- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen asztali médialejátszót?
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- A soknál is több pénzzel gyorsítaná fel a hazai chipszektort Kína
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Androidos fejegységek
Hirdetés
-
5G-vel és hőkamerával strapálja magát az Ulefone
ma A ThermoVue rendszere mellett az éjjellátó képességek is megvannak.
-
A soknál is több pénzzel gyorsítaná fel a hazai chipszektort Kína
ph A China Integrated Circuit Industry nevű befektetési alap elsődlegesen a chipgyártáshoz szükséges berendezésekre fókuszálhat.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
#79335424
törölt tag
válasz yodamastah #68728 üzenetére
Sportmotorral túrázni? Én a HD -mmal csináltam már pár túrát. Persze, kérdés, hogy mit értesz túra alatt. Én kb. azt, hogy két személlyel, felcuccolva elgurultam Bilbaoig, és vissza. Megnézném, hogy ezt miként abszolválnád egy sportmotorral.
-
BoB
veterán
válasz yodamastah #68770 üzenetére
Nincs olyan ember aki egy motorból "kihozza a maximumot". Majd egy robot kismillió szenzorral, ami abszolút csúszáshatáron vezeti a motort a pálya elejétől a végéig.
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
mrhero
tag
Abszolut egyetertek Kroni1-gyel. Nincs olyan hatalmas motoros tapasztalatom sem palyan sem kozuton. Nehany eve kezdtem nagymotoron. A heten eloszor elmentem kakucsra es minden piheno alkalmaval fulig ero szajjal vettem le a sisakom es kiabaltam h ez qqqqqqqq..a jooooooo. a fun facor valami eszmeletlen. kozben pedig minden egyes meteren tanulsz. KOCKAZAT NELKUL. Az egesz ugy nez ki, h ugy erzed te vagy Rossi, de azert a valosag az, h meg mindig ugy nez ki mintha egy zsak krumpli lennel motoron. Legalabbis az en esetemben Szerintem aki ott kepes elfektetni a motorjat es kart tenni benne, az a Mecsekben, Matraban v akarhol a zarovonalat atlepve (direkt vagy veletlen) kepes kinyirni magat es masokat mert egyszeruen idiotanak kell lenni hozza. Mi is tortenik ha eppen rosszul veszed a fektavot vmelyik kanyarban? kimesz a fure es kigurulod. mi tortenik ha nem azon az iven sikerul bevenni a kanyart amin szeretned? kicsit visszaveszel a gazbol, fekezel, korrigalsz es a kovetkezo kanyart szarul kezded az elozo elbaszas miatt. De utana mesz ahogy eltervezted. 2 eve hivott egy cimboram Kakucsra h csatlakozzak, mennek par haverral. Akkor azt mondtam h meg nem biztos h ott a helyem mivel nem tudok ugy motorozni mint amilyen szintet gondoltam h el kell erni mielott palyara lep az ember. Elobb meg akartam csinalni a safety 1-2-t plusz kakucs ringen a tommot treninget. Na a heten sokszor eszembe jutott h mekkora barom voltam h nem mentem mar el ket eve a haverommal amikor hivott.
Elore telefonaltunk eseste 6-tol 8-ig voltunk 4k HUF-ert/kopf. negyen(!!) voltunk ezen a ket oran, akik egyutt mentunk oda. Alig varom a kovetkezo alkalmat. -
Bogyó bá'
nagyúr
De, a Brigéciol jó.
Majdnem olyan jó, mint az ABS.(#68911) HSM: a Brigéciol az direkt motorlemosó szer. Sok milliós gépkocsik motorterében sem okoz gondot a gumi alkatrészeknek, elektromos cuccoknak sem.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
nyogo83
senior tag
válasz Polemius #69105 üzenetére
Megfizeti rendesen, de jelentkezo sincs abszolut.
Akik meg voltak, par napon/heten belul elbucsuzott toluk, mert megbizhatatlanok voltak(nem ment be, telefonon nem lehett elerni), igenytelen munkat csinaltak.
Mondta Feri hogy kapcsolatban van par motorszerelo sulival, ismer tanarokat is onnan akiknek leadta hogy ha van olyan vegzos akinek van a szakmahoz affinitasa,szereti csinalni, erdekli a dolog akkor kuldjek hozza, mert alkalmazna oket. Nem gond ha be kell tanitani, soot sokszor jobb is.
Motorszerelore van szuksege, a gumizas betanithato.Egyebkent annyit mondott meg, hogy kapasbol tudna mondani meg vagy 3-4 ismeros szervizt, aki ugyanezekkel a gondokkal kuzd.
Megtehetne, hogy alkalmazza azokat akik "szarnak bele", nagyjabol megcsinaljak amit kell, de nem igenyesek a sajat munkajukkal szemben(pl fekfolyadek cserenel szarik ra, hogy mellemegy az idomra, jovanaz, ugyhagyja), de az meg az altala felepitett johirenek a rovasara menne, amibol nem enged.De emelle tudnam meg mondani akar az autoszerelot is mint jelenleg hianyszakmat. Ismeros 250k netto fizu ajanlattal (full bejelentve) nem talal normalis szakembert, akinek ne kellene felugyelni a munkajat es onallo igenyes munkavegzesre kepes.
-
bigdady
nagyúr
válasz Kroni1 #69292 üzenetére
Kösz
Kapott az mindenhol csak nem szoktam oldalt letörölni róla, jó helyen van nem lesz baja tőle Amugy pár apró pötty látszik csak a felnin elég jól ragad. A görgőkön több kéne hogy legyen amúgy? Mennyire kell tocsognia?Amúgy tavaly szerzett friss jogsival első! motor szóval persze hogy fosok döntögetni, elején volt hogy még ki is ment alólam majdnem az első kerék alig birtam megfogni mert homokos felhordás volt a kanyarban azóta tisztelem a kanyarokat de legalább már nem derékszögben kanyarodok mint a rollerrel
Pályázás meg körbe körbe menni folyamatosan abszolút nem érdekel pedig Kakucs ring mellett lakom
[ Szerkesztve ]
-
-Mike-
addikt
válasz bigdady #69298 üzenetére
Nem is azért kellene kimenned kakucs ringre, hogy köridőre vadásszál, mert abszolút mindegy, hogy 60/55/50 mp alá be tudsz e menni, inkább az, hogy egy forgalomtól elzárt, szembe forgalomtól, villanyoszlopoktól, fáktól, suzuki swiftektől mentes környezetben állandó és kiszámítható tapadás mellett megtapasztald mire képes a motorod, gumid, te magad. Mész egy 10percet, pihensz, megnézed a gumikat, következő etapban kicsit bátrabban, stb. Ettől függetlenül utána közlekedhetsz merőlegesen is a tájat bámulva de legalább tudod hogy egy kínosabb szituban, kanyarban ami szűkül befelé hogy reagáld le. Egy homok felhordástól nem kell megijedni mert az jó eséllyel jövő héten is ott, a szezon vége közeledtével meg a legtöbb helyen ott lesz. Rutint kell szerezni, nem várni a csodát, hogy majd egyszer elmúlik a parád és egyből dönteni fogod tudni Az meg a másik dolog, hogy ha ebben a stílusban használod tovább a gumikat, pár ezer km után olyan válla lesz, hogy akkor már tényleg nem fogod merni dönteni 5° sem.
Offba rakom mert sokszor volt már téma és sokakat nem érdekel már. -
HSM
félisten
válasz StoneBridge #69419 üzenetére
Pedig a sor2-d is gyakorlatilag V2, csak nem a hengereket, hanem a főtengelyt ékeltél el.
A K8 SV650 is ilyen, 1800rpm alatt felejtős, rángat, tiltakozik, 1800 és kb. 2800rpm között óvatos gázkezeléssel már sima, és 3000 felett lesz tökéletes. A nagyon lassú kanyarokat leszámítva nincs ebből gond amúgy semmi az ég világon városban sem. Gáz nélkül is megy egyesben (a maga módján), szval abszolút élhető.
(#69421) canniball: Én városban a sor4 motorokat nem szerettem annyira, az ember felváltogat, aztán erő semmi, főleg fordulat nélkül, fordulaton meg nekem kellemetlenebb a hangjuk a V2-nél.
-
mm89
őstag
válasz canniball #69540 üzenetére
Nameg a nyitott rendszer okozta durrogás
(bár azt most a Z is csinálja, sőt, ennél már könnyebb szándékosan előidézni, remélem ez nem jelent rosszat )(#69541) imibogyo
Még te is rajta vagy a terven, szóval addigra meg kell venned a piros szerelőruhát és a fehér munkavédelmi sisakot isEz a onedrive csak nálam tölt be ilyen marha lassan, vagy úgy általában ilyen béna?
(#69542) tboldi
Mindig meglepődök, hogy milyen fiatal vagy
Én 27 vagyok, de olyan nyugodt közlekedésre, mint amit a videón láttam (bár csak beletekertem), még akkor is nagy nehézségek árán vagyok képes, ha az asszony mögöttem ül
amúgy a "túl erős motor"ról meg az a véleményem, hogy hülyeség. Utcára már minden túl erős ami 50-60 lónál erősebb. Elméletileg ugye 130nál nem is kéne, hogy gyorsabb legyél, a gyorsulás meg úgyis jobb lesz mint egy autónál. Dehát a motorozás nem erről szól, innentől tehát nincs olyan, hogy túl erős utcára. Az erő meg egyenesen arányos a futómű minőségével, tehát azt kell mondani anyudnak, hogy azért kell erős motor mert annak jobb a futóműve és a féke
Én így cseréltem a 2004-es sv650n -t (520e ért ment el) egy 2008 -as z750 re (1.4M).
Így kell beadni: "Dehát nem azért kell mert szebb meg jobb, meg erősebb meg gyorsabb, hanem mert ABS -es és jobb a futóműve, tehát biztonságosabb"ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
HSM
félisten
válasz tboldi #69580 üzenetére
"Ezektől az ismeretlen dolgoktól szeretnék távol maradni. Az újnál szinte 0 a kockázat. Ha csak 2M-t tudok motorra fordítani, akkor inkább szerényebbet választok."
Abszolút megértelek, magam is így voltam vele. Nagy kár, hogy ennyiért új motorba nem igazán van élhető futóművű. Pedig 10 éves távlatra szerintem az nem árt azért. Mondjuk nálam nagy plusz volt az Sv mellett, hogy abba bele lehet barkácsolni jobb futóművet leginkább a GSXR-ekről. És még úgy is bele fogok férni a 2M-ba.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Kolondrum #69684 üzenetére
Értem, amit mondasz. A másik fele, hogy ami a videódon látható, az két fővel elmegy, 10-el esélytelen. De amúgy én nem is mennék olyan túrára, ahol ez az elvárás, nekem nem pálya bemenni a mozgó járművek közé. Majd idővel Ti is rájöttök, elég egy valaki, akinek épp megcsörrent a telefonja, vagy az ölébe hullott a csikk, és már rád is húzta a kormányt.... Elég rossz élmény.
Nekem nem ez az élmény a motorozásban, hogy centizem az autókat. Csinálom eleget a városi közlekedésben. Nekem az élmény, ha kis forgalmú, szép tájú helyeken döntögethetek. Az nekem élmény. Ez ellenben inkább para és idegbaj.
(#69685) Kroni1: Én abszolút a libasor pártján vagyok. Kevés dolog tudja nekem annyira rontani az élményt, mint amikor folyamatosan a mögöttem lévő motorost kell figyelnem a tükörből, mikor jut eszébe előzni...
Nekem azzal nincs bajom, ha előz a libasor más közlekedőket, de akkor is a sorrend az legyen meg. -
Teasüti
nagyúr
válasz -Mike- #70108 üzenetére
Érthető, de élőben sem fogom tudni megállapítani, hogy mi van belül vagy hogy lopott-e.
Amúgy ez mennyivel van alatta a piaci árnak?Nekem megfelelő lehet ez a típus, vagy túlzás 5000 km-es tapasztalattal (Kawa gpz600r)?
Már az erejére gondolok, hogy overkill.Találtam most egy abs-es 2007-es ER6F-et is, lehet inkább arra megyek rá.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Chrys_ #70130 üzenetére
Nem félek, csak furcsállottam mennyire lent van a nyomatékcsúcs.
Azt hittem ez azt jelenti, hogy mindenféle vadulás nélkül is lábujjhegyen kell járni a motorral és ha hibázok, azt megbünteti.
Mert min 600 cc motorokat nézek, kidobta a kereső. És mint jó ajánlat azért elgondolkodtató annak ellenére is, hogy kisebb gépek között nézelődök.
Főleg, hogy linked abs.Az előző motorom ereje mindenre elég volt, kizárólag előzésnél gondolom úgy, hogy ott nem lehet elég erős a vas. Ebből a tapasztalatból kiindulva két személlyel is elég kell legyen úgy 80 ló. Persze ez nem jelenti, hogy a 100+ lovasokat élből elkerülöm. Főleg, hogy még mindig játékban vannak a sport gépek. Gyanítom az 1250-es Bandit nem megy gyorsabban, mint egy R6.
Viszont míg a sport alul életre se kell (hülye biztos), addig ez a Bandit meg alul is tol mint az állat (még nem volt szerencsém ilyenhez, nem tudom milyen).[ Szerkesztve ]
-
pityaa23
senior tag
Na a "megpatkolt" csizmám örömére, mentem is ma egy 250km-es karikát. A korábban emlegetett A-pro kabátot most teljesen nyárira alakítottam, hát ez valami brutál jó így. Reggel 9 körül még árnyékos szakaszokon majdnem fáztam, később meg tök elviselhető volt, abszolút nem éreztem, hogy 30-34 fok van. Amikor megálltam 5-10 percre megizzadtam, utána menet közben az izzadt pólóra fújó menetszél teljesen lehűtött, megint szinte fáztam amíg nem száradt meg. Valami normális zokni kellene még, meg legfeljebb egy nadrág, de így is kibírható, ha a felsőtested nem fő meg folyamatosan.
-
Teasüti
nagyúr
Öhm,
milyen átülni egy 160 kilós motorról egy 200/230 kilósra?
Nézegetem a 650/1250 S Banditokat, árban nagyon elérhetőek, tetszik a kinézet (sajnos a full idomszett elég ritka , de létezik ), van abs elől és hátul is (összekötött a fékrendszer is vajon?), szóval minden adott.
Csak a dög nehéz tömege bizonytalanít el kicsit.
A kis 160 kilós Kawámat úgy terelgettem az úton, mint egy biciklit. Tudtam kormányozni combbal, fél kézzel, hirtelen ellenkormányzásra feszes határozott dőléssel válaszolt. Egyszerűen imádtam hajtogatni a motort a csatornafedelek körül vagy a körforgalomban, stb.
Viszont most itt van ez a Bandit, amihez eddig csak képeken volt szerencsém: mindent tud amire szükségem van, 2007-től jó a dizájn, relatíve olcsó is, de nehéz. A kicsi 650-es is 200 kg.
Ez mennyire probléma egy könnyű sport-túra után?szerk: Gondolok itt főként a rutinpályás attrakciókra.
Gondolok itt a mindennapos balfaszkodásra, mikor lábletétellel kell visszanyerni az egyensúlyt mert ütközésig fordítottam a kormányt megforduláskor, vagy gyök kettővel kell araszolni, vagy egy erősebb gázadással kell kikanyarodni a kereszteződésben figyelem elvonással, vagy araszolásnál hirtelen satura elég erős leszek-e megtartani a motort lábból, hogy ne dőljek el mint egy krumplis zsák, stb. Jelzem a kicsi Kawánál ezek nem okoztak túl nagy meglepetést, egyszer sem estem. Nem mondom, párszor előfordult, hogy lábbal támasztottam meg rollereztem, de sose dőltem fel.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz canniball #70299 üzenetére
Tanktáska-mániás vagyok, de az általad említett dolgokat soha nem tenném oda, jobb ha nálam vannak: irattárca a kabát jobb zsebében, telefon meg a bal belsőben (abszolúte vízálló, direkt telefonzseb (Shox cordura kabát).
(#70303) togvau: elcsaptál egy őzet, és ezért hurcolnak meg?!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Chrys_
addikt
válasz Teasüti #70283 üzenetére
Helló
Én kezdő motoros vagyok, egy Gladius-n tanultam (205kg), és utána GSX650F-t vettem (245kg). Ez a Bandit spoilerezett változata. A Gladius-t elég könnyű volt tologatni, de a Bandit súlyát már lehet érezni rendesen. Menet közben viszont abszolút semmi gond nincs vele. Egy a lényeg, lejtős parkolóba ne orral állj be, mert nehéz lesz kijönni vele, tapasztalat
-
imibogyo
veterán
Nem tudom. Feltöltöttem friss olajjal, hűtővízzel, benzinnel, kapott vadonatúj akksit is de csak teker-teker-teker a blokk, néha elkapja egy pillanatra a fonalat 3-5 másodpercig mintha beindulna, de aztán leáll az egész. 7-8 év állás után (és ugye ma próbáltam meg először indítani, összesen talán 10x) ez nem annyira szörnyű eredmény, de azért titkon reméltem, hogy simán beindul majd.
A hiba forrása (első ránézésre) a benzin hiánya lesz és hát ugye legesélyesebben a benzinpumpa (sajnos szűrőt sem cseréltem még, viszont átfolyik rajta az üzemanyag, tehát vélhetőleg nem ez a baj).
Ha nyitva hagyom a benzincsapot mondjuk 20 másodpercig, akkor többet jár a blokk indítózás után mielőtt leállna, ha sűrűn próbálok indítózni, akkor kevesebb ideig jár, mivel ugye ekkor (gondolom) nincs ideje elég benyának a gravitációval eljutnia a pumpán keresztül a karbiba. De ez egyelőre csak ilyen fotel okoskodás és azt feltételezi, hogy a pumpa a rossz... Ha az a probléma, akkor megpróbálom gravitációsra átépíteni a rendszert mert még egy utángyártott pumpa is 30k. A CBR1000f fórumban is többen sikerrel abszolválták ezt a módosítást (ami elég egyszerű azért...).
Első körben ki fogom szedni majd a pumpát és megjáratom külső tápegységről vízzel egy pillanatra. Ha köpi a vizet, akkor máshol lesz a gond, ha meg nem, akkor talán ez lesz a bajok forrása... De ez már csak jövő héten fog kiderülni, ugyanis csak a keddjeim (vagy az éjszakáim) a szabadok.
Holnapra még megérkeznek az új gyertyák, légszűrő és olajszűrők, valamint vadonatúj gyertyapipák és kábelek, lehet ha mindent kicserélek beröffen a masina. Valamint még össze kell raknom az új kuplung és fékkarokat is (a régi egységek javíthatatlanok voltak).
És végül de nem utolsó sorban van két kisebb (olaj és benzin) csöpögésem is, ezeket is meg kell oldanom. Ezek nem befolyásolják közvetlenül az indítást, de amúgy is terveztem az összes tömítés cseréjét.
(#70355) Grillo: bocsi, de melyik másik topikról van szó?
-
baboss
őstag
válasz polimorf #70402 üzenetére
Köszönöm az útvonal tippeket.
Rég jártam már arra, és jó volt az egész túra. 15:45-re értünk Besztercebányára, onnan még hátravolt a felső nagy kőralakú útvonal. Abszolút nem izgatott, hogy mennyi az idő, és hány km van még hátra, a lényeg, hogy jól érezzük magunkat. Úgy voltam vele, hogy egyszer csak hazaérünk.
Amikor kikanyarodott az autó igencsak meglepődtem, mert idáig az volt a tapasztalatom, hogy a Szlovák autósok figyelnek a motorosokra és segítik a haladásukat. A párom meg is jegyezte, hogy mennyire lehúzódnak amikor utolértünk egy lassabban haladó gépkocsit.
Két személlyel egy kicsit lassabban gyorsult a paripa, előzésnél 6-ból visszaraktam 4-be ha úgy láttam, hogy megkívánja a helyzet. Összegezve egy nyugis motorozgatásra még éppen, hogy elég a Zephyr 2 személlyel. Az E50-es egy részén kipróbáltuk, hogy menyi a végsebesség,140km/o.
(kcsa ez már gyorshajtás.)
De ahogy tanácsoltad jövőre érdemes lesz lecserélnem nagyobbra ha ketten akarunk túrázgatni. Jól jön majd az a dupla lóerő. -
wttfw
tag
Sziasztok!
Volt itt téma nem rég a csizmatalp leválás, és ennek javítása. Mi volt végül a csodaszer?
Pegaso téma:
Jelenleg egy Pegaso Stradan csinálom az oktatást, iszonyú kezes, kényelmes. 10+ motor után abszolút a legjobb motor amivel eddig mentem. Magamnak is ilyet tervezek majd venni.[ Szerkesztve ]
-
Horvi
őstag
Múlt hét szombaton részt vettem a BMW vezetéstechnikai alapképzésén. Gondoltam megosztom a tapasztalataimat néhány mondatban hátha még hasznos lehet valakinek.
Maga a tréning a kiskunlacházi reptéren került megrendezésre és kb. egy egész napos volt(9-től 5-ig).
A szervezők reggelivel és kv-val vártak minket, utána volt egy kötelező adminisztrációs rész illetve egy kis bemutatkozás.
Utána elosztották a csapatot a két instruktor között. Mivel ez alaptréning volt így az elején volt szó a helyes üléspozícióról/lábtartásról stb.Ezután nyeregbe pattantunk és bemelegítés jelleggel pár kört mentünk a bólyák körül, közben feladatokat kellett végrehajtani:
Csak jobb kézzel fogod a kormányt. Utána fel kellett állni a lábtartóra és úgy menni. Egyik láb fent az ülésen és úgy. Végül mindkét láb fent az ülésen.A következő egy lassúsági verseny volt. 20 méteres táv és az nyert aki a leglassabban végigér lábletétel nélkül.
Utána jöttek a kötelező bójás gyakorlatok, volt lassú illetve gyors szlalomozás is. Az instruktor folyamatosan figyelt és ha valakinél gond volt ahhoz odament és segített.
Az ebéd előtti utolsó feladat egy nagyobb körben lerakott bóják körül kellett menni különböző kanyarodási technikákkal.
Az ebédhez le kellett nyomni egy 15 km-s csoportos túrát szóval abba is belekóstoltunk. Itt is elmondták az alapvető tudnivalókat.
Kaja után jöttek az úgymond komolyabb feladatok. Az egyik ilyen a vészfékezés volt. Az instruktor bemutatta a feladatot, összehasonlítva a féktávokat is(csak hátsó, csak első, ABS-el anélkül, kombinált)
Utána mi következtünk. A cél ezen a tréningen az 50-60-km/h-s sebesség elérése volt. Az instruktor a féktávnál állt és folyamatosan figyelte, hogy csináljuk és mindenkinek a teljesítményét értékelte minden próbálkozás után.Az utolsó feladat a vészkikerülés volt. Itt is bemutatták a helyes technikát. A cél itt is a városi tempó elérése volt. A kikerülendő "Piri néni 4m hosszú matiza" a manőver megkezdési pontjától 10 métere "állt".
Az instruktorok minden feladat előtt bemutatták a helyes megoldást. Utána pedig folyamatosan segítettek, javítottak tehát megvolt a szükséges visszajelzés ami szerintem nagyon fontos.
Menet közben ha felmerült kérdés természetesen azokat is megválaszolták.A végén pedig volt egy kis teljesítményértékelés. Aztán szétszéledt a csapat és mindenki elindult haza.
Összegezve nekem nagyon tetszett az egész tréning, sok újat tanultam, szóval mindenképpen megérte az árát. Ezek után mindenképpen tervezem, hogy a haladó tréningen is részt veszek.
Hello darkness, my old friend...
-
canniball
nagyúr
Hogy őszinte legyek afelett elsiklottam, hogy te is említetted a túrázást.
Ezt csak arra írtam, hogy korábban többen is említették itt, hogy ilyen célokra is kényelmesek ezek a csizmák. Azt persze nem mondom hogy abszolút alkalmatlan, de az említett túracsizma szerintem erre jóval kényelmesebb.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Horvi
őstag
válasz pityaa23 #70898 üzenetére
Igen ezt is néztem, csak ha jól láttam ebben még nincs csavarodás elleni védelem. Legalábbis itt nem láttam.
Más kérdés mindenkihez. A többi gyártó(Alpine, Dainese) ehhez hasonló termékeivel van valakinek tapasztalata? Vagy ilyen téren abszolút a Sidi a favorit?
[ Szerkesztve ]
Hello darkness, my old friend...
-
Chrys_
addikt
válasz -Mosquito- #70959 üzenetére
Ezt a balesetet hogyan kerülhette volna el (lassabb haladás kivételével, most csak szimplán az észleléstől számítva az esetet)? A lassulás alapján talán a hátsó féket szerintem nem is használta. A relatív nagy sebesség és a rutin hiánya miatt (kezdő motoros, írta kommentben a videó alatt) szerintem balról sem biztos, hogy el tudott volna menni. Én is kezdő vagyok, és nem nagyon tudom elképzelni sem, hogy ilyen intenzív fékezés közben még ki is tudjam kerülni adott esetben. De a hátsó féket taposnám, ABS van és sokkal rövidebb a fékút vele
-
-Mosquito-
őstag
válasz Something_ #70962 üzenetére
Pár szót írjál majd milyen volt.
Chrys_:
Innen a fotelből azt mondom, hogy Ha gyakorlott a vezető (igaz akkor is dönthetsz rosszul) akkor jobbra menekülőúton ki kellett volna kerülnie, majd satu fékkel megállni mert az szembejövősáv. Ilyen/ebben a helyzetben lehetőség szerint ki kell/ene kerülni ha adott/van menekülőút, mert ABS nix ABS gyakorlott/rutinos vezető vagy, ott van a reakcióidő majd a fékút ami mindig kevés szokott lenni, hogy megállj ilyen szituációban. Az eredménye az lesz,hogy telibe vered.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
StoneBridge
senior tag
SV-vel letoltál 1800 km-t egyhuzamban? Mi lett veled?
Mennyi idő alatt sikerült abszolválni? Mi autóval tettük meg egyszer, de örök életnek tűnt kiérni (meg vissza), végeláthatatlan autópályázás volt az egész.
Mondjuk, ha a yard megállít lehet kaptál volna egy finom csekket a majdnem kopásjelzőn való gurulásért.Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
-Mosquito-
őstag
válasz StoneBridge #71328 üzenetére
Nem tudom hányan mentek de ajánlott szállást foglalni! Délután/estefelé fogtok szállást keresni, nem jó ötlet! Itt nézzél körbe amit kell x és már dobálja is fel. A [link] vagy [link] Bp-ről indultok akkor inkább M5 le Nagylak ott Lukoil kút tankolás majd határ után egyből fel a Román autópályára A1. Majd E673 Facsádon tudsz tankolni vagy Déván ott megint fel az autópályára. Én inkább Szászsebes, Petrozsényben néznek szállást.
Csütörtök - Vasárnap voltunk kint, napsütés kb 25-30. Pénteken fogarason volt egy kis eső fel/le, szombaton 5x áztunk el kb 30fokban abból 3 lájtos 1 közepes 1nagy eső volt. Semmi gond nem volt, annyit leszámítva,hogy a társamat majdnem elcsapták előzés közben,ráhúzta egy hülye Picasa a szutykát.Hasznos:
Itthon váltsál Lejt ne kint.
Nix, nem kell motorra Románoknál autópálya matrica.
Nagylak/határokon kb 30-40percet fogsz szívni ellenőrzés miatt.
Trafipax van a pálya felett elhelyezett digitális infó táblák mögött. (hátulról mér)
Obársia Lotrului-Brezoi (7A) szakasz első 20-30km KATASZTRÓFA! Életemben nem jeleztem kézzel lábbal ennyi kátyút, rossz utat, kavics/homok/föld felhordást ezen a szakaszon. Utána már elfogadható a szakasz."Nos megvolt a Transzfogaras (itt már voltunk) és a Transzalpina. Borzasztó állapotban van Transzfogaras felmart, helyenként kátyú/javított utak.Motorozhatóság nem sok,látvány is csorbult az évek során. Ezzel szemben Transzalpina valami csoda, kb mint egy mini Glockner, csodás volt nagyon tetszett! Új szerű aszfalt, igaz fent a csúcson volt pár út felbontás 50-80cm széltében de kárpótolt a táj,látvány,élmény. Ami szembetűnő volt a románok még mindig nem tudnak bevenni kanyarokat, majd mindegyik lelopja és/vagy a szembejövősávba kanyarodik fel/le. Záróvonalon előz, index nélkül kanyarodik, tükört nem ismerik sokan. "
Vlevi:
Fura mi Brezoi - Nagyszebent simán abszolváltuk pedig volt karambol is.
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz yodamastah #71462 üzenetére
Látod ha lenne MTB-s múltad, akkor a csuklódban lenne a kanyar abs.
Jobbulást! -
A 24-es úton mivel jó minőségű volt és nem volt forgalom, kicsit próbálgattam a motort. Kihasználva az út teljes szélességét. Igazából arra voltam kíváncsi, ha baj van mennyire lehet kikerülni az akadályt. Arra jutottam, hogy fékez kerül nem olyan hatékony mint a tisztán kikerül. Főleg nagy sebességnél csökken az esély a kikerülésre. Első fékkel eleve halott dolog a kikerülés, minimálisat lehet módosítani. A hátsóval jobb a helyzet, de meg sem közelíti azt, ha tisztán csak kerülnél. Mérleg effektus, mindent egyszerre nem lehet.
Azt is néztem mennyire van a lábamban ABS. Ott pikk pakk rájöttem nem volt gáz, később jól is jött, no de ezt is olyan, hogy az ember nem gyakorolja meg kicsit más az út és biztosan megcsúsztatja. A végére már az arcom nyúlt olyan lassulásokat tudtam, de ha nem minden nap kell használni, az fix, hogy nem fog menni.
A sebességekre vonatkozó viselkedést is néztem. 60 és 100 között. Ott is arra jutottam, hogy drasztikusan nő minden negatív irányban kis sebesség növekedésre is. A végére: Senki ne ütközzön és essen el, köszönöm a figyelmet!Amúgy Bp-en esik.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz D1Rect #72243 üzenetére
Abszolút nem és utasnak sem. Normális motoron ki van hővédőzve az egész alsó rész.
Az oldalhűtő már annál inkább.
Horvi
Az nagyon jó ár gyári búráért.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz Ferdzsoo #72283 üzenetére
Autoteka2000-nél nincs?
D1Rect
Soha nem éreztem, bár én bőrruhát használok, de nem melegített hátul és utas sem panaszkodott rá, de felhúzott kipufogós motorteszteknél sem olvastam / láttam soha olyat, h valaki hasonlót tapasztalt volna.
Tévhitnek tartom h fűti az ülést.. pontosabban a '90-es évek környékén, hasonlóan kialakított rendszereknél elképzelhetőnek tartom h nem volt tökéletes a hőszigetelés, de manapság ez már abszolút nem jellemző.Emellett szerintem optikailag az egyik legszebb megoldás. Főleg, ha egy karos hátsó tag társul mellé és telibe látszik a hátsó kerék.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Imy
veterán
Jelenleg egy 2000-es évjárató SV650S-t használok. Szeretem, de kényelmetlen a motor, és ha lehetőségem lesz rá, lecserélem. Illetve amivel nem vagyok elégedett, az az első lámpája, ami nagyon gyenge, és gyengék az első teleszkópjai. 2007-ig egy 2002-es USA modellem volt, ott ezekkel nem volt gondom, habár az is kényelmetlen volt. Amúgy szeretem, mert megbízható, és jó hangó motor....
Amiket most nézegetek: (lényeg, hogy ABS-es legyen!!)
GSF650S
FZ6SEzekről mi a vélemény? Kényelmesség, illetve mennyire megbízható modellek, van nekik valami típushibájuk? Ki melyiket venné? Én az egyik felé hajlok, de most egyenlőre nem akarom elárulni, nehogy az kerüljön ki győztesen. A két motor használt árban kb egy szinten mozog...
-
Imy
veterán
válasz Tarill #72552 üzenetére
Igen, de a seggem is fáj az üléspozíció sem igazán jó nekem. 183cm magas vagyok.
Amúgy ami gyenge nekem:
- világítás (2 lámpás USA modellen nem volt ilyen gondom)
- gyenge az első teleszkóp (2002-esen lehet állítani, azzal nem volt gondom), igaz lehetne variálni a rugóval
- túl könnyű, nagyobb sebességnél nem az igazi, mintha elemelkedne, nem igazán stabil
- nincs rajta ABSSzóval a fent említett két motoron gondolkodok, arról kellene infó.
GSF650 S Bandit, FZ6S -
HSM
félisten
válasz Tarill #72552 üzenetére
Szerintem a testalkatodtól, és azon fog múlni, mennyire ülsz "helyesen" rajta. Ugye, kormányon támaszkodva kb. 100km és véged rajta.
(#72553) Imy: "túl könnyű, nagyobb sebességnél nem az igazi, mintha elemelkedne, nem igazán stabil"
Vedd le róla a szárnyakat, és akkor nem fogsz felszállni vele. Viccen kívül, nem kéne ilyennek lennie.(#72556) V.Stryker: Az ABS-től sokkal kényelmesebb. Gondold végig, csak beletenyerelsz a fékbe és minden jó lesz! (Vagy nem.) Nekem is úgy hiányzott az 1800km autópálya alatt, nem is értem, hogy tudtam végigtolni nélküle.
[ Szerkesztve ]
-
Yoshida
aktív tag
Én 187cm vagyok, és az fz6n-em túl alacsony. Igaz nem megyek vele messzire, így nem annyira gond. Telókon semmit nem tudsz állítani, csak hátul előfeszítést. Az én súlyomhoz (93kg) valszeg túl kevés a rugója elöl, utassal ici-pici fékre összeül az eleje teljesen.
ABS-es szerintem csak az S2-ből van, de amúgy is érdemes azt keresni. (nekem nem az van, és utólag bánom, 100-200-al többért lehetett volna ABS-esem)Nem lebeszélni akarlak az fz6-ról, mert szerintem pöpec gép, de vannak hibái el kell dönteni ezek zavarnak-e vagy sem, viszont 9 ezer felett még Steven szerint is megjön a "tűzijáték".
-
Yoshida
aktív tag
sportmotor.hu-n vannak túrázók a fazer topikban, de az ő használati módjuk nem veszi túlzottan igénybe a motort, vannak 100e feletti futású gépek bőven. Motor, váltó bírja. Injektoros, gond nem sok van vele, TPS szenzor volt tipushiba, de amelyik ABS-es az már gyárilag a jóval van.
Szóval hibái olyanok vannak amiket már leírtam.
Ja meg ha találsz olyat amin még a gyári sokéves Dunlop gumi van, azt kapásból le kell cserélni, mind fel van keményedve, nulla a tapadása 25 fok alatt, vízen meg életveszély. (S2-tipusokra azt írják hogy Bridgestone-al van szerelve, azt nem ismerem)
Viszont 2007 körül (után) elvileg létezett a 78 lovas nem S2 is ABS-el, előbb találtam utalást rá. -
StoneBridge
senior tag
A Tracer nekem felejthető élmény volt. A gyári túra plexi - ha jól emlékszem a legmagasabb beállításon volt - a bukóm felső részére tolta a szelet, emiatt kényelmetlennek ítéltem. A tesztet tulajdonképpen a gyári Akrapovic kísérte durrogások tették emlékezetessé.
A sima 09-nél egyébként finomabb, hangoltak rajta, alapból kipörgésgátló is van benne (akárcsak az újabb 09-ben 2016-tól aminek a gázreakcióján már szintén hangoltak). A 14/15-ös 09 egy vadállat ABS/ASR nélkül. Még azt teszteltem. Mégis, ha döntenem kéne, én naked vonalon maradnék. A 07 azonban még marad, patent városi streetfighter és a hangja mindent visz.Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
TommyNagz
senior tag
válasz Kolondrum #72860 üzenetére
Sziasztok! Lenne egy nagyon amatőr kérdésem. '96-os Honda CB500-am van, aminek a típushibája a fesz.szabályzó hibája. Honnan veszem észre ha ez lehal? Amikor megvettem, és vizsgálta a szerelőm, arraa következtetésre jutott, hogy vagy a generátor, vagy a fesz.szabályó nem jó, mert nem tölti az akksit (vagy nem tölti rendesen). Túlméretes akku van benne, ez igaz, de soha nem merült még le a nálam eltöltött pár hónap alatt, mindig meg tudta rendesen tekerni az önindítót. Gondolom, ha abszolút nem lenne töltés, akkor egy idő után elfogyna belőle a kakó, és már a lámpám se világítana, az önindítóról nem is beszélve.
Köszi!
Széles utat!
encapsulation dot1q
-
imibogyo
veterán
Ráadásul azt vettem észre, hogy supermotos videókat nézek amikor csak lehet.
Dettó...Azt tuti, hogy túrázni nem jó vele. Amikor elkezdtünk motorozni, az egyik kollégámnak pont DRZ400sm volt. 110 felett már szenvedett a széltől, így a szerpentinekig eljutni elég kemény volt vele, ott viszont nagyon elemében volt.
Ez szerintem nagyon motor (nyereg, szélvédelem és "ergonómiai háromszög") függő, ezért is kérdeztem Fireblade-től, hogy ő mit gondol a sajátjáról. 660 XTX-el nem volt gond 300 Km sem egyhuzamban, akár 140-el sem, viszont összességében "nem ment jól". 690 SMC meg ment mint a barom (vagy legalábbis sokkal agresszívebbnek érződött) az XTX után és ugye sokkal könnyebb is, olyan volt mintha motorról biciklire ültem volna át. Viszont (számomra) kényelmetlen volt már 10-20 Km után is. A két gép természetesen más céllal épült, tiszta sor. De ilyen jellegű véleményekre lennék kíváncsi a kollégától, hogy mit gondol a Husky-ról. Hátha ennek más a tömése, vagy jobb az ergonómiája ezért nem fárad rajta, meg ilyesmik...(#72926) runner 125:
2-500km-es táv egy 1 hengeres, 10 cm széles, abból 2 cm vastag szivaccsal rendelkező supermotoval?
Nem feltétlenül csak a kis SM gépeket nézegetem, de Fireblade kollégának azzal van saját, hosszútávú tapasztalata. Akár egy 950 SM/Multistrada/Hypermotard/Dorsoduro kategória is szóba jöhet, ha pedig nyerek a lottón, akkor egy KTM 1290R lesz a befutó (óhhh az a motor...). De őt itt most logikusan a Husky-val kapcsolatban kérdezem.Jól átgondoltad?
Szokás szerint, nem....Első számú motornak én biztosan nem vennék endurot / supermotot, max. utcai mellé.
Mondjuk egy jobban az utcai használatra hangolt géppel én ki tudnék békülni, mint például amilyen a 660 XTX és ha lenne belőle csak egy 20-30 Le-vel erősebb verzió (maximum ugyanekkora tömeggel) akkor nekem az megfelelne "mindenes"-nek. De sajnos nincs.(#72933) Kroni1:
Abszolút egyet értek. 660 XTX-el és XR650R-el van egy kevés tapasztalatom és nem tartottam egyiket sem kibírhatatlannak. És mondom én alapvetően csak belföld és csakis rövidebb "motorozások"-ra keresek gépet, nem is igazán nevezhetők ezek túráknak. -
Kroni1
veterán
válasz Ferdzsoo #72975 üzenetére
Olyan nincs is hogy zselés, csak a köznyelvben..
"AGM (Absorbed Glass Mat), vagyis felitatott savas akkumulátor. Ezt tévesen zselés akkumulátornak is szokták hívni, talán mert nem lötyög benne a sav, de a folyadékot a lemezek közé tett üvegszálas anyag tartja magában. Ezek az akkuk jobban tűrik a rázkódást, illetve a nagy áramú töltést, viszont rosszabbul viselik a hőt, ezért akkor előnyösek, ha a csomagtérben vagy az utastérben vannak elhelyezve – a motortérben a hőhatás miatt jobb folyadékos akkumulátort használni. Az AGM akksikat titokzatosan gázrekombinációsnak is szokták hívni, mivel a savval telített szövetben a lemezeken keletkező gázok visszaalakulnak folyadékká, ezért teljesen le lehet zárni a cellákat."
Mindenkinek érdemes sztem ezt az egész cikket elolvasni hogy felhomályosodjunk - forrás
Amúgy AGM-esből is van olyan amibe te töltöd be a cuccot, pihenteted, lezárod, és egy végtöltés után rakható a motorba. Ezek így sokkal frissebbek, mint amit már lezártan - ready to use - veszel meg, és kitudja mióta pihen úgy a bolt polcán. A drágább Banner-Varta-Bosch akksik általában mind ilyenek. Én a Bannert ajánlom motorba: műszerrel rámérve magasabb indítóáramot tudnak mint amit a gyártó megad, pedig a megadott értékek is magasabbak általában mint pl. a drágább társaié. Az ilyen 30-40e ft-os meg mégdrágább hiper-szuper akksiknak meg nem látom értelmét motorba, jó cucc a spirálcellás aksi persze, de az helikopterbe való...
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Kolondrum #73336 üzenetére
Ne aggódj! Ez a topik olyan, mint egy motorostúrai vacsora: mindenki bátorra issza magát és azon versenyzik, hogy ki tud nagyobbat hazudni. Ki fogta meg 160-rol fél kézzel a motort ABS nélkül, mikor elé vágtak, miközben Ady-t szavalt a bukósisakba. Persze előtte a 650-est 200-nál még egy kerékre vette, miközben az 3,8 litert fogyasztott az olcsóbbikból.
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest