- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Így nem hajlik, úgy kettétörik az új iPad
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Amazon Fire TV stick/box
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- Videós, mozgóképes topik
- iPad topik
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Hirdetés
-
Megvásárolható a legolcsóbb kagylótelefon
ma A Blackview elérhető áron kínál összecsukható képernyős élményt, három Android főverzió támogatással.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Még idén hozza a Lunar és Arrow Lake-et az Intel
ph A vállalat az év második felében lőné el a puskaporát.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Den
veterán
válasz SPeti1984 #55519 üzenetére
Ha nem lehet állítani, akkor jó a szint, máshol van a hiba. Látatlanban az automata szivató tűje szorul, se nem nyit teljesen, se nem zár rendesen. Ezért nem indul rendesen hidegen, és dúsít túl melegen. Megnéznem még, hogy a benzincsap vákumcsövén nem szivárog-e benzin a szívócsöbe, van hogy megsérül a vákum membrán és a vákumcsövön benzin jut a szívócsőbe.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
Régi aprilia sr álló minarelli blokkos. Már volt itt egyszer, felújítottuk, aminek keretében kapott egy 70-es nataku hengerszettet. Az önindító már akkor is alig bírta tekerni a fötengelyt, nem is indult csak rúgásra. De eleg szakadék volt a motor, gondoltuk szar mar az önindító, de a tulajnak nem volt már keret, hogy azzal is foglalkozzunk, és amúgy erlső rúgásra indult.
Ment is szépen, használták, most visszakerült, hogy csináljuk meg az önindítót (meg az elkopott berugót).Először szétszedtük az önindítót, elég szakadt volt, most már nem is forgatott, csak nyöszörgött. De kitisztítottuk, megkentük a szénkefe kopott volt, de igazítottunk rajta. Összerakva kézben szépen forgott, visszaszerelve már nem csak nyöszörgött, de még miNdig nagyon kínlódva tekert.
Kapott a blokk mégegy testkábelt, hátha, de nem, csak kínlódott. És nem túl sok indítózás után tüzforró volt az önindító, de tényleg szinte égetett.
Oké, gondoltuk ez kuka, és rendeltünk egy újat. Megjött, beszereltük, de ez is alig forgatja át. Viszont gyertyát kivéve pörget rendesen.
Az áttétel, szabadonfutó nem szorul. Hol lehet a híba? Alulméretezett az önindító, ée nem bírja a nagyobb hengert? Vagy naraku hengerröl lévén szó, lehet hogy itt is préshezag gond van? Nem tartom valószínűnek, mert amúgy jól megy a motor, és azon a quadon ahol viszont kicsi a préshézag, simán teker az önindító, szépen indul.
Találkozott mar ilyennel valaki?
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
-
Den
veterán
-
Den
veterán
válasz BRIKLY #55576 üzenetére
Ezek is segédmotorok. Ahhoz a polymobil verzióhoz volt szerencsém, akkora fostalicskát én még életemben nem láttam. Javíthatatlan volt, visszavették és lecserélték az ügyfélnek elektromos bringára. Én nem tudok róla, hogy a törvényben létezne segédmotoros kerékpárnál kisebb benzinmotoros kategória. Csak elektromos kerékpár van, jelenleg 300 wattos korláttal, de az eu jogharmonizációval valószínüleg ez is lemegy 250 wattra.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz BRIKLY #55578 üzenetére
Ez simán kamu. Ez a segédmotoros kerékpár, azaz egy kerékpár segédmotorral. Többször olvastam a törvényt és nem emlékszem, hogy smkp-nál -tól -ig van teljesítmény vagy lökettérfogat határ, hanem csak felső határ van, alatta minden benzinmotoros cucc smkp.
A 300 watt elektromos kerékpárra vonatkozik, de értelemszerűen, ami benzinnel megy az nem elektromos kerékpár.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz szentkuti11 #55583 üzenetére
Ez azért netm annyira érdekes Bringával nefm tudsz tartósan 50-el menni, szóval ez ilyen tét nélküli engemény, akár azt is mondhatnák, hogy sima biciklivel lehet menni százzal lakott teületen
Utasszállítás ugyanez. Utassal jó, ha hússzal el tudsz kavirnyálni, ott meg nem lehet akkorat taknyolni, mint ötvennél, ahol több mint négyszeres a mozgási energiád. Ráadásul az smkp, eredetileg tényleg segedmotoros kerékpárokra lett kitalálva, aminek a futóműve féke nem igazán alkalmas hogy ketten nyargaljanak rajta ötvennel.
Az hoggy vannak gyárilag kétszemélyes ötvenesek, az csak annyit jelent, hogy ezek ötvenes motorkerékpárok, amit sokan segedmotorként használnak, mert belefér a kategóriába, és így olcsóbb, de levizsgáztathatnáf motorként és ha hivatalosan ket személyre van homologizálva akkor vihetsz rajta utast. Jól van ez így. Mivel smkp-nak nem kell forglmi, és műszaki vizsga, így olyan kotvány szarok is közlekedhetnek, amiken egyedül is veszélyes motorozni, isten ments, bogy még egy utas is felüljön
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz BRIKLY #55584 üzenetére
A rendőr sokszor a 125-öst is elengedi, ha nincs kiadva az utasítás, hogy pénzt kell beszedni, mert nem akar cirkuszolni. Ha komolyan vennék a dolgot egész nap robogósokat bírsagolnának, mert mind többel megy mint áz smkp-ra engedélyezett. Szóval nem fog leállni cirkuszolni. hogy az a kismotor tényleg 300wattos vagy több.
Btw, ezek szerintem csak papíron 300 wattosak, túl jól mennek ahhoz, hogy igaz legyen. De szerintem kerüld el ezeket messzire, mert ha azt mondom rá, hogy ipari hulladékok, akkor dícsértem. Gyakrabban romlik el, mint ahogy egy elektromosat tölteni kell yElképesztően szar konstrukció, iszonyatosan szar anyagból, gyalázatos minőségben kivitelezve.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz BRIKLY #55598 üzenetére
Eszembe jutott egy megoldás: sachs saxonette
Volt egy ilyen nálunk, nagyon finom szerkezet, rendesen meg van csinálva, nagyon finoman jár. Igaz erősebb mint 300w de 25kmh a vége, és erről szemre elhiszik, hogy csak benzinbringa. Két hátránya van. A karbija olyan mint egy ördöglakat, el van bonyolítva, és csak ebay-ről tudtam hozzá alkatrészt rendelni.
Fényévekre van a kínai dongó motoroktól.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
-
Den
veterán
válasz szentkuti11 #55663 üzenetére
Az fb oldalukon is feltették a kérdést, hogy mi lenne ha.. Írtam, hogy hajrá, csak időben szóljanak, hogy legyen verda.
Egy minimál géppel kéne indulni. Megvenni valami felújításra szoruló kotványt, a "megkímélt", "frissen felújított"verdákban úgysem bízom. Valami levegős minarelli blokkost, vagy valami hasonlóan egyszerűt.
Burkolatot ledobni, gyári elektromos rendszer kuka, blokkot atomjaira szedni, új főtengely szimering/csapágy szett, valami szolid hengerszett, gyári kipuf, hajtást is gatyába rázni, karbit szintén.
Elektromos rendszert meg szeparáltan megcsinálni. Olyan gyújtás kell aminél a cdi a gyújtótrafóval egybe van építve, és csak három vezeték megy rá. Ezt valami gxorsan bontható csatlakozóval összekötni a blokk megfelelő vezetékeivel (nagyfesz tekercs, jeladó, test), és előkészíteni mégegy gyújtást ilyen csatlakozóval, így ha verseny közben gyújtáshiba van egy mozdulattal lehet cserélni az egészet.
Külön vezetékezést a töltőrendszernek, szintén a gyors cserélhetőség miatt. És még egyet a fényszóró, féklámpa, helyzetjelző triónak, már ha kell féklámpa a versenyre. És külön egy a benzinszint kijelzőnek egy egyszerű műszerrel. Kb egy gújtáskapcsoló, egy lámpakapcsoló, és egy üzemanyagszint jelző lenne a műszerezettség.
Mivel nem utca, a gyári lámpa helyett mehet valami erős ledes világítás, amit ki bír szolgálni hosszútávon a generátor.
Olajpumpát kiiktani, bztos ami biztos keverékkel menne a gép.
Kéne a tartalék gyújtás és fesszab mellé egy pontosan belőtt, és kipróbált tartalék karbi is. Meg persze vinni kéne tartalék szíjat.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz huszi.gyb #55670 üzenetére
Itt valami hiba van a mátrixban. Csak most jelent meg a kép amit betettél a kommentekkel, viszont az előző hsz képei eltűntek, és átkerültek a tiédbe, meg random avatarok, az avatarok helyén viszont szemkiugrós szmájik. Aszittem itt volt valami durva flame, és moderálva lett, arra vonatkozik, a "kibaszta a biztosítékot" és a "bocs a gyökér kihúzásokért, de.."
De most már látom, hogy ez valami fb cucc.
(sőtt itt a hozzászólás ablakban is benn vannak a simsonos képek a smájliknál, meg acer logo, egy-két avatar... Itt valami üzemzavar van)
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz szmissz #55671 üzenetére
Én úgy vagyok vele, hogy ha használt robesz, akkor inkább olcsó szar, amit felújítással indítok, mint valami jónak látszó drága, mert úgyis belenyúltak, van valami időzített bomba, és azért passzolják el. Itthon jó robogót nem adnak el csak úgy l'art pour l'art, csak ha már valami zsebbenyúlós baja van, de még megy annyira, hogy rá lehet melegíteni egy balekra. Tisztelet a kivételnek.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz szmissz #55675 üzenetére
Ha veszel egy zsír újat akkor lehet az is Az olcsó szar, mint írtam csak a megvételekor lenne olcsó szar, ami utána endurance versenygéppé alakulna, gyakorlatilag a váz, a blokköntvény, a kerekek, és még néhány elem maradna belőle, minden más új, vagy a versenyzésre épített dolog lenne.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz z0l1ka #55676 üzenetére
Nézd meg, hogy a vákumos benzincsap vákumcsövében nincs-e benzin. Előfordul, hogy a csap membránja átszakad és a vákumcsövön is szipkázza a benzint a motor. A másik tipp a légszűrő. Nincs elfugulva, elokoszolódva? Ha lehúzod a légsszűrő csonkját, akkor is ezt csinálja?
Szerintem a hibát keresd meg, ne a hibához hangold hozzá a karbit, mert az olyan mint elfertőződött sebre fájdalomcsillapítót szedni. Nem fáj, de közben lehet, hogy lerohad a lábad.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz szmissz #55679 üzenetére
Több problémám is van ezzel a koncepcióval. A 300k-s runnernél még semmi garancia nincs, hogy jó is. Runnernél külön sanszos, hogy okosítottak rajta valamit, és kérdés hogyan, milyen szakértelemmel. Ez nem egy kétórás sprintfutam, nem az fog győzni akinek legjobban fel van spécizve a mocija, hanem akié kibírja a nyélgázt 24 órán át További aggály runnerrel kapcsolatban, hogy vízgűtéses, ami több új hibalehetőség. Ráadásul a burkolata olyan mint egy ördöglakat, ha bármit szerelni kell szét, kell szedni az egészet, ami minumum fél óra.
Egy ilyen hosszú versenyen ahol éjszaka is menni kell, benne van a pakliban egy bukás. Idomzat sérül, és már nem 20k bukó fejenként. Plusz sansszos hogy bukásnál a hűtő is sérül, akkor vége is a versenynek.
Nekem van most két elfekvő motorom, ha azokat elpasszolom akkor akár egyedül is bevállalom az alap megvételének és az átalakításnak a költségeit, A se zavar ha utána eladhatalan az átépített gép, reklámköltségként fogom fel, szóval én ezt dobnám a közösbe, a többiek meg a vezetési tudást, kitartást, ilyesmit..
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz szmissz #55682 üzenetére
Ezen a lepukkant dolgon szerintem lépjünk túl. Már írtam, hogy a dolog azzal indulna, hogy atomjaira szednénk a gépet, és mindent cserélünk amit kell, de van amit akkor is ha nem kell. És még így is feleannyiból megáll, mint a 300k-s gép, és tudom, hogy itt tényleg minden rendben van, mert én raktam össze, én bettem az új alkatrészeket, stb.
Másrészt nem tudom megcsinálnád-e egy 300k-s patika kinézetű motoron azokat a módosításokat, amiket írtam?
Azok viszont kellenek szerintem. Egy ilyen 24 órás versenynek ha úgy indulunk neki, hogy pénzt költünk rá, akkor minimum célkitűzés kell legyen, hogy végigmegyünk. Tehát fel kell készülni a váratlan helyzetek kezelésére, pl műszaki hibára, defektre, esésre, stb...
Tehát nem állhatunkoda egy szál 300k-s motorral, bízva benne, hogy végig bírja a versenyt hiba nélkül, mert ha a második órában történik valami, akkor csomagolhatunk és mehetünk haza, ehhez viszont túl drága játék 300 ezres mocit venni.
Tehát szerintem két opció van. Vagy valaki bedobja a sajat meglévő mociját, azzal hogy kimegyünk brahiból, aztán amedig bírja a motor addig megyünk, aztán ha lerobban hát ennyi volt eljövünk.
A másik, ha veszünk egy motort direk a versenyre, akkor viszont komoly versenycsapatként érdemes hozzálni, azzal a célkitűzéssel, hogy minimum végignyomjuk a 24 órát. Akkor viszont a feltételeket is biztosítani kell. Eleve felkészíteni a motort hogy bírja a strapát, de számolni kell a hibák lehetőségére is, és biztosítani kell pótalkatrészeket, tartalék gumit, és a javítás lehetőségét. Volt már pár runnerhez szerncsém. Szépen becsomagolták, de bármit szerelni akarsz, szét kell borítani az egészet, és az minimum fél óra, és akkor kezded még csak a javítást.
Plusz elég egyet taknyolni, és már komoly a kár.
Ha komolyan neki indulunk a motoron kívül számoni kell egyébb költségekkel
- minimum 60 liter benzin
- a hozzá való olaj
- pótalkatrészek (szíj, gyújtás, fesszabályzó, karbi, stb..)
- legalább egy gumiszett, felniken
- fékbetétek.Ha 300 k-s motorral indítunk, a vége nagyon magasan lehet.
De én mindkét lehetòségben benne vagyok, bár mivel a dolog műszaki vetülete érdekel leginkább inkább a "vegyük komolyan" verzió felé húzok
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz huszi.gyb #55692 üzenetére
http://www.kepesmotor.hu/piaggio-robogo/p1493369
http://www.kepesmotor.hu/aprilia-robogo/p1493127
http://www.kepesmotor.hu/malaguti-robogo/p1494684
http://www.kepesmotor.hu/piaggio-robogo/p1494780
http://www.kepesmotor.hu/piaggio-robogo/p1493868Nem néztem utána melyik lenne a legjobb alap, de ezek vannak abban az árban amit nem sjnálnék szétbombázni, és még egyszer ennyit költeni rá.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz huszi.gyb #55692 üzenetére
Megnéztem ezt a peugeot -t. Nem rossz. Olcsó hozzá az alkatrész. Hengerszettek már 20k alatt indulnak, és 30 környékén már márkásak vannak. Főtengely, variátor is emberi áron. Gyújtást mondjuk nem találtam hozzá, de ahogy látom ez valami hohda származék blokk, biztos lehet szerezni.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz mumtaz #55701 üzenetére
De a tiéd vizes nem? Mert itt a hengerszettek amiket hozzá adott ki a rendszer levegősök voltak.
Az, hogy nem a legjobban tuningolható, szerintem nem nagy baj, gyanítom a versenykiírásban is korlátozva lesz a tuning, ha nem akarják, hogy ez is a pénztárcák versenye legyen, és a hosszú verseny miatt inkább az a lényeg, hogy megbízható legyen. Én nem kalkulálok komoly tuninggal, sőtt semilyennel.
Szerintem a blokkot biztos ami biztos alapon szét kéne húzni, és rutinból egy csapágy, szimering szettet cserélni, esetleg tűgörgőt, de ha a henger, és a főtengely rendben van nem kell mindenáron cserélni. Ha mégis, még jobbféle alkatrészekkel is 50k-ból megúszható.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz z0l1ka #55703 üzenetére
Ha benzin van a vákumcsőben akkor megvan a probléma, és rendelheted az új csapot. Iszonyatosan megszivatott egy ilyen vagy három éve, már beleőrültünk, mindent cseréltünk és csak nem jó... Azóta rutin, hogy minden gépnél nézzük van-e benzin a vákumcsőben, és meglepően gyakori hiba. Több benzincsapot cserélünk, mint hengert
Azért kipróbálhatod, hogy egy fecskendővel (vagy szájjal) megszívva is jön-e ott benzin, de szinte biztos hogy az a ludas, a szívócsőből nem mehet vissza oda annyi benzin, hogy lásd bugyogni, csak felülről a csaptól jöhet.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
-
Den
veterán
válasz mumtaz #55800 üzenetére
Spd-ben vetted ugye? Én már küldtem nekik vissza hibás hengerszettet, és kicserélték. Előtte odatelefonáltam, elmondtam mi a panasz, mondták küldjem vissza megnézik. Visszaküldtem, és kicserélték.
Amúgy nem lehet, hogy valmi vizkövet mosott ki a rendszerből, és az akasztotta meg a szivattyút?
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz jozefgucci1 #55811 üzenetére
Legyen pluszban 50k-d, mert ez egy öreg kotvány, érhetnek meglepetések.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz jozefgucci1 #55857 üzenetére
A skipper 17 éves gép... Rúgták már egy páran, valszeg kapott némi házibarkácsot, és hát egyközepes állapotú ötvenes árában adják.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz jozefgucci1 #55865 üzenetére
Akkor 50 2t. a b125 jogsi ára, plusz átîrás és egyéb lófasz, ráadásul hasonló allapotú rendszámos 125-ös is drággább mint egy ötvenes. Egy rakás pénz, amiből vagy két évig tankolhatod az50-est.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
Isteneem. Ma párszor majdnem üvöltöttem... Borzasztó mit művelnek az emberek... A tévét, miért nem állnak neki házilag javítani? És ha azt nem, akkor miért gondolják, hogy a motorhoz értenek?
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz huszi.gyb #55878 üzenetére
Hú bazz... Ha rágondolok ideges leszek. Egyik csak sima igénytelenség. 100-as keeway focus, letört a középsztender, gondolom lovacskáztak rajta. Megvettük az újat, de a tengelye valszeg meggörbült, es beszorult az öntvénybe. Először megpróbáltuk kiütni, de meg sem mozdult. Csináltunk egy szerszámot,hogy kipréseljük. Széthajlott. A szerszám. Megerősítettük, rá is állhattál, az is elhajlott. De nagyobb erőnél a blokköntvény tört volna már. Úgyhogy nem lett középálvány, nekünk viszont nyakunkon maradt egy. Ha esetleg valakinek kell...
Arra leszek kíváncsi, mi lesz ha egyszer szét kell húzni a blokkot. Mert az a csap faszán egyben tartja, az nem fog mozdulni egy milimétert sem.
Az igazán durva ennek a gépnek az elektromos rendszere. Arról nem tudok most írni, mert még nem dolgoztam fel lelkileg.
Meg még millió apróság több gépen is. Ahová nyúlsz, lelakottság, gányolás mindenhol. De az egész hét ilyen volt.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen