- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen TV-t vegyek?
- Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
- Computex 2024: teljesen integrált hibrid hűtéssel közeleg az MSI új csúcs-VGA-ja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Bluetooth hangszórók
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Projektor topic
- Melyik tápegységet vegyem?
Hirdetés
-
Tényleg három színben érkezett a Nothing Phone (2a)
ma Csak mindhárom ugyanazon a hátlapon csoportosul, az új, limitált kiadású Phone (2a) megjelenése így még mozgalmasabb lett.
-
Mortal Kombat 1 - Így harcol Homelander
gp A The Boys karakter a tervek szerint napokon belül már elérhető lesz a játékban.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #75126 üzenetére
Teljesen jó fotelfizika.
"Ha nem hibázol és jól fékezel, akkor az ABS nem is avatkozik közbe, nem?"
Itt ahogy sejtetted is, ezen a ponton oszlik meg a topik véleménye. Ha így lenne, abszolút barátja lennék, csak sajnos a tapasztalataim szerint nem így van, az ABS is hibázik bizonyos körülmények vagy műszaki hiba esetén, és akkor Te hiába tudnál jól fékezni, nem fogsz tudni, mert a hárombetűs a főnök.
Leírtam anno az ezzel kapcsolatos negatív tapasztalataim: [link].Ami még idetartozik, hogy ez a "csak rántsuk be a féket, majd az ABS segít" dolognál viszont biztosan nem lesz optimális a vészfékezés, ugyanis a gumiknak is idő kell, mire összeülnek, a futóműnek is idő kell, a sofőrnek is idő kell, mire megfelelően ellen tartja az erőket, és ha ezt csinálod, se jó uralmad nem lesz a gép felett (pl. amikor a fékezés után még elkerülni is kellene), se ideális fékutad.
Az előnyét is leírtad a rendszernek, hogyha viszont túltolod a fékezést, akkor azt sem hagyja, és adott esetben ezzel megmenthet.
-
dellfanboy
őstag
probaltad mar az ujabb kanyar ABS-eket? pl. a legujabb bomoson? ahogy a technika fejlodik ugy lesznek az abs szenzorok is egyre biztonsagosabb es felhasznalobaratabbak.
egy 10-20 evvel ezelotti motor abs-t osszehasonlitani egy tok mas autoval motoreval szerintem nem sok ertelme van.most nezem a hsz-edben auto ABS-el leirt tapasztalatokat osztottad meg. motort abs-el egyaltalan probaltad mar???
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
HSM
félisten
válasz dellfanboy #75136 üzenetére
Kocsin egyébként szerintem még könnyebb dolga van az ABS-nek... Nincs döntés, valamint 2-vel több kerék és szenzor is van.
Motor ABS-eket nem próbáltam még, de látva, hogy ugyanaz az egész technika, nincs okom azt hinni, hogy máshogy működne, más eredménnyel.
Ami ezeket a modernebb (prémium) motoros rendszereket illeti (kanyar ABS, verseny ABS, amikről olvasni lehet), elképzelhetőnek tartom hogy ezek már túlléptek a korábbi rendszerek gyerekbetegségein. Ki kéne próbálni. És nem úgy, mint a sima ABS-t népszerűsítő videókban, hogy fakezű pilóta teljes erejéből rámarkol mindkét gépen a fékre, és jé, az ABS-el állt meg hamarabb, és fel se borult... Ki gondolta volna...
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Motor + ABS kombó témában ez a véleményem:
A tökletes vészfékezés elméleti és gyakorlati elsajátítása után a következő a valósággal vagyunk kénytelen szembesülni:
1. Valódi vészhelyzetben vészfékezéskor nem ritka hogy pánik reakció a fékezés. Ilyenkor hiába a rutin, a sok lefutott kilóméter meg az évtizedes versenypályás múlt, az ember hajlamos a kelleténél erősebben és hirtelen rámarni a fékre. Ilyenkor nagyon rövid idő van reagálni a pofára esés elkerülésére. Nekem sikerült párszor megfogni a blokkoló első kerekes fékezést, de többnyire fekvés lett belőle.
2. A tapadási körülmények méterről méterre vátozhatnak főleg közúton. Tökéletesen végrehajtott vészfékezés közben rámész mondjuk egy zebrára vagy egy porosabb, esetleg egy hibás aszfalt részre részre és már pofára is estél.
Az utóbbi öt évben háromszor estem el a 2. pont miatt és egyszer lett kórház belőle. De volt fekvés sajnos az 1. pont miatt is. Szerencsére azokat megúsztam.
Szerintem aki azt mondja hogy motorra nem jó az ABS az vagy még nem esett el ilyen szituban, vagy nem tudja mit beszél. Még a motogp versenyzők szinte tökéletes aszfalton is viszonylag gyakran esnek blokkoló első kerékkel, hogy gondolja bárki hogy majd ő ezt jobban csinálja a dzsuvás közúton mint a top versenyzők vagy az elektronika???
[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz yodamastah #75139 üzenetére
Szerintem egyszer régen hallotta valami valóban jó motorostól, hogy az ABS sz@r, és azóta ez maradt meg benne. Csak azt felejtette el, hogy a teljes mondat úgy hangzott: "az ABS sz@r terepen!"
