7970-en.
Egyébként ha lenne konkurenciája a Titannak, akkor 500-600 dollárért is simán, nyereségesen el lehetne adni, de ugye az árat a kereslet határozza meg és ha 1000 USD-ért elkapkodják, akkor miért adnák olcsóbban?
GK104 alapú kártyákkal is simán belemehetett volna árversenybe az NV, mert több hasznuk van a GTX 680-on mint az AMD-nek a 7970-en mégsem tette, mert fogyott így is rendesen.
Annak ellenére, hogy vissza esett a GPU piac az NV elég jó pénzügyi évet zárt. -
veterán
válasz KillerKollar #11701 üzenetére
Chipgyártásban a legdrágább hozzávaló a fejlesztés, butítani olcsóbb.
GK110 ami már a nevéből is következik a tökéletesített csúcskepler, már jó kihozatallal megy a gyártása, teljesítménye jó, de pl. a K20-as Teslában egyel butább GPU van, abból még simán lehetne kiadni GF-ot. -
veterán
válasz fatallerror #11766 üzenetére
tisztán látszik h már nem igazán törődnek a desktop vonallal
Ezt miből szűrted le? -
veterán
válasz fatallerror #11771 üzenetére
elég csak megnézni a gpu útiterv diát és a tegra diát.
Nem tudom mit kellene látni egy kutya a kettő.
sokkal jobban tudják h mit akarnak a tegra-val mint a gpu vonalon.
Persze hogy jobban tudják, a bevált dGPU-kat mint a Kepler lehozzák Tegrába is évekkel később.
egyértelmű h nekik a tegra a legfontosabb és ezt nem is titkolják.
Most a mobil piac az ami még erősen bővül, a PC ezen már túl van réges régen, de a mobil piac is eléri a plafont hamarosan...a mobil világ a jövő és a mély integráció. dgpu kifújt ill kifújni látszik, túl sok korlát van és más megoldást kell keresni (integráció) ha fotó realisztikus grafikát szeretnénk
Az aktuális csúcsgrafika nem akksiról fog menni.
Az aktuális csúcsgrafikához sok tranzisztor kell, sok tranzisztor nagy chipet eredményez, nagy chip magas órajelen sokat fogyaszt, ami sokat fogyaszt hűteni kell rendesen, és akkor ezt tegyük egybe még a procival is... Hát ebből nem lesz csúcsgrafika az biztos... -
veterán
válasz fatallerror #11779 üzenetére
dGPU-s fejlesztések csúcstechnológia, aminél rengetek váratlan probléma közbe jöhet, míg a Tegránál már a meglévő technológiát gyúrják át mobilra, ott kevesebb ez előre nem látható problémák száma, pontosabban lehet jósolni.
Desktop azért nem bővül, mert már mindenkinek van PC-je aki akart venni, csak ezeket cserélik le újra, mobil frontom még sok meghódítatlan terület van.
Nem tudom mit kellene látnom a PS4-nél, már megjelenése pillanatában nem lesz csúcs, és amire jól ki fogják használni, addigra dupla annyi nyers erő lesz egy dGPU-ban.
Csúcsgrafikához nyers erő is kell. -
veterán
Jaj ne már megint az APIzás...
2-3 év lesz mire kb. -ra ki tudják használni a PS4 hardverét a fejlesztők, addigra a Titan teljesítményének a duplája rendelkezésre fog állni, ami kb. 3x annyi nyers erő lesz mint amit a PS4 tud, és a PC már láthatóan előrébb lesz ismét.Carmack folymatosan csak arról tud beszélni, hogy az ő kis enginenének milyen hardver lenne jó, hát majd élvezkedhet a PS4-en, de szerencsére nem az id Tech 5 az egyetlen graf engine amiből választani lehet.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Diabetes - Cukorbetegség
- Windows 11
- Autós topik
- Bestbuy játékok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Futás, futópályák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Nincs több főgombos iPad, van helyette nagyobb Air és Pro M4 chippel
- Milyen asztali médialejátszót?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest