- TCL LCD és LED TV-k
- iPad topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Memóriakártya topic
- Milyen TV-t vegyek?
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Milyen asztali médialejátszót?
Hirdetés
-
Hivatalos, hogy Game Pass-be jön a Call of Duty: Black Ops 6
gp Bár a játék jön PlayStationre is, akik PC-n vagy Xbox-on játszanak, azoknak elég lesz megvenniük az előfizetést.
-
Újabb robottaxis balesetekre derült fény
it Az USA biztonsági vizsgálatot indított a Waymo önvezető autói kapcsán, és újabb balesetekre derült fény.
-
Még két színben megcsodálható az ár/érték trónra pályázó Moto
ma A G85 külsőben és specifikációban is ígéretes.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
.mf
veterán
válasz Topiccsendőr #58120 üzenetére
"az en velemenyem az, hogy a borruha az aszfalton kepes volt annyit lassulni, hogy ne legyen baj, akkor gumival aszfalton is kimozoghato.. tehat ha nem csuszott bele, akkor le is fekezhetett volna, illetve el nem eses es fekezes kozben akar ki is kerülhette volna."
Valójában nem kicsúsztam, hanem elcsúsztam mellette. Amikor a csúszás-pörgés-forgásból megálltam és felkeltem, a motor mögöttem volt. Tényleg nagyon közel volt, lehetetlen volt megállni. A rendőrségi krétázás alapján 10, nagyon max 12-13 m volt a féknyom eleje és az ütközés helye között. A motor egy kicsit ferde L alakú utat írt le, egyenestől kicsit balra a sávomban az ütközés helyéig (ha az egyenes 0°, akkor 5-10°), majd onnantól merőlegestől enyhe szögben balra a szembe sávba (60-70°) még 4-5 m, és a szembe sáv közepén állt meg. Én pedig a szembe sávban, jó 6-8 méterre tőle előre.
Remélem árnyalja a képet, hány védőangyalom van..."tipikus elso elmart fek jelenseg volt.a veszfek. amit mindig is mondogatok. 99,9% a az embereknek igy viselkedik. kiment az eleje es elcsuszott [...] igazabol az ervrendszered arra volt felepitve, hogy az abs neked nem jo, es te a defenziv vezetesi technikaddal, illetve a veszfekezesre felkeszultsegeddel sokkal jobban tudod venni az akadalyokat"
Pontosan így történt. És én is ezt üzenném: hiába vezetek én is rendkívül defenzíven, hiába motoroztam már közel 50k km-t, hiába megyek évente veztech tréningre, hiába járok néha pályára... ez a helyzet annyira meglepett, az idő meg annyira rövid volt, hogy bejöttek a túlélési reflexek. Engem most éppen megmentettek ezek a reflexek és az ABS hiánya, de az esetek többségében több gondot okoznak. ABS pedig csúszós úton vagy átmeneti tapadás-vesztésnél is pótolhatatlan segítséget ad.
---
"ne viccelj, mindenkepp vegyel egy 2T kisendurot! baromi jo moka!"
Tudom, a Safetynél voltam az év elején egy terepes képzésen. Hiába csak 100 vagy 110 ccm-es 4T-k voltak, még azok is elforogtak azon a laza talajon. Nagyon más az a tapadás-hiányos helyzet, és nagyon tanulságos.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
tboldi
nagyúr
Most én is MT-07-ben gondolkodom. Eddig 09-et akartam, de olyan esetlennek tűnik a formája a kistesóhoz képest, ráadásul a 07 olcsóbb is. Konfiguráltam is egyet, természetesen ABS-szel.
De előbb meg kell csinálnom az A-t. A helyi iskola szerint meg kell várjam a 24 éves kort, viszont itt és itt, meg még egy pár másik iskola oldalán azt írják, hogy már 20-tól megcsinálhatom. Most éppen ennyi vagyok és okt. 30-án lesz 2 éves az A2-m, szóval tavasszal megcsinálhatnám. Addigra csak meggyógyulok.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
ertem. erre mondtam, hogy kikerulhetted volna satufekkel, mert nem fikazol el. erre is jo az abs.
ezt mutatta nekem pont a haverom. satuval kanyarodni nagyot, hirtelen. persze ez csak a feltevesem. nem voltam ott. es plane nem abban a parhuzamos valosagban, amikor abs es motorod van.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #58120 üzenetére
Ez mind fejtegetés. Igen, elméletileg reálisnak tűnik, hogy gyors fék, aztán kikerülés, de ha annyira közel van a dolog, akkor azért én nem vagyok benne 100%-ig biztos, hogy az elkerülés ugyanolyan hatékony tud lenni, mint a motor elfektetése....
Amúgy visszakereshetsz a topikban, miket írtam az ABS-ről, de amellett, hogy írtam róla rosszat, írtam jót is: [link].
Azt továbbra is úgy gondolom, hogy vagy kanyarodni lehet, vagy vészfékezni, ha a kettőt egyszerre csinálod, valamelyik megsínyli. A vezetéstechnikán is felhívták erre a figyelmünket.
Visszaolvasva a hsz-eim sem gondolom, hogy arrogáns lettem volna. Nehéz 100%-ig objektívnek maradni, igyekeztem, sikerült amennyire sikerült. De azért azt sem szabad szerintem elfelejteni, hogy a fórumon elsősorban vélemények vannak, nem a nagybetűs IGAZSÁG.Szerintem a statisztikát nem lenne helyes a mi szemszögünkből ide keverni. A statisztika ugyanis nem tesz különbséget a motorosok között. Azt emlékeim szerint írtam is, hogy aki nem veszi a fáradtságot némi extra tréningre, és tanul meg tényleg szélsőséges helyzetekben fékezni, akkor inkább az ABS a jó út, mert akkor többet nyer az illető az előnyein...
A biztonsági öves dolgot kár ide keverni, az hogy a vezető kitámasztja magát, és az majd jól megvédi egy akkora baromság, hogy csak úgy süt. Ott olyan minimális, jelentéktelen azon esetek száma, ahol jobb, ha nincs bekötve, hogy kár is vele foglalkozni. Az ABS esete ezzel szemben korántsem ennyire világos és egyértelmű.
(#58122) Feree13:
Már írtam. 2X kerültem életveszélyes helyzetbe ABS miatt, és egyszer sem a hiányából. Tisztában vagyok vele, hogy szélsőséges eset vagyok, de ezek az én számaim.
Persuader szerint nem csúsztam volna el a robogómmal ABS-el, de az egy teljesen ártalmatlan elcsúszásos szituáció volt, életveszélyről szó sem volt.
De talán így érthető, miért nem rajongok túlzottan a cuccért.(#58126) .mf: Huh.. 10m, az ha jól emlékszem durván 50km/h-ról lehetett volna megállni hibátlan út és fékezési viszonyok mellett. Ráadásul ha mondjuk 90km/h-val mentél, mikor fékezni kezdtél, az annyi, minthogy durván fél másodperc, mire elérted.
-
Topiccsendőr
addikt
nos, mivel en probaltam ezt a satufek es kanyarodast, ebbol indultam ki. te nem probaltad, csak allitod az ellenkezojet. ez nekem fura. az arroganciat tobbek kozt erre es arra ertettem, hogy siman elhiszed magadrol, hogy ugyesebb vagy egy abs nel. hulyenek nezed a gepet, es a fejlesztoket. ez az arrogancia. nem az hogy csunyan beszelsz valamirol. valoban velemenyunk van csak. pontosan. es epp ezert szeretnem idekeverni a statisztikat. amig nincsenek szamok arrol, hogy mennyi ember szenved balesetet abs miatt, es mennyi ussza meg abs el, addig siman johetek a biztonsagi oves temaval. Nincsenek szamok a kezedben, ami alapjan leszurhetnel barmilyen kovetkeztetest, hogy mennyire karos az abs. es hogy mennyire kell felni tole. aztan meg te mehetsz barmilyen treningre, ha beszarsz, ramarkolsz a fekre. te is.
van erre vonatkozo statisztika a kezedben hogy az abs nem ennyire egyertelmu?Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #58142 üzenetére
Utánanéztem én ezeknek a statisztikás dolgoknak, és sejtettem, hogy fogok érdekes dolgokat találni. Íme: [link]
Ők úgy találták, hogy 31%-al kisebb a halálos baleset esélye ABS-es motorkerékpáron, azonos típusokat összehasonlítva, amelyekből létezik ABS és nem ABS verzió is.
Ugyanakkor szerintem sokkal érdekesebb dolgok vannak elásva a sorok között, főleg a végén, a discussion részen, ahol szépen írják, hogy igazából azt nem lehet tudni, hogy vajon mennyi köze van ennek az eredménynek ahhoz a pszichológiai jelenséghez, hogy esetleg aki alapból óvatosabb, az inkább fog költeni az ABS-re, mint külön megvásárolható biztonsági extrára.
Azt is felvetik, hogy autós tanulmányok alapján az is lehetséges, hogy az ABS-t használó motorosok agreszívebben vezetnek, ami több balesetet okoz, ami esetén még alul is lehet becsülve az ABS hatékonysága.
Én ebből azt látom, hogy ugyan van statisztikánk, de a legfontosabb dolgok éppen nem derülnek ki belőle. Azaz hogy amit én mondtam, hogy szerintem a jó vezetéstechnikai felkészültség és óvatosság ad nagyobb biztonságot, vagy amit a többiek állítottak, hogy az ABS. Az meg főleg nem derül ki, hogy azonosan felkészült és óvatos motorosok esetén milyenek a számok ABS-el vagy anélkül.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #58157 üzenetére
"A legfontosabb, h csokkenti a halalos baleseteket."
Óriási tévedés. Éppen erről beszéltem. Statisztikailag kevesebb a halálos baleset ABS-el szerelt azonos modelleken, ezt támasztotta alá a statisztika, ez az, amit tudunk. De éppen erről volt szó, ezt emeltem ki, hogy az sajnos nem derült ki, hogy ez közvetlenül az ABS-nek, vagy más faktoroknak volt-e betudható.[ Szerkesztve ]
-
BoB
veterán
Kawa bemutatta az új ZX-10R-t.
Dizájnilag nem sokat változott:
Ez viszont szériában nem semmi, gázos Showa első telók :
Van még pár újdonság, hozzászólás elején ott a link a cikkhez angolul értőknek.
baboss: kérlekszépen hiába lett volna, ezt az ABS sem tudta volna megmenteni, metr olyan hirtelen lendült meg hogy az elektronika sem tudott volna reagálni
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
HSM
félisten
Hát nézd... Ha már annyira számít a pénz, akkor nem ezt venném 6,5 helyett 6M-ért (LOL megint, nagyon, bocs), hanem besétálnék egy szintén vatta új GSXR-1000-ért, amit 4,35M-ért elhozhatok, úgyértem, a teljesértékű, butítatlan fullos paripát. Vagy ha már annyira utcai motor, ott a Hayabusa, az is "csak" 4,4M, ABS-el (fullosan, butítás nélkül), és sokkal jobban passzol a túrás/utcai felhasználásra a másik kettőnél.
Ja, és a GSXR ezerszer jobban is tetszik, és nem hinném, hogy bármi lényeges paraméterében rosszabb lenne. Ráadásul az garantáltan kiforrottabb konstrukció, mivel ha jól tudom 2012-ben mutatkozott be a jelenleg is árult modell.Nem, az nem én vagyok. Nekem a hajam égnek áll, ha valaki sportszerűen fulladáshatáron használja a motorját. Persze, a felesleges szénné forgatásnak sem vagyok barátja.
-
HSM
félisten
Bevallom, a túraendúrókat, mint géposztályt nem annyira követem. Egy modell érdekelt belőlük, az új DL1000, az szerintem nagyon jó kis csomag lett, és nem annyira húzós szerintem érte a 3,7M. Vagy pl. a 650XT-ért a 2,3M.
Ami az elektronikákat illeti, nem is tudom, mik vannak? ABS, és kipörgésgátló, esetleg gázreakció-módok. Mi kellhet még? Gondolom, gyorsváltó meg elektromos futómű az nem annyira szempont pl. itt.
Mondjuk az tény, hogy mire "igazi" adventure bike lesz ezekből, még majdnem újabb fél milla, doboz, bukócső, lámpák, haspajzs, meg még ami jól jön....(#58213) persuader: Hát éppen ez az. Már egy GSXR1000-nek is a már már hagyományosnak számító BPF telójának is olyan tudása van, hogy az félelmetes, volt alkalmam kipróbálni.
Ami a kis SV-m futóművét illeti, az viszont egy kalap kutyagumit nem ér. Azaz de, van mire rászerelni a kereket, de kb. ennyi. Amint anyagi lehetőségeim megengedi, első dolgom lesz cserélni a rugózó elemeit elöl és hátul is, nyilván akkor már a súlyomnak megfelelőre.
Azt amúgy el tudom képzelni simán, hogy egy bruttó ~3M-s 600-as sportvason nem sok hasznuk van, de azért az ezresnek szerintem annyira nem volt kicentizve az ára eddig sem. Persze, ha rakjuk bele a spécibbnél spécibb cuccokat, akkor persze, hogy hamar elborulnak a költségek.(#58214) persuade: Oké, fussunk neki mégegyszer! Nem rentábilis, tehát emiatt mégdrágább, mégbonyolultabb, mégextrásabb motorokat hoznak, drágábban. Érdekes megközelítés, minimum. Ha nem gazdaságos így sem, akkor nem inkább az ésszerűség mentén kéne fejleszteni? Úgyértem, jó, hogy csinálnak a fanatikusoknak egy R1M-et, horror áron felextrázva, de mondjuk a sima R1-nek érdemesebb lenne akkor talán inkább egyszerűbbnek és olcsóbbnak lenni. Az R1S-nek meg végképp. Mind1, ők biztos sokkal okosabbak nálam, én csak írogatok.
Én amúgy a problémát a folyamatos egymásra licitálásban látom. Túlzottan hajtják egymást a gyárak, ez pedig igencsak nem tesz jót a költségeknek. Ezért is vetettem fel, hogy talán jobb lenne külön kategóriát nyitni a nagyon elborult ezres sportgépeknek, és a racionálisabb halandóknak megtartani a korábbi színvonalú, egyszerűbb, olcsóbb, de továbbra is pokoli magas tudású sportos gépeket.Szerk.: Amúgy olyan hatalmas gond nem lehet ezen gépek profitábilitásával, nézd meg pl. a Suzuki új ezres "sportos" gépét, a GSX-S1000-et! "Mindössze" bruttó 3,3M. Szerintem tök jó ár egy ilyen motorért. Persze, élőben nem próbáltam (inkább a GSXR-re ültem rá tesztelni ), de nagyon korrekt kis csomagnak tűnik, jó vázzal, futóművel, motorral, pláne ennyiért. Nekem sokkal értelmesebb utcai csomagnak tűnik, mint az 0,5M-val olcsósított R1, az ár/érték arányokról nem is beszélve. Hangsúlyozva, hogy utcára.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz Something_ #58386 üzenetére
Kend le olajjal a féket, aztán lesz ABS is
-
pityaa23
senior tag
válasz Ferdzsoo #58441 üzenetére
Tanúsíthatom. Úgy gondolom jól választottam a CBF 600-al, tökéletes kezdőmotor, megy is, de nem akart még megölni, nagyon könnyű kezelni, kényelmes, stb.. Következő szezonban még marad, de legalább már tudom, hogy mit akarok utána. Ez a mostani Naked, de nekem kell a szélvédelem, megszerettem túrázgatni. ABS-sem ártana majd, meg egy kicsit izgalmasabb karakterisztikájú motor, vagányabb külső. Sportmotort nem akarok, a túramotorok közül meg ami tetszene, azon az áron autót tudnék venni. Így maradt a sporttúra kivitel. A kiszemeltek eddig a Fazer 6 s2 illetve a Fazer 8 , de valószínű a kisebbik lesz a majdnem egy misi különbség miatt.
-
BoB
veterán
válasz Khaosz55 #58527 üzenetére
Bőr jobban véd, cordura kényelmesebb. Igazi nyárra, melegbe én személy szerint rendes bőrt nem vennék fel.
Perforált bőröm van erre a célra. Nem olyan minek a mellkasán van egy kicsi, hanem térdtől könyökig. Azt így szemből átfújja a menetszél. Nemegyszer volt hogy akikkel mentem kicipzározták a felsőt mert olyan meleg volt. Akkor mi értelme?
Ahol nem perforált, abszolút nem szellőzik. Folyik az izzadság szó szerint
Viszont hűvösebb időben már annyira nem jó, le kell ragasztani a perforációt.
Plussz annyit tudok még elmondani, hogy a bőrruha "feszes" kell legyen. Kényelmesen feszes. Így annyira nem is tudsz aláöltözi, ha mégis alápasszírozol valamit, nem marad levegő. Az az ami szigetel. Hideg időre cordura.
Hosszú túrákra szintén cordura kényelem miatt. Rövidebb német autópályázásokra bőr.
Ha sokat motorozol majd előbb utóbb úgyis lesz majd ilyen is meg olyan ruhád is majd
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
Xaels
félisten
válasz polimorf #58715 üzenetére
Sokaknak vége a szezonnak. Én is már csak csinosítgatom a motort. Az sem érdekel itt mindenkit. Újabb 200hsz.-os vitát az ABS-ről, az olajokról nem szeretnék.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #58767 üzenetére
Ez így szép és jó, hogy egy gyönyörű tisztára takarított hegyi úton lehet menni, de egészen más a helyzet, amikor napi szinten mászkálsz télen, nem feltétlen tökéletes látási viszonyok mellett és erős forgalomban. Én is kerülgettem még régebben a robogómmal a jégfoltokat az úton reggelente munkába menet, de nem egy életbiztosítás, ebben is biztos vagyok.
Kocsival is (ABS-esről van szó) nem az a 99% a gázos, amikor épp szépen takarított úton mész, hanem az az 1%, amikor egy nagyobb egybefüggő jeges felületre hajtasz, ami sokszor nem is látszik, tehát csak akkor értesülsz a jelenlétéről, amikor szinte irányíthatatlanul csúszik rajta az autód. Eddig kétszer volt ilyenhez szerencsém autóban, mindkétszer megúsztam baj nélkül, de egyszer sem szeretném kipróbálni motoron, se ABS-el, se anélkül. -
Xaels
félisten
ABS téma most OFF...
Motoros biztosítás [link]. Mit gondoltok?
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
StoneBridge
senior tag
10ezrenkénti csere nekem is soknak tűnik, azért bátorkodtam írni.
Nem ezen a pár ezresen múlik természetesen, jövő héten viszem olajcserére (szervizes is javasolja). Aztán 20ezernél valamikor tavasszal lesz még egy.
Az idei szezonban sok volt a város, 4-5 km-es rövidebb távval, az olajnak ilyenkor bőven nincs ideje üzemi hőmérsékletre beállni és jobban használódik gondolom ilyen esetben.
Szerintem 20ezernél a levegőszűrőt is cseréltetem, kap egy K&N vagy DNA szűrőt. A 40ezres légszűrő csere előírás ebben az esetben is abszurdnak tűnik.Autónál (2.4JTD) én ragaszkodtam a 10ezres cseréhez, asszem 20ezer volt az előírás egyébként. Nem is volt bajom a motorblokkal soha. 300e km körül váltam meg a kocsitól, és mai napig járja az utakat.
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #58978 üzenetére
Úgyérted, NEKED nem kell, SZERINTED felesleges. Ezzel aztán sokra megyek.
Nem véletlen mentem egy alapos tesztkört a GSXR1000-el, mielőtt egy árva forintot is költöttem volna az SV futóművére. NEKEM igen meggyőző volt, és pont ott tudott lényegesen többet az SV futóművénél és fékénél, amik a legjobban zavartak benne. Szval NEKEM, ahogy ÉN használom a saját motortom, úgy nem lesz felesleges SZÁMOMRA.
Ha csak egyszer nem kötök ki egy városi kompakt B-oszlopában a jóval kisebb féktáv okán, nekem már megérte. Érdekes, hogy az ABS agyig van magasztalva a topikban, de ha egy amúgy jóval rövidebb féktávot biztosító rendszert akarok a motoromra szerelni nem is sokkal drágábban, amitől még kényelmesebb is lesz, akkor "kell, mint tanyára a villany".
[ Szerkesztve ]
-
Something_
őstag
Irigylem azokat, akik garázsban tudják tartani a motort. (cigányputris háttérhez annyit, hogy a hétvégén költözködtünk, és még a ház sincs kész kívülről. borzalom)
Aki ilyenkor motorozik, az még jobban figyeljen oda, ma majdnem felboríttattam magam, részben a saját hibámból, mert álló kocsisort előztem a balra kanyarodó sávon (Dózsa, Városligeti fasor, dupla zárón, de szemből senki nem tud jönni ekkor), aztán átváltott a lámpa, még alig indult el valaki, én is lassítok és kb a sáv közepén lévő autó helyből 180 fokot fordult balra. fékeztem, szerencse, hogy nem ABS-es a motor, így meg tudtam állni )
[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz Something_ #58998 üzenetére
Ilyenkor már (is) takard le valamivel és ABS-t pedig jó lenne beszerelni.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Something_
őstag
válasz -Mosquito- #58999 üzenetére
Idén benevezek a kiszemelt ponyvára, habár tavaly óta nem lett olcsóbb, habár az én faszságom, hogy motogpset akarok (az plusz lóerő )
Amúgy rakatnék bele ABS-t, ha mondjuk 100k-ból meglenne, de sajna drágább mulatság. Köv szezonra más tervek vannak, olvastam, hogy
a gsxr hátsó rugóstagnál jobb nincs -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz -Mosquito- #59276 üzenetére
Esetleg mert téged és Ronsont leszámítva a többiek nem olvassák a két másik fórumot. Sportmotoron van aki abszolúte pozitív véleménnyel van a Repsol-ról...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
jaktib
tag
Sziasztok! Már jó régen írtam ide, de azért lelkesen olvasom a történéseket!
Ma nagyon jó kis idő volt gondoltam felmegyek Dobogókőre! Nagyon szép az erdő! Forgalom is alig volt, de azért nagyon Óvatosan mentem azért az aszfalt ott már azért hidegebb! ABS meg ugye nincsen!
Megálltam egy kavicsos részen ami eléggé emelkedett, hát jó tanuló pénz volt. Alig bírtam elindulni féltem, hogy jól elcsúszok, inkább y- ba tolva megfordítottam és úgy indultam aztán biztonságos helyen visszafordultam.[ Szerkesztve ]
-
mm89
őstag
válasz polimorf #59534 üzenetére
Jobbulást!mindenki kösse be magát! Mindig!
Viszonylag sűrűn tartunk roncsvágási gyakorlatot (aki nem tudja, tűzoltó vagyok) és volt alkalmam tesztelni az autók üvegeinek erősségét kézzel, lábbal, fa husánggal, baltával.... Hát nem szívesen repülnék ki rajta... A légzsák is csak bekötött övvel működik, szóval még egy ok.Én is motoroztam ma egy kicsit, a városban. Az első 5km en ketten akartak eltaposni... Először majdnem kifordt élem jobbról és autó, pedig szemből tömött sorban jöttek, tehát esélye nem lett volna besorolni (balra jelzett), kb a sávom felét elvette. Ráfékeztem majd kikerültem. (HSM: az abs jelezte is, hogy hátul még nem tapad a hideg gumi
Aztán 5 perccel később két sávos úton simán rámsorolt egy autó.. Kb a hátuljánál voltam, tükörben biztos látott VOLNA.
ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
fattyu
veterán
válasz -Mosquito- #59588 üzenetére
safety briefing első mondat. mindenki adja le az ABS biztosítékát.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
HSM
félisten
válasz FIREBLADE78 #59619 üzenetére
Az őrült ABS-es pingvin.
-
amdk7
aktív tag
Látom megint megy a mizéria a fékezésről. Csodálkozom, hogy az ABS most nem került elő.
Én így tanultam (így magyarázta az Árpi ):
A kezed a kormányt fogja alapesetben. (Nincs újjazás a fékkar felé. )
Aztán mikor helyzet van, egyidejüleg mozdul a láb és a jobb kéz, de mivel azzal eddig a kormányt fogtad, tized másodpercminusszal tudod csak húzni az első féket.
Eközben annyi történt, hogy a hátsóval már megkezdted a fékezést, összeültek a telók, megnőtt a gumira gyakorolt nyomás az út irányába, ami ennél fogva belapul így nő a tapadási felület is.
Innen kezdve már az első fék dominál! (Túra, sport, túrasport tipusoknál, chopper és cruser tip.-nál, a súlyeloszlás miatt több szerepet kap a hátsó fék.)
Eközben nyúlsz a kuplungért, behúzod, hogy ne fulladjon a motor, mert ha nem tudsz megállni, akkor bizony irányt kell változtatni!
Ez volt az elmélet.Gyakorlatban ~2 éve volt egy olyan szitum, hogy a 70 éves néni a stop táblánál megállt, én jöttem a kanyarodó főúton bedöntött motorral 50-55km/h-val!!!! Majd Ő rámnézett és kihajtott elém és az út közepén (gondolom leesett neki, hogy butaságot csinált és azt még megfejelte egy nagyobb hülyeséggel, miszerint: besatuzott előttem.) Én csak annyit láttam, hogy keresztben elzárta előttem az utat.
Tapostam, húztam (nem tudom a kuplungot behúztam-e), de a motor hátúlja megindúlt kifelé, viszont (így utólag gondolom) mivel húztam az első féket is, legalább felállt a motor. Közben ellenkormányzás és fékek felengedve és jobbra éppenhogy ki tudtam kerülni... Aztán olyan 1-1,5km után elkezdtem remegni mert csak akkorra dolgoztam fel, hogy valójában mi is történt.
Mindenkit megnyugtatok, NEM előre megfontoltan cselekedtem és ekkor még a fenti elvet SEM ismertem, de ösztönszerűen jól reagáltam, mivel elkerültem a karambolt.Jah és
Jobbulást![ Szerkesztve ]
Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
-
amdk7
aktív tag
Jó, ez igaz.
Sőt vezetéstechnika tréningen kifejezetten fel hívták a figyelmünket arra, hogy ha vészhelyzetbe kerülünk, akkor fékezés előtt, (természetesen vészhelyzetfelismerés után) nyúljunk be a biztosítéktáblába és tépjük ki az ABS biztosítékát, mert ha nem akkor azt a helyzetet már bukjuk.Más: Én is letettem a mocit télre így több időm lesz fotelfizikázni.
Rendeltem ebay-ről fokozatkijelzőt, most azt kell felszrelnem, ha lesz pár fölös órám. A motorokat (asszonyé ill. enyém) már téliesítettem pár hete. Nekem sikerült olyan 8ekm-t beletekernem így egész jó eredménnyel zártam a szezont. Volt benne Mátra is párszor, rövidebb és hoszabb etapok is.
Viszont az asszonypajti kb 2ekm-t tett a motorjába igy most azon agyalok, hogy lehet az Ő motorjától meg kellene válni. (Ráadásul jövőre nem is biztos, hogy fogja tudni használni.)HSM:
Nem fékezés közben kell kuplungolni, hanem mire 0-ra, vagy a közeli sebességre fékezed a motort. Ott már esélyes, hogy lefullad. Ha nem fulladsz le, tovább tudsz menni, gurulni. Ergo tudsz iránytváltoztatni, ha nincs tele a gatya és van időd, meg lélekjelenléted. A többire meg ott a MasterCard.fattyu:
Mert kell a szórakozás![ Szerkesztve ]
Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Topiccsendőr #59749 üzenetére
Köszi.
Olyat én nem szoktam, mert nincs ABS-em. Amúgy meg túl drága a benzin ahhoz, hogy elfékezgessem.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
PoLizei
aktív tag
-
Gaboman
nagyúr
válasz Something_ #59778 üzenetére
Egészen addig amíg nem mentem ABS-es motorral én is azt mondtam felesleges és hülyeség.
De miután haver gépén poros úton hirtelen kellett fékeznem és nem csúszott meg hanem jól kontrollálhatóan szépen meg lehetett vele állni nem tartom hülyeségnek.
Az biztos hogy csúszós/poros úton nagy segítség lehet bizonyos hirtelen helyzetekben.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #59791 üzenetére
Éppen a tapasztalataim, amik negatívak, elméletben nekem is baromira tetszik a dolog. Amúgy ja, kb. én vagyok egyedül a véleményemmel, hogy bár kétségtelenül vannak előnyös oldalai, de én komoly hátrányokat is látok, és nekem mégsem kéne. Ezenkívül kifejezetten nyitogatják a bicskát a zsebemben az ilyen videók, ahol szándékosan a lehető legrosszabb módon fékeznek ABS nélkül, majd bemutatják, ABS-el mennyivel szebb minden...
De ne menjünk bele újra, ha érdekel keress vissza. Sokan nagyon unják már a topikból, okkal. Köztük én is.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz canniball #60047 üzenetére
Nem tudom.., én sem tartom magam combból, nem feszítem a tankot lábbal, de simán lenyomtam 2 megállóval a Sopron - Szerbia távot szeptemberben. Nem mentem még SV-vel, haversrácnak igaz van egy 650-es, ültem már rajta, számottevően magasabbnak nem éreztem az elejét, inkább kisebbnek az egész motort, emiatt közelebb is volt talán a kormány ( nem kellett még annyira sem előre dőlni, mint a VFR-en.)
100 szónak is egy a vége, az RC46II üléspozíciója számomra abszolút megfelel, nem fájdul meg rajta semmim, max a szokásos "lábfáradtsággal" kell számolni, de azt 1-1 menet közbeni lógatással (nem, nem egykerékre kapás.. ) megoldom. Ez is max egyhuzamban 120-140 megtett km után érződik."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
zsolt19900
őstag
amennyiben egy kicsit elrugaszkodom felfelé árban, akkor a cbf 600 idomos hondabol érdemes az abs eset venni? ér valamit a rendszer?
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz zsolt19900 #60299 üzenetére
HSM topiktárs kivételével az összes többi ember ajánlani fogja az ABS-t. A Te életed, a Te biztonságod...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
polimorf
tag
válasz Bogyó bá' #60300 üzenetére
" A Te életed, a Te biztonságod..." Azért ennyire nem kell túl dramatizálni a dolgot. Létezik élet ABS nélkül is. Ha jól emlékszem Neked sincs meg nekem sincs és még élünk Persze ha van rá lehetőség akkor nem rossz dolog, de lehet motorozni nélküle is.
[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz polimorf #60301 üzenetére
Azért sokkal kisebb esélyem volna eltaknyolni vészfékezéskor, ha volna ABS-em. De sajnos nem van. Szerintem ezen kívül "befektetésnek" sem rossz, lehet pár év múlva, majd mikor el akarja adni, ezen múlik a gép piacképessége. Például ki venne manapság légkondi nélküli használt autót, pedig nem mindenki szereti... - nem árban van lényegi különbség, hanem a légkondisat megveszik, a másik meg egy év múlva is a gazdájánál rohad.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Ferdzsoo
addikt
válasz zsolt19900 #60299 üzenetére
Én tapasztalatból tudok beszélni: 3 évig volt cbf600-asam abs-es. 2 taknyolástól mentett meg. Röviden ennyi.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #60409 üzenetére
Alapvetően egyetértek a leírtakkal, abszolút kezdőknek én sem ajánlanám az SV-t. [link][link]
Ugyanakkor a kérdező ha jól rémlik, nem kezdő, csak kategriát váltó, úgy azért más a helyzet.
Mondjuk ha 6-ból 4-be váltásnál kiteszi a seggét az szerintem 100% user error, ennél sokkal durvább terhelés-visszaváltásokkor sem volt semmi gondom még a motorral. Igaz, az enyém már a dupla pillangószelepes injektoros változat.
A sor4-nél alul a finom erőleadás ára viszont, hogy nincs erő, amíg fel nem tornászod a fordulatot a váltóval. Ez az elején kellemes lehet az első pár hétben, de engem hosszabb távon tuti halálra idegelne. Az SV-n borzalmas praktikus, hogy nem kell városi tempónál kettőt visszadobni, ha kis erő is kéne.
Szóval mérlegelni kell majd a kérdezőnek, mit is szeretne.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen