- Autóhifi
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Nikon DSLR topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Computex 2024: az Akasa mágneses burkolatot ad, az SSD-t te rakhatod bele
- Xiaomi Pad 5 - hatásos érkezés
- Milyen notebookot vegyek?
- Autós kamerák
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
Hirdetés
-
Közeledik az X Fold3 Pro
ma A kínai bemutató után megtartotta a Vivo a nemzetközit, de még nem Európában.
-
Ismét láthatjuk hogy fest az Enotria: The Last Song
gp A korábbi halasztások után szeptember közepén elviekben végre megkapjuk a teljes kiadást.
-
Gyorsabban hozná el az önvezetést Kína
it Engedélyezték a hármas szintű önvezető technológiák nyilvános tesztelését.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz zolee3000 #167114 üzenetére
Ja ez nálam kimaradt, a ceed amúgy van 4,2M, de az már 700eFt túlmegy a büdzsén és +400-500eFt mindig lesz jobb, mert az1,4 ceed 4,2M, akkor már csak 300eFt az 1,6 GDI 135 ló...
A fiat tipo is túlmegy 200eFt a terven, de azt visszahozza az 5év ingyen szervizzel.Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
molnarpeter
nagyúr
válasz zolee3000 #169869 üzenetére
Focus hagyományos automata, ha elromlik, minden automatás szerviz ezekhez ért a legjobban. DCT a koeaiak saját technológiája, nem tudom, mennyire javítható, kevésbé állt rá az ipar. Corolla remélem hibrid, annak a CVT-je örökélet&nyugdíjalap, 12 éves koráig lehet hajtásláncra garit hosszabbítani, de a három közül velük van a legkevesebb baj, ez a legegyszerűbb, és legkevésbé érzékeny a ridegtartásra. Hozzátenném negyediknek a Toyota szíjas CVT-t, biztos nem rossz, de DCT-vel hasonlóan rangsorolnám karbantartást tekintve, nem vágják mindenhoz és ritka. Ha bejön a Corolla és megengedi a keret a HSD-t, arra szavaznék
-
molnarpeter
nagyúr
válasz zolee3000 #169872 üzenetére
Mindhárom esetben csak a jelenlegi viszonyok alapján tippelek, mi várható. Hagyományos automata javítása kifejlett iparág, jellemzően olajat cserélve több százezret elmennek hiba nélkül. DSG-ben kettőstömegű és mechatronika érzékeny pont. Szíjas CVT-ben a Multitronicra tudok viszonyítani - váltóvezérlő hiba és szíj/-tárcsa kopás is jellemző, de "egzotikusabb" technika, jobban megkérik az árát, halmozottan olajcsere érzékeny. Nem is mindig a hibák száma az elriasztó, hanem hogy ha baj van, akkor vastagon fog majd a ceruza. Megfontolnék egy szinte-új hibridet 10-20k vagy hasonló futással, de ha kötve vagyon az eb, hajszállal a Focus felé billennék ezek közül, feltételezve, hogy 200-250 ezer km-t szeretnél beletenni. Ezesetben viszont a fogyasztást is érdemes kiszámolni csak nagyvonalakban, milyen tartományú spórolást jelentene a hibrid, lásd spritmonitor.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz zolee3000 #169872 üzenetére
Ahogy én olvasgattam, a duplakuplungos szerkezetekkel még egy gond van. Legalábbis az én szempontomból. Utálják a városi dugók kis elindulási/megállási ciklusait. Az "olajos" jobban bírja (mondjuk a benzinesek többsége "száraz" duplakuplungossal jár), de így is úgyis jobban nyírja a szerkezetet mint a hagyományosnál. Nekem hyundai i30-am volt korábban. Automatát akartam mindenképpen, de a dct-t nem mertem bevállalni.
-
őstag
válasz zolee3000 #169888 üzenetére
Hát igen. I30 jó kis gép, megértelek. Nekem esetleg a tucson is játszott volna, de az is csak dct-vel van automatában benzinessel. Olyan jó lenne ha megkapnánk az amerikai 2 literes benzines (talán atkinson ciklust is tudja kis terhelésen ha jól olvastam) 6-os hagyományos automatát. De nem. Így kb nagyobb hasmagasság + benzines + hagyományos automata van suzuki (vitara/scross) Mazda CX-ek, Volvo és utána a csillagos ég felfelé árban (többi dct, dsg, és egyéb borzalom).
Az biztos hogy az új focus már hagyományos automata (szerintem is az, méghozzá 8-as, de biztos ami biztos a ford powershift duplakuplungost híre alapján csak ellenségemnek kívánom)? Remélem akkor a Kuga is megkapja előbb utóbb (bár nálam ezerszer hamarabb lesz hyundai/kia/honda/toyota/suzuki/volvo mint ford).
-
őstag
válasz zolee3000 #169895 üzenetére
Ha még gyűjtögetsz akkor esetleg érdekes lehet majd mennyiért adják a kicsi volvokat amikor kijönnek. Az xc40 induló ára szerintem egyáltalán nem rossz (más kérdés hogy ha jól tudom sor van rá, és nem hiszem hogy sok engedményt adnak rá), 10 milla a t4 automata. És abban motor (2.0 190 paci) és váltó (8-as aisin) van... Ha lenne 2 millával olcsóbb az új v40 akkor az már elgondolkoztató (mennyi egy hasonló focus? Nem vagyok benne biztos hogy 1,5 millánál nagyobb a különbség.
Ha az scross suzukisan tartja az árát és minden jól megy akkor lehet hogy én is átülök egy xc40-be 3-4 éves távlatban.
-
őstag
válasz zolee3000 #169904 üzenetére
Hát igaz, lépkedni felfelé mindig könnyű. Volvo nekem bakancslistás dolog, de szerviz részen szerintem nagyobb lesz a szorzó mint árban (pedig ott is dupla).
Mondjuk addig ki is derül hogy a benzines részecskeszűrők milyenek (van-e velük annyi gond városban mint a dízelessel), és a ráncfelvarrást is mindig érdemes megvárni (kiforrottabb + árengedmények).
-
BigBlackDog
veterán
válasz zolee3000 #170514 üzenetére
Teljesen egyet értek Veled, sok kicsi rövidtávra nem vennék bonyolult technikát, egy egyszerű szívó szerencsésebb választás. Viszont a kiindulást képező hozzászólásban napi 2x30km pálya és havi 2x400 km pálya volt említve, mint felhasználás. Ez már havi ~2000 km pályázást jelent megközelítőleg, amire én szívóbenyát nem vennék. Ha jól tudom, pl. Suzuki 1.4T boosterjetjében (igen, megint pont ez van felhozva) nincs kettőstömegű, nincs részecskeszűrő, nincs EGR (nem kokszosodik) és egy egyszerű, fixgeometriás turbó van rajta, ráadásul láncos motor.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz zolee3000 #170515 üzenetére
Ezt én sem értem soha, amikor ezzel a "szívó" dologgal jönnek sokan, miközben közvetlen befecskendezős motorról beszélnek, aminél a koksz ugyan úgy meg fog jelenni, de legalább nem is megy az a szerencsétlen.
Jut eszembe, a VW konszern új 1.5-ös TSI motorja kettős befecskendezésű?
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
footy
addikt
válasz zolee3000 #170514 üzenetére
közvetlen befecskendezéses, feltöltős és részecskeszűrős motorral vesz autót, és inkább pár havonta fizeti a koksz meg a r.szűrő kipucolását, csak azért, hogy amikor néha hosszabb távra megy, dinamikusabban vezethessen, magabiztosabban előzhessen.
Ha szabad megkerdeznem hany turbot es reszecskeszurot csereltettel mar?
Ez megint ilyen totalcaros mitosz, hogy "pár havonta fizeti a koksz meg a r.szűrő kipucolását"
Az en ismerosi koromben(ausztriaban) 2embernek van benzines autoja, van olyan a tobbiek kozott aki jo ha havonta 1x elhagyja a varost megsem panaszkodnak a turbocsere vagy reszecskeszuro miatt.
A szomszedom az egyetlen akinel gond van a reszecskeszurovel. Chiptuningolt, 10+ eves ML280-as Mercedes-szel jar a 4km-re levo boltba.Felreertes ne essek, szerintem nem valo a dizel varosba sem reszecskeszurovel, sem anelkul, sot a direkbefecskendezesu benzinest sem engednem be. Varosba hibrid vagy full elektromos auto valo.
Viszont a fenti 2*30km palyas hasznalatnal egy gyenge szivoval "szivni" mert valaki beveszi a tobbek kozott totalcar altal terjesztett "jajkettostomeguturboreszecskeszuro" parat, foleg egy uj auto eseten abszurd. -
Declare
őstag
válasz zolee3000 #170514 üzenetére
Hat ehhez csak annyit, hogy apum asszem 2007 ben vett egy elsö generacios a3 audit 1.4t vel. Azota kb 140 k km van benne, szinte kizarolag helyben forgolodik hideg motorral. A tipushibanak megfelelö lancnyulason kivül az autonak semmi baja az is 1x következett be, hogy cserelni kellett 70 k km körül, kb 60k hufert. Soha nem volt kormolodas, vagy dugulas, vagy reszecskeszürö problema....normalis üzemanyagot tankol es megkapja a jominösegü olajat idöben. Azota ezek a motorok csak fejlödtek.
Regen voltam mar itt a forumon, de latom a jolbevalt standard-hsz.ek megmaradtak a turboktol mind meghalunk es havonta 6 millioba kerül a fenntartasuk
Egy kis turbos motor turboja nem fog anyagi csödbe dönteni egy csaladot sem...ha valaki azon dilemmazik majd par ev mulva, hogy 3 millioert a 10 eves 3 turbos 400 le-s 5ös kombit vegye meg vagy egy 1,4 es mazda 3-at ujjonan, na akkor indulhat a mantra
-
Doki16
addikt
válasz zolee3000 #183154 üzenetére
Toyota, Mitsubishi, Ford biztosan Atkinson ciklusú. Meg kb. az összes mai modern hibrid amit nagy köbcenti és kevés lóerő. Ezek is kokszolódnak, de nem kell tőlük tartani. A HSD rendszer olyan 180-200k km környékén kér egy EGR pucolást és annyi. De ha a Toyota mellett gondolkodsz nem sok aggódni valód van. Főleg ha újat vennél, akkor meg nagyon sokáig semmi. Mondjuk árat nem írtál, meg azt se, hogy milyen kocsit néztél.
Duplakuplungos csak a VW-ben van. Ott használnak hibrid mellé DSG-t. Ez nyilván hamarabb el fog használódni mint az E-CVT. Mindegyiknek van előnye és hátránya.
(#183156) TayRol: Passat B7-B8 2.0 CRTDI-vel vagy Golf 7 ugyanezzel a motorral. 6 sebességes olajos DSG van mindegyikben. Kényelmes, jól felszerelt kocsik. Kvázi egy két éves kocsit akarsz lecserélni egy 6-7 évesre?
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz zolee3000 #183172 üzenetére
Akkor nem is kérdés. Ennyiért ott van az új Corolla. Nem tudom, hogy mennyit mész egy évben, de az tuti, hogy baromi sokáig semmi gondja nem lesz. Hyundai és Kia vonalon én csak EV-ben gondolkoznék. Rendes hibridek között a Toyota-n kívül senki nem tudott még maradandót alkotni. Prius 3 (régebbiek nem ismerem behatóbban) óta már biztosan van mindegyikben EGR, hidd el ott lesz az új Corollában is. De mondom úja utónál ne félj a kokszosodástól, de még a használtnál sem kell. Minden autó használódik az évek folyamán. A kokszosodás már a legkisebb gond szerintem a DPF, EGR, DMF, DSG stb. alkatrészek közül
Plug-in miért nem játszik. Még akkor jobban járnál vele ha csak alkalmanként töltöd. Ha meg házban laksz és rádugod estére, egy csomót nyersz vele
(#183173) molnarpeter: Mármint milyen taposást?
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz zolee3000 #183172 üzenetére
Nem feltétlen.
Ami érdekes, hogy pl M20A-FXSnél egyszerre direkt és port befecskendezés is van. [link]Újonnan véve kínálatot elnézve még mindig messze a legtartósabb konstrukciónak tartom, jobbnak mint a koreait.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Doki16
addikt
válasz zolee3000 #183183 üzenetére
Ezzel az évi futással 15-20 évig le van a gondod ha Toyotát veszel. Eleve ott a 10 év hibrid garancia. Mondeo nekem azért nem jön be mert eléggé bénán lett elhelyezve az akkumulátor. A Corolla meg már eleve hibridnek készült, míg a Ford-ba csak belerakták valahogy
Mondjuk ha már nagy autóra vágysz akkor ott a Camry. De már egy Corolla TS is akkora mint régen az Avensis volt.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
-
nagyúr
válasz zolee3000 #183210 üzenetére
Nagyon sokat számít a tolatókamera és az első-hátsó tolatóradar. Én az 5-ös Golffal mindenféle radar nélkül azt hittem, hogy jól tudok parkolni. Most a cirka fél méterrel hosszabb Corollával olyan helyekre állok be, hogy kiszállva csak pislogok, hogy ez hogy sikerült ilyen jól...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Doki16
addikt
válasz zolee3000 #186065 üzenetére
Itt most az a kérdés, hogy mennyi ideje nem volt beindítva/töltve. Ha fel van töltve és áll pár hónapot semmi baja nem lesz. Gond akkor lenne ha lemerülve állna sokat, mert akkor mélymerülésbe kerülne és akkor kémiailag károsodna az akkumulátor. Toyota vonalon meg bármelyiket megveheted, úgyis van rá 10 év garancia. De az összes autó garanciás újonnan tehát nem kel tőlük tartani.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz zolee3000 #186070 üzenetére
Ez honnan?
Soha nincs autó ev/phev akupakk valós 100%ra töltve. Elöbb kikapcsol a töltő. Teslaknal majd 10% ami nem tölthető bele ha tetszik max 90%ra tudod feltölteni a 90% a 100%.
"merülten kell eltenni"
Ha vmi akkor ez tönkrevágja az aksit.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Gaben92
őstag
válasz zolee3000 #186085 üzenetére
Ha esetleg érdekel, az autós topikban írtam az akkumulátorokról elég hosszan. Igaz melóban dobtam össze csak gyorsan és a téma a degradálódás és az alsó/felső "ablakok" voltak + elég műszaki lett de hátha találsz benne valami hasznosat. [link]
Qru: Annyit én sem mennék. Kertes házzal vagy az épülethez ahol laksz tartozó mélygarázzsal számoltam ahol tényleg csak leszaladsz szöszmöszmackóban. Mondjuk úgy, hogy "fél ciginyi távolság". (És ne gyere azzal, hogy nem dohányzol, rá kell szokni és kész. )
Nyilván az autó van értem és nem én érte, de ettől függetlenül te is lemosod, elviszed szervizbe, stb. Ez (szerintem) ugyanolyan dolog. Néha legalább egy kicsit neked is kell lenned az autóért, hogy az hosszabban/többet tehessen érted. A ló túloldalára nem kell átesni azért, de például nekem az, hogy beindítom a motort, mire elszívtam a cigim addigra feltölt, leállítom és visszaballagok a lakásba, talán 2 percet vesz el az időmből és kell hozzá extra 20m-t sétálnom. Annyi meg belefér.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
válasz zolee3000 #186070 üzenetére
Minden akksinak a 60-70 % töltötség jó a tároláshoz.
Maxra töltve gáz képződhet amitől felpuffad, ha meg lemerülve van tárolva, akkor tovább merülve nem lehet többet feltölteni.[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Doki16
addikt
válasz zolee3000 #186070 üzenetére
Nem tudod soha maxra tölteni, védi az elektronika. Főleg a HSD-t mert az max 60%-ra tudja magát feltölteni benzinmotorral. Tehát emiatt nem kell aggódni egyáltalán. Ezért van az, hogy nettó és bruttó kapacitás van minden autónál megadva, mert soha nem lehet teljesen feltölteni illetve lemeríteni. A gond a sok állásból akkor adódik, ha valaki lemerítve állítsa le eleve az autóját és utána nem használja hónapokig. Ez HSD vonalon úgy néz ki, hogy 40%-nál már kapcsolja a benzinmotort. Minden esetben védi az elektronika az akkumulátorokat, de a felhasználó ellen nem tud tenni semmit. Amikor az egységsugarú júzer 40%-os akkumulátornál bekapcsolva hagyja a klímát, rádiót, lámpát és üresbe rakja a kocsit, az nem az autó hibája. Szegény kocsi, még szól is miatta, hogy baj lesz, de emberünk nem foglalkozik vele és tönkre tesz pár cellát. Igen ez megtörtént eset a csoportból. Egy a lényeg HSD-t soha nem teszünk üresbe Ready módban.
De új autónál nincs semmi félnivalót, a garancia vételtől indul.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz zolee3000 #186109 üzenetére
Igen meglehet mérni az akkupakkot. Toyotánál mindössze egy techstream kell hozzá. Kérdésem hozzád, mert ez még nem derült ki. Új autót akarsz venni vagy használtat? Új autónál ilyennel ne foglalkozz, mert ha 2 évig állt (ami teljesen kizárt) akkor sem számít mivel garanciás. Ingyen cserélik. Minden hibrid autóra van garancia és külön az akkumulátorra is.
Másik kérdés: Mi az a konkrét típus amit venni akarsz? Ford Mondeo hybrid? Csak azért kérdem, mert ha van pontos autó amit szeretnél akkor célzottan arra válaszolunk márHa hónapokig kell letenned, akkor gondoskodj róla, hogy legalább valaki 3 hetente egyszer tegye Ready-be a kocsit vagy guruljon vele 2 km-t. Annyi már elég a garanciában foglaltakhoz. Másrészről nem lesz baja 2-3 hónap után se. Sőt egy évnek sem szabadna gondnak lennie ha valaki megfelelő töltöttséggel teszi le. Lithium akkumulátoroknál az a lényeg, hogy olyan 4 volt körül legyen lerakva és ha 3,7 alá nem süllyed akkor nincs gond. (cellákról beszélünk) Nem az állás idejével van a gond hanem a mélymerüléssel. Egy jó akksinál ez nagyon sok idő míg magától lemerül, egy rossznál pedig ez lehet pár nap is. Ez egy új autónál nem lényeg, de egy használt autó akkumulátora sincs rossz állapotban, mert nagyon bonyolult elektronikák figyelnek rá.
A B funkció is egy felesleges dolog, főleg a HSD-nél. Nem is érdemes átrakni bele, mert Toyotánál az beindítja a benzinmotort, lényegében motorfék lesz belőle. A B fokozatot nagy lejtőn érdemes használna ha nem akarsz lábbal fékezni. De amúgy meg mindig a lendület megtartása a legfontosabb dolog. Én az egy év alatt csak próbaképpen használtam. VW-nél van jól megcsinálva, mert ott a DSG sok szenzora miatt egy automata B fokozatot kapcsol magától a lejtő mértékétől függően.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
válasz zolee3000 #186109 üzenetére
Nem tudom, hogy van-e bármi ami meríti állas közben, mert ha nincsen és 60-70%-on van akkor nem lesz baja, de szerintem egy hibridnél nem igazán tudod, hogy éppen meddig van az akksi
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Doki16
addikt
válasz zolee3000 #186111 üzenetére
El kell döntened, hogy melyiket szeretnéd. A Corolla a legújabb 4. generációs hibrid hajtást kapta, meg egy új hatékonyabb benzinmotorral és jobb karosszériával. A Mondeo a 3. generációst kapta és a benzinmotor meg a karosszéria saját. Nyugodtan veheted a Fordot is, de a Toyota még akkor is megbízhatóbb lesz és többen értenek hozzá, ha 10-15 év múlva lenne vele valami. (vagy ne adj Isten hamarabb).
Ha használt akkor meg ne félj tőle azt valaki használta/használja, tehát nem lehet baja az akkumulátornak. Corollák nem fognak állni sima neppereknél, mert még alig van belőlük. Meg itt beragadt készletekről sem beszélhetünk, elég új autó. Nem kell annyira félni, sokkal többet bírnak az aksik mint azt az ember gondolná. Ha Toyotát vennél használtan akkor az Elite auto be tudja vizsgálni az utolsó csavarig.
Lithium akkumulátor jellemzően plug in hibridekben van. Ezekre igaz a cellafeszültség. Minden gyártónak van saját diagja azzal lehet megnézni. De a Toyotának van ingyenes androidos appja hozzá. A helyes működésű tartományuk (feszültség-V) 4,2-től 3,7-ig terjed.
A fedélzeti rendszerek semmit nem osztanak meg sajnos a felhasználóval.
Corollánál az 1,8-ban Li-Ion van ami 56 modulból áll és 3,6 Ah. Az 2.0-ban NiMH van, ez 180 modulból áll és 6,5 Ah.Lényeg, hogy nyugodtan vegyél kocsit, bármelyiket. Legkevesebb esélyed van rá, hogy pont a pack menne tönkre. A HSD-re meg ott a 10 év gari. Ford is ad biztos valamennyit, de azt nem ismerem. Viszont azt még vedd figyelembe, hogy egy Mondeo soha nem fog olyan jól fogyasztani mint egy Auris/Corolla.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz zolee3000 #186117 üzenetére
Szerintem az új Corolla már megüti egy Mondeo szintjét. A Toyota teljesen új fejlesztés a Ford pedig 2014 óta van piacon. Mondjuk pont ebből következik az, hogy a Mondeoból van a piacon használt, míg a Corollából nincs igazán. Nézz rá az Aurisra is.
Egy ilyen példány eléggé tetszetős
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
z-csongor
csendes tag
válasz zolee3000 #186117 üzenetére
Szia!
Bocs, hogy beleszolok, csak megosztom a tapasztalataimat.
Nekem egy hybrid Mondeom van, elotte Lexus IS300h volt.
A hybrid Mondeoban Li-Ion akksi van, amerikai forumok szerint semmilyen Mondeo akksijaval soha nem volt semmilyen baj meg hosszu allas eseten se, a regebbi modellek (2013 elotti) eseten felmerul egy olyan szoftverhiba, hogy 10 eves koraban halottnak gondolja az akksit. A megoldasa igazabol egy perc, csak vissza kell allitani az akksi korat, es azonnal mukodik.
Ugyanezen forum alapjan a Fusion (Mondeo) hybrid egy hihetetlenul megbizhato modell.
Mondeonal fel kell keszulnod az arcpirito arakra a markaszervizben, nekem 130k volt a 40k/2 eves-s olajcsere. A 60k/3 eves-s tobb lesz, mert akkor gyertyat is cserelnek.ETIS-en meg tudod nezni VIN alapjan a felszereltseget a kocsinak ha independentkent regisztralsz.
A Lexushoz hasonlitva a Mondeo joval rondabb, de szerintem jobb kocsi. Menetkomfortban, zajban, es meg gyorsulasban is jobbnak tunik nekem a Mondeo, mint a Lexus.A csaladban van egy Auris hybrid is, a Mondeo fogyasztasa barmilyen meglepo, de varosban jobb, mint az Aurise. Autopalyan pedig 130-as temponal a Mondeo fogyasztasa 7 liter/100km.
Az egyeduli problemam a Mondeoval, ami miatt szerintem el fogom adni, ha nem lehet megoldani, az az, hogy valami mindig mindenhol zorog benne, egeszen hihetetlenul idegesito tud lenni az allando halk magas frekvencias zorges. Tehat amikor tesztelsz egyet, mindenkeppen figyelj oda a zajokra es legalabb fel orat vezesd rossz uton. Ha a kereskedo nem engedi, lepj tovabb.
-
Doki16
addikt
válasz zolee3000 #186140 üzenetére
Azért javasoltam, hogy nézz rá az Aurisra is. Abból is vannak még 1-2 éves példányok kevés km-el. Nem lesz olyan minőségi, mint a Mondeo, de egy rendkívül jól összerakott és megbízható autó. De ha Corolla a cél akkor nézelődni kell ezerrel és beállítani a figyelőt. Előbb vagy utóbb felkerül egy jó példány.
Az új árak mindenhol emelkedtek.
Miért kellene cserélni a fényszórót? Xenon valamivel olcsóbb lehet mint a Led-es, de ne ebből indulj ki, hogy cserélni kell A maga módján mindegyik bonyolult és költséges egy sima halogénhez képest. De Már egy Aurisban lévő Bi-Led is brutál jól világít. Nagyon szerettem, azóta is hiányzik. Jó a VW adaptív Xenon is, de nem tud egy alap ledet se beérni.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
z-csongor
csendes tag
válasz zolee3000 #186140 üzenetére
Azert azt hozzaadom, hogy a Lexusomnak alacsonyabb volt a fenntartasi koltsege (joval), mint a Mondeoe. Mind a kettonel igazabol csak a kotelezo szervizekre kell gondolni, mas problemad 100%, hogy nem lesz vele. Lexusnal meg ott van a 10 eves extra hybrid garancia, amit Mondeonal nem kapsz meg.
A Mondeorol meg nehany szo: A nagyon sok extra valoban jol hangzik, de a legtobb ember tapasztalata az extrakrol, amiket adnak hozza, eleg vegyes. Az en tapasztalatom szerint harom extra er benne valamit, viszont fontos, hogy ezek nem mindegyik peldanyban vannak, igy olyat keress, amiben ezek benne vannak mindenkeppen (onnan tudod, hogy ezek benne vannak, hogy a valtokar jobb oldalan harom gomb van, nem ketto, illetve a klimakonzolon az ulesszelloztetesnek van gombja):
- Automata parkolassegito: Eddig is nagy autokkal jartam, es angliai nagyvarosokban edzodott a parkolasi kepessegem, de ezt a kocsit tenyleg nagyon nehez parkolni. Se elore, se hatra nehez erezni a hatarait. Viszont a csodagomb megoldja ezt a problemat, olyan helyekre rakja be parhuzamosan a kocsit hibatlanul, amire en meg se probaltam volna beallni.
- Ulesszelloztetes: Nem vagyok egyaltalan izzados, de egy kiados ut utan azert a borulesbe nagyon szepen bele lehet izzadni. Az ulesszelloztetes ezt egy varazsutessel megoldja, tenyleg elengedhetelen extra a mi eghajlatunkra.Amik hatalmas csalodasok:
- Savtarto: egyszeruen rossz, siman atengedi a masik savba az autot mielott eszbe kap. Gyakran van false positive is, es ki akarja csavarni a kezedbol a kormanyt, mert epp eldontotte, hogy nem a savodban mesz.
- Adaptiv tempomat: Eleg annyi, hogy egy lassu auto mellett elmesz a belso savban, es rogton fekez egy kellemeset mert azt hiszi, hogy elotted van.
- 9 hangszoros premium Sony hangrendszer: Az Auris alap hangrendszere jobb, ez sokat elmond rola.
- Klima: vagy fullon orditva futi az ablakon, vagy fullon orditva huti a labad automata uzemmodban. Megoldas: kezzel kell vezerelni, viszont arra, hogy hova fujjon a klima, nincsenek gombok, igy a menuben kell turkalnod
- Carplay: Google maps / Waze kesik 5mp-t is neha, Apple Mapsnak fogalma sincs, hogy hol vagy. Mas auton tokeletesen ment ez, Android Autot meg nem probaltam.
- Zorejek: errol mar irtam, ez azert kifejezetten zavaro az autoban, mert amugy csend van, es igy megjobban figyelsz a zajokra. Az auris 100k km utan nem zorog, ez 20k utan zorog.
- Sagging dashboard: Amint eszreveszed, gyakorlatilag csak ezt fogod nezni, es amulni fogsz azon, hogy ezt hogy sikerult osszehozni . Gondolom kapcsolatban all ez a zorejekkel, amik a muszerfalbol jonnek
Es a vegere a csucspont:
- Adaptiv LED fenyszorok: A nagyon regi Chevroletem halogen projektoraval is jobban lattam ejszaka, mint ezekkel a csodakkal. Igazi "ket csikos" lathatosagot biztosit ejszaka, ennel a Lexus IS300h xenonja sokkal de sokkal jobb volt. Az automata reflektor kapcsolgatast sajnos ki kell kapcsolni foleg autopalyan, mert folyamatosan villogva haladsz igy, egyszeruen mindentol osszezavarodik, meg a sajat tukrozodesetol is a kozlekedesi tablakon. Ez nagyon rosszul hangzik, viszont sokak szerint ez *sokkal* jobb, mint az alap halogen reflektor, amit a nem Vignale Mondeokba szerelnek.Nem lebeszelni akarlak a Mondeorol, viszont amiket irtam, tesztvezetes kozben soha nem fognak kijonni, mert nem ezekre fogsz figyelni, es szerintem vedd oket figyelembe.
En azert a helyedben megneznek egy Lexus IS300h-t, nagyobb csomagteret kapsz, minosegi osszeszerelest es alacsonyabb fenntartasi koltseget is, viszont az infotainment rettenetes benne (nincs Carplay, igy navigaciohoz fel kell tapasztani egy tartot a szelvedore, ami eleg kellemetlen), es nem kapsz ulesszelloztetest se. Azt irtam, hogy a Mondeo egy jobb auto, viszont most mar igy az osszefoglalom utan nem vagyok biztos benne, hogy ez igy van, es hogy jo otlet volt-e eladni az IS300h-t, hogy vegyek egy Mondeot de ez mar az en problemam.
-------
Mas: Passat GTE-t nezted? En most afele hajlok, ha el tudnam adni a Mondeot, de a jelen helyzetben lehet, hogy meg se probalom az altalanos panik miatt.
[ Szerkesztve ]
-
Gaben92
őstag
válasz zolee3000 #186109 üzenetére
Az már akkupakk (pontosabban vezérlőegység) függő, hogy melyik mit enged kiolvasni magából. Abban nem vagyok biztos, hogy egy "mezei" HSD akksi kidob neked SoH értéket, szerintem azt inkább csak kimérni lehet. Amikkel én foglalkozom az akkupakkok azoknak a vezérlőegysége kikalkulálja az SoH-t a mérési adatokból és szépen elküldi Modbus-on, hogy hányadán állunk. Csak ezeknek a vezérlőegysége akkora mint egy HSD akku és mérettől függően olyan 1-5 millió eurót kérnek értük szóval el is várom az adatokat.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
parandroid
nagyúr
válasz zolee3000 #186182 üzenetére
Miniben egyszer cseréltem xenont, illetve cseréltettem szervizben, az bmw-s áron, német munkadíjjal 200 eur körül volt, ha jól rémlik. Nyilván rohadt drága, de garanciális volt az autó, abban meg szintezés, minden volt, nem akartam bénázni vele. Ebayen nézegettem cserelámpákat hozzá, elég nagy volt a szórás, az olcsó kínai szarok valami 40 eur körül kezdődtek, a márkásakat is 100 körül lehetett kapni, de lérdés, hogy tényleg eredeti-e, nem mertem bevállalni. Sima halogént rutinból cserélek magamnak, az új Miniben sajnos már az van - van különbség, bár a ledes még jobb lenne. A Mazda 6-ban az van, valami brutális, hogy milyen nappali világosságot csinál éjszaka (meg ugye kamerával megtámogatott mindenféle adaptív okosságok vannak benne, hogy kikerüli a fénycsóva az előtted menőt, meg a szembejövőt, meg ilyenek).
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
z-csongor
csendes tag
válasz zolee3000 #186184 üzenetére
Az IS300h eladasa visszagondolva egy brain fart eredmenye volt.
(Szerintem emiatt tortent: tudni kell rolam, hogy egy rettentoen sporolos ember vagyok, es a Lexus megvasarlasa utan amikor csak raneztem a kocsira, kellemetlenul ereztem magam, hogy en nem nagyon vagyok melto egy ilyen jo autohoz, es ez annyira nehezze valt az idok soran, hogy fogtam magam, es eladtam annyiert, amennyiert vettem.)off:
Amugy en rettentoen rosszul jarok az autokkal: mikor visszakoltoztem Magyarorszagra, eldontottem, hogy az akkor 12 eves Chevrolet Epicamat (ami egy kivalo auto!) le kellene cserelni valami ujabbra, es mivel szeretek adatokra epitve donteni (nagyon hasznos tool az excel az elet minden helyzeteben), igy arra jutottam, hogy egy 2 eves Astra K 1.4 turbo megvasarlasa a legracionalisabb dontes fenntarthatosag/ertekvesztes szempontjabol. Ki is neztem a kocsit, vezettem, semmit nem valtott ki belolem, viszont megvettem mert ez tunt racionalis valasztasnak.
Sajnos az auto visszalepesnek bizonyult a 12 eves Epica utan minden teren, igy azon kaptam magam, hogy inkabb az Epicat vezetem, es az Astranak bucsut mondtam, szerencsere nem buktam rajta semmit. Ezek utan honapokig az Epicat vezettem, es szegeny kocsi elkezdte igenyelni a szervizlatogatasokat, es kovezzetek meg, de nekem nincs kedvem szervizbe hordozgatni az autot, emiatt kesobb kezdeni a munkahelyen, vagy neadjisten nem dolgozni aznap mert a szerviz 2 oranyi autora van toled, ahol eppen az adott hibadat meg tudjak oldani. A hab a tortan az volt, amikor a tolatoradar tonkrement, a markaszervizek (es mindenki mas) is elhajtottak, hogy ok ezt nem tudjak kidiagnosztizalni, nincs hozza eszkozuk, kilatni az autobol meg hatrafele egesz egyszeruen nem lehetett.
Igy dontottem ugy, hogy elbucsuzom az Epicatol, es meg akartam kicsit orvendeztetni magam, es szerettem volna egy szep autot. A csaladban van egy Auris, es csak jokat hallottam a hibrid hajtasrol, illetve nem megyek sokat (evi max 10k km, ebbol 3k varos, 7k kirandulasok, tehat autopalya inkabb, de neha orszagut is), tehat racionalis dontesnek tunt egy hibrid auto beszerzese. A Lexus IS/GS kozott vacillaltam, es vegul egy gyonyoru gyongyhazfeher IS300h-ra esett a valasztas. Aztan jott az iszonyu buntudat, hogy megvettem a kocsit, igy ujra visszatertem az Epicahoz. Az Epicara meg mar volt vevo, igy akartam venni valamit, es lattam, hogy a Mondeok egesz olcsok, hatha jo lesz. A Mondeon felul meg Berlinben nezegettem egy dizel 2018-as A4-et, ami ceges auto volt, es Audi kereskedes arulta, csodalatosan szep auto volt, es nem is volt draga, viszont a dizel miatt letettem rola. Maradt igy a Mondeo, amit megvettem, mivel az altalam most idegesitonek velt problemak tesztvezetes soran a vezetesek rovidsege miatt nem tunt fel.Sajnos a legnagyobb bajom most, hogy a Mondeok ara miutan megvettem, konkretan beszakadt, iszonyu bukoval tudnam csak eladni, viszont az autot meg nem szeretem. Az Epica 12 eves koraban sem zorgott egyaltalan, a 2 eves Mondeo pedig zorog, es folyamatosan minden egyes kis uthibanal, vagy az M0-n az illeszteseknel zorog, halkan, de idegesitoen. Lehet, hogy tenyleg az Audi/BMW/Mercedes/Lexus vonalon kellene autokat nezegetnem, mert ugy tunik, hogy allergias vagyok a zajokra. Szerencsere most nem autozok, mivel 100%-ban otthonrol dolgozok a jarvany miatt es nem is lehet utazni sehova. Lehet, hogy majd egyszer megbekelek a kocsival, de az nem mostanaban lesz.
A VW Passat GTE nagyon jonak hangzik az elmondasotok szerint, de konfliktalo velemenyeket kaptam a muszerfal zorgeserol, igy mar nem vagyok annyira biztos benne. A 3000km-et varosban 100%-ban elektromosan tudnam megtenni, es a munkahelyemen ingyen toltenem, de a 3000km koltsege elenyeszo, tehat ez azert nem nyom annyit a latba. -
válasz zolee3000 #186212 üzenetére
A PHEV akkor jön ki, ha nagyobb autó kell és sokat mész városban, viszont mész hosszabb utakra is és nem 10ekm-t mész egy évben, hanem mondjuk 30 ekm-t. Attól függően hol mennyit mész még egy diesel phev is kijöhet logikusabb döntésnek. Jelenleg az elektromos autó luxus, tehát a matek nem fog jól kijönni
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
cousin333
addikt
válasz zolee3000 #186222 üzenetére
Nem értek egyet azzal, amit a villanyautókról írsz. Illetve csak részben.
Miért pont 6-700 km a limit, amit meghúzol? A "max. 60" télen még kevesebb, különben is, miért ne lehetne 4-5 napig elég a hatótáv, miért csak egy oda-vissza távban gondolkodsz? Amit te írsz, az az olcsó, használt EV-k vásárlóinak érv. Van egy autójuk és vesznek mellé egy lestrapált EV-t a munkába járáshoz. Annyit elmegy, amit kell, üzemanyagon, parkoláson lehet spórolni (különösen városban), adó nincs (csak kötelező biztosítás). Városban egy Peugeot Ion még jobb is, mert kis helyen elfér.
Az "extrém kevés" használattal nincs baja, a folytonos teletöltögetéssel van (hazaérsz 90%-al, és már dugod is újra töltőre). Ha nagyobb a hatótávod, akkor ez nincs, mert 6-70%-al is elérsz mindenhová a napi rutinnal. Ritkábban töltöd, kevésbé "kopik".
Vannak arra statisztikák, hogy ki mennyit autózik naponta - általában nem sokat. Szerintem az emberek többségének jó választás lenne egy mai 2-300 km hatótávú EV, akár elsődleges autónak is. A kérdés az, hogy milyen gyakran mész hosszútávú utakra. Ha te teríted az árut az egész Alföldön, vagy kéthetente mész Hamburgba akkor nyilván nem neked való. Az évente néhány alkalom viszont belefér, főleg hatótáv növelővel (ha van hozzá). Persze nem olyan kényelmes, mint a benzines/dízel, de megoldható, csak akarat kérdése. Vagy autóbérlés, ha minden kötél szakad.
Sokaknak amúgy is lenne 2 autójuk, mert mondjuk többen használják: anyuka a gyerekeket viszi a suliba munka előtt, apuka meg ingázik a szomszéd városba.
Röviden: nem mindenkinek való, de többeknek, mint általában gondolják. Persze az ára megint más tészta...
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
rbalint88
addikt
válasz zolee3000 #186231 üzenetére
A 6-700km-es hatotav ugyanugy “nem er semmit”, ha 1000-1200km-re kell jarnod es ha az ev 365 napjabol 300+-on eleg, sot akar sok is a 2-300km-es hatotav az emberek 90%-anak, akkor lehet felesleges jobban szegmentalni es kisebb akkus autokat is gyartani, mert nem lesz annyival olcsobb a gyartas-fejlesztes, mint amennyivel olcsobban kellene adni az atlagnal.
Es szerintem nem arra kell optimalizalni, hogy “de hat nyaron megyunk olaszba-horvatba, iranyonkent 4x kell tolteni, mekkora szar”, hanem arra, amire az ev jelentos reszeben hasznalod. Es mivel sokaknak nem fer bele tobb auto tartasa (akar csak logisztika, nyug, stb, nem fetetlen anyagi vonatkozasban), ezert nekik egy phev vagy egy 2-300km-es atlag villanyauto jo valasztas, aztan ha hosszabbat kell mennie, megtervezi elore. Szerintem vallalhato kompromisszum, hogy egy evben parszor gondolkodni, tervezni kell kicsit
Az is egyertelmu, hogy aki sokat megy nagy tempoval, annak a dizel a nyero meg mindig. De pl a hollandoknal a kisdizel teruletikepviselo octavia szerepet atvette az auris hybrid, szoval ez is megdolni latszik -
cousin333
addikt
válasz zolee3000 #186238 üzenetére
"Nem azt mondtam hogy max. ennyi kell, és akkor már mindenre elég, csak legalább ennyi legyen, mert ha ennél kevesebb a hatótávja az EV-nek, akkor én nem venném meg mindenesnek"
Azért legyünk pontosak, az első hozzászólásodban erről nem ilyen saját szemszögből, hanem teljesen általánosan beszéltél.
"de én nem azt mondtam, hogy egy kompakt EV-be rakjanak kisebb akksit, hanem azt, hogy EV-ből én csak kisautót vennék kis akksival"
Ez sem így hangzott el eredetileg Értem én, hogy a válaszaidban kiemelted, hogy "szerintem", de az eredetiben ez megfogalmazás szintjén sem szerepelt.
Természetesen az egyéni szempontjaidat (és másokét) tiszteletben tartom, nem is akarok meggyőzni senkit, csak elmondom a saját véleményem.
Az általad vizionált "kis hatótávú EV" az inkább PHEV, EV-ben újonnan ez kb. eladhatatlan lenne. Pont azért, mert a felhasználó nem fizeti meg a borsos árát (ami egy Citigo-e esetén is nyomott, csak a kvóták kedvéért annyi), mondván ez nem elég szinte semmire. A mai belépő mezőny nagyjából 40-50 kWh-s (Citigo-e, Ioniq, i3, E-Up, ID3, Corsa-e, Zoé, 308e, Leaf...), míg a felső kategória meg már 60-100 kWh-t kínál (Leaf, Tesla, E-Tron, Taycan). Tehát belépő szinten is van úgy min 300, de autópálya tempóval is mondjuk 200-250 km hatótávod. Ez azért már nem a "kimerészkedem a városból" kategória, 1-2 töltéssel megvan hosszában az ország. Ha pedig célba értél, ott általában lesz is töltő, amivel visszatölts. Én pedig azt állítom, hogy ezzel a hatótávval már sok embernek elegendő lenne, elsődleges autónak is, igaz alkalmankénti kényelmetlenséggel. Tehát nem igaz, hogy nincs értelme ennek a kategóriának.
Az általad említett kicsi hatótávra ott vannak a használt, 1. és 2. generációs EV-k, amik az eredeti 15-20 kWh-nál is kevesebbet tudnak, viszont elég olcsón beszerezhetőek. Na, ezek valók városba, mert másra már tényleg nem igazán jók. Mellesleg eredetileg ezek is elmentek 100+ km-t. Ezek akkor játszanak, ha valakinek eleve több autója van, és az egyiket cseréli EV-re, vagy vesz a meglévő mellé egy használtat az asszonynak "városi rohangálósnak".
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
-
sutszi
veterán
válasz zolee3000 #186567 üzenetére
Nem olvastam most vissza a szálat. De ennél a résznél annyi kapcsolódót írnék, hogy ha pakolni kell, akkor inkább kombi... A fizikát még nem sikerült megerőszakolni. Így marad érvényben, hogy a nagy homlokfelület nagy légellenállást ad... persze lehet trükközni meg fejleszteni, de az adatok nyilvánosak meg lehet nézni mekkora az alaktényező:
Csak a példa kedvéért: BMW X5 : 0,32 miközben egy 5-ös kombi 0,25
Természetesen adott márka, adott típusát is meg kell nézni, csak próbáltam egy példán keresztül megvilágítani a dolgot....Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
tboldi
nagyúr
válasz zolee3000 #186775 üzenetére
Mondjuk a "Leichtmetall-Motorblock und -Zylinderkopf" nem tudom, miért kiemelendő, a GD-é (2002-2008) sem vasból volt már.
szerk.: Még egy link.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Elemlámpa, zseblámpa
- Kanada feltalálta a Netflix-adót
- Autóhifi
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- LEGO klub
- (Újra)indítjuk a PH! YouTube-csatornáját
- Futás, futópályák
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- További aktív témák...
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen