Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zolee3000

    tag

    Sziasztok!

    Én még nem csináltam végig sem új, sem használt autó-vásárlást, nincs tapasztalatom a témában, így előre is elnézést, ha túl triviális lenne a kérdésem. Új autó vásárlását tervezem, de (egy esetlegesen elérhető, viszont csak használt autó vásárlásnál elszámolható támogatás miatt) képbe kerültek az "alig használt szalonautók" (tesztautók) is, vagyis amik már forgalomba lettek helyezve. Az lenne a kérdésem, hogy ha új helyett ilyen autót vennék, akkor milyen különbségekkel kellene számolnom az ügymenetben? Főleg az érdekelne, hogy
    - Eredetiségvizsgálatot kell-e végeztetni ilyen esetben is?
    - A KGFB-vonatkozásában lehet-e valami kötöttség ilyenkor vagy azzal kötök új tulajként, akivel csak akarok?
    - Az új autó vásárlása esetén vállalt gyártói jótállás illetve a biz. időre térítésmenetesen biztosított assistance szolgáltatás ilyenkor ugrik vagy a belőle még hátralévő időre a második tulaj is jogosult rá?

    Regisztrációs adó és üzembe helyezési költség használtautó vásárlásánál elvileg ugye nincs, és gondolom új műszaki vizsgát sem kell ilyenkor elvégezni, új rendszámtáblát sem kell igényelni – gyakorlatilag a kereskedés nyilván kifizetteti velem mindezek költségét (beépíti a vételárba). Az okmányirodai költségek, illetékek (vagyonszerzési, forgalmi, törzskönyv) is ugyanazok, mindegy hogy új gk névre írásáról vagy használt autó átírásáról van szó.

  • zolee3000

    tag

    válasz kisza25 #167113 üzenetére

    Jól tudja szerintem, szokatlanul korán felfrissül az i30 is (a TC is írt róla). Az mondjuk nekem nem egészen világos, hogy mikortól kerülnek gyártásba ezek a ráncfelvarrott modellek, meg szerintem olyan nagy akciózás a "régire" nem várható, bár ki tudja.

    [ Szerkesztve ]

  • zolee3000

    tag

    Üdv!
    A következő autómat már automatikus váltóművel rendelném, bár ez számomra ismeretlen terület. A 3 kinézett modellben (Focus/Ceed/Corolla) ráadásul eltérő típusúak vannak: hidromechanikus, száraz kuplungos DCT, ill. CVT. Ezek közül melyik a tartósabb, ill. hiba esetén kevésbé zsebbe nyúlós megoldás?

  • zolee3000

    tag

    válasz focvis #169870 üzenetére

    Köszi. Az eddig olvasottak alapján nekem is ez jött le. Mivel új autó lesz és a váltóolaj cserét sem tervezem elbliccelni, remélem sokáig nem lesz vele gond, de azért az esetleges javítási költség sosem elhanyagolható a tervezésnél.

    @molnarpeter: Azért a duplakuplungos rendszer is elég elterjedt, nem? Tudtommal a VW konszernes autókat is ilyennel (DSG) szerelik. A koreaiak DCT-je nyilván nem ugyanolyan, de ennyire speciális lenne hozzá képest?
    Nem az e-CVT-re gondoltam, csak a sima fokozatmentesre. (Ragaszkodnék az új kocsihoz, a hybrid hajtás úgy meg már túl drága lenne. :B) Érdekes, valamiért úgy gondoltam, hogy egyszerűbb, olcsóbban fenntartható, mint a duplakuplungos mechanizmusok, nem gondotlam, hogy hasonlóan problémás/drága (lehet).

  • zolee3000

    tag

    válasz molnarpeter #169873 üzenetére

    Hasznos infók, köszönöm! :R
    Rutinból autózó ember vagyok, nem lelek különösebb örömet benne, és főleg városban megyek. Egyszerűen unom már a gyakori kapcsolgatást, ezért szeretném az új autót már automatával. Ez csak egy szempont a választásnál, de fontos, és sajnos úgy tűnik ez is a Ford felé térel, amit amúgy nem tartok vmi megbízható márkának (inkább japán-párti vagyok).
    Nem tudom van-e eladó HSD ilyen kevés km-rel, én csak 1x vezettem egy Priust, hát, nekem vhogy nagyon furcsa volt. Pedig apám is most tervez használt 3-ast venni pár 100k km-rel, csak ő 4-5 M-nál többet nem szán rá.

  • zolee3000

    tag

    válasz Tom1939 #169874 üzenetére

    Nem fért már az előzőbe :B
    Nálam is ez van, nagyrészt városi ide-oda, ezért is lenne kényelmesebb az automatikus. A DCT vonalat elengedem akkor. Kár, mert amúgy,
    man. váltóval simán i30/ceed-et vennék, vagy még inkább egy Civicet, de, az AT miatt val.szeg a Fóka lesz a befutó.

    [ Szerkesztve ]

  • zolee3000

    tag

    válasz Tom1939 #169889 üzenetére

    A crossoverekkel én is futottam egy kört gondolatban (nem a divat miatt, hanem mert azt tartom, hogy a magyar ugarra nem butaság a picit nagyobb hasmagasság) és a Tucson/Sportage párosnál kötöttem ki, de mivel azonos felszereltséggel egy-egy ilyen "SUV" 1-1,5 millával drágábbra jött ki nálam, mint egy rendes személyautó (és ez csak a vételár, a nagyobb fogyasztás miatti magasabb fenntartási költséget még nem is említettem), ezért inkább az utóbbiaknál maradtam.
    nálam ezerszer hamarabb lesz hyundai/kia/honda/toyota/suzuki/volvo mint ford
    Én is így kezdtem... Szívem szerint pl. csak japán autót vennék (azt vélem a legmegbízhatóbbnak), de a garancia is fontos, és abból pont a japánok a legfukarabbak, illetőleg a Civicnél/Corollánál is vannak apróbb bosszantó dolgok, hiányosságok, amik elvették a kedvem és inkább a Ceed/i30 felé fordultam. Ezek viszont úgy tűnik az automatikus váltó konstrukción véreznek el, ami miatt valószínűleg Focus lesz. (Na persze más erős oldalai is vannak, amik nekem fontosak, pl. zajszigetelés.) Pedig, mondom, a megbízhatóságot tekintve a Fordtól tartok a leginkább. Sok rosszat hallottam a már-már "franciásan" nyűgös, elromlós elektronikáról, a gyatra fényezésről, ill. a (nem-japán autóhoz képest feltűnő) korrodálási hajlamról. Nem növelték bennem a bizalmat a konstrukciós hibából eredően túlmelegedő és az autót szénné égető EcoBoost motorokról szóló hírek sem.

    @rbalint88: Hát igen, az Astra amolyan titkos tipp lenne, ha mostanában venném, de egyelőre még a budget-gyűjtési fázisban vagyok, és csak jövő nyáron-ősszel lesz aktuális a vásárlás, addigra meg a régi modelleket már tudtommal kiszórják.
    Jelenleg a Vitara a "B" terv. Ha mégsem jön össze annyi pénz, amennyit remélek, akkor valószínűleg annál maradok. :K

  • zolee3000

    tag

    válasz Tom1939 #169896 üzenetére

    Tudod, mindig lesz valami jobb, szebb, nagyobb presztízsértékű modell, ami kicsit gyengébb felszereltséggel bár, de már elérhető alig 1,5 milla plusz ráfordítással. :) Muszáj húzni egy határt, mert különben a ember könnyel eljut a Fiattól az Audiig. Amúgy megértelek, mert az XC40 bitang jól néz ki. Sajnos árban ott kezdődik, ahol az én keretem végződik. Meg aztán a fenntartására is kell gondolni, egy Volvo szervizelése nekem már fájna, gondolom nem egy Suzuki-szint.

  • zolee3000

    tag

    válasz BigBlackDog #170509 üzenetére

    Ez megint csak akkor áll, ha úgy használod a kocsit, hogy közben kíméled ezeket, azaz nem hidegen, egyszerre pár km-eket megtéve, hanem többnyire hosszabb távokat, egyenletes tempóban. Te is rögtön a dízelekkel példálózol, pedig azt megint csak pont azok vesznek, akik sokat mennek és zömmel pályán, országúton. Fogadjuk már el, hogy nemcsak ez az átlagos használat, hanem nagyon sok embernek az, amit kisza25 is írt, illetve nem mindenkinek kell tizen-huszonvalahány vagy több km-t ingáznia minden nap a munkába, illetve az autót munkaeszközként használnia. Meg merem kockáztatni, hogy van rajtam kívül még pár olyan, nagyobb településen, városban (de nem Bp.-en) élő ember, akinek az átlagos (vagyis a mindennapos rutin) autóhasználat azt jelenti, hogy reggel beül, pár km-t megy a melóba (olaj bemelegedése esélytelen...), majd 8-9 óra múlva megismétli ezt a műveletet, illetőleg a reggeli/esti útvonal során (esetleg ebédszünetben) elintézi a teendőit (gyerektranszportálás oviba/isibe, bolt, posta, bank, kormányablak etc.) – szintén városon belül.

    @zoo8800 (#170478): Szerintem meg az a nettó önszivatás, ha valaki, aki a fent leírt módon használja az autót (nem azért mert hülye, hanem mert ilyen élethelyzetben van) közvetlen befecskendezéses, feltöltős és részecskeszűrős motorral vesz autót, és inkább pár havonta fizeti a koksz meg a r.szűrő kipucolását, csak azért, hogy amikor néha hosszabb távra megy, dinamikusabban vezethessen, magabiztosabban előzhessen.

  • zolee3000

    tag

    válasz whited #170496 üzenetére

    Azon túl, hogy maximálisan egyetértek veled, azért megjegyzem, hogy a linkelt videóban (gondolom a 18:56-20:50 közötti részre gondoltál) azért van egy kis képzavar, illetve kicsit megtévesztő lehet, hogy Pista mindig csak "szívózik" ;] , amikor a motorról beszél, ami rendben is van, mert tényleg az, csak tudtommal nem mindegy, hogy szívócső-befecskendezésű (MPI)-e az a szívó benzines motor, avagy közvetlen befecskendezésű (GDI/DI/FSI etc.). Előbbi a Sportage-nél/nál nincs a kínálatban. Azt meg nem értem, hogy Pista miért mondja, hogy az apja jobban járt volna a T-GDI helyett a sima GDI-vel, hiszen az ugyanúgy elkokszosodott volna szerintem... Miért annyira titkos tipp egy turbó nélküli részecskeszűrős GDI motor egy T-GDI részecskeszűrős motorral szemben? :F

    [ Szerkesztve ]

  • zolee3000

    tag

    válasz BigBlackDog #170516 üzenetére

    Persze, ha kiinduló hozzászólásban leírt használatot vesszük, egyértelmű, hogy kell a T-GDI, nem is arra reagáltam, csak általánosságban írtam, hogy azért használatfüggő a dolog. Ez a hozzáértőknek természetes (kimondatlanul is), de ha valaki totál tapasztalatlanul betéved, és csak annyit olvas, hogy nem kell félni a DI-től meg a turbótól mert manapság már annyira bejáratott technika, hogy örökélet +1 nap (de min. 10 év :) ), utána esetleg jól pofára esik, és nem érti majd, hogy neki ugyan miért halt meg akkor rövid időn belül, holott kíméli ő a verdát (alig használja az autót, akkor is csak a sarokig).

    Declare: Megint a turbón rugózunk… Nem az a fő gond itt, hanem a közvetlen befecskendezés, az generál rendszeresen (nem 10 évente) költségesen javítandó problémát, HA úgy használjuk az autót, ahogyan sok, pl.: az életét nagyrészt helyben élő városlakó, aki nem forgatja ki rendszeresen mondjuk egy jó kis pályázással a gépet.
    (#170525): Apukáddal együtt örülök a szerencséjének, de ugye nem baj, ha ebből az egy esetből nem általánosítok? Majd szólja a szervizeknek is, hogy ez egy nem létező probléma. :B

    footy: Félre értés ne essék, Téged is megkövetlek: nem kepler8 fórumtársnak akartam én a szívóbenyát ajánlani. Elnézést, ha a hsz.-emből ez jött volna le…
    Az en ismerosi koromben(ausztriaban) 2embernek van benzines autoja, van olyan a tobbiek kozott aki jo ha havonta 1x elhagyja a varost megsem panaszkodnak a turbocsere vagy reszecskeszuro miatt.
    Nem hát, de az nem azt jelenti, hogy nem hordják rendszeresen dióhéj-kúrára, csak nekik az az apró kellemetlenség időben és pénzben bőven belefér, Magyarisztánban azért szerintem az emberek nagyrészének nem mindegy. :B

    zoo8800 (#170523): Miért is marhaság? Már ne is haragudj, de Te jelentetted ki kategorikusan, hogy az MPI motor 2019-ben új autónál szerinted önszivatás. Ezek szerint te minden fajta használatra, a területi képviselőtől a háztartásbeli belvárosi anyukáig a T-GDI motoros autót ajánlanád, lehetőleg GPF-el. :C
    Ha Te is félreértettettél, mint úgy látom, sokan mások is, és azt hitted, hogy a kepler8 által vázolt felhasználási körre vonatkozóan írtam, amit írtam, akkor elnézést. Neki tényleg önszivatás lenne az MPI. :K

    Az ilyen "jajj turbó , mind meghalunk!" élcelődéseket meg fejezzük már be pls, és kicsit szövegértsünk, ahelyett, hogy egyből oltunk meg lesajnálunk másokat! Semmi ilyesmi boszorkányüldözés nem volt szerintem abban amit írtam. Köszönöm. :R

    [ Szerkesztve ]

  • zolee3000

    tag

    Sziasztok!
    Hybrid autó vásárlását tervezem a túlnyomórészt városi használat miatt, így adja magát egy Toyota, hiszen mégiscsak az ő rendszerük a legkiforrottabb. Persze azért nézelőttem más márkáknál is, és leginkább az tűnt fel, hogy a konkurensek rendre direkt befecskendezéses benzinmotort használnak a hybrid rendszereiknél. Ezeknek pedig jellemző tulajdonsága - működési mechanizmusukból adódóan - a kokszosodás, ami tudtommal kivédhetetlen, a használati körülmények (a hidegen ill. üzemmelegen járatott motorral megtett utak aránya) függvényében előbb vagy utóbb, de bekövetkezik. Nem értek hozzá, ezért elnézést ha nagy butaságot kérdezek, de ha egy hybrid rendszer részeként, speciális beállításokkal (Atkinson-ciklusban etc.) használják az ilyen motorokat, akkor nem fordul elő koromlerakódás a szóvószelepeken/-csatornában? :F (Egyébként az is furcsa nekem, hogy leginkább duplakuplungos automata váltót használnak a hybrideknél, pedig az szintén sokkal érzékenyebb a városi használat miatti nyúzásra, mint a hagyományos bolygóműves szerkezetek.)

  • zolee3000

    tag

    válasz Doki16 #183163 üzenetére

    A Toyota hybridek benzinmotorjánál indirekt a befecskendezési mód, de kb. minden más márkánál már közvetlen. (Ezektől tartok a kokszosodás miatt.) A büdzsé 9M, új ill. alig használt autó a cél, konkrétan a Corolla-t, ill. a Mondeo-t néztem ki, de szóba jött még pl. a Hyundai Ioniq is, csak a japán rendszer sokkal szimpatikusabb, megbízhatóbbnak tűnik. A németmajmoló koreiak is a duplakuplungos (DCT) váltót teszik mindenbe, így a hybridekbe is. Érdekes, amit írtál az EGR-ről, úgy tudtam ilyen nincs a hybridekben - legalábbis a Corollákban nincs. Egyébként csak öntöltő rendszerben gondolkozom, a plug-in nem játszik, ezért olyan sok választási lehetőségem nincs.

    [ Szerkesztve ]

  • zolee3000

    tag

    válasz Doki16 #183177 üzenetére

    Az a gond, hogy nem sokat saccolok, max. 10-15.000 körül egy évben. (Volt pár változás az életemben, ami miatt így alakult, hogy jelenleg kevesebbet kell mennem, és csak ritkán hosszabb távokra.) Igazából már maga a hybrid is necces lehet, ha nincs ennél jobban kihasználva, de a túlnyomó részt belvárosi rövid utak miatt mégis inkább ezt vállalnám be, mint bármelyik "kisturbós" benzinmotort felszerelve mindazokkal, amiket Te is írtál. Plug-in-t is részben ezért (a kihasználatlanság miatt) nem merek, mert félek, hogy az akkumulátor élettartama nagyon megsínylené, meg aztán a töltése is macerás lenne itthon, meg úgy általában itt vidéken.
    Úgyhogy Corolla lesz, hacsak nem találok valami nagyon vonzó ajánlatot Mondeo-ra. Annak a rendszere is hasonló - tudtommal a Toyotától licenszelt szabadalmakat felhasználva készítette a Ford.

    @Dare2Live (#183178): Hm, érdekes konstrukció, csak a mezei Toyotákba még úgy látom nem szivárgott le. Lexus-t, meg úgy általában a prémium márkás modellt, meg nem szeretnék a magasabb fenntartási költségek (alkatrészárak és szerviz-óradíjak) miatt.

    [ Szerkesztve ]

  • zolee3000

    tag

    válasz Doki16 #183194 üzenetére

    Én is így látom: egy Corolla minden szempontból praktikusabb lenne nekem. A Mondeo már túl nagy is a városba, önszopatás vele a parkolás, és a csomagtartója tényleg nagyon gáz, megértem, hogy sokaknak emiatt azonnal felejtős, bár én együtt tudnék élni vele.
    A Corollával egy bajom van: a belső tér kialakítása, a műszeregységének, gombjainak logikája tőlem nagyon idegen. Idővel biztos megszokható, de egyelőre - rövid személyes tapasztalat alapján nagyon riasztó. Figyelem a piacot egy ideje, végigpróbálgattam a kompakt kategóriát (Civic, i30, Ceed, Focus) és a Corollában éreztem "legkevésbé otthonosan magam". Pedig nekem már a Honda is túl katyvasz volt, összességében, a maga sajátos módján mégis letisztultabb. Ez teljesen szubjektív dolog, nem is igazán tudom szavakba önteni... :B
    A Camry egy fokkal jobbnak tűnik, legalábbis a képek, videók alapján, mert azt élőben nem próbáltam, de az már csak nagyon fapad kivitelben férne bele a keretembe. Részemről akkor már inkább egy jobban felszerelt Corolla.

  • zolee3000

    tag

    válasz emvy #183211 üzenetére

    Nemcsak a hossz számít, a Mondeo szélesebb is. De amúgy ezt nem lehet pusztán a számok alapján megítélni. Egyébként nemcsak attól önszopatás sokszor a parkolás, mert a te kocsid nagy, hanem mert mások hülyén álltak meg, ami miatt centizgetned kell, hacsak nem akarsz a reggeli rohanásban máshol helyet vadászni, aztán meg sokat gyalogolni...

    @Doki16 (#183212): A megbízhatóság és az alacsonyabb fenntartási költség számomra fontosabb, mint a kényelem és az ergonómia. Nyilván ebben az ársávban mindig kompromisszumot kell kötni valamivel, de attól még zavar. :P Ha csak egy Ceed-belsőt kapott volna a Corolla, már egy rossza szavam se lenne...

    [ Szerkesztve ]

  • zolee3000

    tag

    Készleten ragadt hybrid vásárlásától mennyire kell tartani szerintetek? Az akkumulátor halála ugyebár a tartós kihasználatlanság. Már az ólomsavas aksi is hajlamos hamar megadni magát azokban az autókban, amik hosszú ideig álltak a kereskedésben. Csak azt lecserélni nem egy tétel, míg a komplett hybrid akku-pakk (vagy legalábbis sok cellájának) cseréje zsebbenyúlós, talán el is viszi egy használt hybrid árelőnyét egy újhoz képest. Persze tudom, hogy elvileg a kereskedőnek erre figyelnie kell(ene), időnként megjáratni, tölteni etc., de vajon erre még ebben a rendkívüli helyzetben (pandémia) is van kapacitás? Előfordulhat, hogy a nagy pangás közepette 4 vagy több hétig be se indítják az autót, az meg egy hybridnél necces...
    Javítsatok ki nyugodtan, ha rosszul gondolom vagy túlreagálom, számomra ez (a hybridek) még ismeretlen terület. :B

    [ Szerkesztve ]

  • zolee3000

    tag

    válasz Doki16 #186066 üzenetére

    Ha fel van töltve és áll pár hónapot semmi baja nem lesz. Gond akkor lenne ha lemerülve állna sokat
    Én is így gondoltam, bár itt meg mintha épp az ellenkezőjét írnák (bár itt a PHEV/EV autókról van szó, engem meg a sima hybridek érdekelnek): "Ami jó a régi fajta ólomakksiknak, s eltűrik a NIMH-k is, az a lítium-ion akkuknak épp a halálos ítélete. Ez az ítélet pedig a teljes feltöltöttség – 100%-ra felnyomva ugyanis jelentősen csökken a várható élettartamuk. Éppen ezért a hálózatról tölthető PHEV-eket és villanyautókat, ha már egyszer muszáj, merülten kell eltenni, s tilos rajtahagyni őket a töltőn."

    @Qru (#186069): Erről már mintha olvastam volna valami apróbetűs részben.
    Egyébként nem a Toyota HSD-ket néztem, hanem konkrétan a Mondeo HEV-et. De gondolom a Fordnak is van valami hasonló policy-ja a garanciát illetően. Ezekben tudtommal Li-ionos akksi van, vagyis nem cserélhető cellánként, csak egyben.

    Természetesen tervezem, hogy vétel előtt átvizsgáltom az autót egy szervizben. Arra van mód, hogy ilyenkor az akkumulátor állapotát is felmérjék, hogy ti. mennyire viselte meg az állás?

    [ Szerkesztve ]

  • zolee3000

    tag

    válasz Qru #186084 üzenetére

    Az autó van értem és nem fordítva.
    Én is így vagyok vele. Manapság keveset autózom és azt is nagyrészt rövid távokon. (A városban minden itt van a közelben.) Nem elég rendszeresek a hosszabb utak ahhoz, hogy ne tartsak a direkt befecskendezéses benzinmotoroktól, céltalan autópályázásokat meg nem szándékozom beiktatni az életembe, csak "karbantartás jelleggel", a motor kiforgatás miatt.
    A full elektromos nem opció egyetlen autónak, mert (nekem) túl drága még a használhatóságához képest, plusz néha azért vannak hosszabb utaim már most is, később meg ki tudja (6+ évre vennék most autót). Ezért jött be a hybrid, mint "kisebbik rossz" a képbe. Egy jobb használt vételre vadásznék, csak van bennem egy kis félsz az akku gyengülése miatt.

    @Dare2Live (#186071): Nekem is furcsa volt, mikor olvastam, bár én nem értek a műszaki részéhez. Ezért is kérdeztem.

    [ Szerkesztve ]

  • zolee3000

    tag

    válasz Gaben92 #186086 üzenetére

    Hasznos volt, köszönöm! Viszont akkor jól gondolom, hogy egy diagnosztikával ki lehet olvasni az MCU-ból valami SoH értéket, ami jelzi, h. kb. mennyire van elhasználódva az akkupakk (akár használat/akár sok állás miatt)? Nyilván nem lehet párhuzamba állítani, de pl. HDD esetében is hasznos, ha látom a kondíciót, hibás szektorok számát etc.
    Abba nem szeretnék belefutni, hogy fél-egy évvel a vétel után kompletten cserélni kelljen az egész akkut, mert annyira megártott neki a sok állás, a szakszerűtlen tárolás, hogy a kereskedő nem foglalkozott vele, hogy időnként megjárassa, töltöttséget ellenőrizzen. Nyilván ezt bevallani senki sem fogja.

    @kisza25 (#186087) és Doki16 (#186089): De ha nem lemerülten, hanem 60-70%-os töltöttséggel állítom le a telepen, aztán hónapokig felé se nézek, az ugyanúgy nem tesz jót gondolom. Csak kevésbé "károsodik" miatta az akksi, mintha eleve gyengén tenném el hosszabb távra.

    Az N-be rakás jó hogy szóba került, mert az lett olna az egyik következő kérdésem, hogy ti. normál körülmények között mi szükség van rá. :-)

    Csak kis off még ezzel kapcsolatban: B-be téve úgy tudom hatékonyabb a visszatáplálás. Akkor nem érdemes mindig abban az állásban használni D helyett? Mikor nem ajánlott/kerülendő a B-ben húzva közlekedés?

    [ Szerkesztve ]

  • zolee3000

    tag

    válasz Doki16 #186110 üzenetére

    [Hosszú bevezető, átugorható :B ]
    Régóta tervezem a vásárlást, tavaly meg is léptem volna már, csak sok előre nem látott dolog közbejött, teljesen átalakultak az életkörülményeim, ami kihat az autóhasználatra is. Jelen helyzetben, itt hogy a városban minden (a munkahely is) visz. közel van, a rendszeres napi autóhasználat nagyon lecsökkent, de ez később változhat, nagyon kinéz pl. egy munkahely váltás, amikor a hosszabb ingázás is képbe kerülhet.
    Hosszú távú beruházás lenne a kocsi, de így nehéz tervezni. Az többé kevésbé biztos, hogy a kormolódó GDI benzinmotorokkal se időm, se kedvem szórakozni (az én helyzetemben), ezért volt képben mindig is a hybrid, a mostani körülményekhez meg ugye pláne az passzol. Ezekből is csak az jön szóba, amiben nem a direkt befecskendezéses (és turbós) benzinmotor van villanymotorokkal megtámogatva, hanem egy hagyományos külső kereverékképzéses, vagy legalábbis kettős befecskendezéses benzinmotor. Ilyen tudtommal csak a Toyotánál van, illetve az annak a technikáját használó Mondeo-nál.

    Ezért lényegében két alternatívát látok reálisnak: Corolla vagy Mondeo. A racionálisabb döntés az előbbi lenne, de az utóbbit használnám szívesebben évekig sok hátránya ellenére is (túl nagy, kisebb a csomagtartó), jobban bejön.
    Az új autó luxusáról lemondanék, inkább a kevésbé használt 1-2 évesek között nézelődöm elsősorban.
    Ezért kérdeztem ezt az akkus dolgot, mennyire kell félnem tőle, mert a nyomott áron kínált példányoknál szerintem sanszos, hogy sokat, régóta állnak a kereskedőnél, azért is szórnák ki. Szóval a tervek szerint nem nála lenne huzamosabb ideig kihasználatlanul, mint ahogy sokan írták fentebb (több hónapos külföldi kiküldetés etc. miatt).
    De ha a vétel előtti átvizsgálásnál a szervizben az akku-állapotára is rá tudnak nézni, akkor nagy bukóba elvileg nem sétálhatok be.

    Lithium akkumulátoroknál az a lényeg, hogy olyan 4 volt körül legyen lerakva és ha 3,7 alá nem süllyed akkor nincs gond.
    Ezt honnan lehet látni? A fedélzeti rendszer ad ilyen visszajezést vagy 3db party műszerrel csekkolható?

    [ Szerkesztve ]

  • zolee3000

    tag

    válasz kisza25 #186113 üzenetére

    Talán nem is annyira "merül" állásában, inkább gyengül, rövidül az élettartama. Hamarabb adják meg magukat a cellák, ha majd újra aktív használatba kerül. Igazából ez volt a legnagyobb félelmem egy esettlegesen "túltárolt" hybriddel kapcsolatban, hogy megveszem, aztán az első évben megpusztul a teljes akksi vagy a nagyrésze, és cserélni kell, mert az komoly tétel.

  • zolee3000

    tag

    válasz Doki16 #186116 üzenetére

    Köszi az infókat!
    Van egy racionális vs. emicionális döntés a két modell esetében, ahogy írtam, de valószínűleg úgyis az lesz a döntő, hogy melyikből találok jobb vételt a piacon. Illetőleg még elbírálás alatt van egy támogatás-kérelmem, amit ha megkapok, akkor az is szempont lesz, hogy melyik használtautó-kereskedésnél tudom érvényesíteni. (Elvileg mindenütt lehetne, de van, ahol nem hajlandók foglalkozni vele - ez nem az a kategória, mint a 7-ülésesekre nyújtott állami támogatás.)

  • zolee3000

    tag

    válasz z-csongor #186120 üzenetére

    Köszi, hogy megosztottad velem a tapsztalataidat. :R Ahogy olvastam, a Fordnál (is) voltak nagyon jól eltalált generációk, de betegágyasak is. Ezek szerint ez a 4. gen. Mondeo még a megbízhatóbbak közül való.
    Prémiumot, mint a Lexus, alapból nem néztem a magasabb fenntartási költségek miatt. Nekem az autó inkább használati tárgy és a vezetésben sem az élményt keresem, az anyagi szempontok inkább prioritást élveznek.
    Az alkatrészárak/szerviz-óradíjak tekintetében egyébként bennem az a kép alakult ki, lehet tévesen, hogy a Ford még viszonylag a középmezőnyben van, kb. egy szinten a Toyotával. A Mondeo azért lehet költségesebb kicsit, mint a Corolla, mert nem egy kategória (D vs. C). Nyilván ezzel számolok, nem is nézném a Mondit, ha mondjuk a Focus is kapható lenne ilyen hybrid hajtáslánccal, de nincs.
    A kopogásra, meg úgy általában a D-kat.-hoz képest kirívó puritánságra, gyengébb anyagminőségre (konkrétan a műszerfal besüllyedését, hullámosodását írták páran az Mk5 Mondeóknál) fel vagyok készülve, ültem is már benne (igaz, utasként). Tény, hogy minőségérzetre a Mondeo lefelé lóg ki a középkategóriás mezőnyből (egy Mazda6, Passat, Insignia, 508 nagyon más), de engem ez nem zavar, a megbízhatóság sokkal fontosabb.

    @Doki16 (#186119): Valóban túl új még a mostani Corolla. Aki ilyet vett, nem hiszem, hogy bő 1 év után eladná. Abból csak valami készleten ragadt példányt vagy tesztautót lehetne esetleg kifogni, bár azok ára sem annyira nyomott. Az új modellek árai meg iszonyat, hogy elszálltak. :Y
    A linekelt Mondi nagyon fullos darab, és ahhoz képest nem drága.
    Ha már így előkerült, egy kérdés: a Xenon fényszóró mennyire húzós (a LED-esekhez képest), ha ne adj' Isten cserélni kell?

    [ Szerkesztve ]

  • zolee3000

    tag

    válasz z-csongor #186120 üzenetére

    Elnézést, de ez kimaradt az előzőből.
    A FordEtis nyilvántartáshoz akár laikus magánemberként is hozzá lehet férni? Mármint látom "regisztrálás független javítóként" opciót, de nem kell ehhez is később valamivel (adószám, működési engedély mittomén) igazolni, hogy jogosult vagyok ilyen jellegű információk kezelésére? És egyébként díjököteles ennek a nyilvántartásnak a használata? :F

    [ Szerkesztve ]

  • zolee3000

    tag

    válasz Doki16 #186145 üzenetére

    OK, nem zárom ki az Aurist se, hátha… Igazság szerint eddig még nem is böngésztem, hogy abból milyen a kínálat.
    Am. csak szeretem felmérni nagyjából a költségesebb tételeket egy autón, ui. amilyen az én szerencsém, nagy az esély rá, hogy romlik/sérül, ami el/meg tud… De megvan az előnye ennek az életszemléletnek is: mivel mindig a legrosszabbra számítok, legfeljebb pozitívan tudok csalódni. :K
    Ezért akadt meg a szemem a specifikációban a Xenon lámpán, amihez nálam az a képzettársítás, hogy nagyon drága, ha hozzá kell nyúlni/cserélni kell. Persze azt hozzá kell tenni, hogy ez még abban az időben gyökeredzik, amikor a LED nem volt ilyen elterjedt az autókban. A halogénhez képest persze hogy sokkal komolyabb tétel egy Xenon lámpa, de a LED azért már árnyalja a képet, ebben igazad van.

  • zolee3000

    tag

    válasz z-csongor #186148 üzenetére

    Az autó nekem anyagilag nagy és hosszú távra szóló beruházás. Van olyan, aki 2-3 évente cserélget, vagy eleve csak a jótállási idő végéig tart meg egy autót – annak nyilván mások a szempontjai, mint nekem. Én úgy vagyok vele, hogy ha már ennyi (értsd nekem: "sok") pénzért autót veszek, akkor ragaszkodok egy szinthez a felszereltséget illetően: nem kell bőrkárpit, head-up display, digitális műszercsoport, elektromos ülésállítás, motoros csomagtérajtó, üvegtető, DAB rádió, sokhangszórós hi-fi, de még a klíma is lehet felőlem manuális és a tempomatot is tudom nélkülözni (ahogy eddig), viszont van, amihez ragaszkodnék, pl.: elektromosan behajtható külső tükrök (nagyon szűk a garázs), első-hátsó parkoló radar és holttérfigyelő (kisebb autókhoz vagyok szokva). Sok, nekem tök felesleges funkció (sávtartó, táblafelismerő, fáradságfigyelő etc.) meg sajnos benne van alapból ezen a szinten (bele van építve az árba) – amiket Te is írtál. Mondjuk ezen a szinten egy jól működő, nem laggoló Bluetooth/Android auto-kompatibilis fejegységet szintén elvárnék, és a fényszóró általad írt gyengesége is elég elkeserítő nekem. :(

    Passat GTE: Áh, nem néztem, egyrészt a PHEV-is annak jó szerintem, aki sokat megy, másrészt eleve nem is kell nekem olyan nagy autó, egy kompakttal vígan el lennék. A Mondeo se érdekelne, csak a hybrid rendszere miatt jött be a képbe, mint egyetlen alternatíva a Corolla mellett. Minden más az új/alig használt autók piacán kiesik nálam, mert vagy dízel vagy GDI benzines, vagy brutál áron vehető és/vagy fenntartható (ld. pl. boxer motoros, AWD Subaruk).
    Egy Passat árban azért jóval feljebb van, hát még egy GTE! A Mondeo tényleg érezhetően lefelé lóg ki a szegmenséből, újkorában sem volt szerintem igazán méltó Passat/Superb/Insignia ellenfél, mostanra meg nagyon eljárt felette az idő, viszont pont ezért olcsóbb is. Az ezzel járó anyag-/összeszerelési minőségbeli gagyiságot szerintem el tudnám fogadni, mindenesetre nagyon köszi, hogy felhívtad rá a figyelmemet, mert amúgy fontos tényező.

    A Lexussal HMI-t megértem. Nekem már a Toyotánál is riasztó. Valahogy nem jön be. Érdekes módon (mondom ezt úgy, hogy Windows-os vagyok és utálom ;] ) a Ford Sync rendszere nekem sokkal használhatóbb volt, amikor próbáltam, jobban kiismertem magam benne.
    Jah, és ahogy Doki16 is írta: árban megint csak más kategória az IS. Abból már csak idősebb féren bele a keretbe, azoknál meg még több a hibalehetőség, ezért mennék rá a fiatalabbakra. Nem értek úgy a kocsikhoz, eleve bennem van az ideg használtautó vásárlásnál, nehogy mellényúljak/átverjkenek.

    Amúgy ha nem titok, az IS300h-t miért adtad el?

    @Gaben92 (#186149): Nyilván kicsit más liga, amivel Te foglalkozol. Írta közben Doki is, hogy kiméretni lehet max. a szervizekben, de alapból nem ad ilyen infókat magáról a HSD(-t vezérlő) rendszer.

    [ Szerkesztve ]

  • zolee3000

    tag

    válasz parandroid #186183 üzenetére

    Az annyira nem vészes akkor, mint ahogy féltem tőle. Egy jól működő okos fényszórót meg amúgy a hasznosabb extrák közé sorolok én is nyilván.

  • zolee3000

    tag

    válasz z-csongor #186186 üzenetére

    Ez elég szerencsétlen szériának tűnik, még ha összességében nem is buktál a cseréken, bár a Mondeo-t tényleg nem lesz könnyű jó áron eladni, pláne így, hogy kifutó már. Szóval szerintem várnod sem érdemes sokat az eladásával, ha tényleg ennyire zavaró dolgai vannak, és a pénz is megvan az újra.

    Nekem még prémiumot sem kell vennem, ahhoz, hogy bűntudatom legyen. :DDD Már azt, hogy egyáltalán autót tartsak fenn, luxusnak érzem a mostani helyzetemben, amikor tényleg helyben tudok mindent elintézni. Ezért is mertem meglépni, hogy eladjam a Grande Puntómat januárban (semmi baja nem volt, egy vállalkozó családtagot segítettem ki vele, akinek a sajátja tropa lett, és SOS kellett valami), úgyhogy most pár hónapja teljesen autó nélkül vagyok. Ezalatt még ebben a helyzetben is kiderült,, hogy van, amit egyszerűen nem lehet megoldani autó nélkül, de főleg, hogy nem kevés az az idő, amit megspórolok és hasznosabb dolgokra fordíthatok azáltal, hogy autóval gyorsabban elintézem a szaladgálós feladatokat. Sajnos egészségügyi okai is vannak amúgy, hogy autó azért kell, nemcsak a kényelem miatt nem tudom teljesen kiváltani biciklivel.

    A Punto cseréjét már kb. két éve kezdtem tervezgeti (Excel tábla dettó, mi mennyi, ár/érték arány etc. ). Nem volt vele semmi baj, csak akkor lett 10 éves és úgy éreztem ideje lassan fiatalítani, mielőtt kezdődnének a gondok. Akkor mondjuk még jobban ki is használtam, 15-20k km belement egy évben. Történtek dolgok, az életem kb. teljesen megváltozott, úgyhogy az autócsere tolódott. Most viszonylag sürgőssé vált, így, hogy tejesen autó nélkül maradtam, de már csak azért sem akarnám nagyon húzni, mert iszonyat mértékben drágul minden évről évre (vagy a HUF ér egyre kevesebbet - ahonnan nézzük).
    Nem vagyok autós arc, nekem sincs se kedvem, se pénzem, se időm sűrűn szervizbe rohangálni, szóval olyan autó kellene, ami elég megbízható konstrukció ahhoz, hogy remélhetőleg sok évig ne legyen vele gondom, ha a kötelezőket rendszeresen megadom neki.
    Ezért, bár kicsit bizonytalan vagyok a hybridekkel szemben, mivel már nemigen van jóöregszívóbenzines, ez tűnik az egyetlen logikus lépésnek, pláne városra.
    Viszont én inkább vennék fiatalabb és jobban felszerelt néppautót, mint a Toyota vagy a Ford, mint ugyanazért a pénzért 2x-3x idősebb, fapadosabb prémiumot (Lexus), még ha ugyanolyan megbízható is.

    [ Szerkesztve ]

  • zolee3000

    tag

    válasz rbalint88 #186210 üzenetére

    Őszintén szólva a PHEV-ek létjogosultságát én egyáltalán nem értem, így, hogy ugyanaz a turbós GDI motor van bennük, mint a sima benzines változatokban.
    Egy átlag magyarnak egy kocsi fenntartására futja, nincs külön városi, utazós, terepezős, csapatós autó. Ilyenkor felméri, hogy melyik technikával kötné a legkevesebb kompromisszumot, ill. mivel járna a legjobban az ár, a használhatóság és a vélhető fenntartási költségek szempontjából, annak függvényében, hogy hogyan használja az autót.

    Ha sokat (30k+ km/év) megy és túlnyomó részt országúton/autópályán, akkor szerintem még mindig a dízelmotor az optimális. Elvileg a PHEV is használható erre, de minek? Megvenni drágább, és ugyanúgy van benne egy szinte dízel-bonyolultságú és karbantartás-igényű benzinmotor, meg még egy plusz hibalehetőséget tartogató nagy akkupakk. Ha a tulaj nem mindig tudja megoldani a töltését, már borult a képlet, de még ha igen, akkor sem feltétlenül hossza be a felárát.
    Ha az éves futás túlnyomó részt városi szaladgálásból jön össze, és csak kisebb részben hosszabb utakból, akkor a HSD az optimális – a sok rövid távtól sem fog agyon kokszosodni a szívósor, lefingani a turbó, de a pályát is bírja ma már annyira, hogy ne képezzünk vele forgalmi akadályt.
    A PHEV felára (az FHD-hez képest) szerintem akkor sem térül meg, ha egyébként a hatótávja sokaknak elegendő lenne a napi 15-25 km-es városi közlekedéshez tisztán elektromosan.
    Meg akkor minek van benne a benzinmotor, ha eleve csak 2-4 hetente kapcsol be egy-egy hosszabb út miatt. Nem hiszem, hogy ez pl. jót tenne neki.

    Ha városi/pályázós használat kiegyenlítettebb arányban van jelen, akkor meg jó az egyszerű benzines TSI/Ecoboost etc. is. Ahogy Tin írta, az is elég jól fogyaszt.

  • zolee3000

    tag

    válasz kisza25 #186213 üzenetére

    Ezzel egyetértek. Valóban ez az a helyzet, amiben lehet értelme a PHEV-nek, de szerintem sem feltétlenül fogsz vele jobban kijönni anyagilag, mint egy sima benzinessel vagy dízellel. Ahogy írtad te is, Doki16 is: jelenleg luxus ill. elhivatottság kérdése. EV/HEV autót jellemzően nem az ár-érzékeny júzer vesz.

    @prsq (#186214): Ezt én is így látom. Amíg nem tud ténylegesen 600-700 km-t elmenni egy töltéssel az EV, addig elég bele a max. 60 km-es hatótávot biztosító akksi. Aki egy autóval akar mindent megoldani, annak a 200-300 km-es hatótáv pont nem lesz elég, ha meg csak városban használja, akkor meg feleslegesen nagy. (Az extrém kevés használatot meg, hogy tudniillik, 2-3 hétig elég egy töltés, szerintem az akksi se szeretné.) Egy nagyobb EV jelenleg csak azoknak ideális, akik annyit mennek naponta (fix ingázás), hogy pont elég a hatótávja. De ez a felhasználók igen kis százaléka lehet. És akkor az átlagosnál hosszabb utakra még mindig kell nekik egy második autó.

    @rbalint88 (#186215): Igen, úgy (külső keverékképzeses vagy kettős befecskendezéses benzinmotorral) már jó lehet a PHEV, de ugyanezt gondolom az öntöltő hybridekről is. Abból is csak a Toyota-féle HSD-nek látom értelmét, és olyat nem vennék, amiben ugyanaz a turbós, direkt befecskendezéses benzinmotor van, mint a nem elektrifikált változatokban. A PHEV RAV4 nagy sláger lehet. :K

    [ Szerkesztve ]

  • zolee3000

    tag

    válasz kisza25 #186223 üzenetére

    De most még mintha az EV-s támgatás is fel lenne függesztve ideiglenesen. Mintha ilyesmit olvastam volna valahol.

    peterkeT: Szerintem itt is dettó. (Visz. jobb környéken lakom, itt egymást érik a zöld rendszámos Mercik.) Ez a nagy lendületű elektrifikáció abszolút nem a Föld megmentéséről szól, hanem büntetések elkerüléséről (a CO2 flottaátlag javításáról) a gyártók részéről, felhasználói oldalról meg a kedvezményekről (pl. parkolás) - term. tisztelet a kivételnek.

    [ Szerkesztve ]

  • zolee3000

    tag

    válasz cousin333 #186229 üzenetére

    Miért pont 6-700 km a limit, amit meghúzol?
    Csak mondtam egy számot, de valóban egyértelműbb lett volna, ha úgy írom, hogy amíg nem lesz a most kapható e-autókénál 2x-3x nagyobb a valós hatótáv, addig nem gondolkodnék EV-ben, ha egyetlen (mindenre IS alkalmas) autó vásárlását tervezném, mert egy hosszabb útra nem mernék nyugodtan elindulni vele, csak akkor HA van hatótávnövelő, vagy HA úgy tervezem meg az útvonalat, hogy érintsek töltési helyeket, vagy HA eleve vonattal/repülővel megyek és helyben autót bérlek etc. A hangsúly a kényelmi faktoron van, ahogy Te is írtad. Szerintem, ha az ember kiad ennyi pénzt egy autóra, jogos elvárás részéről, hogy ne kelljen azon görcsölnie, hogy hogy oldja meg, ha ne adj Isten el kell hagynia a városhatárt, amikor egy benzines/dízel autóval ilyen nincs: beül, jön-megy, kész.

    miért ne lehetne 4-5 napig elég a hatótáv, miért csak egy oda-vissza távban gondolkodsz?
    Hol írtam ilyet? Azt írtam, hogy: jelenleg csak azoknak ideális egy ilyen EV, akik pontosan/közel ennyit autóznak ki egy nap átlagosan. A többségnek a mindennapokban feleslegesen sok (egy hétig vagy tovább is használják egy töltéssel), de ha messzire kell menni, akkor meg éppen kevés (megkötések nélkül nem tudja abszolválni).
    Aki általában napi 25-45 km-t autózik (a statisztikák szerint a legtöbb ember ilyen, ezt Te is írtad, és egyébként nem véletlen, hogy ha jól tudom, kb. ennyire lőtték be a PHEV-ekbe rakott akksik méretét is), annak miért is ajánlott megvennie a 200-300 km-es hatótávra képes EV-t (jó drágán)?
    Ha x összegből vehetek egy 30-60 km valós hatótávú (értsd: a katalógusban nagyobb érték szerepel) kicsike EV-t a városba és mellé egy benzines/dízel utazóautót VAGY kb. ugyanannyi pénzből egy 200-300 km-es hatótávú EV-t, én az előbbi opciót választanám. De mintha Te is írtál volna ilyesmit, mármint hogy ezzel mások is így vannak.

    Szerintem az emberek többségének jó választás lenne egy mai 2-300 km hatótávú EV, akár elsődleges autónak is.
    Igazából én csak ezzel a meglátásoddal nem értek egyet: szerintem ez a hatótáv még ahhoz kevés, hogy elsődleges autó lehessen. Aki sokat megy, annak a benzines/dízel/PHEV lehet jó– hogy melyik, az a konkrét helyzettől függ), de annak is felesleges megfizetnie a nagyobb akksi miatti felárát egy kompakt EV-nek, aki keveset autózik és/vagy ritkán megy hosszú utakra (nekik a HEV az ideális, vagy egy pici EV+benzines/dízel kombó).

    Nyilván mindenki helyzete más, és még n+1 tényező van (pl. hogy úgyis van második autó, mert az asszonynak is kell), ami árnyalja a képet. Mindenki eldönti magának, hogy neki mi éri meg, mire van szüksége. Én senkit sem akarok meggyőzni, Téged sem. :N

    [ Szerkesztve ]

  • zolee3000

    tag

    válasz rbalint88 #186232 üzenetére

    A 6-700km-es hatotav ugyanugy “nem er semmit”, ha 1000-1200km-re kell jarnod.
    Látom mindenkinek sikerült leragadnia ezen a 6-700-as számon. :) Nem azt mondtam hogy max. ennyi kell, és akkor már mindenre elég, csak legalább ennyi legyen, mert ha ennél kevesebb a hatótávja az EV-nek, akkor én nem venném meg mindenesnek. Persze, ha valaki hosszabb útra tényleg évente csak 2x-3x megy, akkor ok. De azért az emberek többségének szerintem nem a nyaralás/sítúra az egyetlen alkalom, amikor kimozdul a városból, még ha nem is minden hétvégén.

    felesleges jobban szegmentalni es kisebb akkus autokat is gyartani, mert nem lesz annyival olcsobb a gyartas-fejlesztes, mint amennyivel olcsobban kellene adni az atlagnal.
    Akkor jó. Ezt nem tudtam. De amúgy szerintem elkerülte a figyelmedet, vagy félreéthetően fogalmaztam, de én nem azt mondtam, hogy egy kompakt EV-be rakjanak kisebb akksit, hanem azt, hogy EV-ből én csak kisautót vennék kis akksival (ami csak a városban elég), és amellé egy benzines utazóautót (valami egyszerűt, mert a kevés kimozduláshoz az is elég) mintsem, hogy e 2 helyett vegyek egyetlen, nagyobb hatótávú kompakt EV-t, ami napi szinten nincs ideálisan kihasználva (ez még önmagában nem baj), de ha nyaralni megyek, számolgatnom kelljen (utóbbi nekem ennyi pénzért már nem férne bele).

    nem arra kell optimalizalni, hogy “de hat nyaron megyunk olaszba-horvatba, iranyonkent 4x kell tolteni, mekkora szar”, hanem arra, amire az ev jelentos reszeben hasznalod
    Pont ezért írtam, hogy minek vegyen nagy hatótávú drága EV-t elsődleges autónak az, aki amúgy 365 napból 300-on 20-30 km-t megy egy nap.

    De még egyszer mondom, annyira egyénfüggő hogy kinek mi az igénye/mi fér bele - ahogy kisza25, peterkeT és Dare2Live is írta fentebb a maga szempontjait -, hogy nem lehet általánosítani, hogy csak ez a jó vagy csak az. Én így látom, de ez csak az én véleményem. :B

    [ Szerkesztve ]

  • zolee3000

    tag

    válasz cousin333 #186240 üzenetére

    Van ráció abban is, amit Te mondasz, illetve azt megelőlegezem, hogy a többség inkább így gondolkodik, és nem úgy, ahogy én. (Pl. Én mostanában nagyon ritkán mozdulok ki a városból, de ha megyek, akkor nem a szomszéd megyébe, vagyis 200-300 km-es hatótávú autóval nem mernék elindulni csak úgy, mert egy töltéssel nem tudnám abszolválni. De ez én vagyok.) :B Meg látom, Te azért jobban beleástad magad az EV-témába. Ami engem illet, még kell pár év, amíg fejlődik ez a technika (mármint az akkumulátor), globálisabban elterjednek ezek az EV-k, és árban sem lesz ekkora szakadék köztük és a hagyományos hajátsúak között, hogy tényleg elgondolkozzak a váltáson.

    Amúgy tény, hogy nem írtam le minden mondatomban, hogy "szerintem", de nekem enélkül is természetes, hogy minden amit írok, csak a saját véleményem. :K

    [ Szerkesztve ]

  • zolee3000

    tag

    válasz tboy93 #186546 üzenetére

    Tényleg nem kötözködésből, de amúgy általában milyen felhasználásra ajánlanál SUV-ot? Mármint a telekre/nyaralóhoz földúton rendszeresen kijárókon, hobbiból természetjárókon kívül kiknek való, ill. konkrétan mi értelme van (túllépve a divatosságon, nagyobb biztonságérzeten, road presence-en)? Szerintem autópályázáshoz nem optimális (nem gazdaságos), komoly terepre nem alkalmas, városban meg nem praktikus(abb mint egy személyautó/kombi/egyterű).
    Szerk.: A sky11 által említett szempontot jogos , bár itt is van egy pont szerintem amin túl már ez sem feltétlenül igaz: egy túl magas autóba "felmászni" ugyanúgy problémás lehet egy hátfájósnak, mint egy sima személyautóba "leülni".

    molnarpeter (#186558): Ezt adom. A terepkombi kategóriát nagyon szeretem. Családban van Audi Allroad, azt valami zseniális vezetni. A Subaru Outback, Skoda Octavia Scout is nagyon tetszik. Több ilyen kéne a gyártók kínálatába szerintem, legalábbis inkább ilyenek, mint SUV-k. :K

    [ Szerkesztve ]

  • zolee3000

    tag

    válasz sutszi #186571 üzenetére

    Persze, én is így gondolom, illetve szerintem minden hozzászólónak igaza volt valamilyen szempontból, mert meg lehet találni az előnyöket egy SUV-ban is (hátfájás, rossz útviszonyok etc. miatt), csak amennyire túl vannak tolva, azt hinné az ember, hogy több (illetve szélesebb felhasználói réteg számára is valós) gyakorlati hasznuk van ennél.

    [ Szerkesztve ]

  • zolee3000

    tag

    válasz -FreaK- #186760 üzenetére

    A kokszosodás oka valóban a közvetlen befecskendezés: a benzin nem mossa le a szelepekről a szennyeződéseket (kartergáz, visszavezetett kipufogógáz (EGR-rendszer esetén), a szelepszár-szimeringek által áteresztett olaj), hisz a befecskendező szelep közvetlenül az égéstérbe permetez. Minden ilyen motor kokszosodik - az, hogy ennek érzékelhető jelei mikor jelentkeznek, az használat függő: ha sokat autópályázunk, akkor később, zömmel városi használat mellett hamarabb.
    A legtöbb ilyen típusú motoron (turbó)feltöltő is van, ami csak eszkalálja ezt a jelenséget.
    Vannak persze felöltés (turbó és/vagy kompresszor) nélkül dolgozó, szívó üzemű közvetlen befecskendezésű benzinmotorok is, de a kokszosodástól ezek sem mentesek. Ilyen tudtommal a Honda 1.3 és 1.5 i-VTEC motorja, a Hyundai/Kia-nál az 1.6 GDI, vagy a Mazda-féle Skyactiv-G.
    A turbós, direkt befecskendezéses benzinmotorok esetén szinte biztosan van még kettős tömegű lendkerék is, de az újabbaknál - az Euro 6d emissziós norma teljesítéséhez - részecskeszűrő is - ami megint csak nem barátja a városi rövid távoknak. Ilyen használatra a molnarpeter (#186769) által ajánlott EV ill. PHEV típusok az optimálisak, ill. én még nem zárnám ki az öntöltő hybrideket (HEV) sem (Toyota Auris, Corolla). Vagy a régebbi modelleknél a közvetett, szívócső-befecskendezésű szívómotor - aminek persze szintén nem használ a városi ridegtartás, de legalább bírja. :) Hogy ezek közül melyik a számodra ideális, az már a vásárlásra szánt pénz, ill. az éves futás mértékének függvénye.

    [ Szerkesztve ]

  • zolee3000

    tag

    válasz prsq #186774 üzenetére

    Valóban. Köszi a kiigazítást! :R
    Btw. azt lehet már tudni, hogy az új hybrid Jazz-ben milyen benzinmotor van?

  • zolee3000

    tag

    válasz prsq #186777 üzenetére

    Igen, az i-MMD rendszer, de szerintem ez ugyanaz a direkt befecskendezésű 1.5-ös benzinmotor (turbó nélkül), ami a Civicben is van. Hol írta hogy port fuel injection lenne? :F

    [ Szerkesztve ]

  • zolee3000

    tag

    válasz zolee3000 #186778 üzenetére

    OK, közben megtaláltam hogy a japán belpiacos hibridjeikben volt/van ilyen 1,5-ös indirekt befecsis motor - gondolom akkor ez lesz az európai modellekben is (esetleg némi apró változtatással).

  • zolee3000

    tag

    válasz prsq #186783 üzenetére

    Jogos. Figyelmetlen voltam. Csak akkor azt nem értem, hogy miért kell bele a részecskeszűrő, hogy teljesítse az emissziós normát? :F Az itteni leírásból úgy látom, hogy a hybrid CR-V 2-literes motorjához is van GPF. :(((

    tboldi: Nem vagyok Honda-expert, ezt a terminusukat sem ismertem. :B Vhol most ezt találtam: PGMFI/PGM-FI = Programmed Fuel Injection is the name given by Honda to a proprietary digital electronic fuel injection system for internal combustion engines with port injection.

    [ Szerkesztve ]

  • zolee3000

    tag

    Sziasztok,
    Pár napja volt téma itt a hybrid Mondeo. Én is ilyet tervezek venni a közeljövőben. Eredetileg szedánban gondolkoztam, de, mivel hosszú távra tervezek, kicsit elbizonytalanodtam, nem érné-e meg a kombi. Jóval drágább, de tényleg annyival praktikusabb? Nekem az a furcsa, hogy itt az egész padlórész magasabban van, nemcsak a csomagtér végéből harap ki egy darabot az akkupakk, holott tudtommal ugyanakkora akku van benne, mint a 4ajtósban. Persze jobban pakolható a kombi, nagyobbra nyílik az ajtaja, de magasabb cuccot így se biztos, hogy be tudok pakolni, a laposabb, hosszú dolgokat meg a szedán is elnyeli, ha ledöntöm a hátsó üléseket.
    A másik amire nem találtam katalógusadatot, az a csomagtartó terhelhetősége. Kevésbé strapabíró-e, így, hogy közvetlenül alatta van az akku, mint a normál csomagtartók. Mert, ha emiatt nagyobb a "súlylimit", akkor számomra elveszik a nagyobb űrtartalom miatti előny. (Nem ruhákkal szoktam tetőig pakolni.)
    Van valakinek ilyen szempontból tapasztalata a kombival? Nekem még nem volt alkalmam kipróbálni, csak a szedánt.

  • zolee3000

    tag

    válasz Doki16 #189419 üzenetére

    Köszi. A Corolla volt a másik alternatíva. (Amit kerestem: fiatal (1-2 éves) autó magas felszereltséggel és szívó benzines motorral 9m-ig.) Igazából tényleg az lenne a racionális választás, csak - itt jön be a szubjektív rész - nekem nem jött be. A HSD rendszere klasszis, csak körülötte az autó nem sikerült valami jól. Számomra fájó gagyiságai vannak, valahogy kicsit azt éreztem benne, hogy pont leszarták, mert gondolták (nem alaptalanul), hogy a hybridsége úgyis el fogja adni. Az extrákat is úgy sikerült csomagba osztani, és az árát is olyan magasra lőtték, hogy számomra így már nem elfogadható. Egyébként a Mondeo se az álom autó számomra, inkább csak a kisebbik rossz. A direkt befecsis motorokat mndenképpen kerülném, így sok alternatívám eleve nem volt sajnos, ha a most futó modelleket nézem. :(

  • zolee3000

    tag

    Sziasztok,

    Nem vagyok egy autós szaki, érdekelne Nektek mi a véleményetek erről. Németországból hozták be, (emiatt gondolom gyári jótállás itthon nem érvényesíthető hiába lenne még elvileg "garanciális"), illetve a leírás alapján sérülve volt. Ez egy ráncfelvarrás előtti mk5-ös modell (az évjárat alapján, de a középkonzolból és az első lökhárítóból is egyértelműen látszik), de már a faceliftes modellek fenekével (lámpák, lökhárító, csomagtartó ajtó). Nekem szemre a hátsó ajtók is kicsit furcsán állnak – a króm díszléc az övvonalon nincs végig szintben. Ebből arra következtetek, hogy a komplett hátulja rommá volt törve a C oszloptól, esetleg még a hátsó ajtókat is cserélni kellett.
    Még a szalonnal nem vettem fel a kapcsolatot, nyilván rákérdeznék, hogy pontosan mi történt, mit javítottak, kérnék alvázszámot is, hogy lekérdezzem, illetőleg ragaszkodnék egy vétel előtti műhelyes vizsgálathoz is, ha úgy alakulna.
    Szerintetek érdemes lehet ezzel foglalkozni vagy engedjem el? (Pár éves, keveset futott, jól felszerelt Focus/Mondeo-t nézegetek, a sérülésmentes példányok 8-9 millió körül vannak, ehhez képest ennek nagyon baráti az ára.)

    [ Szerkesztve ]

  • zolee3000

    tag

    válasz molnarpeter #190088 üzenetére

    Jogos, azt nézek egyébként, csak ez szembe jött, és jó áron van. Én nem értek hozzá, alap, hogy elvinném szervizbe vagy legalábbis vinnék valakit, aki helyben bevizsgálja, körbeméri. Mivel a komplett hátulján cserélték az elemeket ill. talán a hátsó ajtókat is, biztos, hogy nem kis kocc volt az.

    szimi57 (#190090): Nem kicsit kellene ahhoz toldani. Bírom amúgy, hogy az árlistákban alapból levonják a 2,5 milla támogatást, mintha az alanyi jogon járna mindenkinek. Egyébként első (vagyis "mindenes") autót keresek, így EV nem játszik, de azért köszi.

    [ Szerkesztve ]

  • zolee3000

    tag

    Abban tudnátok segíteni, hogy a vagyonszerzési illeték szempontjából (meg az adózás miatt is) hibrid autónál hogyan kalkulálják "a jármű hajtómotorjának teljesítményét"? Csak a benzinmotor vagy a teljes hibrid rendszer teljesítményét veszik figyelembe?

  • zolee3000

    tag

    válasz Doki16 #190095 üzenetére

    +@dj79: Köszönöm! Jó hír, mert így alacsonyabb kategóriába esik díjszámításnál.

Új hozzászólás Aktív témák