Hirdetés
-
Senua's Saga: Hellblade II - Ami eddig történt
gp Napokon belül érkezik a folytatás, érdemes lehet megnézni a korábbi rész összefoglalóját.
-
Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
ma Megnéztük, hogy tényleg okosóra lett-e a Huawei fitnesz karperecéből.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
madle
őstag
válasz ludsimon #107312 üzenetére
Nem tudja! Sokkal jobban fogyaszt az 1.9TDI, ráadásul megbízhatóbb is, a magasnyomású technika nyersen kifejezve egy fos. 2.7-es TDV6-hoz nekem a magasnyomású szivattyú 250.000Ft volt. Szerintem az 1.9-hez is ott van 200 körül.
Ha a két autó között kellene választanom akkor mindenképp a régi! 2005 után már csak ipari hulladaékok kerültek le a gyártósorról mindenhol..
-
madle
őstag
válasz ludsimon #107314 üzenetére
Sajnos ez így van, ilyen világ lett. 6évre gyártják az autót, hogy utána azonnal vegyed az újat, dehát ezt tudhatod, mert mindennel így van. A kilómétert használt autóban senki nem tudhatja, hiába tapasztalt a vásárló, vissza tudják tekerni gond nélkül.
Én egy Land Roverrel szívtam meg, annyira hogy most szeretném cserélni egy régi G Mercedesre, de nem lesz egyszerű kör az biztos. -
#10726912
törölt tag
válasz ludsimon #107319 üzenetére
A jövőben nem akkukról fognak menni az elektromos autók, hanem kondenzátorokról. S nem kell majd őket töltögetni, mehetsz velük korlátlan ideig, töltés nélkül.. Gyakorlatilag nulla lesz a fenntartási költségük. Van már biztató eredmény ebben az irányban.
rvilike: [link][ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz ludsimon #107310 üzenetére
Az 1.9PD motortól nem kell félni, de a passaton kívül mindenben hangos, főleg autópálya tempónál.
Magasnyomású adagoló? A PD elemre gondolsz?
Ha évente 1x mész london-budapest távot arra nem érdemes dieselt venni, sőt még autót sem.Az adagolós oktáviától sem kell félni, de azokban már nem 2-300e van hanem inkább 4-500 körül.
Ha van a zsebedben félretéve adagolóra, lendkerékre meg turbóra, akkor nagy gond nem lehet.A 3,5 literes fogyasztás egy ordas nagy kamu. Ilyet bárki tud, csak a domb tetején kell nullázni a számlálót.
A spritmonitor valósabb képet mutat a fogyasztásról. Ott ~5,7L írnak, a PD sem sokkal több, max ha részecskeszűrő van ráakasztva.(+0,5L)[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz ludsimon #107334 üzenetére
Magyar autót akarsz kivinni, vagy angolt akarsz venni? Én most viszem haza a magyar autómat. Nagyon rászálltak és razziáznak a kinti rendőrök. Kompnál határátlépéskor rögzítik automatikusan rendszámod és ha 6 hónapon túl megtalálnak, csúnya pénzbírság és felszólítás 58 napon belüli ország elhagyásra, vagy honosításra. 12 hónapon belül pedig összesen 6 hónapot tartózkodhat kint külföldi rendszámmal az autó. De ha van munkaviszonyod, akkor viszont 1 percet sem tartózkodhat ott az autó. Nyilván szerencse kérdése, lehet hogy vkit 10 évig sem kapnak el, de az is lehet, hogy rögtön másnap leintik.
Eddig én is magyar autót használtam. De már nem éri meg.[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
válasz ludsimon #107319 üzenetére
"mint a legújabb Tesla Model, csak egyelőre elérhetetlen áron vásárolható meg és azokat is úgy tervezték, hogy 3-4-5 évente akkut kelljen cserélni bennük ami az autó árának a felébe kerül...."
8év gari van teslakra km megkötés nélkül. cakpakk mindenre nem csak aksira.
Régebben aszem 5 volt és 500.000km de régi kocsikra is visszamenőlegesen modosították ezt 8év végtelen kmre.
[link]szerk: priusnál ha szakszervízbe viszed akkor 10éves korig garis.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Ck.
addikt
válasz ludsimon #107338 üzenetére
Ha jófejek, akkor a kompról vagy vonatról való lehajtáskor leint az UK board és a személyid/útleveled alapján lecsekkolják hogy van-e NI számod, mikor volt utoljára tax és NI fizetve, ez alapján egyből kiderül, hogy aktív a munkaviszonyod, aztán szop@cs. De persze simán lehet szerencse is.
Én is nagyon sokat filóztam mi legyen, de végül úgy döntöttem, hogy hazaviszem.
De miért nem veszel angol autót? Fél áron megkapnád ugyanazt mint itthon, vagy még újabbat. A biztosítás ugyan drága, de egyszer el kell kezdeni. A második évtől már ott is jön a bónusz és olcsóbb lesz.Viszont nem értem amit írtál, ha évente egyszer jönnél haza, aztán vissza, azzal már túlléped a 6 hónapos szabályt, ugyanis egy 12 hónapos periódusban nem lehet kint az autó 6 hónapnál tovább. Minden határátlépést oda-vissza mostmár rögzítenek, tavaly október óta.
[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
válasz ludsimon #107348 üzenetére
Itthon használja a családból más az itthon lévő autót, kint a kinti ember, és cserélgetik, akkor meg négyhavonta, ezt mindenki maga tudja. Mi lényege, hogy a nagyságrendekkel több kinti bizti hányszorosa az itteni autó árának, ha mindkét autó használatban van, csak egyszer itt, egyszer ott? Ennyire rosszul írtam volna le?
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
-
FrankMonzano
őstag
válasz ludsimon #107357 üzenetére
Autoja lehet jogsi utan, kerdes milyen... . Nekem 3 eve van jogsim, 2000/6 clio tech runnal kezdtem, amit 5 kiloert vettunk, igaz, hogy en kaptam, mivel nem tudtam volna megvenni. Aki autot akar venni, az azert tud, max. olcsobban, a keretekhez merten.
[ Szerkesztve ]
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz ludsimon #107377 üzenetére
azert nem minden TDI jar 5-700k km-nel ezek csak legendariumok, mert van ugyan biztos olyan is jopar, de azert az se tul gyakori
hiszen ki jarna ezekkel is ennyit meg foleg hova sajat zsebbol...?nem mindenki azert vette kint sem, hogy 200km-re levo melohelyre jarjon be vele naponta
ecceruen a nyomatekos motor alacsony fogyival es hogy dimbes-dombos uton is fel tud menni klimaval, meg beleulnek 4-n se kell kiszallni kettonek es feltolni az emelkedon miatt vettek sokantöbb drón kell ;P
-
Bati0501
őstag
válasz ludsimon #107392 üzenetére
Am komolyan megvennél egy 700e-et futott autót több százezerért?Mennyiért mennek az olyanok?
Egy ilyen futásteljesítményű autónak sztem már nincs egy porcikája,ami nem lógna,nem kellene rövid időn belül kicserélni.Na nem azért,h jó legyen az autó,hanem,h jobb.Hogy ne attól kelljen rettegned,h ha elindulsz haza is fogsz-e tudni majd menni.Unokatesóméknak van Sharan-ja,na az futott már kb. 500e+-t...pár hetente Mo.-No.
Hogy arra az autóra mennyi pénzt ráköltöttek arra rossz belegondolni...már amikor sok éve megvették használtan,akkor szarakodott az automata váltó,és végül ki kellett cserélni kézire...na az mennyibe fájhatott...és ez már sok éve volt,és azóta se lett fiatalabb az autó.Szerk.: inkább már közelebb lehet a 700-hoz,mint az 500-hoz,de csak tippelni tudok,nem tudom pontosan.
Túlzás nélkül mondhatom- mivel ők mondták- kb. nincs olyan út,ami után ne vennének észre vmi újabb gondot,h jó lenne/ki kell cserélni,és nem olcsó alkatrészekről beszélünk.Szóval jól gondold meg sztem.
[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz ludsimon #107392 üzenetére
Nem tudom ezt mire írod, én általánosságban írtam. Minden márkának vannak fanjai akiknek az ismerősi körében milliókat futott autók vannak amikre 1ft-ot sem kellett költeni és 3L floriollal eljárnak, amikor meg nincsenek hajtva termelik az üzemanyagot.
Nekem az a véleményem, hogy amikor nem kell költeni az autóra az két esetben fordul elő:
- az autó 2 év alatti
- a gazdája leszarja
Minden más esetben költeni kell rá, mert egy használati tárgyról van szó ami kopik.Az olajcserét pedig szerintem nem kell túlmisztifikálni, ha valaki városi rövid távokon használja az autót, az cserélje 10 ezrenként, de autópályás futásnál 15-18 ezrenként simán elég. Nyilván normális a minőség mindkét esetben alap, nem a hypeolt olajat kell megvenni hanem ami teljesíti a gyártói előírást.
[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
válasz ludsimon #107435 üzenetére
Most erre mit lehet mondani.. majomra volt pénz, de banánra nincs?
PD-re:
Én passat-ot akartam venni. Ki is próbáltam két verziót. Az egyik 116 lovas PD volt, a másik a 130 lovas verzió.
Érzetre sokkal jobban megy a 130-as.
Mindkettő 1.9-es volt. Maradtam a 130-asnál. (AVF) Nem bántam meg. Egy vaddisznó. 1900-as fordulattól rendelkezésre áll a 310Nm egészen 4000-ig.2.0 PD-t messziről el kell kerülni. Illetve ha szeretsz veszélyesen élni és szereted a kihívásokat, akkor ezeket neked találták ki. Problémásak a PD elemek, illetve az olajszivattyú környékén is lesznek gondok. (van még nyűgje, de nem érdemes további szavakat pocsékolni rá)
[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
válasz ludsimon #107440 üzenetére
Jó a 115 lovas is, nekem is az van, mint kiderült, van benne egy pici chiptuning, és hidd el, egy kéttonnás testben is elég mozgékony darab... Ismerek olyan Sharanost, aki megpiszkálta egy kicsit a sajátját, és szó szerint duplázta azt eredeti lóerőt. Igaz, hogy 60K volt, de ebben a komplett kipuff, új kupplung is benne volt, és természetesen a régi cuccok se a szemétdombra mentek.
joamilestoné: Ennek ellenére rendesen húz még 4000 fölött is, tehát majdnem kár elváltani alatta.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Integrale
veterán
válasz ludsimon #107504 üzenetére
Teljesen jo oelda volt. CPU-k eseteben is van egy olyan orajel es feszuktseg ami mindegyiken megy gond nelkul, de tartalek a 90%-ban van meg. Na ezt a tartalekot hasznalja ki egy chippes. Elofordul az is mint pl a Volvo 2.4, csak az ecu a kulonbseg a gyengebb es az erosebb kozott (biztositas, adok stb miatt) igy a hardver birja boven a gyurodest.
A fogyasztas sem feltetlenul baszodik el, sot altalaban meg javul is valamellyest, de aranyaiban mindenkeppen, most ne " a szomszed Pistinek van egy laptopja meg letorrentezett ra egy tuningprogramot, atviszem ket enter oszt megvan" chippesekbol indulj ki, itt azokrol van szo akik ezt tanuktak, tudjak, ertik, es nem esz nelkul allitgatnak mindenfelet. Lathatod, hogy sok, markakra szakosodott tuningmuhely rair egy uj vezerlot, amitol ~+10% korul dob a gyarihoz kepest, azok pedig gyari megoldasok sokszor.
joamilestoné jogos, pontositottam.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
Integrale
veterán
válasz ludsimon #107528 üzenetére
Nem irta, hogy 4,4 volt elotte.
Ugyan ezt el tudom mondani mint o, ugyan nem elso kezbol, haverom par hete chippelte a Golfjat, par loerot erosodott is, de ebben benne van az uj kipufogo is, alacsonyabb fordulaton mar jon a kraft, ezaltal a fogyasztas is csokkent, ha hajtja akkor tobbet eszik,de ez azt jelenti, hogy kettesben 30-40 korul meg megtekeri a gumit nagyobb gazadasra.Egyebkent kicsit nezz mar utana a dolgoknak, ugy ellene vagy mintha az eleted mulna rajta.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
Integrale
veterán
válasz ludsimon #107531 üzenetére
Olvasd el fentebb a hosszu hozzaszolasomat. A gyarbol kikerulo autonak univerzalisnak kell lennie ilyen teren. Meg kell felelnie hidegben, melegben, sokkal tenger felett es a tenger szintjen is, kezdotol a tapasztalt soforig mindenkinek tudnia kell kezelni. Chippel ezeken (is) lehet alakitani, optimalizalni, szo sincs arrol, hogy a Csipsz testverek "teszunk bele +100 lovat, ket kattintas", ehhez mar sok esetben modositani kell az alkatreszeket is.
Egyszer hallottam a vonaton egy magasroptu F&F beszelgetest, hogy a Nissan Szkajlajnnak a stock motorja bir 800 loerot, csak egy jo laptop kell hozza....
"Bad reklám is reklám too"
-
tresh
addikt
válasz ludsimon #107534 üzenetére
Miért sarkítunk egy példával? Szerinted a kopás terhelhetőség végett nincs méretezve a kívánt alkatrész? Te is abba tévhitbe élsz hogy a chiptől 200-al többet megy az autó és termelni fogja az üzemanyagot...és hogy ez egy baromság szerintem is. De ha azt nézed hogy optimalizálva nem túlhajtva a motort mondjuk nyomatékosabb lesz alul és kb fél litert nyerhetsz vele akkor van értelme.
-
bajnokpityu
félisten
válasz ludsimon #107542 üzenetére
Városban fogyi annyira definiálhatatlan, nem sok értelme beszélni róla. 110es tempomatos fix tempóról beszéltem. Ahogy előző hsz ben írtam is...
Miért van,h hasonló nehéz autok nál mazda 2 literrel többet eszik, mint peugeot, motor meg azonos? Ott is el kéne mindenkit zavarni...eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Integrale
veterán
válasz ludsimon #107581 üzenetére
Ertsd mar meg, hogy a chippeles nem csak abbol all, amit a F&F-ben latsz.
Morris:
Kollárchip asszem VW-vel (is?) foglalkozik. Haverom nala csinaltatta a Golfot, erezhetoen rugalmasabb lett az auto, es alul is jobban huz mint elotte.[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
Jim-Y
veterán
válasz ludsimon #107603 üzenetére
Sziasztok
Koszonom a valaszokat!
joamilestoné:
ludsimon: Nyarra kene, hogy mindenkepp legyen valami, mert akkor hetente fogom hasznalni autopalyan rovidebb tavon ~150km. Utana evkozben ritkabban, max hetvegente sum 400km-es tavon autopalyan vagy autouton. Varosban igen ritkan lenne csak hasznalva. Tehat hetkoznaponkent 0km, hetvegen meg mondjuk 150km/nap. Hogy 1 evben mennyit tervezek menni vele azt nem tudom megtippelni :/
-
Integrale
veterán
válasz ludsimon #107606 üzenetére
Nem ezen akadtam fent, hanem azon, hogy 50%-kal tobbet fogyaszt mint a benzines. Rovid utakon, hidegen, varosban a benzines is zabal, de szerintem a dizel meg igy is kevesebbet.
Gyari adatnak eleg combos az a 8,5 liter varosba egy 1.8-as dizeltol. Raferne egy chippeles
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
nesa
veterán
válasz ludsimon #107629 üzenetére
szerintem pont ugy gondoltam ahogy te is, ezt irtam : igen ugrik 1-2 extra ebbol talan a tempomat a legfajobb nekem a citromba van bent paraszt tempomat, ami kenyelmes es nem faraszto se rovid se hosszutavon, es varosba is hasznalom ha kedvem van.
Mig 1 kocsim volt elofordult olyan is hogy 5 hetente kellet olajat csereni, 1x volt hogy 1 honapba 2x.
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz ludsimon #107644 üzenetére
Magyarországon pont nem érdemes, de azért egy 8 óra vs. 6 óra már marhára nem mindegy, pl. belefér-e még egy esti városnézés vagy egy jó vacsora, vagy sem.
Mert az, hogy Miskolcra Bp-ről 20 perccel hamarabb érek le, ha nem 110-el megyek, hanem 160-al, az nem érdekel, de ha már 2 órát meg lehet fogni, az nagyon sokat számít, főleg ha egész nap vezetsz. Nyaraltam párszor Dél-Spanyolországban autóval, hidd el, tapasztalatból mondom.
-
Integrale
veterán
-
szőröscica
addikt
válasz ludsimon #107646 üzenetére
Azért nem jó ezt órabérre leosztani, mert szvsz sokkal többet számít az, hogy a barátnőddel töltöd-e azt az egy órát, vagy még maradhatsz kicsit a családoddal, stb. Ezeket a dolgokat nem lehet pénzben kifejezni szerintem.
Egyébként én is a lassan jársz, tovább érsz elvet támogatom, 110-el közlekedem általában az autópályán.
Új hozzászólás Aktív témák
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- iPhone topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- iPad topik
- Horgász topik
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Gitáros topic
- Íme az Assassin's Creed Shadows első előzetese
- További aktív témák...
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen