Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
One UI 6.1 frissítésekkel túlórázik a Samsung
ma Középkategóriás telefon és ütésálló tablet is részesült belőle a hétvége előtt.
-
Újabb előzetesen a GreedFall II: The Dying World
gp Az új rész korai kiadása a nyáron érkezik PC-re, a teljes változat PlayStation 5-re és Xbox Series X/S-re is befut majd.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
footy
addikt
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Chereiose #148897 üzenetére
1.2 tsi a leginkább érintett a vezérlési botrányban, 2012-től jöttek a javított, szélesebb láncos verziók.
1.2-es Jazz nem egy erőgép (nekem is van) de bőven elég a normális közlekedéshez. Mivel dupla gyertyás már 2800-as fordulaton ott a nyomatékcsúcs, így nem kell forgatnod hogy haladj vele. Pakolhatóságában meg inkább egy Golf méret mint sem Polo.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Chereiose #148903 üzenetére
Az mk2 javult zajcsillapításban de azért egy Polo/Golf halkabb.
Városban olyan 5,7-6 körül forgalom függő pályán fix 130-nál én 6,2-t mértem és országúton meg elvan 4,7-5-ből.
Viszont a Jazz mellett szól még hogy nem kokszosodik míg a TSI igen. És egy pucolás olyan 110k + áfa körül megy.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Chereiose #148906 üzenetére
Jaj a Skoda tervezte 1.2 HTP (más VAG modellekbe is szerelték) még nagyobb szopóka mint a TSI. Akkor már inkább TSI mert az legalább megy is.
Itt olvashatsz róluk amúgy: [link]
Az mk2 az a második generációt takarja. Itthon az mk1 az 2001-2008 között volt gyártásban, az mk2 2008-2014 és most az mk3 fut 2014-től. (Igazából volt a 80-as években is egy Honda City/Jazz de azt nem szoktuk beleszámolni).
Nem muszáj hanyagolni a TSI-t csak bele kell kalkulálni a típushibákból és az összetettebb motorból fakadó/eredő plusz költségeket. Mind pénzben, mind időben.
Konkrétan: a kokszosodó szívósor pucolása, a vezérműlánc cseréje, a turbó felújítása, stb.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Chereiose #148911 üzenetére
A 2 literes PD TDI kétféle befecskendező rendszerre gyártották az egyik jó a másik meg fos. Simán lehet hogy nektek a jó van.
Igen a a javítások után már nem rizikósak a tsi-k.
Háát én elkég japán párti vagyok ezért Jazz. A turbós motorok fenntarttási felárát a 2-3. vevő fizeti meg. Nála fosik be a turbó, nála kezd el csörögni a vezérműlánc stb. Szóval ilyen turbós kis csodát max újként vennék. De azt mondom próbáld ki őket. Egy drágább mobilt sem veszel meg látatlanba érted...
Persze kényelmes, meg jól megy a kistrubós de ennek ára van. 130k-ért szívósor pucolás meg 120k-ért turbó, stb. Ha belefér és az, hogy alul nyomatékos neked ér ennyit akkor semmi gáz. Ez egy kalkulálható és beárazható tényező.
Máshogy fogalmazva: nem az a kérdés hogy bekövetkezik-e vagy sem, hanem csak az hogy mikor. Kokszosodni az összes fog, ez tervezési sajátosságából fakad. A turbó előbb-utóbb elfárad az is cserés vagy felújítás...Szóval próbáld ki, nézd meg az alkatrészárakat aztán számolj és aztán eldöntheted kell vagy sem. Nekem volt TSI autóm szerencsére idejében megváltunk tőle a második gazdinál jöttek elő a gondok.
#nincsbennetarcsi
-
Vesztor87
senior tag
válasz Chereiose #148911 üzenetére
Mondjuk érdekes ez a HTP dolog, rokonnak Fabia 1,2 HTP-je van 2004-es vagy 2005-ös, már nem emlékszem pontosan. Az autó kombi, annyira meg van pakolva hogy szinte ül a segge... mivel ez a melós autó, benne van minden cucc, kb. éjjel nappal így néz ki az autó, és van küldve rendesen, nem finomkodik vele. Olajat és szűrőt kapott az autó, és emellett benzint, így 350.000 km-nél nézett ki úgy a dolog hogy na akkor a motor kuka. Ennek a 350.000 km-nek jó része város, rövid táv, és kétállású gázpedállal Ahhoz képest nem rossz.
Volt itt szó a fogyasztásokról, 1,5-ös szívómotoros autóm van, legutóbbi két tankolásom 600 és 650 km után volt, 5,7 és 5,5-re jött ki. Ez óvatos vezetéssel, 1/3-ad autópálya, közel 2/3-ad országúton jött ki. Főleg az utóbbi volt nagyon odafigyelős, mert volt benne pici város is. Egy éve amikor megvettük, akkor volt ilyen kevés a fogyi, ahogy kicsit nem odafigyelve használtam mindjárt lett 6-6,5 a fogyasztás, ami szerintem még mindig nem vész egy öreg autónál, csak na...
-
Vesztor87
senior tag
-
Vesztor87
senior tag
válasz Chereiose #148942 üzenetére
Igen, tényleg így van. A durva az, hogy a használtaknak is van olyan ára hogy csak na. De nem csak az 1-2 éveseknek. Vicc mikor egy 6-7 éves SX4-et adnak 2M-ért... miközben újan lehet nem sokkal volt az 3M felett... visszasírom a boldog hiteles időket ilyen szempontból. Egy újonnan 2,5M ft-os Swift 2 évesen nem ért csak 1,6-1,8-at, vevőként ez már barátibb
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz Chereiose #153306 üzenetére
Szia!
A 2-es fókák 1.6-os benzines motorral nagyon megbízható gépek, és talán még facelifteset is tudsz venni ilyen pénzmaggal. A Fabia jóval kisebb járgány, és valóban nem túl virgoncak a benzines erőforrások benne. Még esetleg a Honda Jazz-t nézd meg 1.4-es motorral, lehetőleg minél újabb évjáratot. Az is kisebb a fókánál, de a belső kialakítása lehetővé teszi, hogy kényelmesen el lehessen férni benne, és még a csomagoknak is jut hely.
(#153320) diegho: Eddig azt hittem, hogy csak nekem van ilyen furcsa fétisem, hogy a Baleno formája mocskosul tetszik, de most megnyugtattál. Szvsz. jelenleg a legcsinosabb kisautó. Nem is értem az új Swift létjogosultságát, főleg ha figyelembe veszem az árát... Sokkal kisebb, csomagtartóban is, mégis annyiba kerül, mint a Baleno... (Ráadásul csúnyább is, de ez szubjektív.)
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
andrisbandi
őstag
válasz Chereiose #153326 üzenetére
Az 1.2-es fábiákat minden tesztben köpködik.
Főnököm faterjának ilyen van, néha vezeti. Ő is azt modja hihetelen gyenge a motorja.Az 1.4-es Jazz mini egyterű.
A tesztelők, és a tulajok is imádják.
Nem véletlenül tartja az árát gondolom.Nézz meg pár Youtube-os videót. Ha meglátod a belsejét, lehet megtetszik kívülről is :-)
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
diegho
nagyúr
válasz Chereiose #153363 üzenetére
A Jazz az egyik legolcsóbban fenntartható autó, szóval ha normálisan karbantartott, akkor nem tartogat nagy meglepetéseket. Focus2-nél azért a rozsda, beázó trafó, szervószivattyú ott van, ezek közül a rozsdát elég jól le lehet ellenőrizni, a beázó trafóra van megoldás, a szivattyú pedig olyan 50k anyagköltség, ha jól láttam.
-
-
-
válasz Chereiose #153433 üzenetére
Igen, célszerű jobb a fogyasztása is városban is. És elég megbizható.
1.4 Turbo Multi Air turbicseke 320E. És ebben nincs benne szerelési díj és a többi nyalamámság.Bár igaz nem EVo, hanem Grande de nem lenne rossz. Az árba belefér.
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
footy
addikt
válasz Chereiose #153435 üzenetére
Miert kellene cserelni? Ne dolj be ezeknek a totalcaros riogatasoknak. Nem kell 100ezrenkent turbot cserelni.
Ha nem taposod hidegen es 10ezrenkent lecsereled az olajat nagyon sokaig elmegy.
Az en golfomban most van 240ezer az elozo tulaj 25-30ezres csereperiodusokkal hasznalta en lementem 20 ezer kore. A turbo meg eredeti. -
-
-
-
grizlisandor
addikt
válasz Chereiose #154494 üzenetére
Amit a PD elemekről tudni kell(katt)
Topikjában is le van írva, hogy motorkódot kell figyelni, hogy BKD-s legyen, azzal nincs baj + a fenti bejegyzés is erősíti. Én is egy ilyen motorkódú Touran vételén ügyködök.
-
Gombinyó
őstag
-
őstag
válasz Chereiose #156535 üzenetére
Mondjuk ha 4-5 éve tekerten hozták be, akkor lesz adat, de az sem lesz valós.
Szerk.: legbiztosabb, ha magánszemélytől vesztek, akár itthon, de inkább külföldön, az sokkal őszintébb, legalább a tekeréssel nem igen fog átverni. Csak kell valakit találni, aki akár trélerezi vagy itthon intézi a papírokat, ne kelljen ezzel tökölni..
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
Xero
nagyúr
-
BigBlackDog
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- iPad topik
- Horgász topik
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Gitáros topic
- Íme az Assassin's Creed Shadows első előzetese
- Háztartási gépek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Drágább lett a Pixel 8a
- További aktív témák...
- GARDENA 330 kézi fűnyíró eladó
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest