Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kesztió

    aktív tag

    Sajnos teljesen kezdő vagyok 3D nyomtatsban, de valamikor el kell kezdeni.
    Kis szériaszámú gyártásra kellene 3D nyomtató, valami ehhez hasonló cucc lenne a végtermék (kb. 6 cm átmérővel):

    Ez okostermosztát hátlapja lenne, a végső dizájn ennél valamivel bonyolultabb is lehet.

    Ahogy kértétek, lelkiismeretesen elolvastam az összefoglalót és meg is rémültem.
    Először ugyanis a SLA technológiával szemeztem, mert rendkívül precíz és az egyik jó minőségű belépőszintű nyomtató, az Anycubic Photon Mono X 6Ks is megfizethető áron kapható. De azzal a mondattal, hogy „az elkészült tárgy nem olyan ellenálló, mindennapos használatra kvázi alkalmatlan”, rám is ijesztettetek. Akkor az ún. ABS-like resin az mese? Csak kinézetre ABS, valójában szétesik, ha rendesebben kézbe veszed?

    A legelterjedtebb és legegyszerűbb technológia, a filamentes FFF minősége rossz viccnek tűnik az SLA mellett, ordít róla, hogy nem ipari termék a végeredmény. De egye fene, a termosztát háta úgysem látszik, egy rossz kompromisszumnak elmenne. De mit olvasok:

    – a PLA biodegradábilis, ami agyrém, micsoa poén, amikor a 230V-os szerelődobozban a termosztát (szigetelésért is felelős) hátlapja szép csendesen elbomlik,
    – az ABS-sel lidrécnyomás nyomtatni, ráadásul nehezen festhető, ami miatt starból esik is,
    – a PET-G pedig talán mégsem az igazi erre a célra.

    A többiről pedig nincs is értelme tárgyalni.

    Mondjak le a 3D projektről és horribilis áron készíttessek matricát az öntéshez? Én a lelkem mélyén mégis remélem, hogy csak létezik olyan gyanta, ami pl. kibírja, ha egy méterről kiesik a júzer kezéből a termosztát, pont a hátlapjára, és akkor marad a SLA.

    Ez a gyanta például pontfix ezt állítja magáról, mármint, hogy az ABS-sel vetekszik a keménysége.