Amúgy meg az elmúlt 1 évben minden kommentet elolvastam itt, és már jó ideje tudom, hogy van, aki beismeri, hogy ha az emberek 99,9%-a mondja ugyan azt, akkor lehet, hogy nem mindenki hülye, és ő mégsem helikopter, és van HSM, akiről tudjuk, hogy helikopter...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
HSM
félisten
válasz yodamastah #75139 üzenetére
Az egyes pontban leírtakkal magamnak is van dolgom rendesen, hogy bevéssem az agyamba, hogy vész esetén se markoljak ész nélkül a fékre. Van, hogy jól sikerül, van, hogy kevésbé. Ez tény, folyamatosan dolgozom rajta és fejlődök. Ha valakinek ez nagyon nem megy, marad az ABS. Ezért is írtam, van akinek jobb, ha van. Ismernünk kell magunkat és korlátainkat.
A kettes pont viszont... Ha egyenesen (függőlegesen) fut a motor, akkor egy kis pornál azért jóval több kell a pofára eséshez, ugyanis a blokkolt első kerékkel is egyenesen előre csúszik olyankor (párszor sikerült blokkoljam, szval ez tapasztalat, főleg sáv közötti felfestésen, vagy poron, gondolom ezeket nem kell bemutassam). Persze, ha van kis döntés, akkor pofáraesés jön, ahogy írtad, meglehetősen hamar. Még robogón sikerült kipróbáljam sanszosan valami olajos folton. A megoldás, hogy nem döntöd meg a motort az erőteljes fékezés szakaszában.
Én egy szóval nem írtam, hogy jobb lennék a top versenyzőknél. Az elektronika viszont vak és ostoba. Gyárilag be van valamire programozva, ami vagy jó az adott szituációban, vagy nem. Legalábbis az egyszerűbb típusok, amikkel van tapasztalatom. Ez nekem nem elég jó.
Egy észrevételem viszont van, mégpedig, ha "dzsuvás" a közúton megyek, akkor azt nekem, mint motorvezetőnek kell időben észrevennem (jóval a vészhelyzet kialakulása előtt!) és időben az útviszonyoknak megfelelő sebességre kapcsolni. A robogós esetet is ezért úsztam meg karcolásokkal. Ezzel pedig a fékrendszeremtől függetlenül a legtöbb esetben megelőzhető a baj. Ha viszont úgy megyek, hogy áhh, majd az ABS megoldja, akkor a hamis biztonságérzetemmel ugyanúgy pofára eshetek, mint ABS nélkül.
Sajnálom az eséseid, de nem teljesen értem, miért vagy benne olyan biztos, hogy ABS-es motorral mind elkerülhető lett volna? És hogy miből gondolod, hogy más szituációkban pedig nem lett volna esetleg hátrányodra?
(#75140) geresics:
Volt amúgy terepes haver, de sosem beszélgettünk erről a témáról. -
Xaels
félisten
Ha tudnátok milyen a Villamoson az ABS
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
imibogyo
veterán
válasz V.Stryker #75147 üzenetére
De miért kell ennyire komolyan venni az egészet...
Én sem értek vele egyet, de ez van. Nekem ott kibukott egy WTF a számon, amikor leírta azt, hogy motoron még nulla tapasztalata van ABS-el, de amit "tud róla a kocsik alapján" (????), aszerint szar. És ezek után ő hozza fel a fotelfizikát. No comment. De ettől még én nem leszek ideges. Átpörgetem amit írt és annyi. Túl rövid az élet ahhoz, hogy már egy fórumozást is stresszesen végezzek...
-
Ferdzsoo
addikt
válasz -Mosquito- #75144 üzenetére
ÖÖÖÖ csak nem HSM-es ABS téma van megint?
Nálam egy ideje rejtve van az illető. Jó ez a prémium."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
HSM
félisten
válasz D1Rect #75155 üzenetére
Ja, minden motoron +2 kiló árban, ha kell, ha nem.... Szerintem értelmesebb dolgokra is el lehet azt költeni egy motoron, gondolok elsősorban a nem túl drága (~3M alatt) típusoknál normálisabb futóműre vagy gumira.
De úgy látszik, a tökéletlen aszfaltra az nem kell, csak ABS. Aztán majd lehet nagyokat nézni, mikor elrepültél egy nagyobb úthibán, ABS-estül...[ Szerkesztve ]
-
Yoshida
aktív tag
Szerintem ezt az ABS-es témát ezzel a cikkel le is zárhatjuk:
"A nyolc tesztalanyból, aki között volt olyan finn enduro versenyző, aki a Gotland Grand Nationalon többször volt az első tízben, senki nem volt jobb, mint az ABS. Sem füvön, sem aszfalton, sem zebrán, sem extra csúszós felületen. Sehol. Kicsit át kellett gondoljam a dolgot."
És ez egy 2006-os modell ahol már 5. generációs ABS-nél jártak. (ok a KTM mindig élvonalas volt az ABS-ek terén)
Szerintem nyugodtan elmondhatjuk ha ma veszel egy olcsó új motort, abba kell hogy legyen egy legalább olyan jó ABS mint amit a KTM tudott 10! éve
-
LustaDick123
tag
Csendes beolvasóként kívánom neki, hogy egyszer legyen lehetősége ráülni egy olyan motorra, amin van rendes fék és ABS (FJR, R1200GS, K1300, de akár egy gyengébb fékű dual-CBS Honda is) és fékezzen vele párat. Akár esőben, olajos, koszos úton is.
Amíg a fos kétdugós Tokico féken (7 évig volt Banditom, tudom miről beszélek) kívül mást nem próbál, addig az az isten. Amíg szakadő esőben autópályán, egy hideg fehéraszfaltos lejtőn vagy nyálkás aszfaltú alagútban nem kell fékeznie nagyot, utassal, csomaggal addig úgysem hiszi el, hogy van a világán kívül és más igazság. Akkor talán majd magának bevallja.
Nektek meg kitartás.
-
HSM
félisten
válasz Yoshida #75171 üzenetére
Éppen erről írtam tegnap: "Ami ezeket a modernebb (prémium) motoros rendszereket illeti (kanyar ABS, verseny ABS, amikről olvasni lehet), elképzelhetőnek tartom hogy ezek már túlléptek a korábbi rendszerek gyerekbetegségein. Ki kéne próbálni. " [link].
Kocsis ABS-nél is írtam, hogy a modernebb rendszerekkel nem volt komolyabb bajom (leszámítva, hogy pl. öcsém kocsijában az elvileg fail-safe ABS mégsem bizonyult fail-safe-nek).
Ezt mindenképpen jó trendnek tartom, hogy itt is van fejlődés. Mondjuk a gumira vonatkozó megkötés azért a gyakorlatban elég erős lehet... És azért érdemes azt is észrevenni, hogy a futómű jelentősége sem véletlen lett úgy kiemelve a cikkben. " gyakran azt tapasztaljuk, hogy a rugóstagok szelepelése, a csillapítás karakterisztikája is más...." Namármost az általam is említett 3M alatti géposztályban alapból nem is a szelepes futómű az elterjedt, hanem egy fix lyukkal operáló förmedvény a 70-es évekből, amit az SV-men is sokszor szidtam a kereket úton tartani képtelen, cserébe úthibákon nem túl kényelmes mivoltából.(#75180) LustaDick123: Tisztában vagyok vele, hogy egy nem éppen egy finom szerkezet az a kétdugós úszónyerges valami. Ugyanakkor a "fos" talán kicsit mégis erős kifejezés rá, vannak ennél lényegesen rosszabb megoldások is. Tudom milyen utassal lejtőn, nem győzöd tépni a fékkart, hogy megálljon...
Ha ez megnyugtat, próbáltam a fékeit egy Brembo-s GSXR1000-esnek, hát nem egy liga, tisztában vagyok vele.
Egy olyan futómű/fék kombnációért előbb fizetnék, mint az ABS-ért a kétdugós úszó Tokico-ra.[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
Egy olyan futómű/fék kombnációért előbb fizetnék, mint az ABS-ért a kétdugós úszó Tokico-ra.
Ez olyan nálad mint az új gumi. A bedes roh@dt életben nem lesz neked se jobb futóműved se féked! Pont.
Nem dumálni kell hanem cselekedni kell/ene!Nálam várja a beépítést.
[kép][ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Topiccsendőr
addikt
Ha már feltetted a koltoi kerdest.
Nem szeretnék csak miattad fizetni.
Te konkrétan ramhivtal egy modit, amikor megemlitettem, h az abs ellenes egyház puspokje egy robogoval esett pofára elso fék húzás közben. Nyersen fogalmaztam, mert ilyen vagyok. Ezt toroltetted.Az, hogy az utóbbi időben még birosaggal is fenyegetőzöl a topicban, sztm átlépett ezzel a forum egy olyan határt, ami után nem beszélhetünk baráti társaságról.
Kb anyadhoz is szaladhattal volna, h bántanak.Ami ezek utan volt, h kaptam egy mailt, miszerint figyelmeztetve vagyok.
Nem bannoltak meg semmi. Felrantottam magam, hogy azt nem lehet buntetni, ha egy tapasztalatlan, de kitartóan ágáló ember következetesen, kitartóan posztolhat alatamasztatlan valótlanságokat, abs, vezetéstechnika, olaj, és tulajdonképpen bármilyen témában, szétkúrhatja a topicot simán, és átgondoltam. Mégis mit ad ez a topic nekem? Megosztom a valós, nehezen megszerzett, nem kikövetkeztetett, hanem megélt tapasztalataimat. Van 3-4 ember, akinek azonosulni tudok a véleményével, valami újat és érdekeset tud mondani, adatokkal alátámasztva, tudományos hozzáállással. Evente 3x visszajön az olaj téma, a téli elrakas, a benzin, a miért kattog a motorom, a markabuzulas, a faszom.Többször kitargyaltuk ezeket. Én általában cikkekkel linkelve, adatokkal alátámasztva közöltem a véleményem. Nem érzésre.
Az, h ezek után hatszor előjön a téma, olyan, mintha lenne egy haveri társaságod az agykarosult vagy a demens osztalyrol, akikkel sörözöl havonta egyszer, és mindig el kell mondanod, h te ki vagy, és mi a fenét kerestek ti egyáltalán együtt egy sörözőben egy időben.Visszatérve az abs re. több ponton nem koherens történetre hivatkozol, hogy miert rossz.
Ebből 3 tortenetet meselsz el, amiből egyetlen egy történt meg veled, (ha egyáltalán az történt, amit írsz) egy az ocseddel, egy pedig nem abs hiba. Ezek mind autós történetek. Érdekes módon a te abs hibádat se hibaüzenet, se diagnosztika nem kovette az esemenyt, csak kikurtad a biztit. Elképzelhető. A hiba számot kb a sima fék karmantyú meghibásodás számához tudnám hasonlítani.Mivel motor szervizben dolgoztam, volt ügyfelekkel dolgom, és rengeteg zavaros történetből kellett valahogy kitalálni, h mi történhetett a motorjával.
Itt találkoztam rengetegszer a kognitív disszonanciával. Azzal ami a markabuzik, az abs hívők, vagy nem hívők, vagy mondjuk a cigarettázó emberek, csinálnak, hogy ne kelljen paradigmát váltaniuk, mert az kurvanagy meló.
Nos ezzel állunk szemben.
Mondod, h meg lehet győzni észérvekkel.
A kognitív disszonancia redukcio miatt ez elképzelhetetlen. Elmondtam többször, h egy szar cbf 600 absével is lehet kopp fékkel ledöntött motorral nem elesni, te továbbra is felhozod, mint gyenge pontot az absben. Többször mondtam, h próbáltam, te meg nem. Erre a válaszod: továbbra sem hiszem, h lehet egyszerre fékezni és kanyarodni.Egy olyan emberek magyarázod azt, hogy az első kerék nem fog kicsúszni, ha egyenes a motor, aki 1.59 környékén megy a ringen.
Nem vagy tisztában azzal, h azért csúszik ki az első kerék blokkolásnál, mert elmúlik a giroszkópikus hatás, nem azért, mert szögben van a motor.
És pályán nagyon meg lehet érezni, ha ráfékezel egy kicsit az ideális íven kívűl, porosabb szakaszon, azonnal huss. Ezt sem érezted még sosem. Nem hát, hiszen nagyon kevés kmt mentél, azt is nagyon lassan. Nem vagy tisztában a vészfékezés fogalmával.
Alig ultél néhány motoron.Alapfogalmak ismerete és bármilyen számszerű adat nélkül:
Az olajnál az érzéseidre építész véleményt.
Amíg nincs szétszedve egy motor, és kimérve, az olaj pedig laborban, addig nem alkothat senki véleményt egy olajrol, csak a viszkozitásáról, és arról, hogy ma vagy ma2.A fékerőt még mindig a betét anyaga szabja meg, majd a tárcsa átmérő, nem a nyereg kiképzése. A radiális teljesen felesleges, az csak a tárcsa átmérő csere miatt radiális. A monoblokk jó, de uszobol is lehet jót csinálni. De ahhoz, hogy ledudaljanak a bicikliutrol is, szerintem jo neked a gyári.
De tudom, a sörözőben vagyunk, és minden alkalommal el kell mondani.
Igen. Próbáltam ezt is. A főfékhenger cserét is.Puha az első rugód. Erről fogalmad sem volt - itt a topicban győzködtünk 2hónapig, persze mindenki hülye volt, hiszen ilyet gyár nem csinál - de hogy is lenne, amikor nem játszottál sosem a geometriával, hiszen nem mentél még sosem 1:59et.
Mert nem is akartál.Csodálom a birkatermészerű embereket, akiket egyáltalán nem érint meg a mindennapos fingfűrészelés. Valszeg mert semennyit nem raktak bele a topicba.
Na, visszamegyek read onlyba, aztán megnézem, hogy milyen kraken szabadul el.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
KoVee84
senior tag
válasz Topiccsendőr #75261 üzenetére
Tudod miért tudtál te 1:59-et menni a ringen? Mer' nem volt abs a ki****ott motorodon, azér'!
Amúgy tényleg gurultál egy ilyen időt? (nemtudtam)
CyberPunk666: Scorpion Exo 1000-től felfele
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz Francia91 #75305 üzenetére
most majd költözés és ház lesz az elsődleges dolog, amire pénz kell
Át tudom érezni. Ugyanebben a cipőben járok. Most vettünk pár hónapja egy építési telket és úgy volt, hogy építkezésbe vágunk, de most végül mégis használt ház lesz, mert szembejött velünk "az álom" egy használt ház személyében és ilyen kedvező áron (8 M) nem hagyjuk ott. Szóval a műhely és motor projektem megint tolódik egy kicsit. De legalább már látom az alagút végét, az új telekre (2600 m2 - ) csont nélkül rá fog férni a közel 150 m2-es műhely. Arról nem is beszélve, hogy az építkezésen megspórolt pénz mehet majd ezekbe a projektekbe, mert a házon végzendő felújítási munkákat úgyis magam végzem így a teljes felújítással is meg fogunk állni úgy 13-15 M körül.Bár tudom, hogy az MZ sem egy izomgép, de szerintem a GS500-at hamar megunnád. Nekem legalábbis nem tartott sokáig. Az MZ a maga "elmaradottságában" is sokkal érdekesebb motor. Persze ez szigorúan magánvélemény és mivel érzelmi szálak kötnek faterom 250-eséhez, ezért abszolút nem elfogulatlan.
télen még 2 elem felkerül a motorra, ami ritkaságnak számít, de gyári dolog
Csak nem egy gyári lábvédő és egy csomagtartó rendszer?[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Something_ #75335 üzenetére
Azt kihagytad, h ABS-es lesz-e..
persu
Jó újra itt látni.
Endurot nyomatod még? Most pont itt az "ideje", pontosabban annak egész évben megvan az ideje."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Tarill
őstag
válasz Topiccsendőr #75365 üzenetére
leírom a saját esetemet mért is kérdezek ennyit. nyáron vettem a motrom, 2001-es Sv 650, alapból egy teljesen nyitott leo vince sbk titanium végdob volt rajta, de a motort végül gyári dobbal vettem meg úgy voltam h nem kell nekem sportdob rá, 2-3 hónapig gyári dobbal mentem azt a gyerek még mindíg nem tudta eladni a dobot elég jó áron megvettem tőle, fel is raktam semmi gondom nincs is vele annyi hogy kicsit hangosnak tartom minden induláskor de menet közbe meg abszolute kultúrált a hangja, egyedül talán ezt a gázreakciós dolgot vettem észre mintha nem úgy ugrana vagy nem is tudom, semmi rendelleneset nem csinál nem fullad be meg kihagyások sincsenek de talán mintha mégse úgy ugrana mint előtte a gyári dobbal, fogyasztásom semmit nem nőtt pár tankot mentem már ezzel a dobbal is 4.6-5L között van és gyári dobbal is ugyan ennyi volt. a karbikhoz nem fogok hozzányúlni, inkább visszarakom a gyári dobot ha ezt meguntam
(#75368) imibogyo: igen határozottan azon az állásponton vagyok én is hogy amit a gyárba belőttek az úgy a jó csak néha nehéz ellenállni a "hülyeségnek"
[ Szerkesztve ]
-
amdk7
aktív tag
válasz runner 125 #75677 üzenetére
Menne a like, ha lenne.
A többieknek:
Egyébként konkrétan az xRider-ről kért véleményt a kolléga, amire a sajátomat le is írtam.
Nem értem, hogy jött ide egy teljesen más verzióval való összehasonlítás?! Jah, hogy a gyártó ugyanaz? Akkor jelentem, a yamaha aerox R egy rakás kaka, mert nem gyorsul úgy, mint a yamaha R1
- pedig itt nem csak a gyártó ugyanaz, de még R betűk is vannak a típusnevekben.Jó, ne gyerekeskedjünk.
Én max. 35eFt-ért veszek egy számomra elfogadható navit, akinek meg mások a határai, az vegyen 100eFt-ért.
De ne haragudjatok, hogy leírtam a véleményem.Jöhet az olaj és az ABS téma.
Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
-
-Mosquito-
őstag
Nem akar valaki az ABS témáról filmet forgatni? Tudnék egy jó főszereplőt,tuti siker egy igazi Kultfilm lenne.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
emre
veterán
engem nem rühell senki?.....se abs, se videó, ja és nem is pályázok, kirekesztve érzem magam
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
imibogyo
veterán
válasz #79335424 #75888 üzenetére
Szerintem ez is, mint minden, az állapottól a használattól, a karbantartástól és magától a gyártói szórástól is nagyon függött. A váltó tényleg hagyott kívánnivalót maga után, de a lyuggatott lemezt meggörbítve "lefelé", hogy jobban felfeszüljön a görgőre, számomra bőven használható volt.
Én gyerekként 6 éven át nyúztam egyet. Tökéletes állapotra hoztuk a gépet édesapámmal (neki volt a 250-es MZ-je ugye, tehát volt tapasztalat szerelésben ), lényegében újraépítettük az egész motort (persze én csak takarítottam / festettem a motort, meg apróságokat végeztem rajta gyerekként (új hátsó lámpa készítés), de azért megvolt az "én csináltam" érzés). Ilyesmi állapotban volt, amikor eladtam (sajnos nem saját fotó, ekkor még nem készültek), de ugyanilyen patika állapotú volt...
A 6 év alatt erős saccal mintegy 12.000 Km-t tettem bele. És ez szerintem kisgyerekként és csak faluban, földúton használat mellett szerintem elég soknak tekinthető (heti 50 Km nagyságrendileg, volt hogy elmentem egészen Pilisig az erdei utakon (ez tőlünk olyan 24 Km-re volt egy irányba), komolyabb bajom mégsem volt vele (mármint volt, de nem sűrűn sok apróság, hanem ritkán de akkor nagy).
Az alapvető újraépítést követően egyszer rászorult egy komolyabb generálra a 3. évben (főtengely, csapszeg, teljes gyújtás csere, váltó csere) és egyszer egy extra hengerfej + dugattyú + csapszeg csere is bejátszott 1 évre rá (kicsit túltoltam na..., de minden adott volt a javításhoz). Alapvetően tehát rendben volt a motor az idő nagy részében és ezek az alkatrészek / javítások akkoriban "filléres" dolgok voltak. Legalábbis ahonnan én szereztem a pótalkatrészeket (szakibá), mindig meg tudtuk oldani csere-berével / "csere-munkával" / vagy szimplán csak olcsón....
Ez persze egy mai motor karbantartási igénye mellett tényleg vicces (lényegében két blokkot használtam el 6 év alatt), de hát na, ezek nem voltak azért svájci órák. De kibírható volt abszolút és én nagyon szerettem. De ez nagyon motor függő volt. Haverom a Kadet-tal (lényegében ugyanaz a blokk) rengeteget szívott, pedig kívülről az is szép állapotban volt.
-
Francia91
veterán
válasz tboldi #75886 üzenetére
Gyári elektronikus gyújtásom van (Hall jeladós), új gyújtóegységgel, így gyújtásbajom abszolut nincs
Fesz.szabályzó elektronikus, egyedi gyártásó, azzal sincs gondom . A motor kábelezése pedig ellenőrizve, totál rendben van"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
-
CyberPunk666
senior tag
válasz -Mike- #76075 üzenetére
#-Mike-
A 4 elem közül? A tűz
#tboldi
szerintem határozottan nem egyezik az ízlésünk a fejidomokat tekintve.
De körülnézek akkor a nagyobbak között is.Nekem egyébként kimondottan bejönnek a kawasakik. (pont a z900 nem)
ABS-t mindenképpen szeretnék rá, ez még fontos szempont.[ Szerkesztve ]
-
Lomha 8V
addikt
válasz CyberPunk666 #76074 üzenetére
Ja, hogy abszolút semmilyen motorod nem volt még. Mielőtt beletenyerelsz egy új sportmotorba, valami fasza hitellel, azért menj pár kört egy ilyen csutkakormányos géppel. Mert 2 hónap után rájönni, hogy a karod meg a derekad leszakad rajta és nem tudsz vele egyhuzamban 100km-t elmenni, kicsit drága tanulópénz lenne.
-
tboldi
nagyúr
válasz CyberPunk666 #76077 üzenetére
Nem akarlak rádumálni semmire, csak leírtam, hogy szerintem az A2-es 500-asoktól sem kell félni.
De nem tagadom, hogy némi elfogultság is van bennem.canniball: Igen, meg a CB500F-ben és az új softchopperben (Rebel 500) is. És az ABS is alap.
[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Lomha 8V #76079 üzenetére
Ezen az üléspozíció nem teljesen sportos, ez egy kamusportgép.
Olyan gépet nem akarok venni, amin úgy kell ülni, mint Rossi, csak szeretném, ha jól nézne ki és ezek jönnek be.
Kimondottan szempont volt ennek a kiválasztásánál.
Ez szintén eléggé leszűkíti a lehetőségeket sajnos. Sportos gép, kényelmes pozícióval.canniball
Néztem ezt a cbr500r-t, tetszik (bár kevésbé, de tetszik). A piros-fehér-fekete főleg.
Nem is vészesen drága, még újonnan is alig több, mint a ninja, de használt is több van eladó belőle.De majd utána kell olvasnom, mert kell abs és a normális üléspozíció sem árt.
Azt hiszem a vfr800 még ilyen, hogy tök sportos, de közben nem kell a tankra ráfeküdni.
Csak az egy kicsit túlzás lenne első gépnek.[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz -Mosquito- #76098 üzenetére
Sportos motort írt, nem sportmotort, annak meg abszolút megfelel.
Nem volt semmi gáz, de tényleg. Sőt, akkor még a cég minden alkalmazottjával innom kellett, reggel 5-ig bírtam."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Chrys_
addikt
válasz Topiccsendőr #76285 üzenetére
Pontosan nem tudom, mikor használta Suzuki GSX 650 FA, az első HSZ-ben láthatod is. A benzinpumpa cserés lett, a szervizes mondta, hogy próbált kezdeni vele valamit, de végül nem lehetett rendbe hozni. A gép nem rozsdás, nem kopott, karcmentes, mintha újonnan vettem volna, nagyon jól néz ki. A javítás óta abszolút elégedett vagyok vele. Gondolkozom azon, hogy vegyek-e erősebb gépet, mert ha pályán megyek, akkor könnyen eléri a GPS 200kmh-t, ott meg vége...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Gaboman #76359 üzenetére
Nagyon jol hangzik, mindenkepp szamolj be, hogy hol tartasz.
En a belpiacos dt 200 asomat akarom supermotova alakitani.
Mivel 88 as, majd' 30 eves, ezert nalam a vazat is kell szemcseszorni, porfesteni. A blokkban nagyok keves ~ 20e km van, meg a gyari dugattyuval, amit minden bizonnyal cserelni kell. Legutobb 15 000 nel mertem, a gyuruhezagok mar a cserehatar kornyeken voltak, a dugattyu epphogy jo volt. A muanyag fogaskerekek, amik a kiegyensulyozo tengelyt es a vizpumpat hajtjak, azok is elegge viseltesek, leginkabb a 2-3ev allas miatt, amikor a regi olajba a vizpumpatol hutoviz kerult, de a valto megsem rozsdasodott, sot igazabol semmi sem a blokkban. Ezert sem vagyok szivbajos sosem az olajcsere para miatt
33 lovat tud 108kilos teletankolt tomeggel, amit meg lejjebb akarok vinni. (Van benne anyag, pl acelkormany, utaslabtartok, felesleges biszbaszok) Tuningolni nem igazan szeretnek, erre a tomegre ez szerintem elegseges, drz 400al ~egy szinten van. 140 et akasztja (nem tudom mi a vege, mert nem tudja a muszer mutatni)
Egyedi szamolt kipufogot akarok ra, az hoz nemi extra lovat talan, mivel nincs benne perforaltlemez a diffuzor reszen, es abszorpcios veget, ami kisebb ellenallasu. (paraszt nyelven hangos dob) a karbi siktolattyus mikuni, gyorsitorendszerrel, ami eleve jo, egyedul a hutoviz bevezetesen gondolkodom, hogy eltavolitsam, es akkor lehetne valami komolyabb karbit is rarakni talan. De igazabol nem szukseges. a kompressziviszonya 6,5:1 szerintem nem kellene piszkalni, bar az aprilianak majd' 14:1, es eleg jol birja, megsem akarok kiserletezni, tul sok ido lenne kifejleszteni egy teljesen mas szettet, es megbizhatatlan lenne jo ideig. vasperselyes, tehat olcso lenne felujitani, de inkabb a megbizhatosagra mennek.
Nalam a koncepcio nagyjabol ugyanaz, mint nalad, egy keves fenntartasi koltseggel biro supermoto, amit hasznalni is lehet, esetleg a mami kupaban elindulni vele vmi youngtimer bajnoksagon.
Mivel rendszama van, hetkoznap is kek fustbe boritanam a kornyeket, amire a gyoker milliomos szomszedja anyameknak majd megint ki fogja hivni a tuzoltokat. Pedig nagyon tipikus szaga van a jaso fd olajnak, megcsak a kozeleben sincs a haztuz szagnak. Nem mintha olyan sokszor lett volna ilyen elmenyem, de igazabol mindegy, a lenyeg, hogy en joarc vagyok, a kettovel arrebbi szomszed meg nem.
Futomuvet yz alkatreszekre cserelem, vagy wr, legalabbis most ez a terv. A wr a testvertiousa a dtr nek, tehat sokat faragni sem kene. Lehet vazba is kell nyulni, a gyari nyakcsapagyat minden krosszpalyas nap utan utana kellett huzni. Valoszinuleg ez eleg gyenge pontja az elejenek.
Felniken gondolkodtam, maradok a fuzottnel. 120/150es gumimeret, az apriliarol tulkepp at tudom rakni barmikor a gumikat.
Karbon alkatreszekrol is almodozom, ezt meglatjuk meg, mennyire jon ossze.
Ledes lampat is szeretnek, de nagy elonye ennek a dt nek, hogy szogegyszeru, "robogos" az elektromos rendszere, a fesszab ugyanaz, mint a 3kj jognak, meg a 3kj cdi vel is megy, csak abban nincs power vezerlo, es 5° kal kisebb az elogyujtasa.
A lednel ez viszont hatrany.
Nalam ez a terv. Hosszu ut, es addig kene egy csere terepmotor is, amivel kivaltom a dt-tNem menekülsz a csendőrség elől.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz RAiN91 #76728 üzenetére
Ez egyéni preferencia és vérmérséklet kérdése: én nyugis öregember vagyok, szint csak "kirándulok" a motorral, nem a határokat próbálgatom, számomra a külső páncél elviselhetetlenül kényelmetlen lenne nyáron. Így én is egy SAS-TECH (legjobb) belső protit vettem a cordura kabátomba. Az abszolúte nem zavar, mintha ott sem lenne. Ha a sportos motorozást űzném, akkor én is a biztonságosabb külső páncélt hordanám. De hogy utálnám, az biztos....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Lomha 8V #76891 üzenetére
Amíg 125-ösöztem, csak az zavart, ha a kamionosok előzgettek, azt baromi veszélyesnek találtam. Ezért lett tavaly korlátlan jogsi meg GS500, amivel alig járok gyorsabban mint a kicsivel (80-90 helyett 100-110-zel), viszont abszolúte biztonságot ad az országúton. Aki gyorsabb mint én annak segítek, hadd menjen, a lassabbakat (teherautók) meg gond nélkül magam mögött tudom hagyni bármikor). Társaságban nagyon ritkán motorozom (többnyire akkor is a régi "kis motoros" barátaimmal, így nem kell senki után "kapaszkodni".
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Mi a metódusa annak ha én átfestetek egy motort és milyen költségekkel jár annak átírása a rendszerben? Én úgy képzelem el, hogy átfestetem és attól még járhatok így, utána papír munka.
Isti: Óóóóóh szemlékben jártas vagyok nincs több kérdés, tudom már mire gondolsz . Mint amikor megnézték, hogy ABS nélküli verzió.
[ Szerkesztve ]
-
V.Stryker
nagyúr
válasz zgospel #77038 üzenetére
Komolyan, milyen rendszer? Ez egy karbis motor, a blokk után van a leömlő és a végén egy dob. Milyen rendszerre gondolsz?
A karbantartásával tisztában vagyok. Meg is rendeltem hozzá a készletet. Úgy vagyok vele, hogy minden olajcserénél majd kipucikálom, aztán kész. Ha ez nem lesz neki elég, hogy évente vagy 6000km -ként lesz megcsinálva és ebbe döglik bele, akkor ebbe döglik bele. Persze, majd egy poros szeles nap után leszedem a tankot, hogy kibányásszam alóla a légszűrőt.... Kétlem, hogy lenne ilyen ember.
persuader: Igen, tudtam, hogy lesz ilyen kérdésed, én sem találtam, talán majd benne ha lesz ilyen leírás, ha lesz. Pedig ez a K&N nem is annyira gagyi márkanév. A haver ugyanilyen motorjában ilyet használt alíg 20ezer km-es futásától a motornak. 150ezer km-el adta és semmi gond nem volt a motorral. Ez nekem elég, ha mellette a mikron méretet nem is tudom.
De külön rész van az oldalukon fotókkal, illusztrációkkal, hogy mikor és miként kell tisztítani. Bár elég meredek a futásteljesítmény amit megadnak.
A szűrési rátáról ezt írják:
5. What is the micron rating and efficiency of a K&N air filter?
Automotive air filters are not rated by micron size, they are rated by efficiency. K&N tests the filtering ability of our air filters using the ISO 5011 test procedure. In general, most K&N air filters will test between 97%-99% efficiency. Some air filters have their air filter test data published in the Available Information section of the product details page for that part number.7. Some air filter companies tout their high filtration levels in the 99th percentile. Doesn't higher filtration mean a better air filter?
Not necessarily. 99% filtration efficiency is certainly a very good achievement. However, filter efficiency is just one statistic of filter performance which is measured (but is also the statistic most commonly published). The other air filter performance statistics measured are: capacity, restriction, and service life. These other factors reflect the amount of dirt the filter can hold, how easily air can flow through the filter, and how long the filter can be used before servicing. If one particular brand of filter consistently achieves 99%+ efficiency, it would be interesting to know if they also excel in the other performance areas, or are sacrificing one statistic to help increase another.Given the fact that vehicle manufacturers do not publish specific filtration requirements for their vehicles, it is not strange that we find major, reputable filter brands offering replacement filters with efficiencies varying between 94%-99%. Many K&N filters achieve 98%-99% efficiency, in a product design that offers a longer service life, and much lower restriction than other brands of filters. So, a "better" air filter is really a judgement call, and varies by personal preference.
Még egy kis érdekesség:
8. More airflow means you are letting more dirt through, right?
No, not at all. K&N air filters operate using a much different technology than other types of air filters. Most disposable filters are "barrier filters". That is, their filtering media acts as a physical barrier to dust particles, and once a dust particle covers a pore in the media, air can no longer flow through that space. This principle is called "surface loading". K&N air filters are built using a fabric filtering material which absorbs dirt and dust particles instead of physically blocking them. This is a principle called "depth loading". The pores in the material continue to let air flow through as the filter absorbs dirt in the media.[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #77367 üzenetére
pedig magyarorszagra ezek a motorok kellenenek. itt az embereknek semmi penzuk nincs. ezeknek a motoroknak nagyon alacsony a fenntartasi koltseguk. ami nem mindig egyenlo a csucsminoseggel.
amiert europaba nem johetnek be, az nagy valoszinuseggel az euro4, a kotelezo abs.
indiaban letfontossagu, hogy keveset fogyasszon egy motor, kedvezo ara legyen, es kedvezo fenntartasi koltsegei legyenek. lehet hogy egy japan kevesebbszer rohad le, megis tobbet fogsz ra kolteni. es erre a nyomortanyara ez tokeletesen megfelelne.
illetve te lehulyezted az osszeset emelle meg[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #77374 üzenetére
oemet neztem altalaban.
megint eljutottunk az mz megeri kerdeshez.
mivel ide nem fog bejonni, ez egy teljesen elmeleti fejtegetes, ahhoz, hogy abs-t kapjon, illetve befecst, szabalyozott katalizatorral, addigra annyira megdragitja, hogy nem eri meg, illetve ahhoz vizes motor kellene szerintem, levegossel nem lehet az euro 4 et teljesiteni.viszont ott joval kevesebb penzuk van ra, mint itt, es elvannak ezekkel. hasznalt konteneres japan motort nem szivjak fel...
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
runner 125
nagyúr
Na, VFR-es haverom megoldotta a sportdobját.
Idén mindenképpen akart rá valamit (hallva az enyémet is, ugyebár ), noh és a gyárival tényleg nagyon halk. Viszont abszolút igaza van, h kevés dob áll olyan jól a VFR-nek, mint a gyári. Google-ban keresgetett, kért ajánlatokat, itthon is gyártanak hasonló szögeletes sportdobpárt katalizátorig tartó összekötőcsővel, 130-140.000ft-ért.. úgyhogy némi youtube-ozás után úgy döntött, keres egy bontott gyári dobot és átrendezi a belsejét. (A fentlévő patika gyárit mégsem berheli szét, elrakja, h legyen egy eredeti is..)
Willhabenen talált is egyet, lealkudta 90 eurora, úgyhogy lassan indul a modification. Kíváncsi vagyok mit hoz ki belőle, az elsődleges célja nem a teljes kibelezés, pedig az iszonyúan kaidja a V4 hangot.
Hosszú távon már valószínű sok lenne, de az elképzelése mindenféle szempontból tetszik."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Polemius
aktív tag
Mivel már az olaj téma van terítéken, nemsokára jön az ABS, aztán mindenkin kitör a kabinláz, előtte még megkérdem, mert biztosan van, aki meg azt tervezgeti, merre guruljon ha végre szép idő lesz.
Szóval, tervez-e valaki Felső-Ausztria felé is túrázni, érdekel-e bárkit néhány látnivaló, vagy jó cukrászda itt, ezen a környéken?
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest