Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Adris

    csendes tag

    Hali, levegős Aprilia Rallyhoz nincs véletlenül valakinek eladó doboztartó konzolja? Vagy ha tudnátok vmi linket adni ahol beszerezhető az is jó lenne. Nem ''kompatibilis'' véletlenül az SR konzoljával? Köszi előre is.

  • Adris

    csendes tag

    Léghűtés vagy vízhűtés a jobb? Kinek mi a véleménye? Valami oka csak lehet hogy az újabb robogók már vízhűtésesek, elvégre ez több alkatrész beépítésével, vagyis magasabb árral és több lehetséges hibaforrással jár. Vagy csak marketing okokra vezethető vissza? Elvégre menetszél úgyis hűt, ha pedig áll a motor alapjáraton alig melegszik.

  • Adris

    csendes tag

    válasz Den #653 üzenetére

    Ha nagykerekűt akarsz akkor szvsz mindenképp Aprilia Scarabeót vegyél, nemrég akciózták, dobozzal együtt volt 250 ezer FT körül. Gondolom most se kerülhet sokkal többe. A használtak ára is ennek megfelelően alacsony. Neten van róla info, a kereke tényleg nagy, de mint a nagykerekűeknek általában a rugózása nem a legjobb. Ráadásul ezeken virsligumik vannak. A nagytestű robik 13as kerekűek, (a Scara 16) és a rugózásuk is jó, a gumijuk se virsli. A japán belpiacosak (Honda Tact, Dio, stb) 10es kerekűek, és a rugózásuk se a gány magyar utakra való. Szvsz Aprilia SR, Rally, Gilera Runner, Malaguti 12-15, Yamaha Aerox közül válassz. A Yamaha kivételével ezeknek a sisaktartója is nagy. De Aeroxot úgyis csak az vesz aki sportos robit akar, a lábtartója se igazi robogós. A Rallynak meg a tankja elég kicsi. A kínai, tajvani szutykot én a helyedben elkerülném, 10ből 8al van vmi baj az első 1-2 ezer kmen, és a maradék kettő is tuti gyűrűtörés legkésőbb 10 ezernél, ahogy a fórumokat olvasgattam. Persze ha csak havi párszáz kmert akarsz vele menni akkor mind1. De én nem vagyok robogószakértő, ezeket csak a Netről szedtem össze. :U Ha csak kevés pénzed van vegyél fekvőhengeres léghűtéses Apriliát, azokhoz a legolcsóbb az alkatrész és elég megbízhatóak is, 60at mind megy, 70es hengerrel 80-90et is.

  • Adris

    csendes tag

    válasz Den #661 üzenetére

    Szerintem a nem tipikus robogófelépítés miatt azonos köbcenti esetén kisebb sebesség elérésére képes, és manapság a városi forgalomban szükség van 70-80as végsebességre ahhoz hogy ne toljanak le az autók. A lánccal meg minek kínlódni. Az A1es jogsi robogónál abszolút nem lényeg, még 180asokat is simán lehet B-vel vezetni mert a henger nem látszik. A gond a chopperekkel (pl. Red Rose) van, mert ott a henger szabadon látható és még egy átlagrendőr is könnyen meg tud különböztetni egy 50es hengert egy nagyobbtól. A kisköbcentis speedmotorokra (pl Aprilia RS) is utaznak a kinézet miatt, meg azokkal ugye nem 70el megy az ember. Városba szvsz robogó való, mert ezen valamennyire védve van az ember lába (az Aeroxon mondjuk nem), meg a fenti okok miatt nem kell rá rendszám se, ami évi több tízezres megtakarítás. Pl. vidéken az éves segédmotor kötelező 1300 FT az Allianznál. Ezen kívül már csak benzin meg olaj kell bele. Ha van az embernek pénze rá akkor négyütemű 100-180as robi a legjobb (300-400 ezer Ft), ha nincs akkor SR Ditech (250-300 ezer, 80at ezek is viszik, tuninggal többet is, 2-3 literes fogyival) ha meg csóró akkor maradnak a fekvőhengeres Apriliák (60-90 sebesség tuningtól függően, ár 100-200 ezer, 4-5 literes fogyi) Persze ha megelégszik az út menti babettás poroszkálással akkor a fogyasztás ezeknél is lehet 2 liter :DD . Magyarországon chopper csak felvágósoknak, speedmotor meg öngyilkosjelölteknek való. Legalábbis szerintem. ;)

  • Adris

    csendes tag

    válasz Topiccsendőr #670 üzenetére

    Nem az aerodinamika hanem a meghajtás miatt. A Diteches 50 köbcentisek is simán mennek 80al, sportkipufogóval 90et is. Tuninggal 120-140et. (állítólag, én meg olyanon nem ültem) Rendőrkocsit nem kell előzni. Traffipax nem számít mert úgysincs rendszám. Ha gyorsan mentél és megállítanak elküldenek vmi kpm vagy milyen vizsgálatra. Nem mész el, ha még mindig küldözgetik a papírokat bejelented hogy eladtad a motort. De van jobb dolguk is, elhiheted. Az adásvételi csak magánokirat, annak a hamisításáért enyhe büntetés jár (büntetlen előéletnél max. pénzbüntetés, az még messze van a lefejezéstől), de eleve hogy bizonyítják a vevőre vagy az eladóra hogy tudott róla hogy a motor nem 50 köbcentis? Hozzá nem értésért nem jár büntetés (különben az összes politikus sitten ülne, nem a Parlamentben ;] ) Ha a robogón rajta van a kötelező matrica, a motoroson meg a bukósisak és nem szabálytalankodik 10 esetből 9x akkor sem állítják meg ha 70-el ''repeszt''. 4. éves joghallgató vagyok, anyám meg közlekedési ügyeket tárgyalt 15 évig (most már emberölést :D) hidd el Magyarországon a legtöbb szabályra magas ívből tesz mindenki, minél jobban ért hozzá annál inkább. Más kérdés hogy míg ez pl. a bürokrácia, regadó stb tekintetében hasznos, de pl. az egyirányú utcába rossz irányba behajtásnál káros. De ez a túlszabályozott társadalom tipikus következménye. De ez már offtopic :U Még annyit hogy rendőrrel sose vitatkozz, sose ismerj el semmit és mindent megúszhatsz.

  • Adris

    csendes tag

    válasz simonzé #671 üzenetére

    Pár napja kötöttem, 2006-ig érvényes 1250 Ft volt. Lehet ha jövőre májusban kötöm meg 3 ezer lesz arra az évre, de nem hinném.

  • Adris

    csendes tag

    válasz fradi81 #690 üzenetére

    Én annyiért páréves Ditech-est vennék, az tuning nélkül viszi a 80-90et, tuninggal meg a 120-140et is (állítólag). Mindezt 2, vagy 3-4 literes fogyi mellett. Ha a haverodét megveszed tuti hogy csak minimum 100 ezerrel olcsóbban tudod majd eladni jövőre vagy akár már idén is, fogyija meg szvsz 8 liter körül lehet. Na persze mint már mondtam én nem vagyok szakértő. ;) Adj érte 2 kilót, ő is jól jár meg te is :)

  • Adris

    csendes tag

    válasz oceanearth #699 üzenetére

    Akkor ezek mind hazudnak?
    Bővebben: link
    Bővebben: link
    Bővebben: link

    Ez csak 80-90 de tuningmentes:
    Bővebben: link

    Ez meg 148at megy a tulaj szerint ... fel lehet hívni vitatkozni vele
    ;] Bővebben: link

  • Adris

    csendes tag

    válasz Den #809 üzenetére

    A nagy japán márkáknak annyi közük van a kínai gyártókhoz hogy az utóbbiak az ő 80as évekbeli technológiájukat vették meg licenszbe, illetve lopták el az annál újabbakat. Japán belpiacon a mai napig Japánban gyártott robogók kaphatók. A kínai robogóknál nem kell megfizetni a kutatást illetve a licenszdíjakat, ezért meg a munkaerő röhejesen olcsó volta miatt LENNÉNEK olcsók, ha a szállítás, meg a kisker-nagyker haszna nem lenne rajta. Egy itthon 300ezer FTba kerülő kínai robogót az importőr Kínában kb. 50 ezerért vesz meg. Ebből kitűnik hogy bizony nem csak a fentiek miatt olcsóbb a kínai robogó, hanem a beépített anyagok minősége miatt is. És ez utóbbi az ami miatt ezek annyival hamarabb tönkremennek mint az olasz, vagy pláne a belpiacos japán robogók. (gyengébbek kedvéért: a Yamaha Aerox, stb motorokat Olaszországban gyártják, nem Japánban ! ) Persze ha valaki évente csak 2-3 ezer km-ert megy velük nem biztos hogy találkozni fog a hibákkal. Vagy ha szerencséje van kifoghat egy jobban sikerült példányt is. De meg lehet nézni a hasznaltauto.hu-n meg a hasznaltmotor.hu-n hogy mennyi keeway meg többi kínai robogó keres új gazdát. És mind 1-2, max 3 éves. Meg lehet nézni ehhez képest az eladásra váró olasz robogók átlagéletkora mennyi. Na persze nem muszáj nekem hinni, itt egy használtrobi kereskedés fóruma. Bővebben: link
    De a többi fórumon is ez a helyzet. Nem véletlen az sem hogy pl. a keeway.hu-n nincs fórum. ;) Persze vegyen csak mindenki kínait, támogassuk az importőröket meg a kereskedőket. :D

  • Adris

    csendes tag

    válasz Den #815 üzenetére

    Nem a Keeway-t említetted? Az meg tudtommal kínai.
    Azt nem vitatom hogy MAJD feljönnek minőségben. Mint ahogy a koreai autóipar is feljött. De attól még hogy tavaly előtt anyámnak egy Matizt ajánlottam új autónak (2 milláért klímával, lufival, villanyablakkal) egy Seicento vagy Swift1 helyett (most 17 ezer km van benne csak városban használva, eddig az egy éves kötelező szervíze előtti check engine lámpafelgyulladáson - saját lábán elment odáig, ott AC pumpát cseréltek benne gariban - semmi baja nem volt még, éves szervize eddig 2x24 ezer HUF volt, ezen kívül csak a kötelezőt meg az ablakmosó folyadékot kellett rá fizetni, pedig a 16 ezerből minimum 5öt én tettem bele ''digitális'' vezetéssel) pár évvel ezelőtt simán kiröhögtem volna bárkit aki vesz egy Daewoo Racert. Sőt pl. országútra a Matiz se való mert 130 felett nem megfelelő a futóműve, 140 felett meg a motorja. De azért nem hinném hogy azt megérjük hogy a BMW vagy a Honda, neadjisten a Toyota kínában gyártott alkatrészeket tesz majd az autóiba, mint ahogy teszik azt most a legnevesebb DVD player-recorder gyártók is. Persze az utódaink lehet látni fogják azt is :D Kivéve ha addigra ott is elérik a bérek az EUs (NEM a magyar ! ) szintet. Ja és ma már Yarist (akciósban olcsó) vagy Swift2őt vennék helyette. Nem azért mert nem vált be, hanem mert ezeknek egyszerűen sokkal jobb az ár-érték arányuk. Az új Matiz meg randa kívül-belül ! És hiába hibátlan eddig a matyi: nem hinném hogy 13 évesen tudja majd azt amit a mostani Toyota sportkocsim, hogy még mindig megvan az éves szervízelése 25 ezer FTból olajcserével együtt. (és ennyi se lenne ha az utak nem lennének balkániak) Igaz ezt a teljesítményéből kifolyólag nem is lehet ''digitálisan'' vezetni. De azért városban simán benyal 12 litert így is :D Szerintem a matyi motorja kis teljesítménye és a felhasznált anyagok minősége miatt 150-200 ezer km után mehet majd a kukába. Legkésőbb ;] Más kérdés hogy az a plusz 100 ezer km megér-e +fél-1 millát. Főleg ha az az egész ár fele. Főleg ha mire eléri úgyis rég a sokadik gazdájánál lesz aki 100ezer km-el az órájában veszi majd meg szegény. Magyar viszonyok, ugye. Itt minél öregebb egy kocsi (vagy robogó) annál kevesebb kmert futott. 100 ezer km-ig csak nő az autók futásteljesítménye, utána csak csökken. Ki érti ezt ? :DD

  • Adris

    csendes tag

    válasz Adris #821 üzenetére

    Ja és szerintem a mostani kínai robogók 100-150 ezer FT közötti összeget érnek. A többi az az emberi kapzsiság miatt van rajtuk. De az olaszban gyártott robogók se érnek 550-600 ezret. Reális áruk úgy 400 körül van. Akkor ha mondjuk a Japánban gyártottak megérik az 5-600at. De olyat itt nem lehet újonnan venni, hála az EU védővámjainak, meg a kapzsi kereskedőknek. :( Mondjuk ahogy kinéznek, meg amilyen kicsik a japán emberek mérete miatt lehet én is inkább olaszt vennék. De azért ha a Toyota vagy Honda vs Fiat minőségre gondolok ... hááááát ... ;] Bár a japcsik kezét is akkor törtem volna el mikor megnyitották az első európai összeszerelő üzemet. :D

  • Adris

    csendes tag

    válasz Topiccsendőr #836 üzenetére

    Jaja, feltétlen kell a robogóra a fejegység+erősítő+mélyláda. Igaz hogy ezek nélkül is hallja az utca eleje ha befordulsz a másik végén, hála a kipufogónak (a kocsikba ugyebár ezért rakják be ezeket) de több szem ... mint tudjuk. Ezenkívül milyen dolog már az hogy esőben megázik rajta az ember? Gyerünk tetőt fabrikálni rá! De hogy tócsába belehajtva se legyen vizes a ruci nosza befedni az oldalát is. Kanyarban be kell dönteni a gépet? Rakjunk alá még 2 kereket ! Jéé feltaláltam vmi újat ! Mi??? Hogy 100 évet késtem? Affrancba, ilyen az én formám :DD Héé emberek, fogjunk elé egy lovat inkább, olyat még úgyse csinált senki :))

  • Adris

    csendes tag

    válasz Adris #837 üzenetére

    Gyengébbek kedvéért NEM persuaderen poénkodtam. (csak hogy ne legyen félreértés)

  • Adris

    csendes tag

    válasz Adris #838 üzenetére

    Jövöre a Keewayekbe beépített hifi cucc lesz ... mit hifi, high-end. Bung-Olufsen vagy Ned néven. Az autóhifi showkban is megjelenik majd a legjobb robogózene versenyszám. Miért is ne, semmivel nem értelmetlenebb mint a hangnyomásverseny.
    Bár ez utóbbira már készül a cuccom. Olyan lesz hogy mikor bekapcsolom az összes résztvevő dobhártyája beszakad, a szívük megáll, az agyuk meg lecsorog a lábuk szárán ... az lesz ám az ultimate solution. Tutira bekerülök vele a Guiness rekordok könyvébe. Csak még meg kell oldanom a távirányítást, meg hogy ne csak ipari áramról üzemeljen a cucc (jelenleg csak arról megy) De Uhrin Benedek már szebben szól rajta mint a dolbihifisztereó8.2es TVmen.
    Azután kifejlesztem végre az egykerekű robogót, és elkezdem gyártani Kínában. Eldobható kivitelű lesz, elvégre ha fényképezőből meg mobiltelefonból már van eldobható akkor robogóból miért nincs? Nincs több aggódás hogy ellopják. Nem kell időt vesztegetni a leláncolására. Nem kell parkolási díjat fizetni utána. Sőt. Ha robival érkeztél és megis ittál nem kell megkérni senkit hogy ott hagyhasd. Az ára versenyképes kell hogy legyen a sofőrszolgálatokéval. Újrahasznosított papírból és műanyagből, kínai gyermekmunkával simán kihozható 4499 FTból darabja. BEFEKTETŐKET KERESEK ! Kormányközeli bankok előnyben, orosz-ukrán maffia, arab pénzváltók hátrányban ! Szlogen: Itt a jövő, ez a menő ! (Távlati tervek: eldobható házak hajléktalanok részére. De ezen még dolgoznom kell) ;]

  • Adris

    csendes tag

    válasz Adris #839 üzenetére

    Ha 5ezer eurós autóra van kereslet, 5 eurós robogóra is lenne ! 4499 FTos önköltségi ár, Kínában 5ezer HUFnak megfelelő csomcsingba (helyi fizetőeszköz) kerülne (kínai paraszt 10 évi, gyári munkás 10 havi átlagkeresete) itthon meg 14999 HUFba. A szállítás, vámok, adó, meg a hawaii nyaralóm ára ugye megdobja kicsit. De ezt mindenki megértheti. (Aki meg nem annak csak a szőlő a savanyú) Mivel eldobható ezért nem kell rá pl. tanksapka. Nehogy már túlhasználják. Csak ezen az apró alkatrészen minimum 50 ftot lehet megspórolni! 100 millió legyártott példány esetén (ennyin vásik el végleg a szintén Kínában gyártott gyártósor) az 5 milliárd forint megtakarítás ! Csak ezen az egyetlen alkatrészen ! És egy robogó hányezer alkatrészből áll ! Minimum a fele simán elhagyható! Pláne ami nem látszik. De ott vannak a csavarok is. Többszáz robogónként. Nem kell egyse. Úgyse lesz szétszedhető. Nincs szervízköltség. Se szervízhálózat kiépítésének költsége. Garancia ??? HAHAHA. Ha nem indul be cseregarancia. Ha már beindult akkor annyi. Egyszerhasználatos ! Az új szlogen emberek ! Kínai egyszerhasználatos termékek ! Kici kínai acni naccon óccón.

  • Adris

    csendes tag

    válasz Topiccsendőr #843 üzenetére

    Csak arra céloztam hogy tudom hogy NEM te vagy az aki szerint a robogóba hangcucc kell. Csak azért hangsúlyoztam ki mert a te postodra válaszoltam ... de csak mert azt a gondolatmenetet folytattam. Mindenesetre fenntartom hogy motorra zene baromság, egyrészt a bukósisak, másrészt a nyitott tér, harmadrészt a kipufogó- , motor- illetve szélzaj, végül a helyhiány miatt. Hogy az olyan apróságokra mint a kis generátor, semmi akksi, már ki se térjek. Különben is: városi rövid utakra aki nem tud meglenni zene nélkül az menjen autóval. Hosszabb túrákra meg aki motorral megy a direkt a sebességérzetben meg a tájban gyönyörködik, nem a Groove Coverageban :D Aki meg speedmotorral száguldozik (aki nem száguldozik az minek vesz olyat, vegyen inkább choppert azon is megnézik és ahhoz illik is a lassú menet, ráadásul az üléshelyzet is kényelmesebb) annak meg aztán minden figyelmével az útra és a forgalom többi résztvevőjére KELL koncentrálnia. Ha nem így tesz hamar az intenzíven vagy a temetőben találja magát. Végül pedig: egy erősebb kimenettel rendelkező mp3 lejátszó, fejhallgatóval a bukó alatt miért nem jó azoknak akik mindenáron zenét akarnak? Szedje le a sportkipufogót ... ön dönt: hallgat (zenét) vagy halad ;]

    [Szerkesztve]

  • Adris

    csendes tag

    válasz Guruka #866 üzenetére

    Nos, én ugyan természetesen sokkal jobban is el tudnám neked magyarázni :D de most nincs kedvem hozzá ;] szal: Bővebben: link

  • Adris

    csendes tag

    válasz Topiccsendőr #869 üzenetére

    Ugyanmár, minden megoldható egy darab kővel meg némi kézügyességgel. Az ősembernek is csak ennyi volt, mégis mire vitte ! ;]

  • Adris

    csendes tag

    válasz ReDPiTTY #876 üzenetére

    Oldalról télleg pofás, de máshonnan ... hm ... Bővebben: link hát nemtom. Asszem maradok a Hayabusánál ;]

  • Adris

    csendes tag

    válasz sharpapa #901 üzenetére

    Hogy ki mennyire tudja megosztani a figyelmét egyidejűleg két különböző dolog között az teljesen egyénfüggő. Szóval van aki kézben tartott telefonnal is tökéletesen biztonságosan vezet, míg van aki kihangosítóval se tud már a vezetésre figyelni normálisan. A legújabb kutatások is ezt igazolták, sőt a tesztalanyok legnagyobb részénél a kihangosítóval történő vezetés is ugyanolyan mértékű figyelemkihagyást eredményezett mint a kézben tartottal. Egyetlen kivétel az SMS írás és olvasás volt, ami mindenkinél drasztikus mértékű figyelemelvonást eredményezett. De ugyanez igaz a cigarettázásra is, ami ugyan napjainkban már visszaszorulóban van, de majd' száz évig az autósok többsége dohányzott vezetés közben. Sőt a zenehallgatás is ugyanilyen mértékben zavarja a figyelemkoncentrációt. Ennyi erővel tehát betilthatnák a vezetés közbeni telefonálást, a cigarettázást, a zenehallgatást, sőt a beszélgetést is. Mivel ezek vezetés közbeni végzése mind figyelemmegosztást kíván. A sok tiltással csak az a baj hogy létrejön a túlszabályozott társadalom (napjainkban az országok nagytöbbségében ilyen van, különös tekintettel a volt szocialista országokra) : vagyis az emberek a sok, számukra értelmetlennek, feleslegesnek vagy egyenesen károsnak tűnő szabály miatt elkezdik semmibe venni magát a szabályozást is, és vele még a legésszerűbb tiltásokat is. (Ez persze a jogrendszer egészére igaz, nem csak az autóvezetésre) Persze a jelenlegi gépjárművezető-képzés nem képes arra hogy kiszűrje kik azok akik egyszerűen nem képesek arra hogy vezetés közben mást is csináljanak. Ráadásul ha esektól megvonják az autóvezetés jogát akkor mi lesz a ''minden ember egyenlő'' elvvel ? Szóval nagyobb baj az hogy azokat se képes kiszűrni akik autóba ülve úgy érzik mindenki más alsóbbrendű az utakon, zebrán a gyalogosokra rádudálnak, motorosokat leszorítják, más autóknak nem adnak elsőbbséget, stb. Ez utóbbiak egy része persze előbb-utóbb vmilyen komolyabb balesetet szenved, amibe vagy beledöglik, vagy észhez tér utána. (több törött csont, pár hónapos mozdulatlan fekvés, ágytálazás, injekciókúra, meg az ezek közbeni fájdalmak, pláne a balkáni magyar kórházakban még a legmenőbb hülyegyerekeket is képes észhez téríteni) De ezek miatt a sofőrök miatt nem lesz soha biztonságos a vezetés.
    Ez a ''biztonságos közlekedést'' hisztéria ugyan olyan mint amcsiban a mesterségesen generált terrorista pánikkeltés, amire való hivatkozással csorbítják az emberi jogokat (pl. fogvatartási indok), hamarosan bevezetik az ujjlenyomattal ellátott személyit és útlevelet, a new yorki metrón megmotozzák az utasokat (sőt újabban már csak a kinézetre ! arab származásúakat). Pedig pont egy régi amcsi elnök mondta hogy aki biztonsága érdekében hajlandó feláldozni szabadságát az egyiket se érdemli meg. Talán Lincoln volt, fene tudja. A lényeg: az életben igenis minden tevékenységnek megvan a maga kockázata. De a legveszélyesebb mégis maga az élet, mivel abba mindenki előbb-utóbb belehal. Így tehát aki tökéletes biztonságra törekszik az meg se szülessen. ;] Motorra ülni pl. még üres úton is veszélyesebb mint autóval közlekedni 100 olyan másik autós között aki közben az utasával beszélget, telefonál, vagy cigizik. Mégis hány motoros szavaz arra hogy a biztonsága érdekében többé soha nem ül motorra? :D És mi a helyzet az extrém sportok kedvelőivel? Akik saját bevallásuk szerint is a vészhelyzetben érzett adrenalinlöket miatt vállalnak sokkal nagyobb kozkázatot, nemegyszer életveszélyt. Emiatt a veszélyérzékelő ingerküszöbük nekik sokkal nagyobb mint az átlagembernek. Ezért aztán az utakon is potenciális veszélyt jelentenek. Szóval rajta, tiltsák be az extrém sportokat? Mondjuk egy motorversenyző nagyobb sebességgel képes akkora biztonsággal közlekedni az úton mint egy mezei motoros. Vagy egy streetfighter simán mehet egykeréken ott ahol a többiek csak 2őn. De mi van ha a figyelmük egy percre kihagy, vagy nincsenek aznap formában, vagy csak vmi előre kiszámíthatatlan dolog történik? De ezek a dolgok megtörténnek a mezei átlagvezetővel is, aki bizony szintén ezek miatt okoz balesetet. Akkor most engedélyezzék az egyénre szabott sebességhatárokat és szabályokat? Pl. a motorversenyző mehessen 80al ott ahol az átlag csak 50el, a 80 éves aggastyán vagy a hátsó ülésen levő gyermekére figyelő anyuka meg csak 30al ?? Ez utóbbiak vajon mennyire fogják feltartani a többieket, ezzel potenciális veszélyhelyzetet (szabálytalan előzés, stb) előidézve?? A közlekedést egyféleképpen lehet csak szabályozni: meghozni olyan szabályokat amik mellett az emberek TÖBBSÉGE még biztonságosan képez közlekedni, ám még nem annyira szigorúak, hogy azokat az emberek TÖBBSÉGE feleslegesnek minősítse és ezért ne tartsa be. Jelenleg szerintem ez utóbbi eset forog fenn hazánkban (is). Például az emberek hány %a NEM képes biztonságosan közlekedni egy pohár sör után? Viszont ez ugyanúgy tilos mint részegen vezetni, vagyis így a felelősségrevonás kockázata ugyanakkora ha vendégségben vacsora előtt iszik vki egy felest és azután ül kocsiba, mint ha egy buli után tökrészegen vezet. (Még a büntetési tétel SEM magasabb !, mert az első esetben bevonja a rendőrség a jogsit saját hatáskörben + pénzbüntetés, míg a második esetben bíróság elé kerül az ügy, ahol kiszabnak pénzbüntetést, de a jogosítványt sokszor kevesebb időre vonják be) Ez a szabályozás vajon mekkora mértékben felelős azért hogy ha vki vezetni akar nem áll meg egy pohár sörnél, gondolva így is, úgy is megbüntetnek HA elkapnak? Na ez pl. a túlszabályzás tipikus példája. A saját képességeiket, határaikat nem ismerő, vagy egyszerűen beszámítható gondolkodásra, viselkedésre nem képes egyének ellen ugyanúgy nem véd meg semmilyen szabály a közlekedésben SEM, mint az élet egyéb területein.

  • Adris

    csendes tag

    válasz ngabor2 #957 üzenetére

    A Hajdú-Apróban nézd meg a robogó hirdetéseket, minimum fele nepperektől származik. Én is voltam egynél anno, de ezek 99%ban Olaszban már széthajtott, összevissza matricázott (vagyis tört :D) robogókat árulnak. Vagy olyanokat amikhez mutatóba se akad alkatrész. Szerintem magyar viszonyok között hülye aki neppertől vesz robogót. Civilizáltabb országokban ugyanis csak bejegyzett cég (vagy vállalkozó) lehet használtautó vagy -motor kereskedó, aki normálisan garanciát vállal az eladott árura. Vagyis ha hibás 3 napon belül visszaveszi, ha meghibásodik ingyen megjavítja, ha pedig kiderül hogy lopott akkor visszafizeti a vételárat. De külföldön nem is nagyon foglalkoznak használt robogókkal, az alacsony áruk miatt csak kis haszon érhető el rajtuk. Magyarországon meg ha használt autót kereskedőtől vásárolsz és kiderül hogy lopott, tőled az autót lefoglalják, a kereskedő meg széttárja a kezét, mondván hogy csak bizományos értékesítésre volt nála az autó. Garancia érvényesítése hasonló. Vagyis míg magánembertól vehetsz olyan robogót amit csak azért ad el mert nagyobbra cseréli, vagy meg van szorulva, addig neppertől főleg olyat vehetsz ami már eleve azért került hozzá mert már szarráment. Garancia meg ugyanúgy nincs rajta mintha magánembertől vennéd. Kivétel talán az olyan kereskedő aki japán konténeres robogókat árul.
    Bővebben: link
    De olaszt még ilyenektől se vennék. Olasz robogót csak exjugó cigányoktól vennék akik Olaszból lopkodják a vadiúj robikat az utcáról. De az meg illegális
    :D Mondjuk az adófizetők pénzét elherdálni meg saját zsebbe rakni is illegális, mégis minden magyar politikus ezt csinálja büntetlenül. Szal tud vki exjugó robogóárust? ;]

  • Adris

    csendes tag

    válasz AMD Power #973 üzenetére

    Szerintem a tag azért nem írja oda egyiket sem mert tudja hogy ezeket annyira könnyű kozmetikázni hogy semmit nem jelentenek. Meg aztán szét lehet hajtani egy robogót 3-4 ezer KM alatt is, de megkímélve kibírhat 20ezret is. Ugyanígy 1 évesen is lehet rosszabb állapotban mint egy 8 éves. Főleg mert ez utóbbin valszeg már sok mindent lecseréltek :D

Új hozzászólás Aktív témák