- Halasztja a Recall funkció aktiválását a Microsoft
- ViewSonic VX2779-HD-Pro: megfizethető gamer monitor
- Apple notebookok
- Autós kamerák
- Apple asztali gépek
- Samsung Galaxy Tab S6 - letett valamit az asztalra
- Mini PC
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Hirdetés
-
Nagy pofon: lőttek a Meta európai AI-tervének
it Az ír adatvédelmi hatóság kérése miatt a Meta befékezi az AI-modellek kiadását Európában.
-
Csúcskategóriás PCIe 5-ös SSD-k a Gigabyte-tól
ph Az Aorus 14000 Gen5 széria 1 TB-os kapacitástól indul, és mérettől függően 14 GB/sec körüli olvasási sebességet kínál.
-
Spanyolországban kezd a Vivo V40 5G és V40 Lite 5G
ma A V40 az első középkategóriás telefon, mely a Zeiss-szel való együttműködés keretein belül fejlesztett kamerákkal szereltek fel.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
A Simson Sr 50-et gyárilag csak 4 sebességes blokkal szerelik (S51-es blokk). Amelyik 3 sebességes, az már nem eredeti blokkos (hanem általában S50), de a 3 sebességesekbe is bele tudják rakni a 4. fokozatot. Nekem 1B-H40 kódjelű változat volt, ami megszakítós gyujtással volt felszerelve, de én inkább a tirisztorost ajánlanám. A sebességfokozatok előre, hátra vannak. Én őket nézegetném: 01, 02, 03.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Dízeles
aktív tag
válasz Tothgera30 #9458 üzenetére
A Simson-okat és MZ-ket otthon is lehet javítani szerelni.Nekem volt N-es ,B ,50,70,80cm3,három ,felező 4,hosszú 4.-es .A lényeg ha hajtottuk és persze hajtottuk szerelni kell ,de sosem hagyott cserben .Hiszen bárhol meglehetett javítani egy csavarhúzóval és fogóval valamint 10-13-as kulcsokkal.
ETZ -böl 250 tirisztoros de régi karbis .Később ebből 300-as trabidugos gép lett.Ha jól emlékszem a dugattyú csapszegét is vagy a főtengely hajtokarát kellett átalakítani.
Instabil volt, lehet de kit érdekelt .Cserben ez sem hagyott soha .Persze szerszám és lánc mindig volt az embernél.
Nagyjavításra ,blokk szerelésre ott volt az egész tél.Azok a verdák vasból voltak műanyagot csak nyomokban tartalmaztak![ Szerkesztve ]
Ha a szüleidnek nincs gyereke, nagy valószínűséggel neked sem lesz.
-
nandude
tag
Ha már itt is van kis motoros topic...
Van egy KTM 40 TL-em. Ez egy nem annyira ismert segédmotorfajta. Tavaly vettem úgy, hogy nem pörgött ki teljesen a motor. '91-es évjáratú 50 köbcentis, Morini blokk van rajta, membrános. Tehát nem pörög ki rendesen a motor. 4 sebességes, 4.-ben kb 50 kmph-nál ledadog és nem megy tovább. A kipufogó ki van takarítva rendesen, volt már rajta másik karbi is (most bing 17-es van rajta), tirisztoros a gyújtás, a tirisztort és a trafót másikat is kipróbáltam, és dettó ugyanez. Vidik: [link] és [link]Nagyon remélem valaki tud erre megoldást...
-
Brogyi
senior tag
Néhány nappal ezelött valaki nagyon csodálkozott az automata szivató müködésén. Most én vagyok így ,de az állandómágnesű generátor szabályozóval.Azt hittem rosszul látok mikor olvasom ,hogy 3 tirisztor rövidrezárja a generátor tekercseket.Így csökkentik a feszültséget.Ezt én nem tudom megemészteni.Idióta olaszok.
Azt hittem normális generátor van benne ,mint az autókba,de nem.Ahhoz korrekt szabályozó van, mert ez minden csak nem szabályozó. -
Tothgera30
Ármester
válasz máyköl #14264 üzenetére
Akkor felejtsd el minél gyorsabban, ha nem akarsz vele szívni eleget. Ahogy Gergello kolléga írta, én Jawa Babetta 210-est vettem ennyiért és az se volt tökéletes, a karburátorát egy szerelő se tudta tökéletesen beállítani (de azért egy 5 ezrest elkért a "munkáért"), folyt a benzin orrán-száján, és 40km/h-nál bedadogott és megtorpant, attól többet pedig imával sem ment. Igen, vannak 40k körül, de gondolj bele, én a Babcsit 35k-ért adtam el, akkor milyen Dio-t vagy Jog-ot kapsz 40k-ért? Arra szerintem még a vételárát rá kell költeni hogy alaposan rendbe legyen rakva. De ha konkrét véleményemet kérdezed, akkor egy tirisztoros Simsont vegyél (megszakítósat ne, nekem állandóan elállítódott és a szerelők csak baromkodtak vele), és lassan-lassan szépen felújíttatod, mert az alkatrészek olcsóak hozzá, és itt szintén vigyázni kell az utángyártott cuccokkal, mert nem bírnak sokat.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz szamovar #15750 üzenetére
Pont fordítva, 100k körül még vehetsz egy megkíméltet, mondjuk amilyen az enyém volt, egy 89-es SR50 1-40H, megszakítós gyújtással. Ha lehetséges inkább tirisztorosat vegyél, nekem elállítódott a gyújtásom és csak utángyártott alkatrészek kaphatóak hozzá ami nagyon rossz minőségű. Tehát ha akarsz venni egy Simo SR-t, akkor inkább megkíméltet nézzél, amihez van gyári alkatrész és amire tényleg vigyáztak, mert sokkal többet el fog menni mint egy felújított motor. Illetve még két dolog a váltja nagyon érdekes, előre-hátra működik, néha nem veszi az ürest, a másik pedig hogy kicsit több olajat is keverhetsz bele az előírtnál hogy a kenése is jobb legyen mert csak a menetszél hűti (álló helyzetben nem túráztatni), úgy is a legtöbbnek trutyis a kipufogóvége, bár az enyémnek nem volt, csak rendesen be kell lőni és jó lesz az. Az SR50CE pedig mint látható elektromos indítású, persze a berúgó mellett.
Ennyi típus készült belőle hogy tisztában legyünk a dolgokkal:
SR 50 N / SR 50B3 (B4) / SR 50 C / SR 50 CE / SR50/1C / SR 50/1CE / SR 50/1B
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Killing
addikt
Sziasztok!
Nemrégiben írtam hogy a 150-es ETZ-m 5000 rpm fölött szaggat, kihagy, nem lehet húzatni.
Lemértem, GPS-el, kőkemény 70 km/h-t megy, azt viszont 2 személlyel is beton stabilan.Kibeszéltük a gyertya témát is, egy régi KLG gyertya volt benne, most kapott egy Brisk N15C-t, ezzel ugyan úgy megy mint a KLG-vel, szóval a hiba még mindig megvan.
A gyújtását lehet állítani? Egyáltalán ez a '89-es ETZ milyen gyújtású, tirisztoros? Ha tirisztoros akkor mit lehet rajta állítani?
Vagy lehet hogy egy fúrás kéne neki?Az nem járja hogy egy combosabb 50-es robogó otthagyja.
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
Speedhs
őstag
válasz runner 125 #22923 üzenetére
Ez egy ROBOGÓ gyújtás, aminek az ég világon semmi köze sincs a simsonhoz. Tudniillik az egy megszakítós, vagy tirisztoros gyújtással rendelkezik, amiben van mozgó alkatrész, a cdi, vagyis robogó gyújtás meg elektronikus.
Most attól sok köze lesz a simsonhoz, hogy a főtengelyére rárakom. Istenem.Mondd már meg kérlek, hogy a simson fórumokon hol találok információt ezekről a kérdésekről? Azt se tudja 3/4-e, hogy mi az a cdi.
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz hexameter93 #31406 üzenetére
Megszakítós vagy tirisztoros gyújtás?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz hexameter93 #31449 üzenetére
Nem lehet hogy az állítódik el, és azért nem ad szikrát? Mondjuk én helyből tirisztorosra alakítanám, és örülnék hogy sohasem lesz vele gond.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tibroo
aktív tag
Értem,köszönöm a válaszod!
Annak idején "1992"-ben kaptam egy Simson S51 Enduro-t újonnan,ami akkor nagy szám volt!Abban ugyan így volt direktbe a világítás.
Ezzel még nem is volt gondom,kb 1-1,5 évig jól is indult világítással ,utánna kezdett el nehézkesen,azt hozzá kell tennem,hogy mindig tisztogattam, políroztam, garázsban tartottam, rendszeresen karbantartottam.Majd egy reggelen,gyakorlatra menet nem indult,mindent megnéztem és mindent rendben találtam akkor,majd a szüleimnek kellett bevinniük a tanműhelybe! Tönkre ment a fezszabályzó majd vele együtt a tirisztor is,ami akkor nem kis pénzbe került, várni is kellett rá.Akkor elvittem egy pár szerelőhöz,de mind ugyan ezt mondta,hogy "sajnos ezeknek ez a hibája 1-2 év és új Tirisztor csere és nem lehet kikötni a világítást"..!!!Akkor még nem végeztem a műszakin csak tervbe volt!Egy szombat reggelen neki álltam, beszereltem az új alkatrészeket, és az átkötést is!Nem volt egy nagy kaland,ha jól emlékszem a gyújtás kapcsolónál kellett 3 kábelt átkötnöm,és manuálisan lehetett ki és bekapcsolni a világítást.Ezután még 6évig használtam,de semmi bajom a gyertya,váltó olaj,levegőszűrő ,cseréjén kívül, nem volt!Sajnáltam eladni!Persze tudom a mostani mocik már komolyabbak,ez a rendszer már teljesen korszerű nem olyan mint a Simson-é volt.Ezért is fordultam a fórumhoz a kérdésemmel,nem állt szándékomban senkit felbosszantani.
De én azért nekibújok,mivel elég nehézkesen is indul,(nem pöcre!Sajna!)
Gányolni nem tudok...!!!
Itt utána néztem a netem,és sajnos itt sem olcsó egy új Zündung Lichtmaschine Gilera Runner 50 -eshez,300-350 Euro a komplett szett,persze van olcsóbb is de az használt(ZSÁKBA MACSKA).[ Szerkesztve ]
Mindent meg lehet oldani,csak igazán kell akarni.......!!!!
-
Brogyi
senior tag
válasz DigitXT #41675 üzenetére
Ha ki van kapcsolva minden fogyasztó akkor se mehet tönkre a feszszab. Az akksi a terhelés.
Erre tervezik!
Ha az akksi leszakad normálisan tervezett szabályozó nem megy tönkre.
Igen ám csak lassú tirisztorok nem tudják követni, és bizony elszaladhat a feszültség. Gyakorlatilag el is megy. A motorok szabályozói párhuzamosak. Az-az a generátor tekercseit kajakra rövidre köti.Ezért forró a szabályozó. Meg is sülhet.
Jobb a békesség. Kapcsoljátok be a világítást. A szabályozó így hidegebb. Szerintem nálam ezért is nem lehet kikapcsolni a világítást, de ez már nem motoros téma. Bocsi
Még valami. A diódák ma már kizárólag schottky az autó/motor iparban. Ezek képesek meghalni 30-40V-tól.
Egy schottky, és egy tirisztor sebessége közt több nagyságrend van. Rég meghalt a dióda mire a tirisztor észreveszi, hogy baj van. Persze azért tudnak együttműködni, de itt a hőmérséklet ami megöli őket. A diódahíd
is melegít, mert a tudósok a szabályozóba integrálták. Autónál egész más a helyzet. -
-Mosquito-
őstag
válasz DigitXT #41675 üzenetére
Nem nincs Almás cuccom hála égnek. Ilyet kerestem,majd kaptam. Nem itt vettem csak belinkeltem. Viszont van hálózati töltőm is ez arra meg azt mondták hogy feleződik a 2.1A..
Varánál is mondták generátor 380W abból a motor valami 150W környékén használ. Van markolta fűtés + 60W,lesz majd távfény is 2x 60W,ülésfűtésen gondolkoztam még + 45W lett volna,de azt elvetettem. 2db T10-es helyzetezők helyett kapott SMD ledet. Szóval nagyon ne ugráljak.. Riasztóra is tök egyszerűt mondtak.
Pageres riasztó addig jó míg sík terepen vagy. Mélygarázs,lakótelep már csökken is jel.
Tárcsafékzár,jó csak néha el tudod felejteni,hogy van,memóriakábellel is.Generátor termeli a feszkót,van a fesszabályzó és vannak a fogyasztók. Na most ha sok fogyasztó van akkor nem éri utol magát a rendszer. Ha meg kevés fogyasztó van ott meg mindig a csúcson van a Wat. Akkor még ott van,hogy öregszik nem tökéletes az elektromos rendszer,nem jól csatlakozik valahol,test/kontakt hiba,vékony a kábel stb. Fesszabályzó (vacak tirisztorok 50-200Ft megy tönkre benne) fog kinyirodni mert se a sok se a kevés generátorból jövő feszültséggel nem tud mit kezdeni. Elkezdi főzni az aksit,vagy nem fogja tölteni. Variáció sok van.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz McSzaby #41707 üzenetére
Igen tirisztor. Nekem a gyújtással nem volt bajom, de lehet hozzá alkatrészt kapni. Leginkább amivel én szívtam a karburátor... Volt, hogy egy nap 4 takarítás... A tankomat annyiszor takarítottam... No de 20 év állás... az 20 év állás... (na jó, talán csak 15 volt).
www.dongosofor.hu
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #45019 üzenetére
A generátorból még váltófeszültség jön ki, a motorokon és robeszokon az egyenirányító a feszültségszabályozóval egybe van építve.
Szerk: javítani könnyű volna a fesszabot, ha a gyártó nem öntené ki - levakarhatatlan - műgyantával.
szerk2: dehogynem lehet, csak a tirisztoros, söntszabályzó fesszabok jóvoltából ott nem szép szinusz van, hanem mindenféle borzalmas jelalak, amit viszont egy szokvány kéziműszerrel nem lehet korrektül megmérni, oszcilloszkóp kellene. Szerintem egy próbaizzóval jár a legjobban, amit még a fesszab elé ideiglenesen beköt (valami nagyobb wattosat), annak tökmindegy a jelalak... De nem akartam feleslegesen okoskodni.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
mumtaz
senior tag
Én speciel magam építettem a CDI-t neten található leírás alapján. Ahogyan néztem, szinte mindegyiknek azonos a kapcsolási rajza. Alig volt eltérés. Az egyik peugeot-ét megcsináltam és az van benne.. Mezei tirisztoros CDI.
Csapágyban utánaszámoltam, mert nézegettem. Nem jött volna ki sokkal jobban.
NTN csapágyak jönnek.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Redneck
veterán
Simson manapság csak akkor jó ha minőségi alkatrészekből rakod össze és full generállal kezdesz. Nekem van egy ilyenem, még bejáratós a blokk, full SKF csapágyak, szimeringek, 60-as henger versenydugó króm gyűrűk. Évek óta félre van rakva, a kerekek leszedve, kormány szintén. 1 hónapon belül összerakom szerintem.
Indexes, tirisztoros, enduro vázas, S53 idomokkal.
Anno hobbira épült csak az élet máshogy hozta ezért nem használtam.Mindazonáltal manapság nem erőltetném mert elavult konstrukció és nem vágyom rá.
100-ért akartam meghirdetni, de 85-ért lehet kollégámnak odaadom. Össze kell rakni, leporolni kicsit és van egy zsír blokkos gépe a tulajnak. 85-ért vettem, 50-70 között költöttem rá. Már nem vágyok Simsonra pedig mentem pár jóval. Ezt a motort a magyar klub elnöke generálozta.Keress valami AM6-os blokkos gépet, esetleg Derbi blokkosat ha váltósat akarsz.
A gyorsasági gépek 85-100 között mennek, az endurok 80 körüli végsebességet tudnak.100 alatt többnyire nincs jó, vagy gyűjtened kell vagy egy jó kis robogót venni.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
Winchester95
őstag
Sziasztok!
Hátha valaki tud segíteni.
Tirisztoros gyújtótekercs ellenállás mérés.
Tehát a gyújtótekercsből jön ki egy kábel piros színű.
Ott ellenállást kell mérnem.
Annyi lenne az egész hogy ellenállásba rakom a multit és a pozitív megy a piros szálra negatív az alaplapra (Test).És megkapom az értéket.
Ha 0 akkor valami nem okés.
Igaz?Köszönöm előre is annak aki egy percet szán rám.
[ Szerkesztve ]
-
KTMHobby3
tag
válasz Zoli bácsi #76654 üzenetére
Én nem vagyok szakértő, de volt egy 150-es MZ-m. Nálam működött az akku nélküli indítás, de csak kipróbáltam, nem az volt a végleges megoldás. Csináltam rá tirisztoros gyújtást, fél évig 4 db. góliát elemmel használtam, mert hiánycikk volt az akku akkoriban. Azzal jártam dolgozni, muszáj volt hogy működjön.
-
Tamás9x
őstag
1p52fmi-hez valaki tud ajánlani izmosabb feszültségszabályzót, esetleg valami komolyabb generátort? A gyári 1-2 tirisztoros feszültségszabályzóval hetente tölteni kell az aksit.
Építettem hozzá egy egy AC-DC átalakítót de 7000RPM-ig bírta majd eldurrant, azzal amíg tartottam a max 6000rpm-et tökéletesen vissza töltötte az aksit.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Tamás9x
őstag
"1p52fmi-hez valaki tud ajánlani izmosabb feszültségszabályzót, esetleg valami komolyabb generátort? A gyári 1-2 tirisztoros feszültségszabályzóval hetente tölteni kell az aksit.
Építettem hozzá egy egy AC-DC átalakítót de 7000RPM-ig bírta majd eldurrant, azzal amíg tartottam a max 6000rpm-et tökéletesen vissza töltötte az aksit."A bajom, hogy többet eszik a rendszer mint amennyit a gyári tirisztoros vissza tölt, és még nincs rajta a telefon + gps, és a segédfények. Ezeket az általa épített fesszab simán kiszolgálta, de az nem tűri a 35V feletti feszültséget AC-ban.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
teleahocipöm
senior tag
válasz nyogo83 #85549 üzenetére
Kimértem, 200k állásban:
A - B = 55; itt végtelennek kéne lennie,
L - E = 70,3;
E - L = 75,5;
B - A = OL (3-50 lenne jó)
a többi mind "OL"A régi, gyári fesz.szab értékei
A - B = 66; itt végtelennek kéne lennie,
L - E = 5,2;
E - L = 5,8;
B - A = OL (3-50 lenne jó)
a többi mind "OL"Csak érdekesség ként, hogy a két fesz.szabnál, ugyan ott mértem numerikus értéket és a régiben biztosan rossz az egyik tirisztor.
-
KTMHobby3
tag
válasz Barret001 #86027 üzenetére
Egyáltalán nem mindegy hogy milyen gazdája van egy Simsonnak. Sok évvel ezelőtt vett a fiam egy lerobbant S 50-est. Az utolsó csavarig szétszedtem, megjavítottam rajta mindent és újra festettem. Később kapott tirisztoros gyújtást, meg indexet. Lejött vele az Adriára velünk, mi kocsival mentünk. Az ezer km-es úton semmi baj nem volt vele.
Képek:
Felül, amikor először próbálta ki a fiam. Alul, az Adria mellet. Ezek a képek 34 éve készültek. Ez meg egy 16 LE-s Simson, 130-at megy:
Új hozzászólás Aktív témák
- M0ng00se: Northwood vs Prescott + tuning: a tesztek
- Ingatlanos topic!
- Nagy pofon: lőttek a Meta európai AI-tervének
- Ukrajnai háború
- Halasztja a Recall funkció aktiválását a Microsoft
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- ViewSonic VX2779-HD-Pro: megfizethető gamer monitor
- Honor 90 - modellalkat
- Samsung Galaxy S10e - esszenciális
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...