- Hamarosan érkezik a Philips legolcsóbb OLED tévéje
- Androidos tablet topic
- Masszív előrelépésnek tűnik a Zen 5
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Melyik tápegységet vegyem?
- A Frontier maradt a leggyorsabb szuperszámítógép
- E-book olvasók
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen videókártyát?
- Hivatalosan is reagált a Core CPU-k stabilitási gondjáira az Intel
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
A leépítések után egy vagyont költ a töltőhálózatára a Tesla
it Miután nemrég újabb dolgozókat küldött el a Tesla, Elon Musk azt ígéri, hogy 500 millió dollárt költenek a töltőhálózatra (ez értelemszerűen inkább az USA-t érinti).
-
ROG Ally X néven jön az ASUS kézikonzoljának frissítése
ph A fejlesztést a Computexen leplezi majd le a cég, de nagyjából lehet tudni, hogy mit hoz.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
MC Pite
veterán
Ha Minden igaz, akkor megvan a beteg... [kép]
A bal felső pin és a többiek között szakadás van, egyébként a többi pont között kapcsolat van; ha jól sejtem ez a hiba.
Elvileg az ott az F4,Biztosíték: motortéri biztosíték- és relédoboz (597) - generátor (103).
Csak egyben cserélhető az egység.szerk: A szarul szerelhető franciázásnak mégiscsak leht alapja; pl ebból kiszedni az akkutartót az nehezebb mint a halálcsillag gyengepontját megtalálni... rengetegféle kötőelem, rengeteg kötés, és sok az egmyáshoz rögzülő elem... És a csatlakozók is relatív szarul oldhatóak. Az általam korábban szerelt franciáktól/egyebektől bőven eltér.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
válasz gixxergabi #67458 üzenetére
No, a ddt4-et beszereztem az oroszoktól, működik is egy ezer éves BT elm kütyüvel. Egyelőre, ismerkedem.
A pyren, lefagy indítás után..“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
MC Pite
veterán
válasz rob210 #67552 üzenetére
Nem szedtem még szét; elsőre bontottan 12k+posta, újonnan 15,6K+posta árat találtam, megvárom anyámat mennyiért tudná beszerezni (vszínű ennyiért, és nincs posta).
Mert ehhez van valahol bizti amit simán meg tudok venni? (nem donorból, hanem boltból gondoltam) megköszönöm ha van infó (gondolom ekkora biztis csavarosan vanak úgyis rögzítve már).Persze, mindent meg lehet szokni, és nyilván ha kicsit kiismerem jobb lesz -VW-ket egyébként nem szeretem különösebben van jónéhány szar megoldás- de azért egy hasonló kaliberű psahoz képest háromszor annyi idő kiszedni. Ami egyébként nem is sikerült, de mozdult annyit hogy már le tudjam húzni a csatikat. Ezer vezeték van hozzá csatlakoztatva körbe, meg az ecu, meg fent és jobbra is rá van csavarozva több dolog, meg alul meg elől meg, meg kötegelve meg pfff... Maradjunk annyiban menne ez szebben is, rutintalanságom ide vagy oda
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MaXX81
tag
válasz rob210 #67558 üzenetére
Én úgy gondolom minden működik. Azt a csatlakozót ha tovább fotózom se látni többet mert a kábelkötegből van kivezetve
Közben az elmúlt napokban sikerült beállítani a szelephézagot és azt javasolta a szerelő hogy legközelebb 5w 40 es minőségi olajat tegyek bele (most Petronas syntium 800 eu van benne 10w 40) illetve látott bemarásokat a vezérműtengelyen szóval nem garantálja hogy idővel nem fog csattogni szelep és hogy új vezérműtengely/himbasor és tökéletes lenne a motor nem tudom mennyire igaz ez az állítás?
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz MaXX81 #67559 üzenetére
Ha van bemaródás amit szemre lát az már régen rossz.
Ha ki van cserélve valóban tud megoldást jelenteni a csattogásra. Azaz nullára redukálni.
A 10w40 et soha nem tettem volna bele, valóban 5w40 a jó neki, főleg télen!
Az egyik ismerősömnek, 5w30 van benne kicsit félve tettem bele, de nem eszi és azóta gyönyörű a hangja valamint kevesebbet fogyaszt, nem vicc.!!!Renault power
-
MaXX81
tag
-
MC Pite
veterán
Egy A5ös 5W30 az hígabb 0, 40 és 100 fokon is mint egy A3/B4-es 0W30. A hideg oldali szám a csak a szivattyúzhatóság -35 fokon, így lehet hogy 0 foktól felfelé hígabb az A5-ös 5W30.
1-2 castrol példának RN0700as olajokból: kin. viszkozitás 40 °C-on/kin. viszkozitás 100 °C-on
A3/B4 10W40: 99 / 14,7 (GTX)
C3 5W40: 76 / 13 (Magnatec)
C3 0W30: 72 / 12,3 (Edge)
A5/B5 5W30: 54 / 9,6 (Magnatec SS)Annál ugye egy csak A3/B4 nyilván sűrűbb, a sima A3 (5W30ban ritka) még sűrűbb, a 40es olajok meg mint a nemrég linkelt videóban egy egészen más liga. [link]
Azzal egyet szoktunk érteni hogy a kopás nagy része hidegen következik be. Milyen akkor az olaj? Sűrű, nincs meg a kenést adó normális áramlás, hogy kialakuljon az olajfim. Nem a nyomástól lesz kenés, az áramlástól. Turbóknál különösen igaz ez, hisz siklócsapágyakat használunk (van pár golyóscsapágyas próbálkozás, de elé sok a probléma velük).
Namost ha hűtés/kenés/tisztántartás végett az a jó hogy áramoljon rendesen az olaj, mi a fenéért raknánk az optimálistól (A5, de min 0W30 A3/B4) sűrűbb olajat? Mert megengedi a gépköny, aminél annyi a cél hogy a garanciaidőt kibírja úgy a motor? Szimeringeknél, tömítéseknél nagyobb a nyomás (motorból kifelé), nehezebben megy át a pici réseken (lásd toyotás cikk akit érdekel a korábbi hsznél) és hamarabb leromlanak a tulajdonságai.Jönnek néha a 100.000Km-es városi legendával, aminek lada/smart/N45B20S/wankelen kívűl az égvilágon semmi jogosultsága nincs, általában 2-300ezernél legtöbb motornál még látszik a gyári hónolás.
Igaz, szar olajjal használva vezérműtengelyen/himbán már akár 100nál is látszanak bemaródások, és akik elég idióta módon alacsony fordulaton terhelik a motort, akár oválisra is koptathatják az egyébként golyóálló motorok blokkját is ennyi idő alatt. De eredendően nem kell vastagabb/silányabb minőségű olajra váltani sokatt futott autónál sem, a 100-200 meg messze nem sok.
Sajnos sok motor érzékeny a normális olajra (relatív régiek is, pl vw 1.4 75, psa/bmw 1.4 88, és a legtöbb japán/változó szelepvezérléses motor) vagy épp a részecskeszűrő miatt is kellene, vagy épp a kokszosodás elkereülése végett. Mert ugye szar a prince/tsi motor is, persze, de itthon még a büdös életbe nem kapta meg azt az olajat, amilyen minősítést előírnak hozzá, hanem 5w40/10w40. Igen, márkaszervizben is, legyen skoda/vw/suzuki(a 0w20-as ajánlás helyett az 1.5ösbe pl). Nyilván mindegyik gdi jobban kokszolódik, és minden részecskeszűrőnek egyszer kampó lesz, de nem mindegy hogy mikor/mennyire.Ha adalék, prolongot javaslom esetleg; de elsősorban jó olajat. Nem, nem az amcsi túlzó tv reklámból láttam, teljesen más bemutatón találkoztunk vel (szerelőknek/autóboltosoknak), wattmérővel ellenőrizve, stb. Csodát nem tesz, mondjuk úgy picit feltölti a felületi egyenetlenségeket, ezzel picit kvázi keményebb lesz; pont, csodát nem tesz. De ezt nyilván addig érdemes használni amíg jó állapotban a motor és még síkok kb a felületek.
A legjobb amit a motorral tehetünk, ha az előírásoknak megfelelő (benzineseknél most itt ar RN0700ról van szó) jobbik olajat vesszük, és nem terheljük normális kenés nélkül a motort (azaz mint a munkagépeknél, a személyautóknál is be kéne alul is pirosozni a fordulatszámmérőt, és 1500 alatt pirosnak kéne lennie).
Ez pl nem azt jelenti hidegen hogy nem forgatjuk; pont hogy forgatjuk, legyen áramlás, de relatív lassan emelve a fordulatot (nem 60%os folytószelep állás mellett) és nem 18km/h-nál húzzuk a kettest, hanem minimum 26nál mondjuk - ahogy a klasszikus írás is említi, a nyomaték öl, nem a fordulat - és rendes gázzal tolatunk ki az udvarból, gázfröccsel/csúsztatott kuplunggal, nem 1100as fordulaton enyhe emelkedőn a még sűrű olajjal, akár becsörgő motorral. A fantizájára bízom annak aki ezen még nem filózott hogy a becsörgés az vajon mitől lehet; mi nincs ilyenkor a fém alkatrészek között aminek lennie kellene (oldalbordáknak is érdemes ezt foganatosítani).[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz #89309696 #67566 üzenetére
Ha a többieket sem zavarja írd/linkeld; én a tervezettnél sokkal hosszabban írtam így is. Arra próbáltam rámutatni, hogy bizonyos képességeken/minősítésen túl nem azért használunk kétfokozatú olajakat, hogy sűrű (és általában alacsonyabb kategóriás/alapolajú) kenőanyagot töltsünk bele.
Nyilván a megengedetteken belül(!), a szélsőségesebb esetekkel nem számolva.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
-
rob210
Topikgazda
-
FRENK1988
veterán
Megjött ebayrol az ablakmosó spricni. De nem tudom hogyan vegyem le a motortér szigetelést. Tudnátok segiteni?
Scenic I/II 1.6 16vNem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
atosan
addikt
-
Robi81
tag
Sziasztok.
Megane 2 kacsa 1.6 benzin 2003 évj k4m760 motorkód digit klima
Milyen hosszbordás szíj kell rá illetve mi ajánlott feszítővel együtt? -
Plero
tag
Eltört a Laguna 1.dTi 2000 évjáratú autó kuplung bowdent és a pedált összekötő műanyag. Ebbe kell beleakasztani a bowdent és ráakasztani a pedálra. Hol tudok olyat venni?
Néztem a kerskedők bowden képeit, de azokon nem szerepel a keresett alkatrész.2012-es Espace kerékanyáit mekkora nyomatékkal kell meghúzni? Gyári alufelni, saját csavarjai.
[ Szerkesztve ]
"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
-
Plero
tag
"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
-
#89309696
törölt tag
Megane 1-nél is el tud tömődni az esőelvezető és károkat okozni? Tele van mindig fenyőtüskékkel az autó, most nagyjából kitakarítottam ameddig a kezem beért, bár szét semmit nem szedtem, csak amíg a kezem beért. Utána lemostam, hallani hogy szépen lefolyik alul azzal nincs gond.
Találtam az akku mellett egy dugókulcs fejet, már rozsdás volt. Hány éve vergődhetett már az ott.
-
FRENK1988
veterán
Utolért az előtét ellenállás lehalása. Legalábbis gondolom. Egyik fokozat se megy, de a klima kapcsol de levego nem mozdul. Az lenne?
Ha igen milyen kell bele? Manuális klímás a gép.
Bardinal ezt találtam: [link][ Szerkesztve ]
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
femiki
tag
Kangoo-nál hogyan lehet/tudom a váltótartó bakot kivenni? Kicsavartam a füleknél a két csavart, de a középső vastagról az anyát hiába vettem le, nem akar mozdulni. És a váltó sem akar lefele menni.
-
Telda
addikt
Sziasztok!
2000es 1.4-es 8 szelepes Clio.
A minap levegőszűrő cserélése közben vettem észre hogy mozog az egész légszűrőház, a kis gumibakok ellaposodtak és már nem fogtak rendesen, a csavarok alá raktam alátéteket és most már nem mozog. Lehet eddig is volt csak valamelyik szaki nem rakta vissza azokat.
Gondoltam ha már itt vagyok leveszem az egészet és kitakarítom. Alatta van a fojtószelepház amit légszűrőház rögzíti, nincs külön csavarja. Lötyögött ez is, remélem nem szívott be ott port.
Összeraktam és ekkor lettem rá figyelmes, hogy alapjáraton hirtelen gázadásra, kicsit megtorpan a motor és a kezemmel érzetem mintha visszafújná a levegőt. Ha szépen lassan adok gázt akkor nincs ilyen gond.
Lehet már eddig is ilyen volt, mert az autóban ülve én semmit nem veszek észre ebből. Viszont ha ott állok a motor mellett lehet érezni hogy megtorpan.
Esetleg én ronthattam el valamit a fojtószelep és a légszűrőház összerakásánál? -
Telda
addikt
válasz rob210 #67588 üzenetére
Nem, ellenkezőleg, a légszűrőház tetejénél egy pillanatra lehet érezni hogy kifújja a levegőt.
Magasabb fordulaton egyenletes és ott jól reagál, csak is akkor ha alapjáratról hirtelen meghúzom a gázkart.
Lassú gázadásra szintén normális.
Nem kell hirtelen gázt adni .
Mitől fújhat vissza, átengednek a szelepek?[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
Nekem is illene már a fojtószelepházat meg az alapjárati motort kipucolni így másfél év után, mert most már elkezdte azt is csinálni, hogy gázadásra előbb picit visszaesik a fordulat egy pillanatra majd utána pörög fel, még a mutatón is látni. Meg most már melegen indításkor valamikor 450-es alapjárat van.
Nehezen veszem rá magam, mert még mindig nem vettem olyan ganyét amivel a gumigyűrűket be kell kenegetni + nekem nincs semmi kütyüm amivel az alapjárati értéket nullázni tudom és a közelben sincs ilyen.
-
MC Pite
veterán
válasz #89309696 #67590 üzenetére
Preventíve Wynns Egr tisztító spré? Ha nem atomvastag dzsuva van, elég hasznos (akkor is old, de azt már ne vigye befelé ha sok a retek), sokszor kezelés közben csöpög a fekete cucc a kipufogóból.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz rob210 #67594 üzenetére
Egy kis kerozinnal sok kárt nem okozunk szerintem; a kérdés az hogy mennyi cuccot old le - egy nem tökig lerakódott motort nem hiszem hogy tönkretenne. Környéken pár szerelő komolyabb lerakódást is takarít ezzel (fojtószelepet kiszedve, minden mást csak ezzel) azt már nem díjjazom. Általában nincs belőle baj, de ott már jöhetnek le nagyobb darabok is. Évente/15.000enként szoktam az autókat a családben ezzel kezelni, plusz utána petrol extreme cleanert a tankba - az eredmény hasonló mint egy kiadós autópályázás után.
Bár ha nem a nagyob darabok levállásáról beszéltek, akkor viszont érdekel hogy mi a tapasztalat vele.
Túl sok bontás nélküli alternatívájáról nem tudok;(normális naftát tankolok, normális olajat használok, időnként beleöntök egy-egy injektor tisztítót is a tankba, és kihasználom a gázpedálutat gyorsításkor, mégis képződik mindig egy adag dzsuva) - viszont ha vannak még ajánlott alternatívák, megköszönöm ha megosztjátok.Más: Akksi modult megrendeltem; viszont a régit megcsinálnám, ha van infó hol találok bele alkatrész, megköszönném. Bár úgy látom (képen, nem szedtem még szét) hogy egy része simán az alaplap egy részének átolvadásával véd, nincs átcsavarazható bizti?
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
rob210
Topikgazda
válasz MC Pite #67596 üzenetére
2 eset volt eddig ahol bizonyítottan a járó motoros tisztítás után 2 hónappal elfogyott a motorból az olaj.
Az egyiknél a dugatyú gyűrűk tapadtak le, mert a feloldott kosz pont oda ékelődött be a másiknál a szelepszár szimeringek kikeményedtek a vegyszeres beavatkozás miatt. Olyan kioufogó koncentrációt mértünk, higy nem hittük el.
Ennyi ez csak az én személyes tapasztalatom..Renault power
-
albiosz
őstag
Sziasztok! Renaultnál mennyire lehet alkudni? Suzukinál olvastam, hogy többszázezreket is lehetséges. Édasapám Captur-okat (is) nézeget. Elég jó felszereltséget adnak 4 milláért (Life +), de neki 4 a max, amit szán rá. Beleférhet szerintetek az üzembe helyezés ebbe az árba + egy hátsó tolatóradar?
-
MC Pite
veterán
válasz rob210 #67597 üzenetére
Az első érhető, a szelepszár kikeményedés furcsa (nem tudom milyen szer volt) de nem kizárt.
A habos gépi tisztításról is találtam korábban negatív tapasztalatokat; de diószóraTni évente egy tűrhető állapotú motort nem szeretnék (és megelőző jeleggel szoktam másoknak javasolni a kerozinos sprét is ezek miatt; lehet benne ráció hogy mindezt mondjuk olajcsere előtt csinálják/jam meg).
Köszialbiosz: Suzukinál filérre mindenkinél ugyanannyi az autó, van a listaár,és a hahun is elérhető ár (már a full kedvezményes, speciálisabb flottás kedvezményt is tartalmazót írja ki sok kereskedő, amit magánszemély nem kap meg). De ahogy leültem az asztalhoz egyből megadták azt amennyiért a hahun is mennek.
Mikor a Clio kombikat nézegetemm bemutató/újak közül, megnéztem a listaárakat és a hasznaltauto.hu-n lévő hirdetéseket, és úgy láttam hogy kb 3-400E ami ebben az ársávban max beleférhet, nyilván egy full közeli/jobban felszerelt példány esetén, fapadosoknál szerintem kicsit kevesebb a játéktér.Hangszóró: Ha épp hangszórózunk (ugyan épp nem ez a legnagyobb bajom...) de a Megane3 gyári (mélyközép)hangszóróit cserélném, vagy csak a hátsókat aluláteresztővel; van olyan hely ahol érdemes nézelődni lehet tapasztalat az autóval/konkrét hangsugárzókkal? Sajnos a 13as méret eléggé lekorlátozza a felhozatalt és a végeredményben sem várok óriási ugrást a fizikai korlátok miatt. Van 1-2 típus ami megy keret nélkül is,(bár abból inkább szetett találtam) bár gyanítom jobban járok a kiemelőssel.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Túra és kirándulás topic
- Hamarosan érkezik a Philips legolcsóbb OLED tévéje
- Androidos tablet topic
- Szabadalmi vitába keveredett a Lenovo
- Eredeti játékok OFF topik
- Masszív előrelépésnek tűnik a Zen 5
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Autós topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- MIUI / HyperOS topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest