Hirdetés
-
Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
it Meggondolta magát a Ford, a helyzetre való tekintettel 2030 után is kínálhat Európában hibrid és benzines autókat.
-
Enduro változatot kapott a Mobvoi TicWatch Pro 5
ma WearOS 3.5 rendszerrel és kettős FSTN és AMOLED kijelzővel érkezik az új modell.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Amarth
aktív tag
Adott egy Clio 1 (92-es,1.2-es),kb 10l/100-as fogyasztással.
Lambda dolgozik(bemérve)hőfokmérő cserélve újra,gyergyák rendben vannak,szép barnás szinűek,levegőszűrő nemrég lett cserélve.
Mit kellene még megnézni?Porfestés Szegeden, rövid határidővel!
-
rob210
Topikgazda
Ezen lefeküdtem.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
#10726912
törölt tag
válasz Amarth #35151 üzenetére
Üveg gyertyával nézesd meg a hengereket. A rossz fogyasztás oka lehet pl egy alacsony nyomás is az üzem anyagnál. Az üveg gyertyánál azt kell megnézni, hogy milyen a lángkép egy-egy hengerben, illetve ciklikusan nem e változik, azaz sötétül el. Ha igen, az jelentheti azt hogy egy egy ütemben több benzint kap, mint kéne, ami az injektor, azaz porlasztás elégtelensége miatt össze gyűlő üzem anyag bejutására utal, más felöl lehet a gyújtás hibád is, trafó, gyertya kábelek, gyújtásfedél elosztó, ezt műszerrel lehet kimérni, hogy megfelelő e a gyújtás erőssége, illetve állandó e a szikra megléte. Nem jut eszembe a neve a műszernek, a gyújtókábelen átfutó jelet méri és jelzi egy kis monitoron. Tehát nézni kéne egy üzemanyag nyomást (1.2, 1.3 bar között kell lennie), illetve gyújtást is nézni kell. Ha már az üveg gyertyát használja valamelyik szerelő, akkor a kompressziót is érdemes megnézetni, lehet, hogy kopott a motor (bár ennek azt hiszem más jele is lenne, pl magas kartergáz illetve esetenként olajfogyás). Alapjárati motor dolgozik? Az is okozhat túlzott fogyasztást.
A barna gyertya pedig nem nagyon hó, az a szerencsés, ha a pólusok között szinte fehérre ki van égve mindegyik gyertya, és a környéke világos, őz barna. Az ettől eltér eltérő már problémát okoz.
Lehet még ok az össze szakadt katalizátor. Megvan az üzemi kipufogó nyomás, amivel dolgoznia kell a kipufogó rendszernek. Szerelő ki tudja ezt is deríteni. Ha a motor túl magas fordulaton volt nagyon sokat használva, a katalizátor szétéghetett. Ilyenkor a kerámia ötvözet okoz részleges dugulás, ami szintén magas fogyasztáshoz vezet.
Azt hiszem egyenlőre ennyi elegendő, sajnos ezek kiderítése , ellenőrzése már autó szerelőt igényel, próbálj találni egy olcsóbbat. Sok sikert.
A benzin szivárgás is lehet kis mértékű plusz fogyasztás okozója, bár annak valóban szaga szokott lenni, de ekkora többlet fogyást nem okoz, mint ahogy fekete kipuffot és barna gyertyát sem produkál.[ Szerkesztve ]
-
PHenis
senior tag
Sziasztok,
van egy '94-es Laguna 1-em alapjáratproblémával és indítási nehézségekkel.A nem indulás: Pár hónapja elkezdte, hogy nehezen indul. Először csak kicsit. Romlott szép lassan, a végén volt hogy 2x10 másodpercig is kellett indítózni. FHP-t kitakarítottam (nagyon dzsuvás volt) és jobb lett. Most általában 5 mp alatt beindul (van hogy pöcc-re, bár az is hosszabb mint régen) de nagyon nem olyan mint volt. Néha vissza leáll és másodikra jó csak. Motorhőfokhoz, időjáráshoz, semmihez sem tudom kötni.
Az alapjárat: hidegindítás után jó, majd ahogy melegszik elkezd hullámozni a lambda értékkel szinkronban (van bent műszer, más ok miatt). Menet közben és álló helyzetben is csinálja. Valamikor jó, valamikor nem, de többnyire nem. Menet közben motorfék után, van hogy leesik 500-ig és onnan jön vissza, van hogy megfogja szépen 1000 körül és úgy kezd el hullámozni.
Amit eddig csináltam (nem mindent emiatt): Gyertyacsere, szűrők és olajcsere, FHP tisztítás, alapjárati motor tisztítás és teszt --> OK, vízhőfokjeladó mérés --> csere, beszívott-levegő hőmérséklet jeladó mérés --> OK, kompressziómérés --> 10-11 között minden henger, üzemanyagnyomás mérés --> OK, szívósoron lévő pár vákuumcső cseréje.
Volt egy sztori egy szerelővel aki állított az alapjárati csavaron még régen. Azt olvastam a könyvében az autónak, hogy legyen mindig becsavarva. Így hát én azt becsavartam. Csak annyi történt, hogy lejjebb hullámzik (950 körül). Előtte volt 1000-1100 az alapjárat és ott hullámzott.Padlógázos gyorsításnál picit torpangat. Mintha a nyomatékgörbén lennének kis visszaesések, nem egyenletesen húz. Fogyasztás kb rendben, bár nem mértem pontosan. Hétfőn megyek hibakódolvasásra, ott milyen élő adatokra koncentráljunk szerintetek? Vasárnap meg tudok még nézni valamit? Bármilyen tanács, ötlet, teória, elképzelés jöhet
(bocs hogy hosszú lett)[ Szerkesztve ]
-
Amarth
aktív tag
válasz #10726912 #35157 üzenetére
Köszi a választ.
Ami még eszembe jutott,hogy az egész kipuff rendszer nem rég lett lecseréve(kb. 3K km van benne),a gyújtáskábelek is ugyanekkor.
Elosztófedelet megvizsgáltam,az oxid réteget eltávolítottam belülről,repedést nem találtam a fedélen.Szikra ott van tuti,mert véletlenbe sikerült egyszer menet közben lerántani az egyik pipát,ütött is rendesen
Az alapjárati moci valszeg megy,mert nincs alapjárat ingadozásom(illetve ebbe fordszám szabályzós motor van).Többnyire városban használom a kocsit(futárkodom),de előtte is volt ilyen magas fogyasztási gondom.
Keresek majd vkit aki ránéz.Porfestés Szegeden, rövid határidővel!
-
Amarth
aktív tag
A lambda az lehet annak ellenére rossz,hogy jó értéket mutat?
Porfestés Szegeden, rövid határidővel!
-
diablo1984
veterán
válasz PHenis #35158 üzenetére
FHP-t kitakarítottam
teljesen laikus vagyok, de mi az az FHP?
mod: ja, értem!
nekem sem ártana az alapjárati motort megtakarítani, de a múltkor mikor kivettem egy tömör cuccnak tűnt, a beléhez mivel lehet hozzáférni?
mi okozhat még olyat, hogy sokszor annyira leesik az alapjárat, hogy lefullad? most a kormánymozgásra nem emelkedik a fordulat, ha azt elfelejtjük, akkor mi okozhat még ilyet? haladás közben közelítek egy kereszteződéshez, felengedem a gázt és néha annyira leesik a fordulat, hogy leáll a motor.....
[ Szerkesztve ]
-
FRENK1988
veterán
-
Amarth
aktív tag
-
tresh
addikt
A lambda hiba sose lesz kidobva kódba pl egy R19 esetén de sok más 15+éves autóknál se... azoknál a mért értékek alatt látható ha haldoklik
egy kis tanulmányozni való a témába
szerk: ráadásul az r19 pl 1.4-es motorja olyan egyszerű volt mint a bot ezért ment ki a világból a Laguna más világ más motor palettával +több elektronikával
[ Szerkesztve ]
-
just
aktív tag
válasz Andibaba813 #35124 üzenetére
Szia! Ha Maglód nincs túl messze akkor tudok ajánlani egy hozzáértő szerelőt. Én csak hozzá hordom. Ha vontatás macerás akkor talán még trailerest is tud jó áron. Ha érdekel akkor leírom a számát.
[ Szerkesztve ]
Two things what i hate. People that can't count...
-
dhgm
tag
Nem is kódban dobta a hibát, hanem zöldkártyánál.
Euro II motor volt mind a kettő szabályozás terén különbség nem volt közöttük. Mindkettőben ugyanaz a katalizátor típus, ugyanaz a kétvezetékes szonda.
Az, hogy a Laguna kutyát is sétáltatott mellé plüssben, most másodrangú kérdés.
[ Szerkesztve ]
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
Amarth
aktív tag
Opel lambdaszondát bele lehet tenni a rönyóba? Csati-kábel ugyanaz,miben lehet más az eltérés?
Porfestés Szegeden, rövid határidővel!
-
-
#10726912
törölt tag
válasz Amarth #35174 üzenetére
Húzd le a lamdaszonda vezetékét. Ha nem változik a motor járása, akkor valami baj van. Fel kell mennie az alapjáratnak, mert azt a jelet kapja az ECU, hogy magas az O2 szint, azaz alacsony a CO szint (mert a CO értéket méri a szonda, és ahhoz viszonyít az ECU), így több benzint ad be.
Amiket írta, azokat ne egyszerüsítsd le, a gyújtás kihagyása nem ellenőrizhető le azzal, hogy van itt gyújtás, hisz meg...szott, a szikra minősége sem ellenőrizhető le annyival, hogy szikrít ez, hisz látni, ellenőrizni kell a kiülő áram erősségét! Magas hőfokon nem úgy viselkedik nyomás alatt nedves közegben a gyertya, mint hidegen, szabad levegőn, ezért kell műszeresen ellenőrizni! Lángkép vizsgálata is ezért fontos, alap tájékoztatást ad, hogy hogyan viselkedik a motor különböző fordulat számokon. A teljes kipuf rendszer lett cserélve? KATALIZÁTOR is? Ha igen, mennyibe került? (érdekel,mert hasonlón gondolkozom én is), bár a katalizátort előbb megvizsgálom majd tavasszal, ki kell vágni, mert ugye hegesztett a csőrendszer, s meg akarom vizsgálni az elhasználtságát.
Értelmezd kérlek szó szerint, amiket írunk, a Te érdeked. Amiket írtam, azokat szinte egytől egyig csak szakember segítségével ellenőrizheted le, otthon esélytelen érdemben megállapítani. -
#10726912
törölt tag
válasz PHenis #35158 üzenetére
Szerezz egy másik szondát, amit bele tettél, utángyártott, ezáltal hibás lehet, mint ahogy írod is a hullámzó jelet. A kocsi követi a lambdaszonda által küldött értékeket, emiatt jár össze vissza szerencsétlen. Nincs olyan üzemi állapota a motornak, ami nagy mértékű, ciklikus CO ingadozást tenne lehetővé, ez egyértelműen a szonda hibája. De biztonság kedvéért próbálj csere darabot szerezni.
(#35172) Amarth: Rakd bele, ha van, ha nem jó akkor nem fog változni a motor viselkedése, de tönkre nem tesz semmit. De műszerrel egy szaki ezt is megnézi.
[ Szerkesztve ]
-
Amarth
aktív tag
válasz #10726912 #35175 üzenetére
Mielött megvettem,az előző tulajdonosa cserélte le kb 1 hónappal előbb,sajna nem tudom mennyi volt,de az egész le lett cserélve.Nemtom milyen volt a szerelő,mert a lambda se volt benne rendesen.Lehúzommajd a szondát,aztán meglátom mi változik.
[ Szerkesztve ]
Porfestés Szegeden, rövid határidővel!
-
Amarth
aktív tag
Nah a lambda lehúzva-visszarakva semmi változást nem mutat.Tehát csere....
Porfestés Szegeden, rövid határidővel!
-
#10726912
törölt tag
válasz Amarth #35177 üzenetére
Tehát ha nem tudod, hogy ki lett cserélve a katalizátor, akkor az is okozhat összetört állapota miatt nagy fojtást, ami miatt minden baja van a motornak és sokat eszik. Ellenőrizd azt is, hogy a hátsó tag gyári, vagy valami kókány, az is lehet gond, ha egy sufni tuning zajtompítót kapott.
PHenis: FHP-t hagyhatod későbbre. Az sem ilyen jelenséget okoz (egy ellenőrzés nem árt, de nem valószínű, hogy az a rossz). -
#10726912
törölt tag
válasz PHenis #35184 üzenetére
Maradjunk ennél a két műszernél. Lehet ezek közül mindkettő, a szonda a jelingadozás miatt. Mivel takarítottad az FHP-t és jobb lett, így az is lehet hibás...bár kérdés, hogy évekig működik, s egyszer csak a kosz miatt pár hónap alatt szinte megszűnik létezni....de majd kiderül. Elvileg azt is lehet műszeresen ellenőrizni.
-
#10726912
törölt tag
válasz diablo1984 #35187 üzenetére
A részleges törést sosem fogod meghallani, ellenben remekül ledugítja a kipufogót. És az a ritkább, hogy az egész össze szakad, általában a motor felőli oldala megég, elkezd szétmállani apró darabkákra, és betömíti a kis lyukakat a korommal együtt. Teljes dugulás nem valószínű a kipuf.gáz nyomása miatt, de akár felére is csökkenhet az átjárható rész.
-
diablo1984
veterán
válasz #10726912 #35188 üzenetére
sógoromék thaliajában összerogyott az egész, úgy csörgött mint egy kígyó, katlizátor levesz, kiráz, visszarak és már csendben is volt minden! később persze cserélték, de utána a lamdaszondákat dobálta hibára......
végül a 4. használt szonda után feladták és nézegették a csekkendzsint, műszaki előtt közvetlen egy kép erejéig törölték az agyát és nem jött vissza a kód! rejtély, előtte 10-20km múlva visszajött mindig.....
-
cellpeti
veterán
érdemes itthon belekezdeni a Megane 2 Limo bal oldali indexének cseréjébe?
Tigris, tigris, csóvafény...
-
-
#10726912
törölt tag
válasz diablo1984 #35189 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy nem rogyhat úgy össze, hanem zt próbáltam elmondani, hogy képes úgy pusztulni a katalizátor,hogy nem veszed észre, ledugul saját magától és persze a koromtól, aztán megy a hiba keresés. Láthatatlan hiba.
-
Amarth
aktív tag
Lambda csere után kell valamit csinálni,vagy majd beáll magától?
Porfestés Szegeden, rövid határidővel!
-
Ck.
addikt
Srácok, akinek automata fényszórós M2-je van, be lehet vhogy állítani, hogy motor leállításakor lekapcsoljon a fényszóró is? Nálam csak az ajtó nyitásra kapcsol ki, vagy ha kikapcsolom az automatikát. Más megoldásra még nem jöttem rá. Vagy x idő után amúgy is kikapcsolna, ha bent ülök és nem nyitok ajtót?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest