- Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Rárepültek a gyártók a Snapdragon X-re
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Notebook hibák
Hirdetés
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #41602 üzenetére
Nekem is tükrös az első, azért is választottam olyat, aminek oldalra
is van fénye. Más kérdés, hogy a gyakorlatban ez elég harmatos.
Igazad van amúgy, hogy az alternatívaként linkelt LED nem az igazi,
mert úgy világít, mint egy zseblámpa, a foncsort nem használja, így
az index hátulról "pontszerűnek" látszana, nem világítana az egész.Szóval még gondolkodom, mit kéne. Sajnos izzóra nincs tippem.
Berendeltem hátra is anno ba15s foglalatú LED cuccot, de nem jött. -
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #40785 üzenetére
A gyári 8500 helyett ez a Malossi verzió 1250-ért mindjárt barátibb.
Mi a trükk? Irreális a gyári árazása, vagy a Malossi gyengébb minőség? -
DigitXT
félisten
válasz SzlobiG #41640 üzenetére
Te tudod, mire használod. Amire én, arra egy 600-as sportgép sz*r lenne.
Mondhatnánk, hogy a 400-as robi is felesleges, de ez csak részben igaz:
az erőtartalék néha nagyon jól jön (ezért "váltottam"), emellett kényelmes
és jobb a szélvédelme is stb. Ma pl. 6 fok volt, de abszolút nem fáztam...
Semmi thermobélés: vékony pulcsi a cordura kabát alatt/maszk/térdvédő,
téli kesztyű. Meg vastagabb zokni a bokám szélvédelmére. Amúgy erre a
csizmát lenne célszerű felvenni, nem csak szélvédelem kellhet: lustaság.
Motor a parkolóban, cuccom benne, mi hiányzik? Ezzel pl. bátran ki lehet
menni a városból is, ha arra van kedvem: a Majával kompromisszumosabb.
De alapvetően nem arra használom, szóval ez csak egy plusz lehetőség...ON: jövőre fékrendszer felújítás, aztán le lesz a gond sokáig. Remélem.
Igazából most is csak a benzinlocsoláson + fogyin szenvedtem. Más baja
nem volt, gyakorlatilag nem kellett rákölteni: szomszédom csodálkozott is,
mert állítása szerint ő csak úgy locsolta a pénzt a 200-asára: vezérműlánc
szakadás, és egyéb nyalánkságok. Tegnap ugye kipróbáltam az első LED
indexeket, hogy elég "gyér" a fényük. (Mondja a szomszéd, hogy akkor ez
csalódás: mennyibe fájt? Mondom 2 dollár. Szóval kicsit sokat kell várni
a kínai ingyenpostára, de megéri. Ha nem lesz tökéletes, nem nagy bukó.)Ja, megjött a hátsó index is. Vmi 50 nap után? Mindenesetre az tetszik!
(Eleve kétfélét rendeltem (+2 dodó), ha a hosszabb nem férne be, de simán
befért.) Közel azonos fénye van a 10W-os izzóéval. Csak nem eszik annyit.Viszont belefutottam egy furcsa anomáliába: ha az ÖSSZES index LED, a
vezérlés "megőrül": gyenge vészvillogóvá változik mindkét irány... (A relé
cserélve, szóval az biztos nem baj, ráadásul az még az elosztás előtt van.)
Írtam korábban, hogy tervezek vészvillogót kialakítani, NEM ÍGY gondoltam.
Arra gyanakszom, hogy a műszerfali visszajelző közösíti a betápokat, dióda
segítségével akadályozván meg a fenti jelenséget, ami viszont a csupa LED
index esetén túl nagy feszt kap (nem esik fesz egy index-izzón sem), így a
záróirányban is nyit. De ez csak egy elmélet. Mindenesetre az első LED-ek
úgysem tetszettek, szóval egyelőre oda ment vissza a gyári T10-es, W16W.
Vakító fénye van, ráadásul működik minden rendesen. Power leden agyalok.
Az azért már egy picit húzósabb árban van, hogy "próbára" berendeljem...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Nem, nem a fogyi miatt, LOL. A fényerő meg csak technika kérdése: van olyan
sok LED-es cucc, aminek megfelel a fényereje, az egy dolog, hogy előre nem jött
össze. Mondjuk a gyári vakítást is túlzásnak érzem, de mindegy: lehet, hogy arra
gondoltak, hogy kanyarlámpának sem utolsó, ha indexelsz, bár kár, hogy villog.Szóval a miértre a válasz: ne "rángassa" az akkut, ezzel (közvetve) a xenon tápját.
Azt sem szoktam szeretni, hogy (gyári motor esetén!) a műszerfalvilágítás "villog",
ha megy az index. Azért van a visszajelző lámpa, hogy az jelezze, ne a "fedkomp"
háttérvilágításának elhalványodása legyen már a visszajelző, érted. Tudom, erre
szokták azt mondani, hogy normális akkut kell venni... (Elvileg belevaló van benne,
1 éves, garis.) Problémát nem okoz amúgy - a xenonnak sem -, elvből nem tetszik.
Régen okozott gondot a Maján, amikor a xenon nem volt rendesen bekötve. Habár,
ha jobban belegondolok, most a Madisonon is hasonló a szitu: a H4/HS1 csatijáról
megy a vezérlő, nem közvetlen az akkuról, ezért nem is az akku ~12V-ját "látja"...Amúgy meg a LED azonnal reagál a tápfeszre, nincs felizzási ideje... Féklámpánál
ez kifejezetten hasznos.* Sok esetben gyárilag is LED-es féklámpákat használnak.Ja, és még valami: ez tuti nem ég ki, mindenféle rázkódásra érzéketlen, stb.
Szerinted csak "úri huncutságból" raktak a 2014-es CB1300-ra LED fényszórót?*: indexnél nem érzem a "közlekedésbiztonsági hasznát", ti. nem akkor kell egyet
gyorsan villantani, amikor már téped át a másik sávba, habár látni ilyen idiótákat is.Szerk: a W16W lehet, hogy T15-ös. (Annyira nem vágom ezeket a foglalatokat.)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #41602 üzenetére
Ha már ennyire az index a téma: erre a típusra gondoltál?
kcsa: először a fesszab volt...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #41648 üzenetére
Figyi a relécserén már túl vagyok. Amúgy jogos: a fix villogású relén nem
jelez vissza semmi, ha tönkremegy egy izzó/LED, hiszen azért fix villogású.
De ugye minden nap az első elindulás előtti teendő az izzók ellenőrzése.Amit érdemes LEDesíteni (hideg fehér fénnyel) az
- az első helyzetjelző: már (a motor átvételének másnapján) pipa
- rendszámvilágítás: szintúgy pipa, ugyanakkor (szép fényük van)
- féklámpa (piros): ezt már láttad is (várni kellett rá Kínából jött)csomagtartóba is LED szalagot
Semmi értelmét nem látom. Van benne egy (2W-os) világítás, de ugye csak
gyújtásra működik, persze csak ha nyitva van a csomagtartó, a csomagtartó
nyitása meg a gyújtás levételével kezdődik... Így ha be akarnám kapcsolni a
csomagtartóban a világítást, felnyitás után vissza kellene tennem a gyújtást,
az meg kicsit macerás. (Ráadásul nem jellemző, hogy sötétben keresgélnék
a csomagtartóban bármit. Ha mégis nagyon kéne fény, nálam van a mobil.)Úgy lenne értelme (kényelmi funkciója), ha nyitott csomagtartó esetén mindig
világítana, de mint írtam nem szoktam benne keresgélni: garázsban/nál is van
villany. Utcán meg ritkán hagyom, s ott is szokott lenni közvilágítás stb.ha nincs fogyasztod ami elhasználja a sok kraftot
Szerintem a xenon szívja rendesen, nem kell félteni a generátort. Amúgy meg
az index már nem "mentené meg", ha úgyis olyan keveset használjuk.Egyébként mennyi az annyi? Nézzük gyorsan végig az "állandó" fogyasztókat:
Helyzetjelző (elől): 1 db (5W)
Rendszámvilágítás: 1 db (5W)
Helyzetjelző (hátul): 2 db (2x5W=10W)
----------------------------
Összesen: 20W (amúgy nem "spórolod meg" teljesen a LED is fogyaszt vmit)Aztán az időszakos fogyasztókat:
Féklámpa: 2 db (2x21W=42W) Megjegyzem: ez már vakította a mögöttem jövőt.
Index hátul: 2x1 db (2x10W=20W)
-----------------------
Összesen 52W (vészvillogó még nincs, szóval index egyszerre csak egy oldalra)Szerk: az index elől 2x16W, azt (egyelőre) hagytam a leírtak szerint: lehet, hogy
2x7,5W-ot bepróbálok, vmikor. Az azért gyanítom, hogy világítana is veszettül.Van még egy jó pár 2W-os izzó a műszerfalban, amik LED-re cserélésén AZÉRT
gondolkodom, mert eléggé gyér a fényük... Sötétben pl. 70-110 körül nem lehet a
km-órát leolvasni - nagyjából a 40-140 magasságában van halványan megvilágítva.
Volt, hogy kínomban átkapcsoltam a fordulatszámmérőt a (digit)sebességmérőre:
épp nem volt mindegy, mennyi az annyi, az analóg mérőn meg sötét a mutató.Van amúgy a műszer karimáján egy (lila!!!) plexi, aminek elvileg a fény szórása
a feladata, de ezt csak tessék-lássék látja el. Na oda kéne egy víztiszta plexi, és
egy LED csík, akkor be is lenne világítva rendesen a műszer. (Érdekes dolgok.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz dJ Peer #41650 üzenetére
H4-es - jó esetben - gond nélkül belemegy. Kérdés, hogy elbírja-e a foncsor
a nagyobb hőterhelést: egy próbát megér, olcsón adják az ilyen fasza izzókat.Miért lenne érdemes lekapcsolni a lámpát? Motoron mindig kötelező, szóval a
legjobb, hogy automatikusan kapcsol. Ha azon aggódsz, hogy az indítózásnál
nagy terhelést kap az aksi, ne tedd... Valóban megkapja! Annál is nagyobbat!
Viszont arra van kitalálva, hogy ezt bírja, s nem az a -2x35W fog rajta segíteni,
ha amúgy indítási gondjaid vannak. Ha nincsenek, akkor pláne nem érdemes... -
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #41652 üzenetére
Szerintem egy 35W-os xenon szett az - nagyjából - 35W-ot kajál... Jó esetben.
A 2x35W meg 70-et. Szintén jó esetben. (Beröffenésnél kicsit jobban odaránt.)Az a -52W amúgy kinek fáj? Azért állandóan nem fékezek és indexelek, nem?
Az meg a másik, hogy álló helyzetben, mondjuk bekanyarodás előtt, pirosnál,
ha fékezek + indexelek is, akkor pont alapjáraton megy a motor, ahol nem tölt
olyan sokat: nem hiszem, hogy "elforralná" olyankor a fesszabot. Amúgy meg,
amit mondasz, nem hülyeség: extra fogyasztó lehet a GPS is* - vagy mondjuk
a markolatfűtés - ezen gondolkodom, ha meg akarom hosszabbítani a szezont
egy kicsit. A kézzsákot balesetveszélyesnek éreztem, úgyhogy kihagynám.
Ülésfűtés nekem nem nagyon játszik: mínuszokban nem megyek/nem túrázok.
Riasztó az - szvsz - menet közben nem nagyon kajál (ha igen, az régen rossz):
fórumtárs (másik topik) el is dobta a (frissen vásárolt!) motorját, mert "megijedt"
a menet közben élesedő, és visítani kezdő riasztótól. Távfény, és többiek, igen.
De ezek mind a túlterhelésről szólnak, nem a túl alacsony terhelésről. Ha olyan
kicsi lenne a terhelés, akkor a fedkomp jelezné, hogy hűdebaromi jó a töltésem.
Nos nem azt jelzi. Olyan közepesen jót jelez, alapjáraton meg a minimálisat.
Szerk: illusztráció a fedkompról, és a lila oldalvilágításról (lásd hőmérő) emitt.Amúgy neked konkrétan milyen rossz tapasztalatod volt túltöltéssel, amit kevés
fogyasztó okozott, s nem rossz fesszab? A mosolygós fejek ellenére komolyan
veszem a tanácsaidat, tehát tényleg érdekel a dolog: nem "hüle gyerek" szinten.*: beszéltük múltkor, hogy hova kellene tenni a konzolt, azóta sem kerestem.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #41656 üzenetére
[DEGEC ON]
szopott le folyton
Na várjál, így új értelmet nyert, hogy a Nexus-szal együtt ment a csajod is...
[DEGEC OFF] -
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #41659 üzenetére
Ne érts félre, szívesen olvasom amit írsz, de nagyon elkanyarodtunk a témától!
A 2db 55/60w izzóhoz mérve az 110/120w Xenon 70w.
Az megvan, hogy a Malagutiban gyárilag 2 db HS1 van fényszórónak? 35/35W?
Semmi spórolást nem jelent a xenon: azért raktam be, hogy lássak+látszódjak.1-2mAh töltő
A HTC One X-et terhelve az 1000mAh-s töltő nem bírja néha szinten tartani...
Az meg messze van az 1-2-től. De igazad van! 0,4A terhelés 12V-nál 5W: pici.
(Ráadásul a GPS app valószínűleg nem is pörgeti úgy a procit, mint egy játék.)
Markolatfűtés már más tészta... Mindenféle - elektromos - fűtés sokat fogyaszt.
Gyorsban rákerestem: 10-60W között vannak, szabályozhatóan, meg minden...ez fesszabályzó hibája miatt
De akkor ennek se volt köze nem volt ahhoz, hogy túl kevés fogyasztó, jujjujj...ennél a motornál tipikus az elektromos anomáliák
Tudom, X9-re is mondják. Most mondjam, hogy olasz? A Malaguti is olasz.szerelő szerint töltött,de kevés volt a fogyasztó
Ez egy ötlet a szerelőtől, de saját magad kontrázol rá a következő mondatoddal:
Volt akinek 2x cseréltek generátort ebben a típusban.
Netalántán típushibája? Vagy csak peche volt? Vagy annak is Full LED+xenon?Egyébként vannak 55W-os xenon szettek is... Nem tudom, hogy csak ellenállás
formájában terhelik jobban a rendszert (CAN bus hibák elkerülése?), vagy amúgy
használják is valamire azt a +20W eldisszipált teljesítményt... Nem jártam utána.Nálad lehet állítani kéne az alapjáratot mert alacsony.
Ne hari, de ezt honnan veszed? Vagy csak poén? 1500 az előírás, és annyi is...
Sőt, a szerelő alacsonyabbra akarta venni "fülre", de nem hagytam neki a dolgot!Ott is javulna a töltésed
Persze, pörgessem 3000-en, és kapaszkodjak a fékbe, hogy ne induljon: ugyan!
Az nem pont üzemszerű állapota a motornak, hogy hosszú távon alapjáraton áll,
kivilágítva, mint a karácsonyfa, szóval attól nem kell félni, hogy olyankor egy pici
deficit van: bőven visszatölti, amikor haladunk, s van fordulat. Nem álló helyzetre
méretezik ezeket, hanem átlagos használatra. Csak nekem nem tetszik, hogy
olyankor jól látszik a műszerfalvilágítás ütemes halványodása+erősödése. Ennyi.Egyébként ahány motor/típus annyi féle gyermek/betegsége/ik vannak.
Teljesen egyetértünk! Ezért sem értem, hogy miért kell elővenni minden egyes
témánál minden más motorfajtának az összes más betegségét. Lásd pl., amikor
a szerelő picit mellélőtt az alapjárati keveréknek, jött a szelephézagos tipp*.Tartós tippeket köszi! Ilyesmit már gányoltam anno a Majához (vízálló tokkal pl.),
csak nem használtam, mert városon belül nem tévedek el, meg rögzíteni sem volt
triviális. Szerintem a legegyszerűbb egy ilyesmi táskát megvenni, s "odakötözni".*: mit tipp! Tipp áradat! Aztán mint a Macsakafogóban: jó, jó, csak mondtam...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Akkor meg azért nem "villogott", mert folyamatosan halvány volt.
Szerk: a viccen kívül: lehet, hogy nálad stabil/abb volt a tápfesz,
és kész. Elvégre mégiscsak francia elektronika volt a motorban,
ez nem feltétlenül jelent előnyt, csak mondom - mint újabb vicc.Ha gondolod, csinálhatok neked videót, hogy mi a jelenség + mi
nem tetszik nekem benne... Bár most már nehezebb lesz, hogy
hagyományos izzó alig maradt a motorban... (Max. majd nem
indítom be, akkor garantált a hatás. Nem igaz, hogy még sosem
láttál ilyet, hogy "terhelésre" halványul valaminek a fénye...
Sőt, van olyan, akinek az alapjáratára is hatással van a világítás:
na nekem ILYEN még nem volt, mondjam azt, hogy nincs is?)dJ Peer: kis kép alapján csak E.T.-nek lenne jó. De ez is vicc.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #41666 üzenetére
Ez valószínűleg elírás lesz, mert 1 mA-rel sokra nem mennél, persze fesz függő,
de ezek az USB-s töltők csak 5V-ot nyomhatnak azon meg 1 mA az semmi. De
tényleg... 1000 mA = 1A, így 1A-s USB-s töltő tud 5W teljesítményt, névlegesen.
Persze van vesztesége, hiszen 12V-ból konvertálja: csúcsterhelésen többet ehet.
Nyilván ezzel nem kell túl sokat kalkulálni, mert ha pl. 1A-t fel is venne (12V-on),
még akkor is csak 12W-tal terheli a generátort, az meg nem egy nagy dolog...Azokról a motorokról tudok infót adni amit használtam
Ezzel nincs is baj: lehet, hogy az a tapasztalat nálam is hasznos! Lehet, nem.inkább ott kérdezzen,mert ott kapásból tudhatják mi a gebasz
Igazából nekem most semmi gebasz nincs. Egyedüli X-aktás dolog a Full LED-ből
spontán vészvillogó volt, de azt megmagyaráztam az egyetlen visszajelzőmmel.Az a Givi tartó vagy jó szögben fog állni vagy nem a kormányon.
Köszönöm a tippet: rá fogok nézni! Valószínűleg csak tavasszal, idén már csak
melóba járok a géppel, oda meg be szoktam találni GPS nélkül is. (Másnap is.)Szerk:
Mindhárom esetnél a Xenon/LED volt.
Ezt nem hangsúlyoztad, így informatívabb, de továbbra sem reprezentatív.
Most mondjam azt, hogy a Maján ez a xenon+LED ~3 évet elment hiba nélkül?
Egy akksim meghalt, de arra meg mondták, az indítómotor 100A-t vesz fel: wtf.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #41668 üzenetére
Jó, ha ki vagy centizve, akkor minden watt számíthat. De akkor meg
pláne lenne értelme LED-re váltani: helyzetjelzőket, féklámpát simán,
még ha az index izzókat nem is feltétlenül, a járulékos dolgok* miatt.*: gondolok itt a hagyományos bi-metál relével való inkompatibilitásra,
az esetlegesen gyengébb fényerőre (jól kell választani), X-aktákra stb.Amúgy biztos vagy abban, hogy még azzal a motorral mész Erdélybe?
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #41671 üzenetére
Lehet, hogy hülye kérdés, de a töltést elég az akkun mérni
(akkusaru), vagy valami speckó helyen kell a generátornál? -
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #41673 üzenetére
Érdekes, amúgy amit linkelsz, mert az "Ah" (amperóra), a töltőnek
nem kifejezetten jellemzője; de hát a webshopok már csak ilyenek.Egyébként ha ez tényleg le tud adni 2,1A-t 5V-on (több készüléknél
hasznos lehet!), úgy legalább ennyi teljesítményt fel is vesz - 12V-ot
feltételezve majdnem 1A-t. Megint oda lyukadtunk ki, hogy 12W...Szerk: hallod bogyó? Ilyen kell neked Erdélybe, meg egy pár LED.Apriliában bezzeg az ocsó,gagyi az világított.
Na ugye, hogy ugye: ha a xenon megy gajra, az más kérdés.
Ha a gépet gyilkolja az meg kellemetlen, de így összefügghetnek...
Nekem a xenon trafó kb. 3 év után égett le. De annyit bírt: ez van.Aksin a sarun mérjed.
Úgy lesz. De azért fogok mérni lámpa csatin is érdekességként.terhelésre halványul/jobban világit ott valami elektromos turpisság lehet
Picit esik a fesz a háttérvilágítás izzóján, ennyi a turpisság szvsz.
(Nyilván nagyobb fordulaton jobban tölt a generátor, tehát kevésbé
érzékeny rá, de amúgy már tényleg csak picit látszik. Nem zavar.
Álló motornál tudnék videót csinálni róla, ha ennyire izgalmas...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #41673 üzenetére
Uh, nézted a nagy képet (ill. neked van, akkor a kütyüt)?
Azt írja: 2.1A For iPad. 1A Others. (Nekem nincsenek ilyen
harapott almás cuccaim, szóval nem tudom, hogy mennyire
spéci az USB csatija. De annyit tudok, hogy az USB2 csak
500 mA-t tud leadni hivatalosan ("power USB"-nek mondják,
ahol nincs ilyen limit, azzal gyorsabban lehet tölteni a telót).
A töltők meg tipikusan ilyen 1A körül szoktak lenni. Pedig a
készülékek tudnak ennél többet is fogyasztani terhelésen...)Mindegy. Túl van tárgyalva. Legyen bármilyen pici is a plusz
fogyasztó terhelése, azt vagy tudja a moci (jó esetben azért
röhögve), vagy nem (ha gyárilag elméretezték a generátorát).
Viszont írtad, hogy a fűtéseknél + extra lámpáknál azért már
"gondolkodni kell", mert valóban nem végtelen egy generátor
kapacitása sem - mi több, lassú krúzolós a tempó/alacsony
fordulat esetén már a töltése sem biztos, hogy topon van.A riasztó szvsz ott érdekes, hogy beélesítve álló helyzetben
szívja szép lassan az aksit (nulla töltés mellett!), és így pár
nap állás után lehet meglepi. De ez is kialakítás függő.
(A riasztós tárcsafékzáram 2xAA elemről megy hónapokig.)
A "komolyabb cuccokban" meg aktív érzékelők vannak, stb.
Esetleg rádiózik neked, meg ilyenek, de ezt Te ismered.Szerk: egy dolog miatt viszont furcsa nekem ez a "szétküldi
a fesszabot mert nincs terhelés" elmélet. Mégpedig azért,
mert mi van, ha elfelejtem felkapcsolni a lámpát? Tegyük fel,
hogy van, ahol nem kötelező (elvégre nem véletlen raktak rá
kapcsolót): ekkor megy a kukába a "2x35W+4x5W+?x2W"
állandó fogyasztás, a generátor meg ugyanúgy dolgozik.
Fura lenne, ha egy ilyentől meghalna. (Bár nem lehetetlen.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #41679 üzenetére
Ma mértem. Alapjáraton leszívja a xenon a feszt, mint állat.
Xenon nélkül van bőven... Csak nincs mögötte teljesítmény.
De ha picit emelem a fordulatot (haladás!!!), már rendben van.
Pontos adatok majd akkor, ha beírtam Excelbe a vidiből.Szerk: lakatfogóm nincs, úgyhogy áramról nincs adat sajna...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #41685 üzenetére
A xenon jelenleg az izzó csatijáról megy, ahol egyértelműen visszafogja
a kábelezettség: lehet, hogy áttérek megint a közvetlen betápra akkuról,
csak azt sokkal macerásabb bekötni. (Le kell bontani a fél motort ugye.)műszerfalon van Volt mérő ami mutatja az aktuális feszt?
Van, de nem írja az értéket, csak grafikonon rajzolja, hogy jó vagy sem.
Ezért rácsíptettem egy multimétert az akkusarura, ahogy javasoltad.
Erről olvastam le az értékeket, amik pedig a következők lennének.Álló motor
Gyújtás nélkül: 12,59V (Teszt végén 12,20V)
Gyújtás (fedkomp): 12,53V (Teszt végén: 12,15V)
Helyzetjelző (+a műszerfal világítás is): 12,41VKözben lassan-lassan csökken a fesz: 12,33V
Féklémpa teszt (LED, szinte semmi): 12,30V
Index teszt (16W+LED, "rángatja"): ~12,20VIndex nélkül már csak ennyi maradt: 12,26V
Xenon teszt: 11,77V (Teszt végén: 11,58V)
Refi próba: 11,72V (NEM kapcsol át, DE erősebb
a fénye - ebből látszik, hogy nem megy elég fesz
az izzócsati tompított ágán, a refi ág is "besegít")Alapjárat (1400-1500: ez gyári érték)
Semmi fogyasztó, csak fedkomp: 14,43V
Helyzetjelző (+műszerfalvilágítás): 14,40V
Xenon: 12,30V
+Index: 11,80VPicit emelt fordulat (2500-3000 körül)
Semmi fogyasztó, csak fedkomp: 14,10V
(Igen, ez ilyenkor csökken: nem tölt túl)
Xenon: ~13,60V
+Index: ~13,5VSzerk: az azért lehet, hogy nem normális, hogy így esik a mért fesz az
akkun egy pár perces (!) teszt során (álló motor: töltés nélkül). Papírom
van róla, hogy garis, meg minden, de ki tudja? Hagyományos fajta.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #41687 üzenetére
Pucolást mindenképp megejtem, az ártani nem árthat.
Átkötést is valóban meg kéne csinálni majd: télen ráérek.
Szerk: nagyobb akksi necces lesz, elég szűk helyen van...
Mondjuk a Majába is belepasszíroztam egy Topin 6C-80-at,
de ebbe még annál is szűkebb a hely. Viszont felfelé éppen
lehetne terjeszkedni a szerszámtartó kárára. Ha magasabb.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #41689 üzenetére
Ugyan kérem, hova rohanjak...
-
DigitXT
félisten
válasz Grillo #41691 üzenetére
Szerintem, és szigorúan szerintem a generátornak nem feladata
alapjáraton kiszolgálni az összes (gyári!) fogyasztót... Ha erre
100%-ban képes lenne, akkor iszonyatosan túl lenne méretezve,
s emelt fordulaton (akár csak gurulás, de pláne rendes haladás)
rengeteg felesleges villamos energiát termelne. Azt tudom, hogy
tudják szabályozni ezt a "termelést" is, nyilván többféle rendszer
van: robogókban "viszonylag ritka" pl. a klíma, meg a tükörfűtés,
így gyanítom, hogy olyan megoldásokban sem dúskálunk, ami a
nagy terhelést észlelve ideiglenesen megemeli az alapjáratot, ill.
lekapcsolja a klímát, ha úgy látja jónak. Ebből ÉN úgy gondolom,
nem ördögtől való, ha a lámpád picit halványabb álló helyzetben.Persze nem vagyok szaki, lehet, hogy ez blődség:
irány a szerelő![ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz McSzaby #41730 üzenetére
Meg is akarok tanulni motorozni, nem csak A-ból B-be menni
És ezt egy 50-es váltós géptől várod? Pont ugyanannyira lehet vele
A-ból B-be menni, mint egy 50-es robogóval. És pont ugyanannyira
lehet vele klasszikus értelemben "motorozni". (Hint: semennyire.)bogyo112: +1
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
A futóműves megjegyzéssel egyetértek, és az is tény, hogy a pénz nagy
úr. Csak az volt furcsa érv, hogy ezen meg lehetne tanulni "motorozni".
Eredetileg ez volt a kérdés: munkába járáshoz, A-B-be eljutáshoz vennékEgyébként én nosztalgikus okokból Yamaha DT-t vennék, bírtam anno.
(Feltéve, hogy korlátozva vagyok* az 50 ccm-re, és robogó "nem játszik".)*: amúgy B125 nem drága, úgy tudom.
Szerk: amúgy közlekedni, meg váltogatni meg lehet tanulni rajta. Az meg
ugye jó alap a későbbi továbblépéshez: 125-250...500? De "lapon fordulni"
nem ezekkel fogsz (robogóval sem) meg aztán a közút nem is arra való.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz McSzaby #41739 üzenetére
Isten őrizz, hogy az 50-es robogók mellett kampányoljak, sőt!
Őszintén megmondva az életben 1x ültem 50-es 2T robogón, és
az is egy kistestű gép volt. Korábban meg (amíg ugye "A" jogsit
csináltam) egy 4T 50-es robeszt béreltem, az "nagytestű" volt.
(Szerk: idézőjel, mert nem vagyok benne biztos. De "ránézésre"
nem akarták elhinni, hogy 50. Keveset evett, viszont nem ment.)De a nagyobb gépek (maxirobogók) voltak a "szívem csücske(i)"
a kinézetük, és (akkor még csak feltételezett) kényelmük miatt.
Aztán szép lassan fellépegettem a "ranglétrán": 125-180-400.Ha most kéne gondolkodnom, hogy mi jöhet ezután: nehéz ügy.
Nagyobb robogó még csak-csak akad, de igen ritka. (Praktikus
meg még kevésbé. Tehát egyelőre inkább nem is agyalok rajta.)kis sportgép
Ja, az a legviccesebb. Sportmotornak akar látszani, aztán zümi,
nem megy, és vagy ezret kell váltani, mire elérsz 60 km/h-ig.
De biztos qrvanagy feeling. Akkor már 1000x inkább a DT. Nem
akar többnek látszani, mint ami, de amire van, arra használható.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz maszekember #41754 üzenetére
Drugs Bunny?
-
DigitXT
félisten
Én nem ilyenen röhögök... (Hanem: van nekünk is kőbájkerünk...)
Bár az is igaz, hogy "érdekeseket" bármilyen típusú fórumozó tud írni.
Legfeljebb másért lesz érdekes. Amúgy megoldás: nem olvasni azt,
ami nem tetszik. (Csak azért, mert nevében robogós, még lehet szar.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz maszekember #41773 üzenetére
Talán cseréljen benne elemet, vagy nézze meg, hogy bekapcsolta-e.
Egyébként qrvahasznos: rajtafelejted, ráülsz a mocira, meghallod.
Nyilván mindentől ez sem véd, de nem rossz. Persze 30K sok érte...
Szerk: most meg nem mondom, én mennyiért vettem anno. Vmi 24?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz maszekember #41781 üzenetére
Nem tudom feltűnt-e, hogy nekem is ilyenem van.
Eltolási kísérletre is riaszt, írtam rá példát is: azért van.
Gyenge elem esetén kevésbé érzékeny. De nem kuka...
A fütyülés késleltetésén + hosszán kívül a LED színe is
árulkodik ilyenkor. (De mivel nem idióta a srác, nyilván
ezt is tudja.) Ha a termék hibás, akkor vissza kell vinni,
pl. garanciális javításra. Nem tervezési hibát kiáltani,
hiszen az minden példányt érintene. Gondolkodni ciki?Nem hagyom éjszakára az utcán... Zárt garázsom van.
Nyilván nem védené meg egy elszánt tolvajtól. Vastag
lánc, amivel ki van kötve vmi durva cucchoz. Ha riaszt,
az sem árt, de a mai világban az max. a pitik ellen elég.
Ha komolyan készül, lesz nála egy erővágó, "jammer",
minden: b*szhatod a GPS/GSM/pager védelmedet is...De azért az elég ritka, hogy pont a TE cuccod kell, más
nem felel meg helyette: sokszor alkalom szüli a tolvajt.
Védd annyira, amennyit Neked megér. (100% védelem
nincs, de a nullánál minden jobb.) Esetleg CASCO.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz maszekember #41785 üzenetére
Nézd, nekem 4 éve megvan s még hibátlan. Szerinted amit
én írtam, az mi? Ráülsz a motorra: lezöttyented a sztenderről,
már riaszt is. Nem indultam el vele, az elég csúnya lett volna.És mi ez, hogy letört az érzékelő? He? Utána mi lett a sorsa a
kütyünek? Soha többet nem működött, mert eltört? Tudod mi
ugrik le róla? A műanyag burkolat, ami nélkül simám riaszt...
A cucc lelke egy acél házban van, amit kicsit nehéz megtörni,
s egy zökkenéstől semmi baja nem lesz. Én elhiszem, hogy a
haver nem idióta, elhiszem, hogy egyszercsak elromlott neki,
de hogy te adod itt a bankot, hogy a termék szar, az vicces.
Saját tapasztalatod nincs, másnak kíválóan működik, de már
tervezési hibáról beszélsz, meg a mérnökök nem gondolták...Mondtam: nem véd meg mindentől, sőt! De riaszt: ez sokszor
nagyon jól jön. Ha meg nem riasztana (lemerült elem, rosszul
rakták fel, eltört), még akkor is egy elég komoly zár, ami az
eltolástól "megvéd". Ha görgőt raknak az elsö kerék alá, attól
sem: nem ér 30K-t, ne vegyél ilyet. De ezeket már írtam, nem? -
DigitXT
félisten
válasz maszekember #41789 üzenetére
Bekrepálás volt, tehát végleges? Két év után? Addig hibátlan
működéssel? Hát igen, nyilvánvalóan tervezési hiba, amire a
mérnökök nem gondoltak. Amúgy nem három év garija van?
Csak volt értelme egy picit átbeszélni: árnyaltabb a kép.Azért tűnik olyan hosszúnak, amit írok, mert mobilról sajnos
így tudom tördelni: nem kötelező elolvasni amúgy. Szvsz.De azért az már az érvelés(?) legalja, mikor a külalakba kötsz
bele: személyeskedésnek hívják. Ha ezt a stílust frankónak
érzed, akkor ne nagyon tervezz közös gurulást. Értelmetlen...
Nem olvasok "kőbájkereket", és nem is gurulok velük. -
DigitXT
félisten
válasz maszekember #41792 üzenetére
Olvasd vissza az egészet és szállj magadba kicsit, oké?
Valóban hagyd a pcsába, mert baromira nincs igazad...
Az elején hatalmas blődségeket beszéltél, amire többen
rámutattak... Ezek után biztos, hogy én lihegem túl?
A stílusválasztás meg rajtad áll. Ha így sikerült, az pech. -
DigitXT
félisten
Vagy hangszigetelten akarja tárolni, mert az SBK nem alszik.
ON: tragikus hirtelenséggel ért véget a szezon... A hőmérséklet
10 fokos csökkenését még vállaltam volna (easy rider, öcsém),
a hószállingózás már necc, DE MA még kitoltam volna a vasat!
Nade a hátsó defekt, az váratlanul ért... Mehetek bérletért, meg
24-es dugókulcsért, mert a 23-as pont nem elég, b*sszameg...
(Jah, szivargyújtóról óvatosan az elektromos légkulccsal, mert
az egyik 7.5A-es biztosítékomat gyönyörűen felrobbantotta.
Viszont berohadt csavarokra fasza a csavarazító után/mellett.)Most jön az a rész, hogy télen ráérek. Kéne rendelni féktárcsát,
fékbetétet, és egy új hátsó felni sem ártana. Utóbbira ötlet?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Gondolom meg van ütve, ezért rakott az előző tulaj belsőgumit
a hátsó kerékbe. Perszehogy ez a belső fosta össze magát...
Azt mondják, durrdefekt esélyes, szóval nem erőltetném. (Nem
tudom, hogy a felni hullámos pereme javítható-e: "görgőzés"?)Szerk: rákerestem, olyan is van, de az nem ez; rákérdezek majd
árajánlatért, mert lehet, olcsóbb javítani, mint egy kitudjamilyen
bontott felni, amit esetleg szintén rögtön műhelybe vihetnék, lol.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #41833 üzenetére
talán kicsit halkabb lett
Az igen: villanyra alakítottad? Amúgy ha gondolod, írhatsz a Majáról:
kíváncsi vagyok, hogy tetszett.De csak a szépeket, és a jókat, hehe!Telda: vannak emelt fényerejű izzók. Vmit segítenek... Ha nem fogyaszt
sokkal többet, akkor valószínűleg nem is melegszik sokkal jobban, tehát
bevállalható. Nem tudom, milyen foglalatod van. HS1-be lehet H4-et rakni,
csak nem ajánlott, mert jóval nagyobb a fogyasztása, és a hőtermelése...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #41840 üzenetére
Turbócsiga! SirKero: az a vicc, hogy nekem képet sem hoz be.
Noha a hirdetés szövege úgy kezdődik, hogy eladó a képen látható...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #41836 üzenetére
Ha már szóba került...
a világítása
Igen, szerintem is gyengusz... (Xenont neki, akkor ütős.)
Sajna Ba20d-be nem dúskálni az emelt fényerejű izzókban.70 alatt nem tudom lecsukni a plexit
Ha az vigasztal a Nolan N103 is párásodik. (Pinlock kell
bele, vagy résnyire nyitva hagyni. Utóbbit szoktam én is...)talán a multivarnak köszönhetően
Azaz! (Gyárilag csak 6500-on gyorsulgatott, ahhoz képest
a 8000 környéke olyan, mintha visszaváltottál volna egyet.)4Road
Kár lenne elkótyavetyélni
Jaja, egyelőre tartom inkább a kiírt árát - úgyis, pl. holnap
(ha az idő engedi) azzal fogok menni cuccokért, stb.
Nagyon fura amúgy, hogy mennyivel könnyebb tologatni a
garázsban: mint a bicikli, pedig csak ~40 kg a különbség!
Erre vezetni meg relatíve nehezebb, a kemény középállás,
s a keménynek érzett gumik, magasabb súlypont miatt.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
Az mit jelent, amikor a motor nagyon kicsi gázra "darál",
(remélem ez a "jó szó", ill. arra használják: majd kiderül),
de icipicit nagyobbra már megindul rendesen? Hideg van,
az tény. Olyan, mintha a 0 gázról a gyorsításra elegendő
gázig lenne egy icipici holtpont, amikor hallani (4Road),
hogy történik vmi, de erő még nem jön. Keverék? Fúvóka?Szerelő?
Szerk: mondjuk úgy néz ki, nem új keletű ez, csak régen
mínuszokban nagyon nem mentem vele, lehet, hogy ezért
volt kb. az egész úton tapasztalható. Azért szelephézagot
majd nézetek a szerelőmmel. Ha addig el nem viszik.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #41880 üzenetére
Burgi a lakásban? Az óriáscsiga nem tréfadolog!
-
DigitXT
félisten
Mintha a sajátomat látnám. Olajszűrőt nem kell cserélni, csak
(esetleg) kipucolni, egy sima fém háló(szerűség) az egész.
Első féktárcsát én itt vettem. Ill. azt hiszem itt: tán átnevezték...
(Az biztos, hogy régen robogowebshop.hu címen futott a dolog.)Szerk: vicces volt ma hazajönni: Barátnőm megvárt a garázsnál,
mert hallotta, hogy jövök. De pár percet várnia kellett, mert nem
a szomszéd utcában voltam még. Na meg a lángos műsor.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen