Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tuttti

    újonc

    Üdvözlet a motorok szerelmeseinek . ...58 éves vagyok . Most vettem egy 125 os MZ TS motorkerékpárt .Miért ezt ? Mert kb 30 éve volt nekem egy Ts 125 ös Mz ,amit 3 év ig hajtottam . Csutka gázon ment 90 et .Annyival is jártam vele ..Igaz , pontosítanék , félgázzal ment 90 et ,teljes gázzal is 90 et , csak akkor csörögni kezdett ..3 év használat alatt nem kapott semmi karbantartást ,de ez idő alatt még gyertyát sem cseréltem ..Munkába jártam vele minden nap ..Számomra, mivel előtte több típust is motoroztam , T5,P10, P20, P21,Honda 750 ,de ez az Mz 125 ös motor kanyarodási sebességében mindegyiken túl tett. Úgy van megtervezve ,vagy véletlen folytán a súlypontja kiváló , addig a pontig lehet megdönteni míg a hátsó kerék mászni nem kezd kifelé .Ezt a mászást lehet érezni , nem azonnali , korrigálható , és ugyan akkor az eleje még stabilan tapad . Abban az időben a TS 250 esek ,és Panóniák csak a hátamat láthatták ha éles kanyargós volt az út ..A kanyarodása ,kanyarsebessége páratlan ,persze az egyenesekben kijön a 12 lóerő ami nekem 90 re volt elég ..Most újra MZ Ts 125 ös tulajdonosa lettem . Tapasztalatból tudom hogy ha van hiba az az első néhány hónapban kijön ..Ha addig nem , utána már rálehet mondani hogy megbízható a gép ..1980 as kiadás ,hátsó fék nem fog ,első is alig , indexeket ledobom ,mert a 6 volt miatt inkább árt mint használ .,Lánc berág ,egyenletlenül megnyúlt ,cserélni kell ,lánc első hátsó lánckerék ..Egyenlőre ismerkedünk ,de 90 ig hörögve húz ki , úszószint sem lehet jó ..

    [ Szerkesztve ]

  • tuttti

    újonc

    válasz andree04 #761 üzenetére

    '125 ös Mz .műszaki vizsga 10-11 ezer ft , biztosítás 3500-tól 11000ft/ év , .biztosító függő ,legolcsóbb a K&H biztosító 3500 ft / év .Eredetvizsga 15500 ft .Átíratás 4000 ft ,törzskönyv 6000 ft , új forgalmi 6000 ft .

  • tuttti

    újonc

    válasz teko99 #759 üzenetére

    Motor átirathatósága . Ha van forgalmi de nincs rendszám mert leadták ,akkor szigorított KPM telepi vizsga a kötelező . Ha van rendszám ,van forgalmi , de nincs még törzskönyve sem ,mert amikor használták még nem volt rendeletben , több évet állt a motor ,akkor eredetvizsga ,sima műszaki vizsga bár hol ,szervízekben egyéb helyen , síma ügy ., Ha viszont van ,vagy nincs rendszám ,nem érdekes , de ha nincs forgalmi ,akkor nem helyezhető forgalomba ....Tehát papírok nélküli motort nem lehet hivatalosan forgalomba helyezni ..

    [ Szerkesztve ]

  • tuttti

    újonc

    Kb 30 éve volt TS MZ 125 ös gépem 3 évig.Azt sem kellett tudnom van e benne gyertya , mert semmi gondom nem volt vele . Én csak akkor szerelem a motort ha már nem megy .Ez 3 évig 90 ennel ment ,többel nem ,hát ennyivel jártam vele ..Ezt fél gázzal vitte . Teljes gázt adva 90 en nél csak csörögni kezdett de többet 90 nél akkor sem ment . Fogyasztása így 3-3,5 liter 100 km re ..Majd eladtam a gépet 2500 ft ért ,csak azért hogy ne nekem keljen a méhtelepre vinnem .Meguntam ..Most 30 évi kihagyás után vettem újra egy MZ TS 125 öt .Ez már fordulatszámlálóval is el van látva .Ez is 90 et megy többet nem .És ez is fél gázzal .Várnék hasonló hozzászólásokat MZ sek től ,mi szerint mi az oka a fél gázzal 90 , teljes gázzal ugyan annyi csak hörgő hanggal ..Kinek mi a tapasztalata evvel ..?Persze úgy tűnik sok a levegő , de kevés a benzin hozzá ,azért hörög 90 ennél teljes gázt adva .Ezért nem tudja használni a teljes gázt .? Esetleg fő fúvóka cserével változás érhető el ? De akkor talán 70-80 nál is megnő a fogyasztása ..?Nem akarok versenygépet .Csak játszadozni e valós problémával .....Ki mit szól ehhez ? Tapasztalatok alapján ?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák