- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Az alaplapgyártókra hárítja az Intel az egyes Core CPU-k stabilitási gondját
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Androidos fejegységek
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Apple notebookok
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
JColee
őstag
válasz Angel1981 #5597 üzenetére
A hőtágulás miatt mikrorepedések keletkeznek a nyákon / tranyókon, ami később mikrozárlatokat eredményez?
Ennek a mondatnak nincs értelme.
Egyébként leggyakrabban a forrasztás adja meg magát a hőingadozástől és emiatt szakadhat az áramkör.Egyébként igaz az, hogy még egy megfelelően hűtött processzorban is folyamatosan mennek tönkre a tranzisztorok, csak magas számuk miatt ezt nem érzékeljük teljesítménycsökkenés formájában?
Persze, a tranzisztoroknak is van felezési ideje.[ Szerkesztve ]
-
TTomax
nagyúr
válasz fsb1000 #5598 üzenetére
Öhm...én de csak ha a következő képlet igaz lesz.... GTX480=GTX280x1.8 ha ez nem lesz meg akkor inkább guberálok még egy GTX280-at és hajrá sli....
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
TTomax
nagyúr
Nem,szaporodnak mint a papucsállatkák...
(#5607) fsb1000
Az nagyon kevés...olyan 450font lesz az ára.... akkor egy kis matek... ha eladom a mostani GTx-et 150-ért akkor 300-al kell kipótolni... viszont ha veszek még egy GTX-et 150-170 és még gyorsabb is leszek DX10-ben mint egy GTx480 akkor nincs miről beszélni... amúgy ha erősebb a HD5870-nél 10%-al akkor csak 60%-al erősebb minimum a GTx280-nál...vagy már én se tudom...(#5608) Abu85
Na hát az az 1.6-1.8 az már igen... az kb a GTX280-275 SLI...ott már elgondolkodok hogyha drágább is jóval de legalább a teljesítmény megvan...[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
félisten
Van már megbízható benchmark eredmény?
-
fsb1000
nagyúr
Ha igy lesz, akkor elöször tökön szúrom magam, hogy pont most veszek GTX285*öt, aztán meghívlak egy fagyira egy meg-nem-kötött fogadás kapcsán.
Én már nem hiszek ebben.... 1,5x-2x?
Akkor bőven beelőzi 5870-et, de még az 5970-el is egy szinten lesz. 100 USD-vel olcsóbban!Persze kérdés, hogy mit értünk "performanszon" (gondolom nem a fogyasztást...) és azt milyen felbontáson, milyen beállításokkal méricskéljük.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fsb1000 #5613 üzenetére
A platformlimittől függ. Ha nincs platformlimit, akkor a HD 5870 is majd 1,5-2x gyorsabb a GTX 285-nél. Szóval simán jó lehet a becslés.
Ezeken a kártyákon alap a Full HD 8xAA.D1Rect: Mi a baj az NV-vel? Teljesen hiteles forrás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TTomax
nagyúr
válasz fsb1000 #5613 üzenetére
Persze kérdés, hogy mit értünk "performanszon" (gondolom nem a fogyasztást...) és azt milyen felbontáson, milyen beállításokkal méricskéljük.
Na meg hogy milyen játékokkal... az NV nem túl fair play ebben ...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
moha21
addikt
-
fsb1000
nagyúr
Tudsz mondani 2 játékot (lehetőleg demós, vagy bencmelhetőt), ahol nincs platformlimit és 1,5x-nél jobban megy az 5750-en, mint a GTX285-öt.
Letesztelném, mert eddig max. 30-40% körülieket méregettem csak.
És a techpoweren sem látni ekkora különbséget, pedig kicsit ATI barátok: [link]
A játékoknál az 1680x1050-et néztem, mert az a legelterjedtebb felbontás (szerintem)
Még a Crysisban is csak 46%-ot ver rá. És vantage/gpu score-ban sincs meg az 50%.Egyáltalán hogy kéne értelmezni azt hogy "platformlimit"?
Ha végtelen erőforrásunk lenne VGA és CPU oldalon, akkor is lenne FPS limit, a játék motor miatt? Driver miatt? -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fsb1000 #5618 üzenetére
Stalker: Call of Prypiat, Shattered Horizon ... Full HD-ben 4x vagy 8xAA-val, simán meg van a 2x.
A platformlimit az a géptől függ. A CPU nem tudja kiszolgálni a GPU-t, mert nincs ereje hozzá. Ha növeled a felbontást és ráadod az AA-t, akkor a GPU munkája megnő, és a platformlimit csökken.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
fsb1000
nagyúr
Ja.. akkor a platformlimit gyak. a régebben használt CPU limit (+egyebek). Igy világos.
Mindjárt nyomok egy Stalker CoP-ot, igaz csak GTX275 meg Gtx275 SLI-vel tudom hasonlítani, mert mikor még GTX285-öm volt , akkor COP se volt....
de majd beinterpolálom közéjük a GTX285-öt.... -
theniel
aktív tag
Akkor hibáztam, amikor eladtam a 295 GTx-emet.
A DX11 ben használhatatlanok még a 5970 esek is. A régi játékokban (crysis, GTA4 meg ugyanolyan sebességen, csak megbízhatóbban ment a 295 GTX, mint az 5970.
Nem értem miért szídják az nv-t. Az ati kiadta a dx11-es kártyáit, de minek? Ilyen sebességeken amiken ott mennek nem érdemes játszani illetve, aki annyi pénzért 5970-et vesz elvárja a 80-100 fps-t.
[ Szerkesztve ]
-
theniel
aktív tag
Én a Bad company 2-őt szeretném játszani. 1680*1050 felbontásban. Én mindig ebben a felbontásban nézem a játékteljesítmény, kivéve, ha csak nagyobban találok tesztet róla.
Rákerestem, de nem találtam hivatalos teszteket.Amúgy én itt 60 fps-t látok és még 2db 5970 sem éri el a 100-at.
[ Szerkesztve ]
-
Asus a gyártó. Asus dobozon található az akár 50%al magasabb eredmény.
namármost, az Asusnál az "akár..." kezdetű mondatok olyanok mint az NPteljes problémák: könnyű rájuk példát találni, de általános esetben nehezen megoldhatóak. ismerve az asust valszeg kap majd az ember mellé egy feszállító programot (ami akár csinálhat is valamit, ld LoadLineCalibration a P5Knál), meg jobb esetben akár egy megerősített hűtést és akár egy megerősített PCBt. csakhogy, mivel nagyon kevés chip van, ezért egyetlen helyen van legyártva az összes GTX480. tehát az asus max programot tud adni (PCBbe nicns beleszórás, handpickelni meg mégjobban ilyen kis kártyaszámnál nem biztos, hogy megy). ami a thermal throttling miatt a gyakorlatban sokat nem fog érni (feszelvevés és órajelcsökkentés túlmelegedés miatt). nesze semmi fogd meg jól?
másrészt, ha mégis menne: 50%os órajelemelés az már 450W, erre még egy olyan jó 20%os feszemelés esetén is már 600W fölött vagyunk. namost létezik folyékony nitrogén is, csak kérdés, hogy a pottal hogy lehet a VRMeket is hűteni. pontosabban: hogyan akadályozható meg, hogy a VRMek túlmelegedése miatt a kártya ne throttlingoljon be azonnal. azoké a VRMeké, amik biztosan nincsenek 350W fölé méretezve (szórás miatti ráhagyással), és már így is majdnem a határukon vannak (ld az elmélkedések, hogy miért kellettek ilyen drága alkatrészek a kártyára). fogas kérdések ezek...
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Attól függ, hogy kielemzett minimum, vagy kimért minimum. Ha kimért, akkor az nem valós, mert azt általában a játék első képkockáin látszik csak. Például éppen felkapcsol az órajel 3D módba. Ha kielemzett, az valós érték, azaz az első pár frame ki van lőve, majd a minimum tényleges minimum ki lesz választva, ami a kártya egy szűk keresztmetszetéből keletkezhet ... pl. ecsöppet elfogy a vram. Azt nem tudom, hogy a Chiphell mit mér. Ha kielemzi, akkor valós, az érték, ha csak kiválasztja a minimumot, akkor az nem jó technika. Nyilván azt is elemezni kell, hogy a platform miatt fogyott-e el a sebesség vagy a kártya miatt. Előbbi szintén kilőve, míg az utóbbi ténylegesen számít.
Az xBitlabs újabban szépen kielemzi az értékeket. [link] - ebből látható, hogy a minimum majdnem a tényleges sebességhez igazodik. Persze baromi sok meló ezt így kielemezni, és keresgetni a tényleges minimum FPS-t. Tekintve, hogy az állás hasonló minimumnál és átlagnál, így a sok elemzés helyett inkább több játékkal tesztelünk. Persze ha van valami fura jelenség, amit a teszt közben befigyel, azt szövegesen le lehet írni.zuchy: A Crysis esetében nem vártam mást. De ez annyira nem is mérvadó, kevés játék épül erre a motorra. Persze eredménynek eredmény, de ha jól látom csak a HD 5970 birkózik meg a játékkal ezen a felbontáson, így talán lehetne lejjebb is vinni, hogy lássuk ténylegesen mit tudnak normális sebesség mellett.
fsb1000 (#5633): A Crysis az VGA zabáló, de nem feltétlen reális a lefestett teljesítményképe. Nagyon nem ilyenek a mai modern motorok. Persze több eredmény nincs, várni kell még a további mérésekre.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
fsb1000
nagyúr
Húha!
Ha ez igaz, akkor mégiscsak jó lesz a #5538-ban megadott teoretikus számításom.
(jó az a szivecske!)A GTX480 ezek szerint nem jobb az 5870-nél!!!!!! legalábbis a VGA zabáló Crysisben.
Az MSI 5870-em i7-860@3,5-vel nekem ilyen beállításokkal 24/34-et nyomott, de majd azt is megcsinálom megint 10.3 driverrel.
A COP is csak estére lesz meg.... -
fsb1000
nagyúr
hehe..
és ha a "kielemzett" minimumok is jobb MIN. arányt mutatnak az NV kariknál, akkor az már trend vagy lehet találni mégegy indokot az ATI javára?Nem bántásiból mondom, de ha egy mérési metódus hibás, akkor az a valószinű, hogy a mérendő eszközök mindegyikén hasonló hibát okoz, azaz esetünkben azonos arányban rontja le a MIN fps-ek arányát.
De lehet hogy nem igy van... és pl az ATI kártyák késöbb kapcsolnak 3D max. frekire..
-
félisten
De a kezdeti bekapcsolást leszámítva nem pont azt kapjuk, amit akarunk kapni? Mondjuk (általában) kizárható a töltögetés hatása egy gyors winyóval, és sok rammal, a proci miatti akadozások meg azonos gép esetén jelzik, hogy egyik kari ennyi procit "fogyaszt" a másik meg annyit... nem? Gondolom, abben is van különbség.
Aztán ugyanez egy szénné húzott csúcsprocival, és ott már csak a kártya min fps értékei lennének láthatóak remélhetőleg.
Mindezt persze csak azokban az esetekben, ahol pl. két kártya azonos körülmények között jelentősen eltérő minimum-fps/átlag-fps arányt ad a normál mérések során.
Akár külön teszt formájában is, netán PH tagok bevonásával/segítségével... De ez csak ötlet.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Bluegene
addikt
válasz fsb1000 #5635 üzenetére
ha annyira érdekel ez a min FPS téma, akkor van egy ilyen oldal [link]
látható h amit mondasz nem igaz, arányaiban az nvidiánál is éppúgy leesik, néha emez rosszabb ebben, néha amaz
Siemens S65-re való adatkábelt keresek! egyszeri Szoftverfrissítésre! Írj megbeszéljük ha van elfekvőbe/kölcsön neked!
-
Robi BALBOA
őstag
válasz rumkola #5575 üzenetére
Ez a parancs (gfx_maxFPS 45) úgy működik mint a vsync, a szám a végén azt jelzi, hogy mennyire lesz lekorlátozva a kari, ezt az értéket úgy érdemes beállítani, hogy az adott graf beállításon a kari ezt a megadott fps számot minden esetben tudja és akkor nem lesz akadás, ha viszont túl nagy a megadott limit szám (sima vsync 60 fps) akkor nem biztos, hogy a kari folyamatosan tudja tartani ezt a számit és akkor szinté el kezd lagolni, ha túl kicsi ez a számm akkor nem lesz lag viszont lassú lesz a game, ha pedig nincsen bekapcsolva a vsync akkor attól függetlenül, hogy magas az fps lagol.
(#5580)Abu85: Hát az FC2 motorja nem igazán lopta be magát a szívembe az tuti, de legalább van megoldás. Amúgy amig nem használtam az álltalad megadott korlátozó parancsot addig a 1.03-as patch-el is akadt, úgyhogy ahogy mondtad a patch nem minden esetben oldja meg a problémát.
[ Szerkesztve ]
Tuning mindenek felett! Legjobb a Legrosszabb! by Karesz:) , Én: és mivel iszod a Vodkát Karesz? Karesz: Hát,Ö?!?> Haverokkal!:) , Nem az a lényeg honnan jössz, hanem, hogy mit ISZOL!!! by-Bekő Lacika- /Abit és Fatal1ty alaplapokat Keresek!/
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fsb1000 #5635 üzenetére
Trendnek biztos nem trend ... ez is játékfüggő lesz. A kikerült kép alapján sokan nem lehet elmondani. A mérést sem tudjuk, hiszen nem tudta leírni a Chiphell, nem hivatalos szivárgás. Illetve lehet, hogy az, de szöveg nélkül, nincs erről semmilyen infó.
Van ahol az NV FPS-e alacsony nagyon ... A BattleForge alatt mindig 5-6-ta kezdi a geForce, legalábbis az első négy őt képkockát. Az elemzéses mérésnek az a lényege, hogy ezeket helyből el lehet hajítani, mert valami probléma miatt ilyen alacsony. Nem töltött be mindent, nem kapcsolt fel az órajel. Stb. Ennek rengeteg oka lehet. Ha kritikus részen túl vagy (ez az első pár képkocka), akkor utána lehet minimumokat keresgélni. A kapott értékeket már csak le kell ellenőrizni, hogy a GPU-tól vagy a platformtól származnak. A legalacsonyabb GPU-ól származó érték a minimum FPS. Az xBitlabs egy ideje így csinálja. Ha megnézed a linkelt tesztet, akkor ott látható, hogy a minimum FPS többnyire az átlaghoz arányosan alakul. Persze lehet találni pár játékot, ahol ez eltérő, ami nem csoda, két külön architektúráról beszélünk. Persze vannak a nagyon jól futó programok ahol alapból 60+ FPS van, ott nincs értelme mérni.
rumkola: Eddig sem volt valami komoly alap a Crysis. Látható, hogy teljesen eltervezték a motort. Más úton fejlődtek a GPU-k, mint azt várták a Crytekes srácok. Ennek az az ára, hogy máig nem nagyon van olyan VGA, amin atommaxon megy, pedig nem egy fiatal játék. Ez van. Szvsz a tesztekben is csak azért van még, mert szép, és népszerű. Már mi is kivettük volna, ha ezek a tények nem lennének.
Robi BALBOA: Már javították a problémát a Dunia új verziójában. A Far Cry 2 ilyen marad. Persze van parancs rá, így annyira nem vészes, csak kellemetlen.
Bici: Ebben a hsz-ben fentebb leírtam, hogy működne ez az egész. Erről majd beszélünk magunk közt, de a munka aránytalanul nagy lenne, és az eltérések is hasonlóak lennének, az xBitlabs tesztje alapján. Lehet, hogy egy-két játékra be lesz vezetve ez a mérés, de mindre biztos nem. Igazából Fless-sel úgy gondoljuk, hogy a lehető legtöbb játékkal mérve a legátfogóbb az eredmény. A tesztekben a top motorok egy vagy két játékkal mindig szerepelnek. Ez a jövőben sem változik. Ami esélyes, hogy egyre inkább eltolódunk a DX10+ felé a DX9-es programok kárára, de persze marad még DX9-es progi is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
fsb1000
nagyúr
válasz Bluegene #5638 üzenetére
Bocs.. de mi volt "nem igaz" abban amit mondtam?
Én csak egy kérdést tettem fel, nem állítottam semmit, legfeljebb annyit, hogy a mérési metódus hibája elvileg minden tesztelt kártyánál hasonló módon torzítaná az eredményt.Az olyan teszteket meg kellő fenntartással olvasgatom, ahol COD Waw-val úgy hasonlítják össze a VGA-kat hogy a 90fps játéklimitet nem szedik ki: [link]
A minimum probléma nem elhanyagolható annak aki multizik, de engem sokkal inkább a lagg zavar. Olyan oldalt nem tudsz mutatni, ahol ezt a tárgyalják ATI-val kapcsolatban?
-
zoltanz
nagyúr
Az sem lenne hülyeség, hogy olyan energiagazdálkodási módot építenének bele ami kikapcsolja a chip bizonyos részét, ha 3D asztallal, ablakozókkal van használva. Azért az erős, hogy annyit fogyszon/melegedjen/zörögjön mint egy játék alatt egy kártya sztem.
[ Szerkesztve ]
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
RI/OS
őstag
válasz Bluegene #5634 üzenetére
Hehe!
Nembaj, azért megpróbálják eladni 140k-ért azt amit megkapsz 95k-ért.
Az atinál szerintem most épp fossá röhögik magukat amúgy.
veszek egy 8800gt-t az 5970 mellé 15-ért azt hiszem, és újabb egy évig megleszek az nv csodák nélkül. Mert itt lehet bármit mondani, hogy gpgpu meg blabla, de ez így ebben a formában egy NAGY RAKÁS SZAR lett.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Én is pont azt akartam írni az előzőben, hogy nem is kell megcsinálnotok a részletes elemzést minden játéknál, csak annyi, hogy odafigyeltek a min értékekre is a teszt közben, és ahol nagy az eltérés két rivális között, és népszerű a játék, vagy technikailag érdekes, ott kielemzitek, akár egy későbbi időpontban, amikor épp nincsenek VGA-s hírek/tesztek, netán besegít pár fórumtag, aki akar, stb.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Bluegene
addikt
mondjuk annyival jobb ez a fermi, h jól lesz húzható, legalábbis a kisebbik(igaz a GTX 285 is tunningos)
de most játékok terén alulmarad a Fermi az új radeonokkal szembe , nem utolsósorban a bődületes fogyi miatt
énszerintem Atinál itt az ideje egy jó 5890-nek (Abu szerint nem lesz, de sztem csak titkolják), 7 hónapjuk volt elkészíteni egy 5890-es kártyát, ami pont üti a GTX 480-ast
Siemens S65-re való adatkábelt keresek! egyszeri Szoftverfrissítésre! Írj megbeszéljük ha van elfekvőbe/kölcsön neked!
-
G4NXST4
tag
válasz theniel #5621 üzenetére
"A DX11-ben használhatatlanok még a 5970 esek is."
Majd ha kipróbáltál egy ATi Radeon HD 5970-et utána okoskodjál
Ezt nem azért írom, hogy bekapcsolódjak a Nvidia, ATi fanok harcába, csak azért !!!mert ez élég buta kijelentés!!!
Az is merész kijelentés, hogy DX10-ben kb. "ugyanolyan sebességen" műszik a két videokártya.
A kisöcsémnek Nvidia GeForce GTX 295 van és néha szoktuk összehasonlítani a két erőgépet.
Hasonlítsuk is össze a ATi Radeon HD 5970-et meg a Nvidia GeForce GTX 295-et.
Az ATi átlagban 10-20-30 FPS-el veri az Nvidia-t 1920x1080-on, ja és még az ATi-nak 2560x1600-on is magasabb az FPS, mint az Nvidia-nál 1920x1080-on.
Ha nem hiszed el, akkor néz meg pár tesztet pl. ezt: [link]
Szerintem meg azt sokan félre értik, ha azt írják, hogy az Nvidia le van maradva az ATi-val szemben. Mert az Nvidia DX10-es GT200b chippel felvértezett videokártyái 2009. január 8 jelentek meg és az ATi DX11-es első DirectX 11 API-ra épülő videó kártyája, a Radeon HD 5800-as családja 2009. szeptember 23.-án jelent meg, és erre az Nvidia DX11-es kártyái csak 2010 március 26-án fog megjelenni. Ne erre értik az emberek azt, hogy lemaradás nem pedig a ATi Radeon HD 5970 vs. Nvidia GeForce GTX 295 összehasonlításokat, ez a fajta összehasonlítás kb. a ATi Radeon HD 5970 megjelenésével megszűnt.
Ja és még egyszer leszögezem én nem vagyok ATi fan, csak a tényeket írtam le. Egyébként a kedvenc kártyám, vagyis inkább sorozatom a 8800 series, aminek köszönheti az Nvidia a fiatal korosztálynál elért eladási sikereket.nagyonromlik
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.